Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» پایداری زیستی همراه با بازاریابی سبز
» بازاریابی سبز و رویکرد مصرف كننده سبز
» مدیریت بر مبنای زهد اسلامی
» اثرات مدیریت سرمایه در گردش در وجوه نقد عملیاتی ...
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
» بررسی مدیریت زنجیره تأمین از بعد انسانی ...
» بررسی نظریه ها و راههای بهبود انگیزش کارکنان در سازمانها ...
» از بشر دوستی تا تحول؛ نگاهی به بازاریابی حمایتی در کسب و کار مؤسسات و ...
» بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
اخبار و رویدادها
  • اخبار مربوط به کنفرانسها، همایشها، سمینارها
  • اخبار مربوط به دفاع از پایان‌نامه‌ها
  • اخبار مربوط به انجمنهای علمی مرتبط (بازاریابی، مدیریت، اقتصاد)
  • اخبار مربوط به ترفیع استادان
  • اخبار مربوط به استادان به دلیل دریافت جایزه یا امتیاز مثلاً استاد نمونه سال
  • اخبار مربوط به رشته‌های تازه دانشگاهها

و...

 
 
گفتگو با عباس ملکی، مولف کتاب «آینده پژوهی و انرژی»

زهرا جورابلو
- «آینده‌پژوهی و انرژی»، تالیف «عباس ملکی»، از سوی انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف، به چاپ رسیده و شایسته تقدیر در حوزه مدیریت در بیست‌وهفتمین دوره جایزه کتاب فصل، قرار گرفت.

 

از این رو گفتگویی با عباس ملکی، سیاستگذار انرژی و مدرس دانشگاه صنعتی شریف انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 

هیچ پروژه وفعالیتی در جهان نیست که به نوعی به آینده‌پژوهی مرتبط نباشد

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، عباس ملکی در ابتدا به معرفی آینده‌پژوهی پرداخت و گفت: «آینده‌پژوهی علم جدیدی است که مدت زمان زیادی از عمرش نمی‌گذرد، ولی به نظر می‌رسد هیچ پروژه وفعالیتی در جهان نیست که به نوعی به آینده‌پژوهی مرتبط نباشد. هر موضوعی، هر پدیده‌ای، و هر کنش و واکنشی در دنیا به نوعی به آینده مربوط می‌شود که در آینده موقعیت آن موضوع و یا مفهوم در کجا قرار دارد. »

 

 شرکتها، سازمانها و بنگاههای خیلی بزرگ، از روشهای آینده‌پژوهی بیشتر استفاده می کنند

وی اظهار داشت:«علم آینده‌پژوهی خیلی سریع و شتابان گسترش پیدا کرده است و در سالهای اخیر توسعه خوبی در بخشهای مختلف داشته است، به خصوص همانطور که آقای وندل بل در گفتگوی با مجله شما هم گفته، شرکتها، سازمانها و بنگاههای خیلی بزرگ، از روشهای آینده‌پژوهی بیشتر استفاده می کنند. چون در صورتی که به آینده نگاهی نداشته باشیم، مسائلی چون سهم بازار، موقعیت بین‌المللی در دوره‌ی جهانی شدن، مسئله کالاهای جدید، و یا خدمات نو بی‌معنی خواهد شد.»

 

بازار اسلحه و انرژی، بزرگترین نیش بازار در جهان هستند

ملکی افزود: «بخش انرژی در جهان یکی از پروژه‌های گرانقیمت و بزرگ در جهان محسوب می‌شود. بازار اسلحه و انرژی، به ترتیب اولین و دومین نیش و یا بخش بزرگ بازار در جهان کنونی به شمار می‌روند. به همین دلیل آینده‌پژوهی در انرژی هم نقش بسیار مهمی دارد.»

 

عباس ملکی در خصوص تالیف کتاب «آینده‌پژوهی و انرژی» گفت: «من درسی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «آینده‌پژوهی و انرژی» داشتم که به صورت جزوه تدریس می کردم. در سال 1390 در دوره‌ای که در MIT بودم، شبها بر روی این کتاب کار می کردم و موسسه چاپ و انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف آن را در سال 1392 به چاپ رسانید.»

 

وی در پایان به کتابهایی که در دست تالیف دارد اشاره کرد و گفت: « نگارش کتاب "سیاستگذاری انرژی" سال پیش به پایان رسید و نشر نی آن را در سال جاری به چاپ خواهد رساند.»

 
 
اسب مراد، ایده جدید شهرزاد اسفرجانی در آستانه نوروز

نیوشا صداقت کیش- در آستانه نوروز 93 شهرزاد اسفرجانی ، ایده جدید خود را در قالب کارت‌های تبریک، و با موضوع اسب مراد، منتشر کرد.

 

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، شهرزاد اسفرجانی درباره ضرورت به تصویر کشیدن اسب مراد در کارت‌های تبریک نوروز، گفت: سال جدید سال اسب است، و با این تصویر می توانیم اصالت ایرانی را به همگان نشان دهیم.

 

وی با بیان نایاب بودن این اثر گفت: این اثر متعلق به دوره صفویه است. در آن دوران شاهد شکوفایی هنری به خصوص هنر مینیاتور و قلم‌زنی هسیتم.

 

اسفرجانی افزود: این اثر را در منزل دکتر شیوا دولت‌آبادی یافتم و چون این اثر امضا نداشت، آن را به امانت گرفته و به نزد استاد آیدین آغداشلو بردم. نظر استاد آغداشلو این بود که اثر حاضر از بهترین نمونه های طراحی با قلم‌‌مو و مرکب عصر طلایی هنر ایران در قرن دهم و یازدهم هجری قمری است و به احتمال زیاد کار استاد رضا عباسی و یا یکی از شاگردان وی است.

 

وی با بیان اینکه تصویر حاضر بی‌شک استادانه‌ترین اثری است که تاکنون دیده شده و به سال های 1010 تا 1050 تعلق دارد افزود: در این نوع طراحی‌‌ها دو انسان، یا دو جانور، در طرحی دقیق و حساب شده و متقارن، به 4 تن تبدیل می شوند.

اسفرجانی تصریح کرد: دایره در این نوع طراحی‌ها سمبلی از کمال، جاودانگی، ابدیت و وحدت است.

 

وی با بیان اینکه دایره‌ها سمبل مهمی در همه فرهنگ‌ها هستند، اظهار کرد: در این اثر چند اسب، در حالت چرخش قرار گرفته‌اند که با نگاه و تمرکز، یک‌یک آنها قابل تشخیص هستند و ناخودآگاه با دنبال کردن یکی از آن‌ها، چشم به حرکت و چرخش در می‌آید و بقیه اسب‌ها دیده می‌شوند.

 

 
 
کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21

مارکتینگ نیوز- کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21 روزهای 16 و 17 مرداد 1393 در محل مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

 

محورهاي همايش:

- مدیریت دانش

- مدیریت کیفیت، بهره وری و تعالی سازمانی

- خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی

- مدیریت تولید، فرآیند و عملیات

- توسعه اقتصادی، تولید و مدیریت مالی

- مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات، نوین

- مدریرت استراتژیک – پروژه ها

- مدریرت منابع انسانی و رفتارسازمانی

- مدیریت تکنولوژی، تحقیق و توسعه

- مدیریت بازار

- مدیریت آینده پژوهی

 

تلفن تماس دبيرخانه: 88851785

سايت همايش: www.icm21.ir

ایمیل: info@icm21.ir

 

منبع: www.iranconferences.ir

 
 
آیین تجلیل از دکتر فرهنگی برگزار شد

نیوشا صداقت کیش- آیین تجلیل از دکتر علی‌اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران روز گذشته (دوشنبه) در محل سالن همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، در این مراسم دکتر رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام محمود دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات، دکتر محمد سلطانی فر مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، محسن مهرعلیزاده، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی، دکتر یونس شکرخواه، برخی از نمایندگان مجلس، و جمعی از استادان دانشگاه و دانشجویان دکتر فرهنگی حضور داشتند.

 

دکتر باقر ساروخانی به عنوان اولین سخنران با بیان اینکه دکتر فرهنگی مردی متفاوت و کارآفرین علم و دانش است، افزود: دکتر فرهنگی همواره چراغ راه شاگردان و همکارانش بوده است.

 

وی با بیان اینکه دکتر فرهنگی دانشجویانش را خودکفا پرورش می دهد، تصریح کرد: بزرگترین صفات فرهنگی معلمی است، و او تمثیل یک معلم برجسته است.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمود دعایی با اشاره به بازنشستگی دکتر فرهنگی گفت: متاسفم و حسرت می‌خورم که چرا چهره‌های علمی و نخبه کشور مانند دکتر فرهنگی باید بازنشسته شوند و دانشجویان از دانش و تجربیات ایشان بی‌بهره شوند.

 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با بیان اینکه ما چهره‌های فرهنگی و نخبه کمی در جامعه داریم، افزود: امروز احساس می‌کنم در محضر استاد خودم پروفسور فرهنگی در حال پس دادن امتحان هستم.

 

بر اساس این گزارش دکتر محمد سلطانی فر با بیان ویژگی های دکتر فرهنگی گفت: استاد فرهنگی، انسانی خستگی‌ناپذیر است و عنوان نستوه برای او، واژه‌ای عینی است زیرا هیچ گاه با وجود مشکلات فراوان به ستوه نیامد و صبوری پیشه کرد.  

 

وی افزود: استاد فرهنگی انسانی چند وجهی است؛ در زمینه موسیقی، فلسفه، مدیریت و رسانه نیز دانش بسیاری دارد و در کنار این موارد ایران‌دوستی و میهن‌پرستی را هم باید به ویژگی‌های وی افزود، به طوری که با وجود پیشنهادهای فراوان از سوی دانشگاه‌های خارجی، دکتر فرهنگی همچنان در ایران مانده و دانشجو پرورش می‌دهد.

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایجاد فضای باز پرسشگری، بومی سازی آموخته های خود در غربف مدل سازی در حوزه مدیریت رسانه، از دیگر ویژگی‌های علمی دکتر فرهنگی است.

 

سپس دکتر فرهنگی پشت تریبون رفت و با بیان اینکه ذره ای کوچکاز کائنات هستم، گفت: به خود می‌بالم که خداوند این تفضل را به من داشت که این حرفه را در پیش بگیریم و تا جایی که در توان داشتم، تلاش کردم کارم را به درستی انجام دهم.

 

وی افزود: بزرگترین افتخارم این است که شاگردانم آنقدر خود را بالا کشیده‌اند که در جایگاه استادی قرار دارند.

 

در ادامه دکتر اسعدی، با بیان اینکه رشته مدیریت رسانه در کشور ما رشته‌ای مغفول و مظلوم است، گفت: دکتر فرهنگی در طول سال‌های مختلف تلاش کرده تا این رشته را معرفی کند.

 

دبیر ستاد چهره‌های ماندگار تصریح کرد: رشته مدیریت رشته‌ای بنیادین و ضروری در کشور است، و لازم است که دانشگاه ها از حالت انجماد کنونی خارج و مسئولان هم نسبت به علم مدیریت آگاهی بیشتری داشته باشند.

 

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم، با حضور جمعی از مسئولان بلندپایه کشور، از تمبر یادبود دکتر فرهنگی رونمایی شد و سازمان ها و نهادهای مختلف با اهدای لوح تقدیر از پروفسور فرهنگی تجلیل کردند.

 
 
گفتگو با امیر شفقی مولف کتاب معماری برند و برندینگ
نیوشا صداقت کیش- به تازگی کتاب «معماری برند و برندینگ» اثر امیر شفقی، با مقدمه دکتر احمد روستا از سوی انتشارات بهینه فراگیر روانه بازار نشر شد. به مناسبت انتشار این کتاب گفتگویی با امیر شفقی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

 

1- درباره ضرورت تالیف کتاب «معماری برند و برندینگ» توضیح بفرمایید

ضرورت نوشتن درباره برند و برندینگ اساسا از ضرورت پرداختن به برند بعنوان جدیترین موضوع حوزه بازاریابی در سالهای اخیر ناشی می شود. در واقع این روزها اگر شرکتی و کالایی به موضوع برندینگ بعنوان امری حیاتی توجه نکنه محکوم به شکست و نابودی هست. یکدست نبودن تعاریف و مفاهیم حوزه برندینگ عامل مهمی برای ایجاد انگیزه در نوشتن این کتاب بوده است. مضاف بر اینکه دغدغه شخصی بنده برای بیان مسائل و مشکلاتی که در حوزه بازاریابی از سالها پیش از نزدیک با آنها درگیر بودم و درکلاسهای درسی و مشاوره هایی که به دوستان صاحب کالا می دادم به پرداختن به این موضوع ترغیب شدم.

 

2- کتاب حاضر نسبت به سایر کتابهای مشابه از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

ببینید اساسا علوم انسانی در مملکت ما وارداتی هستند. بازاریابی و برندینگ هم بعنوان دانشی که در مغرب زمین تدوین شده و نطفه اش خلق شده با ویژگی هایی غربی به کشور ما وارد شده است. همیشه این توصیه و دغدغه وجود داشته که مباحث از فیلتر ذهن ایرانی بگذرد و به اصطلاح ایرانیزه شود. سعی کردم در این کتاب این اتفاق بیافتد و آخر هر فصلی یک بخش جدی و گاها مفصل وجود دارد به نام وضعیت ایرانی که موضوعیت آن فصل را با توجه به بازار ایرانی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده است . بعنوان مثال عرض می کنم برای ترجمه خود کلمه برند هنوز اتفاق نظری وجود نداره و ترجمه های مختلفی از این کلمه ارائه می شود . با توجه به ریشه کلمه برند در زبان انگلیسی، که به معنای داغگذاری هست و برای متمایز کردن احشام استفاده می شد همین مفهوم در زبان فارسی هم ریشه دارد و کلمه وسم به معنی داغگذاری بوده. چیزی که ذکر شد نمونه ای از مسائلی هست که در کتاب به آن پرداخته شده است.

 

3- برای کاربردی بودن مطالب چه کردید؟

مثالهای زیادی در کتاب از برندهای ایرانی و خارجی ذکر شده اند. سعی شده هر مفهومی که طرح می شود ما با ازای بیرونی براش آورده شود. کتاب از بررسی برند دانشگاه آزاد تا بررسی برندهایی مثل گلرنگ و هایدا را شامل می شود و به برندهای شخصی مثل علی دایی و شجریان و ... هم می پردازد.

 

4- چه موضوعاتی در این کتاب آمده است؟

موضوعات زیادی در کتاب ذکر شدند اما عمده توجه به مفاهیم و مدیریت برند شده است. بعنوان مثال در فصل دوم 27 راهکار اصلی برای زنده و بشاش نگه داشتن برند با رویکرد فرهنگ ایرانی ذکر شده اند. این از جمله بخشهایی است که به ایرانیزه کردن موضوع برند توجه داشته.

 

5- کتاب «معماری برند و برندینگ» شامل چند فصل است؟ عناوین آنها را اعلام بفرمایید.

کتاب از 7 فصل اصلی تشکیل می شود. فصل اول با عنوان برند در گذر زمان، سرگذشت برند و برندینگ رو در طول تاریخ، در جهان و ایران، مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل دوم کلیات تعاریف و مفاهیم برندینگ هست که به چیستی و چگونه گی و انواع برندینگ پرداخته، شواهدی از برندهای ایرانی آورده و چه باید کرد را مطرح می کند. فصل سوم مدیریت برندینگ هست که ضمن نشان دادن سلسله مراتب مدیریت کردن یک برند عناصر و مفاهیم برندینگ مثل شخصیت برند وفاداری برند اگاهی برند ارزش برند و . . . را مورد بررسی قرار می دهد. فصل چهارم کمپین برندینگ هست که چک لیستهایی برای یک کمپین برندینگ ارائه کرده و وضعیت ایرانی را مورد تحلیل قرار می دهد. فصل پنجم به تحقیقات در حوزه برندینگ پرداخته و استفاده از ابزارهای مدرنی مثل اینترنت را عنوان کرده و برندینگ مجدد کلی و جزئی را نشان می دهد. در این بخش از برندهای ایرانی که نیاز به برندینگ مجدد دارند نام برده شده است. موضوع فصل ششم جایگاه یابی و برندینگ هست که ضمن بیان عوامل موثر در جایگاه یابی برند انواع جایگاه یابی برندینگ را هم ذکر می کند. فصل هفتم برندینگ شخصی هست. در این فصل به تفصیل از برندهای انسانی داخلی و خارجی نام برده شده و این برندها مورد بررسی قرار گرفتند. نویسندگان شعرا ورزشکاران بازیگران خوانندگان و حتی روشنفکران از کسانی هستند که بعنوان برند مورد توجه قرار گرفتند.

 

6- کتاب حاضر چه آموزه هایی برای مدیران و صاحبان کسب و کار دارد؟

مهمترین آموزه کتاب برای مدیران جلب توجه شان به اهمیت موضوع برند است. اینکه ابتدا یک مدیر متوجه شود برند بسیار حائز اهمیت است و در درجه بعد راهکارهایی برایش مطرح شود که با استفاده از آنها بتواند برندش را متمایز کند.

 

7- چطور شد که دکتر روستا برای این کتاب مقدمه نوشتند؟

جناب آقای دکتر روستا همیشه به من لطف داشتند و چون از ابتدا در جریان نوشتن کتاب بودند و با نگارش بنده هم آشنا بودند لطف کردند و مقدمه ای رو برای کتاب نوشتند.

 

8- توضیحات تکمیلی خود را که برای معرفی کتاب ضروری می دانید مطرح بفرمایید.

در این کتاب سعی بنده بر این بوده که تمام اطلاعات و تجاربی که طی سالهای گذشته در زمینه برندینگ کسب کردم را بیان کنم. اگر چه نوشتن کتابی از این دست خودش منبع و منشا زایش تخلیل ها و نظرات جدید در حوزه مورد نظر هست. امیدوارم این کتاب منجر به عملگرایی بیشتر در حوزه برندینگ شود.

 

گفتنی است کتاب معماری برند و برندینگ به قیمت 12000 تومان در فروشگاه انتشارات بازاریابی موجود است.

شماره های تماس: 71 و 66408251

 
 
هم اندیشی نشانه شناسی تبلیغات برگزار شد

نیوشا صداقت کیش- «هم‌اندیشی نشانه‌شناسی تبلیغات در ایران» با همکاری مدرسه تبلیغات ایده و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، در ابتدای مراسم دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: علی رغم اهمیت تبلیغات، این موضوع مغفول مانده است.

 

وی افزود:  متاسفانه هنوز نتوانسته ایم مبانی درستی از تبلیغات تعریف کنیم و آنچه که در ایران اجرا می شود، عمدتا تقلیدهایی از شیوه های تبلیغاتی است که در غرب متداول است.

 

دکتر سرسنگی با بیان اینکه تبلیغات تاثیرات عمیق فرهنگی دارند، افزود: تبلیغات علاوه بر اطلاع رسانی، تداعی کننده نوعی فرهنگ سازی در جامعه است.

 

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغات گفت: تبلیغات همه ارکان جامعه را درگیر خود می کند.

 

در ادامه دکتر فرزان سجودی، سخنرانی خود را با موضوع «صندلی ها چه می گویند» آغاز کرد.

 

وی درباره تبلیغات اخیر برخی از بانک ها و شرکت های بیمه ای گفت: تبلیغات اخیر ساختار تمایزی سلسله مراتبی اجتماعی را بازتولید می کنند و از طریق تکرار این ساز و کارها، به باور همگانی تبدیل می کنند.

 

وی با ارائه آگهی هایی از بانک ها و شرکت های بیمه ای، که در آنها صندلی هایی وجود دارند که تداعی کننده فرهنگ اشرافیت هستند، افزود: در این آگهی ها انسان زدایی و تاکید ویژه به فرهنگ اشرافیت، کاملا مشهود است.

 

دکتر سجودی در این مراسم، کاراکترهای گفتمانی تصاویر و چگونگی تحقق بصری نظام های گفتمانی را شرح داد.

 

سخنران بعدی این هم اندیشی، دکتر بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بود. وی در سخنرانی خود که با موضوع «پیرامتن تبلیغی در برندسازی» بود گفت: پیرامتن، تبیین کننده متن اصلی و آستانه ورود به آن است.

 

وی با بیان اینکه تبلیغات، یک پیرامتن است، تصریح کرد: نشانه شناسی عبارت است از مطالعه فرآیند معناسازی.

 

دکتر نامور مطلق گفت: نشانه شناسی پیرامتنی در حوزه تجاری، ارتباط عمیقی با دنیای واقعی دارد؛ و ارجاعیت یکی از اصول مهم در این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه در نشانه شناسی تبلیغات از نشانه ها به سوی کنش حرکت می کنیم، افزود: در حوزه تجاری، کار تبلیغات این است که نشانه ها را به کنش تبدیل کند. در اینجا کنش، همان رفتار خرید است.

 

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، درباره نقش اسطوره در تبلیغات پیرامتنی محصول گفت: تبلیغات در حوزه برندسازی از اسطوره ها استفاده می کند.

 

سپس دکتر تژا میرفخرایی سخنرانی خود را با موضوع «با چیپس در موزه؛ یک تحلیل گفتمان کاوانه» آغاز کرد.

 

وی با بیان اینکه نشانه شناسی ابزار مناسبی برای بررسی تصویر است، گفت: در نشانه شناسی، توصیفی از تصویر ارائه دهیم که ابتدا تصویر را تبدیل به زبان کند، پس از اینکه معنای روشنی از تصویر قابل درک شد، می توانیم از نشانه شناسی استفاده کنیم.

 

دکتر میرفخرایی در این مراسم برخی از آگهی های تبلیغاتی را از منظر نشانه شناسی تحلیل کرد.

 

گفتنی است دکتر مرتضی بابک معین، دکتر عبدالله گیویان، و دکتر فرزاد مقدم، از دیگر سخنرانان هم اندیشی نشانه شناسی تبلیغات بودند.

 
 
همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سال 1393

مارکتینگ نیوز-
همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سال 1393 روز شنبه 10 اسفندماه، در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

 

موضوعات:

1- سرمایه‌گذاری در بازارهای با درآمد ثابت و پروژه ها

2- سرمایه گذاری در بازار سهام

3- ارز طلا و مسکن وسیله پس انداز؟

 

سخنرانان:

دکتر حسن درگاهی

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

 

دکتر حسین عبده تبریزی

مشاور وزیر راه، مسکن و شهرسازی

 

دکتر طهماسب مظاهری

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی

 

دکتر ابراهیم ابراهیمی

مشاور سرمایه گذاری

 

مصطفی کریمیان اقبال

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری

 

دکتر علی رحمانی

مدیرعالم شرکت مشاوره سرمایه گذاری نیکی گستر

 

روح ا... میرصانعی

دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار

 

امیر حسین اسماعیل پور

کارشناس بازار سرمایه

 

سید کمال سید علی

معاون پیشین ارزی بانک مرکزی

 

محمد کشتی آرای

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور

 

هادی کوزه چی

مشاور سرمایه گذاری

 

امیررضا حسنی

عضو اصلی کمیسیون اقتصادی و بازرگانی دفتر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

برگزار کننده: دنیـای اقتصـاد

تلفن تماس با دبیرخانه: 26206710

نمابر: 89783222

آدرس سایت: hamayesh.iTahlil.com

آدرس ایمیل: pr@itahlil.com

 

منبع: www.allconferences.ir

 
 
گفتگو با ابوالفضل قلایی درباره کتاب جایگاه سازی مجدد

نیوشا صداقت کیش
- کتاب جایگاه سازی مجدد، اثر جک تراوت و استیو ریوکین، ترجمه ابوالفضل قلایی و ارمغان هوده‌شناس، از سوی انتشارات رسا به قیمت 7800 تومان، روانه بازار نشر شد. به مناسبت انتشار این کتاب گفتگویی با ابوالفضل قلایی، انجام دادیم که در ادامه آمده است: 

 

۱- لطفا خودتان و همکارتان را معرفی کنید. 

 با عرض سلام و آرزوی بهروزی برای شما. بنده ابوالفضل قلائی هستم؛ فعال در حوزۀ مارکتینگ و دوره دیدۀ روش های نوین مدیریت فروش و بازاریابی از دانشگاه آکسفورد. با چندین شرکت کار کرده‌ام و به آنها در زمینۀ فروش و بازاریابی مشاوره داده‌ام. اعتقادم بر این است که بازاریابی و فروش فقط مربوط به تجارت نمی شود بلکه در سراسر زندگی جریان دارد. کسی که در این حوزه کار می‌کند، باید هم یک جامعه شناس باشد، هم یک روانشناس باشد، هم اقتصاد را بشناسد و هم به کسب و کار تسلط کامل داشت باشد. بنابراین در طول این سالها تمام سعی و تلاشم بر این بوده که در این زمینه ها مطالعه داشته باشم و از افراد خِبره در این علوم بهره ببرم.

 

خانم ارمغان هوده‌شناس، همکار من در ترجمۀ این کتاب و سایر فعالیت های مارکتینگ هستند. ایشان علاقمند به مباحث مربوط به بازاریابی اجنماعی می‌باشند. خانم هوده‌شناس در رشتۀ زیست‌شناسی تحصیل کرده‌اند و به مفاهیم مربوط به فرآیند و ساختار ذهنی و مغزی مسلط هستند؛ از آنجایی که قانون درک ذهن مشتری از مهمترین مفاهیم در بازاریابی و فروش است، من از تجارب و آگاهی های ایشان در فعالیت ها ی حوزۀ مارکتینگ بهره‌مند شده‌ام. ایشان هم‌اکنون مشغول به مطالعه، تحقیق و فعالیت درمورد روانشناسی اجتماعی و ارتباطاتِ مغز-محور هستند.

 

۲- درباره ی دلیل انتخاب و اهمیت کتاب «جایگاه سازی مجدد» توضیح دهید. 

درمورد اهمیت این کتاب، فکر نمی‌کنم کسی به اندازۀ خودِ آقای تراوت توانسته‌باشد پی به میزان اهمیت این کتاب برده‌باشد. الآن وقت جایگاه‌سازی مجدد است. این روزها نمونه‌های خیلی بیشتری را درمورد جایگاه‌سازی مجدد رقابتی مشاهده می‌کنیم. بازار امروز تحت تاثیر سه عنصر اساسی قرار دارد: رقابت، تغییر و بحران. و جایگاه‌سازی مجدد راهکاری عِلمی و عَملی برای مقابله با این سه عنصر است. امروزه راهکارهای زیادی برای مقابله با این سه عنصر ارائه داده می‌شود که هرکدام از آنها در نوع خود ارزشمندند؛ اما جایگاه‌سازی مجدد شاهراهی برای مقابله با این سه عنصر است به صورتی که اگر بخواهیم هر راهکار دیگری را به کار ببریم، باید حتماً از مسیر شاهراه جایگاه‌سازی مجدد عبور کنیم.

 

 ۳- این کتاب چگونه از سوی مؤلفان تدوین شده است؟ 

 آقای تراوت با همکاری آقای ریوکین با بهره‌مندی از آخرین مطالعات پژوهشی، آمار مشتریان، و آگاهی از اخبار روز حیطۀ کسب و کار، جدیدترین مرحله از مشاهدات بازاریابی را به رشتۀ تحریر در آورده‌اند که مطابق با تغییر شرایطِ این روزهای دنیای بازاریابی است.

 

۴- مختصری راجع به "جک تراوت" و "استیو ریوکین" بفرمایید؟

جک تروات، یکی از معروف‌ترین استراتژیست‌های بازاریابی در جهان و نویسندۀ برترین آثار در حیطۀ بازاریابی است. آثار ایشان به چندین زبان ترجمه شده‌اند. او مبتکر مفهوم «جایگاه‌سازی» و دیگر مفاهیم مهم در استراتژی های بازاریابی است. جک تراوت اسطورۀ واقع‌گرایی است. او بازاریابی و تجارت را همانطور که هست می‌بیند و راهکارهایی ارائه می‌دهد که ابداً فقط تئوریک نیست. او راهکاری نمی‌دهد، مگر به کار بازار و تجارت بیاید. تمام اینها حاصل استعداد، هوشمندی و تجربۀ بدست‌آمده از بیش از 40 سال استخوان‌خُرد‌کردن در زمینه‌های بازاریابی و تبلیغات است.

 

اِستیو ریوکین، کارشناس برندینگ و همکار قدیمی شرکت «تراوت و شرکا» است. او قبلاً در نوشتن چند کتاب با تراوت همکاری داشته‌است. ریوکین سخنران برجسته‌ای در حوزۀ بازاریابی و ارتباطات می‌باشد و صدها کنفرانس در سراسر جهان برگزار نموده‌است.

 

 ۵- چه موضوعاتی در این کتاب آمده است؟ 

همانطور که در پاسخ به سوالات قبل اشاره‌کردم، مفهوم «جایگاه‌سازی» جزو پرکاربردترین مفاهیم کسب و کار در سراسر جهات شناخته می‌شود. و اما «جایگاه‌سازی مجدد» مفهوم نوینی است که از سوی نویسندگان این کتاب مطرح شده و از آنجایی که سه عنصر رقابت، تغییر و بحران در بازار امروز دنیا وجود دارند، شرکت‌ها و سازمان‌ها، صرف نظر از اینکه در چه شرایط و جایگاهی به‌سر‌می‌برند، باید برای رسیدن به مقصد و به دست‌آوردن مقصود خود، از شاهراه «جایگاه‌سازی مجدد» عبور کنند. جایگاه‌سازی مجدد، یک تکنیک، یک تئوری بازار یا یک مُدِ گذرا نیست؛ بلکه راهبردی عِلمی و عَملی است که اکنون زمان آن فرا رسیده که در بازارها مطرح شود.

 

 ۶- مخاطب اصلی کتاب «جایگاه سازی مجدد» چه کسانی هستند؟ 

در درجۀ اول شرکت‌ها و سازمان‌ها و به عبارتی دنیای تجارت و کسب و کار. ولی فقط به اینجا ختم نمی‌شود؛ دنیای سیاست و هرجای دیگری که عناصری همانند رقابت، تغییر و بحران بتوانند بر ماهیت آنجا تاثیر بگذارند، جزو مخاطبان این کتاب هستند.

 

۷- برای "واژه‌سازی‌ها" در این کتاب چه کردید تا یکدستی حاصل شود؟ 

 این کتاب اگرچه به اسم دو مترجم به چاپ رسید، اما حاصل همکاری افراد صاحب نظر در زمینه‌های بازاریابی و تبلیغات، کسب و کار، و ادبیات‌و‌زبان فارسی می باشد. از جملۀ آنها می‌توانم از آقای مهندس مجتبی مهری، مترجم توانمند و باتجربه یاد‌کنم. من و خانم هوده‌شناس در برگردانیِ مفهوم مورد توجهِ نویسندگان این کتاب به زبان فارسی تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا علاوه بر حفظ زبان فارسی، اصل سادگی و شیوایی کلام را هم رعایت کرده باشیم.

 

۸- کتاب «جایگاه سازی مجدد» چه آموزه‌هایی برای صاحبان کسب و کار دارد؟

 اگرچه این کتاب بر سه عنصر اساسی رقابت، تغییر و بحران تاکید دارد، ولی سراسر مطالب این کتاب حاوی آموزه‌های ارزشمندی است. از آموزه‌های این کتاب برای صاحبان کسب و کار این است که برای اینکه بتوانند پا‌به‌پای بازارهای جهانی پیش بروند، باید بدانند که جوامع انسانی تغییر کرده و جامعه تبدیل به جامعۀ دانایی‌محور گشته است و باید بر اساس نیازهای روز جامعه قدم برداشته شود. رقابت بی‌رحمانه‌تر شده،  مصرف کنندگان داناتر شده‌اند و ارتباطات سریع‌تر شده‌است. این کتاب و در واقع همان «جایگاه‌سازی مجدد»، چگونگی تطبیق، رقابت و موفقیت در بازار پر ازدحام امروز را نشان می‌دهد.

 

 ۹- لطفا توضیحات تکمیلی خود را که برای معرفی کتاب ضروری می دانید، مرقوم فرمایید. 

 فکر می‌کنم پاسخ به سوالات شما در طول این مصاحبه، توضیحات کاملی درمورد این کتاب ارائه داده‌است. ممنون از شما. از مدیریت محترم سایت خبری «مارکتینگ نیوز» هم بسیار سپاسگزارم، که با تلاش‌های قابل تقدیرشان، در ارتقای سطح تبلیغات، بازاریابی و فروش کشور عزیزمان گامی موثر و بسیار بسیار ارزشمند برمی‌دارند.

 
 
گفتگو با دکتر حسین وظیفه‌دوست به مناسبت انتشار کتاب نظام بودجه‌ریزی در کشور

نیوشا صداقت‌کیش
- به تازگی کتاب نظام بودجه ریزی در کشور، اثر دکتر حسین وظیفه دوست و دکتر کریم حمیدی، از سوی نشر بازرگانی، روانه بازار نشر شد. از این رو گفتگویی با دکتر حسین وظیفه دوست، رئیس هیات مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران، و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی انجام دادیم که در ادامه آمده است:

 

دکتر وظیفه دوست با بیان اینکه تاکید بسیاری از کتب بر فرآیندها و مفاهیم اولیه است افزود: این کتاب به سمت جامع نگری رفته و با توجه به نگارش ساده و روان، مطالعه آن به همه دست اندر کاران حوزه های مالی توصیه می شود.

وی با تاکید بر متمایز بودن این کتاب نسبت به سایر کتاب های موجود در این حوزه افزود: نگاه ما در کتاب حاضر این است که با ساده و روان بودن مطالب، نوعی خودآموزی کلیدی برای افراد فراهم کنیم.

 

وی اظهار کرد: تاکید اصلی این کتاب، بودجه ریزی برای مدیران غیر مالی است.

 

رئیس هیات مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران، درباره فصول این کتاب گفت: فصول 1 تا 3  دربرگیرنده مفاهیم اولیه بودجه، اصول بودجه و روش های طبقه بندی است. در فصول 4 تا 8 فرآیند تهیه و تدوین بودجه، روش های بودجه ریزی، و تصویب و نظارت بودجه مورد بررسی قرار می گیرد. کتاب نظام بودجه‌ریزی در ایران، در فصول اخیر بر روش های نوین بودجه بندی متمرکز است.

 

وی درباره نظام کنونی بودجه‌ریزی کشور گفت: در نظام بودجه‌ریزی کشور از روش‌های بودجه‌ریزی سنتی استفاده می‌شود که مبنای اصلی آن، بودجه سال گذشته است و متناسب با میزان تورم قابل پیش بینی، نسبت به افزایش بودجه اقدام می‌شود.

 

دکتر وظیفه دوست با بیان اینکه بودجه بخش خصوصی متاخر از بودجه عمومی در ایران است، افزود: کتاب حاضر، علاوه بر اینکه به بودجه بندی در سازمان های دولتی و عمومی کمک می کند، به افراد فعال در بخش خصوصی هم کمک می کند که در نظام بودجه بندی مبتنی بر واقعیت‌ها حرکت کنند.

 

وی افزود: در این کتاب از اصولی تحت عنوان اصول بودجه ای صحبت شده که کمک زیادی به مدیران می کنند تا بتوانند بودجه ای شفاف و با حداقل انحرافات را برای سازمان های دولتی و خصوصی ببندند. این اصول عبارتند از: اصل وضوح، اصل تناسب، اصل قانونی بودن، اصل مدیریت و غیره.

 

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز، تصریح کرد: بودجه‌ریزی صحیح نوعی کنترل مدیریتی نامحسوس برای مدیران دولتی و خصوصی ایجاد می کند.

 

وی در پایان گفت: کتاب نظام بودجه‌ریزی در کشور برای مدیران و کلیه دانشجویان و دانش‌پژویان حوزه‌های مالی، و حتی افرادی که کمترین آشنایی با بحث‌های مالی دارند، مفید است.

 

علاقه‌مندان می توانند کتاب «نظام بودجه‌ریزی در کشور» را از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری کنند.

شماره های تماس: 51 و 66408271

خرید اینترنتی: www.Marketingshop.ir

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد