Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر آموزش ضمن خدمت بر رضایت شغلی و هوش هیجانی کارکنان ...
» ارائه مدلی جهت سنجش ارزش افزوده فکری در شرکتهای بیمه ایرانی ...
» بررسی عوامل مؤثر بر ترجیح برند از دیدگاه مصرف کننده ...
» معیارهای مالی در صنعت بیمه
» پایداری زیستی همراه با بازاریابی سبز
» بازاریابی سبز و رویکرد مصرف كننده سبز
» مدیریت بر مبنای زهد اسلامی
» اثرات مدیریت سرمایه در گردش در وجوه نقد عملیاتی ...
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
استراتژی را نباید گفت؟!

استراتژی را نباید گفت؟!
نویسنده:
سیدامیرحسین طیبی ابوالحسنی
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه شهيد بهشتي تهران
Amirhosseintayebi69@yahoo.com


چکیده TMBA:
شاید در نگاه اول، جمله «استراتژی را نباید گفت؟!»، ساده به نظر برسد، اما موضوع مقاله، صرفاً در تحلیل گفتن یا نگفتن استراتژی نیست، بلکه هدف مقاله این است که خوانندگان را با تفاسیر مختلف جمله بالا آشنا کند. ایده اولیه این مقاله، از جمله «مردم را نباید زد» مطرح شده در حوزه ادبیات سیاسی و ادبیات استراتژی نظامی شکل گرفته است که موافقان و مخالفان آن، این جمله را با تفاسیر مختلف خود معنا کرده‌اند. عده‌ای دم از حقوق بشر می‌زنند و می‌گویند نباید به هیچ قیمتی مردم را موردحمله قرار داد. از طرفی دیگر، برخی می‌گویند این جمله همیشه درست نیست و بستگی به شرایط دارد چون ممکن است عده‌ای از همین مردم، برنامه‌ها و اقدامات مخربی علیه خودشان، دیگران و یا حکومت‌ها شکل دهند که به ضرر کل جامعه می‌باشد و باید با آن برخورد کرد. حال صرف‌نظر از پرداختن به جمله بالا، همان‌طور که اشاره شد هدف این مقاله کوتاه، توجه دادن مخاطب به بار معنایی خود کلمات و جملات است که افراد می‌توانند با تفاسیر مختلف آن را تحلیل کنند.

واژگان کلیدی: استراتژی، اجرا، هرمنوتیک

 

ادامه مطلب