Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تعیین چالشها و موانع و راهکارهای پیاده‌سازی دولت الکترونیک (مطالعه مور ...
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
بررسی تاثیر عملکرد کالا بر شهرت نام تجاری، رضایت و وفاداری

TMBA

درس : تحقیقات بازاریابی (دکتر حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
الهام حسنی پارسا – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
چکیده:
در دنیای امروز اهمیت نام تجاری افزایش یافته است، بخصوص اینگه بنگاه های تجاری تلاش می کنند تا از طریق درک پیام های پیچیده و ناملموس با مشتریان ارتباط برقرار کنند. از اینرو تصویر و شهرت و اعتبار نام تجاری از داراریی های مهم هر شرکتی محسوب می شود. ضمن اینکه چندین دهه است که محققین پی برده اند که شهرت خوب تمایل مردم را به خرید محصولات شرکت افزایش می دهد. امروزه بازاریابی از حالت اولیه خود که برای جلب رضایت مشتری شکل گرفته به وسیله ای که رسیدن به هدف برتر رقابتی را مدنظر دارد، تبدیل گردیده است.تلاش ها برای بدست آوردن سطوح بالای نگهداری مشتریان، بازاریابان را به سمت بررسی ارزش درک شده هدایت می کند. مفهوم ارزش درک شده با مفاهیمی مانند رضایت مشتری، وفاداری و رشد در سهم بازار ارتباط نزدیکی داردبا توجه به اینکه ارائه ارزش به مشتری باعث کسب مزایای رقابتی می شود.
امروزه عرضه کنندگان در بازارهای مصرفی و صنعتی با مشتریانی مواجه اند که تقاضاهای نامحدودی دارند اما کمتر تحت تاثیر ابزارهای سنتی بازاریابی قرار می گیرند. از سوی دیگر محصولات بازار از دید مشتری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند چنانکه نام تجاری محصول مورد نظر مشتری در دسترس وی نباشد به راحتی نام تجاری دیگری را جایگزین آن می کند و این نشان دهنده کاهش وفاداری مشتری می باشد. از آنجایی که رضایت مشتریان به یکی از ستون های مهم در زمینه مدیریت کیفیت جامع تبدیل شده است و همچنین هیچ سازمانی نمی تواند بدون مشتریان راضی و وفادار دوام بیاورد، در این پژوهش سعی شده میزان تاثیر کیفیت محصولات بر شهرت نام تجاری، وفاداری و رضایت مشتریان بررسی شود.
واژگان کلیدی:
عملکرد کالا، اعتبار نام تجاری، رضایت، وفاداری

ادامه مطلب...

 
 
درگیری ذهنی مصرف کننده چیست؟

TMBA
درس: رفتار مصرف‌کننده (دکتر حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
ساحل احسانی ماسوله دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
چکیده:
یکی از مسائلی که در فرآیند تصمیم گیری محصول توسط مشتریان تاثیر گذار است، درگیری یا پیچیدگی ذهنی محصول است. درگیری ذهنی مصرف کننده به عنوان اهمیت شخصی درک شده ، یا علاقۀ مرتبط با اکتساب، مصرف و کنارگذاری کالا، خدمت یا ایده تعریف می شود.
هدف از نگارش این مقاله آشنایی خواننده با درگیری ذهنی مصرف کننده و مفاهیم مرتبط با است.
کلید واژه:
درگیری ذهنی مصرف کننده ، درگیری ذهنی محصول ، طبقه بندی محصول ، مشخصات درگیری ذهنی مصرف کنندگان ، رفتار مصرف کننده .

ادامه مطلب...

 
 
کشف رابطه ی بین تأثیر والدین و همسالان در تئوری:: قدرت اجتماعی روی خرید نوجوانان و تضمین قیمت پایین در انگیزه ی جستجوی آنها پس از خرید

درس: رفتار مصرف‌کننده (دکتر حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
هدی نادرنژاد
دانشجوی رشته ی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده
بیشتر تحقیقات گذشته بر روی رفتار قبل از خرید خریدارن برای کالاهای LPG (تضمین قیمت پایین) متمرکز شده است، در حالیکه ما در این مقاله در جستجوی اثرات رفتار پس از خرید آنها می باشیم. معمولاً احتمال اینکه مصرف کنندگان پس از خرید در جستجوی یافتن قیمت های پایین تر از قیمت پرداخت شده برای کالاهای تحت LPG باشند زیاد است و این آزمایشات نشان می دهند که وجود LPG جستجوی پس از فروش را تقویت می کند و این امر در والدین و یا همسالانی که انگیزه ی بیشتری برای یافتن قیمت مناسب دارند، بیشتر دیده می شود. گذشته از این مشاهده شده است که LPG هایی که امکان عودت آنها به فروشندگان بالاتر است، از طرفداران بیشتری برخوردارند.
این مقاله در مورد تأثیر چندین عامل مهم از این یافته ها برای نشان دادن تئوری قدرت اجتماعی و استراتژی خرده فروشان LPG در عوامل مربوط به تصمیم گیری خرید والدین و همسالان برای نوجوانان، بحث می کند.
مطالعات فوق را می توان به صورت ساده تر در مواردی مثل خرید والدین و همسالان برای نوجوانان بیان کرد. با توجه به اینکه بازار خرید برای نوجوانان به سرعت در حال گسترش است (بطور مثال در سال ۲۰۰۶، صرف هزینه ی ۱۷۹ میلیارد دلاری برای نوجوانان تخمین زده شده است؛ (Teen Research Unlimited, 2007) بنابراین با وجود این بازار بزرگ برای نوجوانان، لازم است که بازاریابان قدرت خرید نوجوانان را به خوبی درک کنند.
هدف این مطالعه ارزیابی درک نوجوانان از تأثیر والدین و همسالان، روی تصمیم خرید آنها برای انتخاب کالاهای LPG می باشد. این مقاله کمک می کند به: ۱- ارزیابی تئوری قدرت اجتماعی در روشن کردن اثرات درک های مختلف والدین و همسالان روی تصمیم خرید نوجوانان، ۲- تأثیر ارتباطات خانوادگی و اثر قدرت اجتماعی روی نوجوانان، ۳- ارزیابی تأثیر قدرت اجتماعی روی خرید محصولات مختلف، و ۴- بررسی تأثیر عوامل مربوط به LPG برای خرید آنها به توصیه ی والدین و همسالان، توسط نوجوانان (Bearden and Etzel, 1982; Childers and Roa, 1992).
واژه های کلیدی: تضمین قیمت پایین، جستجوی پس از خرید، نوجوانان، خرید، اجتماعی، والدین، همسالان.

ادامه مطلب...

 
 
خرید آنی (تکانه ای)

MBA
درس رفتار مصرف‌کننده (دکتر حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
امیر محمدی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
بررسی تاریخچه مفهوم
دردهه ۱۹۵۰ هنگامی که مفهوم خرید آنی ، تنها به عنوان یک مفهوم ، رسمیت پذیرفته شده بود ، درکی بدین منوال گسترش یافته بود که خرید آنی یک مفهوم یک بعدی و ساده است . ادبیات آن زمان ، خرید آنی را مترادف و برابر با خرید بدون برنامه ریزی می دانستند(Clover, 1950, West, 1951).این تعریف کم عرض و ساده ، شاید نتیجه تحقیقات محدود در این حیطه ، از جهت اینکه خرید آنی مفهومی جدید درآن زمان بود.پیرون (۱۹۹۱) مطرح کرد که در طی آن زمان بیشتر از مصرف کننده ، خرید مورد توجه محققان بوده است.این دید به خرید آنی یک دهه بعد به درک کاملتری ، تکامل یافت. ادبیات آن زمان ،این موضوع که ، خرید بدون برنامه ریزی تنها یک الزام برای خریدهای آنی است اما شرط کافی برای خریدهای به اصطلاح آنی نامیده می شوند ، نیست ، پذیرفته شده بود (Stern, 1962, Kollat and Willett, 1967

ادامه مطلب...

 
 
تاثیر تبلیغات و شخصیت برند بر تصمیم خرید

TMBA
درس : رفتار مصرف‌کننده (دکتر کامبیز حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
صائب شکرگذار-دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قزوین-گرایش بازاریابی
زمستان ۱۳۸۹
مقدمه
این یک عقیده رایج در میان مدیران شرکت های چند ملیتی است که تبلیغات نقش محوری در ایجاد برند بازی می کند.توسعه و ،یک برند قوی نیازمند تفکر استراتژیک به طوری که ابزارهای برند ادراک ارزش وعده داده شده برای مشتریان را انتقال می دهند و سپس اطمینان حاصل می کنند که وعده داده شده عملی می شود. ساختن یک برند قدرتمند نیازمند تعیین ویژگیهای منافع ملموسی که برند با خود حمل می کند و مزایای مشتریان از افزوده شدن آن منافع و مزایای روانی یا احساسی محصول است.این مفهوم ممکن است برای یک مشتری وفادار تحت عنوان ارزش معنی شود.
در بازار انبوه عموما استعداد خرده فروشی به عنوان یک منبع ارزشمند جهت ساختن برند می باشد به طوری که کیفیت خدمات ارائه شده توسط خرده فروشان به افتخارات برند افزوده می شود.ممکن است شرکت ها خود را برای بازار انبوه جایگاه یابی کنند به وسیله فراهم کردن تعاملات با مشتریان مهمی که منافع و ارزش های برند را بهینه می کنند. بحث زیر در این مقاله تاثیر شیوه های تبلیغاتی در توسعه شخصیت برند وتاثیر آنها بر رفتار خرید مصرف کنندگان را تجزیه و تحلیل می کند. بحث ها را در این مقاله پیرامون مسائل مربوط به تبلیغات به عنوان محرک های برند ، نوع شناسی برند، رابطه شناختی بین رفتار مصرف کننده، ارتباط و ادرکات برند می باشد.این مقاله همچنین برای هماهنگ کردن پیشنهادات به عنوان مفاهیم مدیریتی برای شخصیت برند با در نظر گرفتن متغیرهای شناختی متقابل رفتار مصرف کننده تلاش می کند.
کلید واژه: ادراک ، رفتار مصرف کننده ، تصویر برند ، تحقیق تبلیغات ، مدیریت برند

ادامه مطلب...

 
 
توسعه سطح خدمات استاندارد برای امکانات فرودگاهی و ایجاد رضایت در مسافران

TMBA
درس: رفتار مصرف‌کننده (دکتر حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی )
رضا ملّارضای نیاروجی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
چکیده:
روش توسعه سطح خدمات استاندارد در ترمینال‌های مسافری فرودگاه، بر اساس ادراک مسافران افزایش می‌یابد. مفهوم واقعی، منتج از ارزش‌های مقداری ادراک مسافران از خدمات، بر اساس بررسی فرودگاه می‌باشد. قسمت کنترل بلیط و پاسپورت (check-in) بر اساس عواملی که ارتباط با ادراک مسافران از سطح خدمات دارد، ارزیابی می‌گردد که شامل زمان پردازش اطلاعات، زمان انتظار و فضای اختصاص‌یافته و موجود برای هر فرد می‌باشد. مطالعه حاضر، با استفاده از داده‌های به دست آمده از بررسی مسافران در یک فرودگاه بین‌المللی انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که می‌توانیم مقیاس ادراک مقداری را از داده‌های مطالعه شده مقداری به دست آوریم. در نهایت یک تحلیـل شامل نگرش انجام می‌گیرد تا ارزیابی کلی از سطح خدمات در قمت کنترل بلــیــط و پاسپورت به عنوان عمـلکرد زمان انتـظار، زمان پردازش و فضای موجود به دست آید (Correia & Wirasinghe , 2007, 97-103).

واژگان کلیدی
فرودگاه، ترمینال مسافران، سطح خدمات، ادراک مسافران، کنترل بلیط و پاسپورت،رضایت مشتریان

ادامه مطلب...

 
 
خرید لذت جویانه در مقابل خرید اجباری

درس : رفتار مصرف‌کننده (دکتر حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
صدف علی عرب دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
چکیده:
این مقاله به بررسی خرید لذت جویانه و خرید اجباری می پردازد. مطالعه ی رفتار مصرف کننده برای درک بیشتر از خرید لذت جویانه و خرید اجباری لازم و ضروری است. رفتار خرید لذت جویانه یک معما در جهان بازاریابی است. امروزه شیوع خرید لذت جویانه در بازار دلیل افزایش تحقیقات دانشگاهی در مورد این موضوع می باشد. از طرف دیگر حوزه ی مهمی از مطالعه ی رفتار مصرف کننده، خرید اجباری می باشد. ریشه ی اهمیت مطالعه ی خرید اجباری بررسی جنبه های منفی رفتار مصرف کننده می باشد. به علاوه تحقیق در مورد جنبه های منفی مصرف و علل آنها مفید است چرا که این مطالعات به طور بلقوه باعث سلامتی جامعه می شود. در خرید لذت جویانه عامل انگیزش بیرون از فرد و جذابیت های ظاهری محصول است اما در خرید اجباری عامل انگیزش فرد برای خرید درون فرد است و فرد برای کاهش تنش و اضطراب روزانه در خود احساس اصرار به خرید می کند.

لغات کلیدی : خرید لذت جویانه، خرید اجباری، افسردگی، جنسیت، انگیزش.

ادامه مطلب...

 
 
خرید وسواسی

TMBA
درس : رفتار مصرف‌کننده (آقای دکتر کامبیز حیدرزاده دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات)
مریم اجلالی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
چکیده:
اخیراً‌خرید وسواسی موضوع مقالات متعدد پژوهش مصرف‌کننده و دیدگاه‌های روان‌پزشکی شده است. و این نوع خرید توسط برخی از محققان به عنوان اجبار و توسط دیگران به عنوان اعتیاد شناخته شده است. راه‌حل‌های مشترک این مشکل درمان دارویی، شرکت در گروه‌های خودکفا و درمان شناختی- رفتاری شناسایی شده است.
هدف این مقاله این است که به طور انتقادی برچسب خرید اجباری زدن را به منظور درمان‌سازی پزشکی از هر دو منظر کنترل اجتماعی پزشکی و غیر پزشکی انحراف مصرف‌کنندگان بررسی نماید. به عقیده ما کوشش برای طبقه‌بندی خرید وسواسی به عنوان یک بیماری روند جاری درمان‌سازی پزشکی مسائل رفتاری را نشان می‌دهد که ممکن است در چهارچوب وسیع‌تری از پدیده‌های مرتبط مانند بحران‌های مالی سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ و اقتصاد مصرف محور آمریکای شمالی بهتر درک شوند. (Lee & Mysyk, 2004, 1709)
لغات کلیدی: خرید وسواسی، درمان‌سازی پزشکی، برچسب زدن، اختلال، بحران.

ادامه مطلب...

 
 
تاثیر کیفیت خدمات شرکت های هوایی بر اهداف رفتاری مسافران

درس: رفتار مصرف‌کننده (دکتر کامبیز حیدرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات)
زهرا شریفی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
زمستان ۱۳۸۹
چکیده:
این مقاله بر آن است تا سطح ادراک ما را از فرآیند تصمیم گیری مسافران شرکت های هوایی بوسیله آزمایش یک الگوی مفهومی، بهبود بخشد.الگوی مورد بحث ، چندین عامل مهم مانند انتظارات خدمات، ادراک خدمات، ارزش خدمات، رضایت مسافران، تصویر شرکت هوایی و اهداف رفتاری مسافران را بطور همزمان مورد بررسی قرار می دهد. به منظور انجام این آزمایش، اطلاعات جمع آوری شده از مسافران پرواز های بین المللی برای تجزیه و تحلیل مسیر از طریق برآورد احتمال حداکثری بکار گرفته می شود.چنین به نظر می رسد که هریک از عوامل ارزش خدمات، رضایت مشتریان و تصویر شرکت هوایی، تاثیر مستقیمی بر فرآیند تصمیم گیری مسافران هوایی دارند.
واژگان کلیدی:
کیفیت خدمات هوایی ؛ ارزش خدمات؛ اهداف رفتاری؛ انتظارات خدمات؛ ادراک خدمات.

ادامه مطلب...

 
 
نقش اعتماد، کیفیت، ارزش و ریسک ادراک شده توسط مصرف کنندگان در رفتار مصرفی آنها در تجارت الکترونیک

TMBA
درس: رفتار مصرف‌کننده (دکتر کامبیز حیدرزاده دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
مهدی علی رحیمی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی -واحد علوم و تحقیقات تهران
زمستان ۱۳۸۹
چکیده :
امروزه مزایای استفاده از خریدهای اینترنتی بر کسی پوشیده نیست. با وجود رشد فراینده استفاده از معاملات الکترونیکی و همچنین مزایای غیر قابل انکار آنها هنوز هم استفاده از روشهای سنتی از سوی برخی از مصرف کنندگان ترجیح داده می شود، ریسک و عدم قطعیت ذاتی در اینترنت معمولا از استفاده مصرف کنندگان از آن به عنوان یک کانال خرید جلوگیری می کند. شرکت ها فرض می کنند که فن آوری های پیشرفته این مشکلات را حل خواهد کرد. این مقاله به این نکته اشاره دارد که بسیاری از این مشکلات نیازمند راه حلی هایی غیر فنی است، راه هایی که در ارتباط با اجرای خوب یک کسب و کار است. مشکلات مشتری ممکن است که فقط از مسائل فنی مانند امنیت و حفظ حریم خصوصی ناشی نشود، بلکه موارد غیر فنی از قبیل، تضمین تحویل به موقع و توانایی تماس زنده با نمایندگان خدمات مشتریان برای اخذکمک باشد. این مقاله به بررسی چهار جنبه انجام یک کسب و کار تحت عنوان اعتماد، کیفیت، ارزش و ریسک در رابطه با تجارت الکترونیک می پردازد.

واژگان کلیدی: اعتماد، کیفیت، مصرف کننده، ارزش، تجارت الکترونیک، ریسک ادراک شده

ادامه مطلب...

 

 
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد