Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» پایداری زیستی همراه با بازاریابی سبز
» بازاریابی سبز و رویکرد مصرف كننده سبز
» مدیریت بر مبنای زهد اسلامی
» اثرات مدیریت سرمایه در گردش در وجوه نقد عملیاتی ...
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
» بررسی مدیریت زنجیره تأمین از بعد انسانی ...
» بررسی نظریه ها و راههای بهبود انگیزش کارکنان در سازمانها ...
» از بشر دوستی تا تحول؛ نگاهی به بازاریابی حمایتی در کسب و کار مؤسسات و ...
» بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
بررسی عوامل مؤثر بر خرید و خرید ناگهانی
نویسندگان:
محمد مهدی محبی
استاد یار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور
رامین رباط میلی
دانشجوی کارشناسی ارشد MBA

چکیده TMBA:
خریدها در بازارهای مصرفی در توسعه ی قدرت رقابت پذیری، ارزشی حیاتی دارند. از اینرو، شناخت و بهبود عوامل تسهیل کننده خریدها نقش بسزایی در افزایش سود آوری کسب و کارها دارد. در این راستا، پژوهش حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر خرید و تأثیر این عوامل بر خرید ناگهانی می پردازد، زیراکه خرید ناگهانی، نیمه پنهان رفتار مصرف کننده است که فروشندگان ماهر می توانند با استفاده از محرکهای مختلف به آن دست یافته و میزان فروش خود را بالا ببرند. این پژوهش از دید هدف، کاربردی، از دیدگاه نوع داده ها، کمی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را خریداران مراجعه کننده به فروشگاهها و پاساژهای لباس و پوشاک مرکز شهر اراک تشکیل می دهند. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه با مقیاس پنج رتبه ای لیکرت بوده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که عامل قیمت، بالاترین تأثیر را برای خرید ناگهانی دارد.

ادامه مطلب