Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر آموزش ضمن خدمت بر رضایت شغلی و هوش هیجانی کارکنان ...
» ارائه مدلی جهت سنجش ارزش افزوده فکری در شرکتهای بیمه ایرانی ...
» بررسی عوامل مؤثر بر ترجیح برند از دیدگاه مصرف کننده ...
» معیارهای مالی در صنعت بیمه
» پایداری زیستی همراه با بازاریابی سبز
» بازاریابی سبز و رویکرد مصرف كننده سبز
» مدیریت بر مبنای زهد اسلامی
» اثرات مدیریت سرمایه در گردش در وجوه نقد عملیاتی ...
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی

نویسنده:
عارف بهروز
کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران
aref.behrooz2013@gmail.com

چکیده TMBA:
هدف از این تحقیق بررسی نقش اساسی و راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه و ترویج بازار اسلامی می باشد. از این رو در این مقاله با روش تحلیلی - توصیفی این نتیجه حاصل شد به طور اساسی یکی از مولفه های اساسی در ایجاد بازار اسلامی جلوگیری از کالاهای ممنوع الورود در کشور می باشد که از نظر شرع اسلام ممنوع و حرام می باشد(مانند مسکرات) بنابراین با توجه به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران رابط بین ورود و صدور کالاهای بازار می باشد؛ می¬توان  بیان کرد که گمرک ج.ا.ا مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی می¬باشد. از این رو گمرک اسلامی ایران می تواند از طریق راهبردها و سیاست های صحیح و متناسب با الگوهای اسلامی نقش اساسی در توسعه بازار اسلامی ایفا کند.

 

واژگان کلیدی: گمرک اسلامی ایران، راهبرد، بازار اسلامی

 

ادامه مطلب