Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
» بررسی چگونگی وضعیت وب سایت شوراهای کلانشهرهای ایران به منظور ابزار ارت ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به نقش متغیرهای حمایت اجتماعی و رضایت مصرف‌کننده

نویسنده:
سمیرا فلاحت‌گر
دانشجوی دکتری رشته‌ی مدیریت بازرگانی- بازاریابی واحد رشت
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس مرکز بین‌الملل بندرانزلی
استاد راهنما:
نرگس دل‌افروز
استادیار و مدیر گروه مدیریت بازرگانی- بازاریابی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و پردیس مرکز بین الملل بندرانزلی
ایمیل نویسنده مسئول :
samira.falahatgar.kh@gmail.com

TMBA چکیده:
بر اساس آموزه‌‌های برآمده از نظریه مبادله اجتماعی، ادراکات مطلوب مصرف‌کنندگان از رفتار سازمان نسبت به خویش بر رفتارهای مثبت خرید آنان اثر خواهد گذاشت. همچنین رفتارهای شهروندی به ‌عنوان رفتارهای اختیاری و آگاهانه مشتری، تأثیر به سزایی بر عملکرد فردی و سازمانی دارد. لذا با توجه به تئوری تبادل اجتماعی، رفتارهای شهروندی، تحت تأثیر درک حمایت اجتماعی سازمانی از آن‌ها قرار دارد. از سویی دیگر توجه به رضایت مشتری از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریتی سازمان‌ها است. دستیابی به رضایت مشتری و حفظ آن یکی از جدیدترین چالشهایی می‌باشد که مدیریت در صنایع خدماتی با آن مواجه هستند. در صنایع خدماتی و سازمان ها، رضایت مشتری تعیین کننده و حیاتی می باشد و به عنوان راز موفقیت محسوب می شود. بنابراین، برای توسعه و بهبود کسب و کارها، مدیران در سازمان ها و صنایع خدماتی باید یک در صحیح و شفاف از عواملی داشته باشند که ارزشهای بالاتری را برای مشتریان فراهم می کنند. حمایت اطلاعاتی و عاطفی از طریق ارائه بازخورد به شرکت، توصیه ها و کمک به دیگر مصرف کنندگان به طور قابل توجهی بر رفتار شهروندی از طریق رضایت مصرف کننده تاثیر می -گذارد. علاوه بر این، حمایت اطلاعاتی و عاطفی از سوی شرکت ها و دیگر مصرف کنندگان، تاثیرات مختلفی بر رضایت مصرف کننده می گذارد.
کلیدواژه: رفتار شهروندی سازمانی، حمایت اجتماعی، رضایت مصرف کننده.

ادامه مطلب