Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تعیین چالشها و موانع و راهکارهای پیاده‌سازی دولت الکترونیک (مطالعه مور ...
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
تبیین مدلی جهت ارزیابی عملکرد صادراتی در شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران

TMBA
دکتر شهرام گیلانی‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت
سمیه زحمتکش دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت

چکیده :
این پژوهش به بررسی نقش بازارمحوری و یادگیری محوری بر کیفیت رابطه ایی می پردازدکه میان صادرکنندگان و واردکنندگان خارجی آنها وجود دارد و در نهایت عملکرد صادراتی را مورد بررسی قرار می دهد. به همین منظور ۱۲۸ شرکت صادراتی که پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران هستند به عنوان نمونه تصادفی انتخاب شدند تا نتایج اصلی فرضیه ای ،شواهد مستدل تایید شود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه و برای آزمون فرضیه ها از معادلات ساختاری نرم افزار لیزرل استفاده شده است.نتایج بعدی نشان داد که یادگیری محوری در ایجاد یک رابطه کیفی برتر ،چه در روابط جدید و چه در روابط تکمیل یافته ،نقش بسزایی دارد.البته در مراحل اولیه تشکیل یک رابطه جدید ،یادگیری محوری می تواند بر کیفیت رابطه تاثیر گذارد.علاوه بر این ساختار خودمالکیتی در شرکت ، نمی تواند روابطی که فیمابین یادگیری محوری ،بازارمحوری،کیفیت رابطه وعملکرد صادراتی وجود دارد را تعدیل نماید.
کلید واژه:عملکرد صادراتی،بازار محوری ،یادگیری محوری ،کیفیت روابط

ادامه مطلب...

 
 
نشریه مدیریت فناوری اطلاعات منتشر شد (دوره 2، شماره 4 بهار و تابستان 1389)

 

نشریه
نشریه مدیریت فناوری اطلاعات دوره 2،شماره 4 بهار و تابستان 1389 با 10 مقاله و چکیده مقالات انگلیسی منتشر شد. عناوین مقالات این شماره مدیریت فناوری اطلاعات به شرح زیرند:

 

  • طراحی مدل انتخاب نیروی انسانی با رویکرد داده کاوی

(مورد استخدام داوطلبان آزمون‏های ورودی یک بانک تجاری در ایران)

عادل آذر، پرویز احمدی، محمد وحید سبط

  • به کارگیری الگوریتم ژنتیک در بهینه‏سازی درختان تصمیم‏گیری برای اعتبار سنجی مشتریان بانکها

محمد البرزی، محمد ابراهیم محمد پور زرندی، محمد خان بابایی

  • بررسی رابطه‏ی ویژگیهای شخصیتی ورفتار خرید کاربران اینترنت در ایران

        محمدعلی بابایی، پری احدی

  • ارائه مدل عوامل مؤثر بر ایجاد ریسک در زنجیره‏ی تأمین الکترونیکی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی

       علی رجب زاده، علی‏رضا حسن زاده، نیلوفر نالچی‏گر، سروش نالچی‏گر

  • ارائه روشی جهت ارزیابی ویژگی‏های کیفی معماری سازمانی مبتنی بر Fuzzy AHP

        فریدون شمس علیئی، مهسا رضوی داودی، کامبیز بدیع

  • بررسی و مقایسه‏ی ابعاد مدیریت دانش بین سازمانهای دولتی و خصوصی

        شهریار عزیزی، مهدی اسدنژاد، علی زارع میرک آباد، سید سجاد حسینی

  • بررسی نقش یک پارچگی بین مدیریت کیفیت جامع و مدیریت تکنولوژی در تعیین عملکردهای کیفیت و نوآوری (پژوهشی در مورد شرکتهای تولیدی استان مرکزی)

       حسن فارسیجانی، ابوالفضل سمیعی نیستانی

  • بررسی موانع به کارگیری کارآمد فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت بهبود نظام پاسخ‏گویی به ذی‏نفعان (مطالعه موردی: شرکتهای دولتی صنایع معدنی ایران)

        علی اکبر فرهنگی، حسین حسین‏زاده، علی صالحی

  • هوش مصنوعی و الگوریتم ترکیبی مناسب جهت افزایش دقت پیش‏بینی‏های مدیریتی

        شهرام گیلانی‏نیا

  • روش‏شناسی تغییر مدل کسب‏وکار بر اثر ورود فناوری موبایل به سازمان

       علی محقر، نسترن حاجی جیدری

  • چکیده مقالات به زبان انگلیسی

         شایان ذکر است این نشریه، نشریه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.

         برای اطلاعات بیشتر درباره این نشریه با شماره تلفنهای 61117637 تماس بگیرید .

         گفتنی آنکه این نشریه در سایت‏های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به نشانی www.isc.gov.ir و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) به نشانی www.sid.ir نمایه می‏شود.

 
 
نقش استراتژیهای کاهش ریسک بر قصد خرید اینترنتی online درهزاره سوم

دكتر شهرام گيلاني نيا - استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 

شهریار شهبازی - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 TMBA چکیده :

با گسترش فن آوری های روز و افزایش سرعت رایانه ها و طراحی قطعات واسطه ای ، طرح پیاده سازی شبکه ها ابتدا بصورت محلی به اجرا درآمد و سپس شبکه های وسیع تر همچون شبکه های محلی (WAN) پدیدار و در نهایت گسترش فن آوری به ایجاد و شبکه اینترنت ختم شد که یکی از ابزارها و روش های مورد کاربرد آن تجارت الکترونیک است : که بمعنی خرید و فروش کالا و خدمات با استفاده از اینترنت تعریف میشود : که روشی جدید در بازار و بازرگانی میباشد : یکی از جنبه های مورد استفاده در بازار از تجارت الکترونیک خرید آنلاین یا اینترنتی میباشد . خرید آنلاین نه تنها خرید مناسب را با تنوع محصولات پیشنهاد می کند بلکه مقایسه سریع به قیمت ها و اطلاعات محصول را نیز باعث می شود . اگرچه آن بسرعت در سالهای اخیر توسعه پیدا کرده ولی بواسطه ریسک هایی از نظر مصرف کنندگان نابهنگام است؛ که از مهمترین آنها ریسک های امنیت اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد است .

ما در این مقاله خرید آنلاین را تعریف می کنیم و ویژگی های خرید آنلاین و انواع کالاها در خرید آنلاین را توضیح میدهیم و نقش تجربه خرید و مصرف کنندگان نوآور را در قصد خرید بازگو میکنیم و انواع ریسک های قابل درک و انواع استراتژیهایی که آن خطرات و ریسک ها را کاهش میدهند را مشخص میکنیم و تعیین میکنیم آیا استراتژیهای کاهش ریسک مقاصد خرید مصرف کننده را تشویق میکند یا خیر ؛ و در آخر نیز بازگو میکند که شخصیت های نوآور قادر به تحمل چه مقدار ریسک میباشند و اینکه استراتژیهای کاهش خطر با ریسک های درک شده مرتبط اند .

واژگان کلیدی : خرید online - تجارت الکترونیک ریسک های درک شده – قصد خرید – تجربه خرید – مصرف کنندگان نوآور .

ادامه مطلب...

 
 
مصرف کننده عاملي استراتژيک در مسئوليت اجتماعي و بازار يابي

دكتر شهرام گيلاني نيا - استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

سیده آسیه میرخداوندی - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

چکيده :

با توجه به مطالعات صورت گرفته پايبندي به مسئوليت اجتماعي در شرکت­ها و اخلاقیات باعث ارتقاء نام تجاري شرکت ­ها مي شود که در نهايت به سود مالی خواهد انجاميد.

در اين مقاله سعي شده که در ابتدا تعريفي از مسئوليت اجتماعي سازمان­ها و ارتباط آن با بازاريابي بيان شود و سپس گروه­هاي ذینفع سازمان را به دو گروه داخلي و خارجي تفسيم کرده و براي آن مدلي بنام CPE را بنا به پژوهش انجام گرفته معرفي که در 6 شاخه اصلي و 36 شاخه فرعي به بررسي مطالب مي­پردازد. در انتها با بياني کلي در مورد بازاريابي و ابعاد آن به رابطه بازاريابي اجتماعي و نقش مشترکي که مصرف­کننده بين بازاريابي اجتماعي و مسئوليت اجتماعي دارد خواهد پرداخت.

کليد واژه ها : ذينفعان، بازاريابي، مصرف­کننده، مسئوليت اجتماعي

ادامه مطلب...

 
 
بهبود بانکداری الکترونیک و ICT شاهراه توسعه صادرات در ایران (با نگرش الحاق به W.T.O)

TMBA

دكتر شهرام گيلاني نيا- استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

شهریار شهبازی - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 

 چکیده

توسعه و دسترسی به شبکه اینترنت انقلابي را در زمینه ارتباطات «یک به یک» و «یک به چند» در همه دنیا ایجاد کرده است . گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان های مختلف از طریق دنیای مجازی ، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است و تجارت و بانکداری الکترونیک را میتوان از تبعات گسترش و نفوذ فن آوری ارتباطات و اطلاعات دانست . با توجه به اهمیت موضوع بانکداری الکترونیک و روند صعودی رواج آن در ایران و جهان لازم دانستم مروری سریع داشته باشم بر مفاهیم اولیه در این عرصه داشته باشم .

بر اثر گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) ، حجم تجارت الکترونیک در جهان روز به روز در حال رشد است ؛ طبق پیش­بینی­های مؤسسه فارسترتا سال 2006 حج تجارت الکترونیک 2293 میلیارد دلار بود که 12837 میلیارد دلار به تحقق پیوست ؛ و این بیانگر اینست که تجارت الکترونیک با کوتاه کردن زمان و مکان و برداشتن مرزها سهم صادرات را توسعه داده است ؛ ما در این مقاله تعاریف و ابعاد بانکداری الکترونیک را باختصار توضیح دادیم و همراه با تعاریفی از سازمان تجارت جهانی (W.T.O)، تجارت بین المللی و کسب و کار الکترونیک ، چگونگی توسعه صادرات را بوسیله آنها کاملاً همراه با نمودار تشریح نمودیم و نشان دادیم که چگونه توسعه کسب و کار الکترونیکی از طریق فناوری IT می تواند توسعه صادرات را در کشور بطور عام ایجاد کند .

 کلمات کلیدی : بانکداری الکترونیک ، تجارت الکترونیک ، کسب و کار الکترونیک ، فن آوری ارتباطات و اطلاعات ، تجارت بین الملل ، سازمان تجارت جهانی ، اینترنت ، توسعه صادرات .

ادامه مطلب...

 
 
بازارگرايي و برنامه‌ريزي بازاريابي گردشگري راهكاري اساسي در حذف موانع صنعت گردشگري

دكتر شهرام گيلاني نيا - استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد 

سيده آسيه مير خداوندي-دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

TMBA

چكيده

اين مطالعه بر آن است تا تفكر بازاريابي را كه به عنوان زير بناي فلسفي بازارگرايي مي‌باشد شرح دهد و سپس مفهوم بازارگرايي و مطالعات مهم در خصوص بازارگرايي و در ادامه مولفه‌هاي مهم بازارگرايي را مطرح مي‌كند و در پايان به بررسي نقش بازاريابي در صنعت گردشگري ، پژوهش­هاي مربوطه و موانع توسعه صنعت گردشگري منطقه شمال ايران پرداخته خواهد شد.

واژگان كليدي: تفكر بازاريابي ، مفهوم بازارگرايي ، مطالعات مهم در زمينه بازارگرايي، بازاريابي و صنعت گردشگري ، موانع صنعت گردشگري

ادامه مطلب...

 
 
7 مقاله پژوهشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

روز شنبه 6 آذرماه 1389، 4 مقاله از سوی دانشجویان دکتر شهرام گیلانی‏نیا (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت)، و 2 مقاله از سوی دانشجویان دکتر محمد طالقانی دریافت شد.

عناوین مقالات دریافتی به شرح زیر است :

 

1. بازارگرایی و برنامه‏ریزی گردشگری راهکاری اساسی در حذف موانع صنعت گردشگری        دکتر شهرام گیلانی‏نیا و سیده آسیه میر خداوندی

2. مصرف‏کننده عاملی استراتژیک در مسئولیت اجتماعی و بازاریابی                                            دکتر شهرام گیلانی‏نیا و سیده آسیه میرخداوندی

3. بهبود بانکداری الکترونیک و ICT شاهراه توسعه صادرات در ایران                                           دکتر شهرام گیلانی‏نیا وشهریارشهبازی

4. نقش استراتژیهای کاهش ریسک بر قصد خرید اینترنتی online در هزاره سوم                        دکتر شهرام گیلانی‏نیا وشهریار شهبازی

5. بازار محوری و نقش آن در مدیریت بازار                                                                                دکتر محمد طالقانی و مریم یوسفی سیاهگورابی

6. ارائه یک مدل مفهومی به منظور تبیین فرآیند کیفیت – رضایت- وفاداری در صنعت بانکداری            دکتر محمد طالقانی و سید علی صدرائی

7. وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری                                                                                      سید علی صدرائی

 

برای مطالعه چکیده مقالات به بخش پایان نامه - مقالات ،  و برای مطالعه کل مقالات به سایت بانک مقالات www.marketingArticles.ir مراجعه کنید.