Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تعیین چالشها و موانع و راهکارهای پیاده‌سازی دولت الکترونیک (مطالعه مور ...
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
صد و نهمین شماره چاپ و نشر منتشر شد

نیوشا صداقت کیش- صد و نهمین شماره نشریه خبري، آموزشي "چاپ و نشر" سال نهم، شنبه 19 بهمن، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، نشریه چاپ و نشر در صفحه 130 شماره بهمن، کتاب «دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی» را معرفی کرده است.

 

عناوین روی جلد صد و نهمین شماره نشریه "چاپ و نشر" عبارت است از:

-        مدیرکل دفتر امور چاپ: دفتر چاپ ارشاد از ارکان اصلی تشکیل سازمان چاپ خواهد بود

-        سهم ناچیز ایران از بازار جهانی چاپ و بسته بندی

-        پیش به سوی تجمیع اتحادیه ها

-        هرمزگان در راه رشد و تعالی چاپ و نشر

-        عرضه مواد اولیه لیتوگرافی تا 40 درصد زیر قیمت بازار

-        انتخاب نمایندگان ناشران در شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب

-        نشر و تحولات جدید در آن

-        رشد چاپ های امنیتی در خاورمیانه

صاحب امتیاز و مدیرمسئول: احمد سمیعی

تلفن: 77240690- 77961037

فاکس: 77456731

نشانی اینترنتی: www.chaponashr.com

پست الکترونیک: chaponashr@yahoo.com

 

گفتنی است صد و نهمین شماره نشریه "چاپ و نشر" در 228 صفحه، به قیمت 5000 تومان، منتشر شد.

 

 
 
كنفرانس ساليانه كارآفريني و نوآوري استراتژيك
مارکتینگ نیوز-
كنفرانس ساليانه كارآفريني و نوآوري استراتژيك، روز 3 تیرماه در محل دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می شود.

 

محورهاي همايش:

ـ مفاهيم، تئوري ها و مدل هاي كارآفريني و نوآوري استراتژيك

ـ نقش كار آفريني و نوآوري شبكه ايدر موفقيت سازماني

ـ فرهنگ كارآفريني و نوآوري شبكه اي در موقعيت سازماني

ـ نقش كارآفريني دانشگاهي در توسعه كارآفريني فناورانه

ـ تجارب و دستاوردهاي كارآفريني و نوآوري استراتژيك در سازمان ايراني

ـ نقش كارآفريني و نوآوري استراتژيك در تعالي سازماني

ـ استراتژي هاي كارآفريني و نوآوري استراتژيك در سازمان

ـ الزامات، چالشها و فرصت هاي استقرار كارآفريني استراتژيك در سازمان هاي ايراني

 

رئيس كنفرانس: دكتر علي مبيني دهكردي- دانشگاه تهران

دبير علمي كنفرانس: دكتر سيد رضا حجازي- دانشگاه تهران

دبيران اجرايي كنفرانس: جواد جعفري فارساني- مرضيه احرامي

 

اطلاعات تماس با دبیرخانه:

تلفن دبيرخانه: 02188195374 - 02188195379 - 02188786766

فکس دبيرخانه: 02188195370

ایمیل: karafariniconference@gmail.com

وب‌سایت: www.karafariniconference.com

 

منبع: www.civilica.com

 
 
گفتگو با نویسنده کتاب ارتباط سازمانی و شایعه
نیوشا صداقت کیش-  کتاب ارتباط سازمانی و شایعه، اثر دکتر سعید جعفری‌نیا، و جواد عطاران از انتشارات مدیر فردا به قیمت 12000 تومان، وارد بازار نشر شد. دکتر سعید جعفری‌نیا، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است. به مناسبت انتشار این کتاب گفتگویی با وی انجام دادیم که در ادامه آمده است:

 

دکتر جعفر‌ی‌نیا با تاکید بر اهمیت ارتباطات سازمانی، گفت: ارتباطات سازمانی همچون سیستم گردش خون، از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. همچنان که اگر خون به قسمتی از بدن نرسد، لطمات جبران‌ناپذیری برای انسان به وجود می آید، در سازمان‌ها هم اگر سیستم اطلاعاتی خوب عمل نکند، هزینه های زیادی از جمله بروز شایعات، کج‌رفتاری ها، برداشت های غلط، تعارض‌های سازمانی و ...  برای سازمان به دنبال خواهد داشت.

 

وی درباره دلیل نگارش کتاب ارتباط سازمانی و شایعه گفت: ارتباطات سازمانی همیشه مظلوم واقع شده و کتاب جامع و کاملی در این زمینه نداشتیم. در واقع موضوع ارتباط سازمانی به صورت مختصر در کتاب‌های رفتار سازمانی، بررسی می شد، لذا تصمیم گرفتم این کتاب را به رشته تحریر درآورم.

 

دکتر جعفر‌ی‌نیا با بیان اینکه کتاب ارتباط سازمانی و شایعه، کتاب نسبتا جامع و کاملی است، تصریح کرد: تعریف ارتباطات، مدل‌های ارتباطات، سبک‌های ارتباطی، فرآیندهای گوش دادن، زبان بدن، موانع ارتباطات، راهکارهایی برای بهبود ارتباطات، از موضوعات اصلی کتاب ارتباط سازمانی و شایعه هستند.

 

وی افزود: موضوعاتی همچون ارتباطات الکترونیکی که زندگی شخصی و کاری افراد را تحت تاثیر قرار داده و شایعه و تاثیر آن در سازمان، از بخش های قابل توجه کتاب حاضر هستند.

 

نویسنده کتاب ارتباط سازمانی و شایعه درباره مخاطبان این کتاب گفت: دانشجویان مدیریت و علوم اجتماعی، و همه افراد فعال در سازمان های دولتی و خصوصی از مخاطبان این کتاب هستند. زیرا کلیه نیروی انسانی فعال در سازمان‌ها ناگزیر از برقرار ارتباط با سایرین هستند، و این کتاب فرآیندهای مختلف برقراری ارتباطات را به تصویر می کشد.

دکتر جعفر‌ی‌نیا با بیان اینکه ویژگی اصلی کتاب ارتباط سازمانی و شایعه، ساده‌گویی است، اظهار کرد: مطالعه این کتاب به بهبود ارتباطات، انجام سریع امور و کاستن از تنش ها و تعارضات رفتاری منجر خواهد شد.

گفتنی است سایر آثار و کتاب‌های دکتر سعید جعفری‌نیا عبارت است از: مدیریت استراتژیک منابع انسانی- مدیریت جلد اول- نیازسنجی آموزشی در سازمان‌ها- استراتژی‌های منابع انسانی (مطالعه موردی)- مدیریت خدمات و ...

علاقه‌مندان می توانند کتاب «ارتباط سازمانی و شایعه» را از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری کنند.

شماره های تماس: 51 و 66408271

خرید اینترنتی: www.Marketingshop.ir

 
 
گفتگو با دکتر شهناز نایب زاده مترجم کتاب مقیاس‌های سنجش بازاریابی
- کتاب «مقیاس‌های سنجش بازاریابی» اثر پل دبلیو فاریس، نیل تی بندل، فیلیپ ای فایفر، دیوید جی ریبستین، با ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده و دکتر شهناز نایب زاده، از سوی نشر نی، وارد بازار نشر شد. از این رو گفتگویی با دکتر شهناز نایب زاده، انجام دادیم که در ادامه آمده است:

 

1- درباره ی دلیل انتخاب و اهمیت کتاب «مقیاس‌های سنجش بازاریابی» توضیح دهید.

در سال های اخیر، « بازاریابی مبتنی بر داده » در دنیای کسب و کار بسیار رشد کرده، اما کمتر مدیری مجموعه ای از مقیاس ها را ، برای ارزیابی استراتژی ها و پویایی های بازاریابی، ملاک عمل خود قرار داده است. در علوم رفتاری و از جمله مدیریت بازاریابی، سنجش کمی عملکرد همواره دغدغه مدیران و پژوهشگران بوده است؛ و تعداد کمی از مدیران قدر مجموعه ای از مقیاس هایی را می دانند که با آنها می توانند استراتژی های و پویایی های بازاریابی را ارزیابی کنند و تعداد مدیرانی که جوانب مثبتف منفی و تفاوت های جزئی آنها را درک می کنند حتی از این هم کمتر است. بنابراین در این کتاب سعی داریم نیازمند مرجعی جامع و علمی به بازاریابان، مدیران بازاریابی و دانشجویان بازرگانی درباره مقیاس های مورد استفاده که با آن بتوانند درباره برنامه های بازاریابی قضاوت کنند و دستاوردهای این برنامه ها را به کمیت درآورند، ارائه دهیم.

در این کتاب سعی بر آن شده است تا دانشی به مدیران و دانشجویان بازرگانی داده شود که بدانند مقیاس ها چگونه ساخته شده اند و چه چیزی را اندازه گیری می کنند.انتظار نداریم که دستورالعمل های مقیاس های بازاریابی شغل آنها را آسان کند اما انتظار است چنین دانشی به آنها کمک کند تا شغل خود را بهتر به انجام برسانند. این کتاب جامع ترین و موثق ترین کتاب راهنما برای تعریف، ساخت و استفاده از مقیاس هایی است که هر بازاریابی امروزه بدان نیاز دارد.

 

2- این کتاب چگونه از سوی مؤلفان تدوین شده است؟

در سال 2010، فاریس، بندل، فایفر و ریبستین با توجه به نیاز سازمانها به رویکردی جامع جهت سنجش عملکرد بازاریابی طیف وسیعی از مقیاس های سنجش بازاریابی را مطرح کرده و تحقیقی درباره "مقیاس های سنجش بازاریابی" انجام دادند. آنها تحقیق را به کتاب تبدیل و دریچه تازه ای به دنیای بازاریابی گشودند.  با توجه به نیاز رو به رشد سازمانهای ایرانی برای حضور موفق در دنیای رقابتی امروز این کتاب مورد بررسی قرار گرفته و ترجمه شد.

 

3- مختصری راجع به مولفان و حوزه تخصصی‌شان بفرمایید؟

نویسندگان: پل دبلیو فاریس، نیل تی بندل، فیلیپ ای فایفر، دیوید جی ریبستین

پل دبلیو فاریس: استاد برجسته ارتباطات و استاد بازاریابی دانشکده بازرگانی دانشگاه ویرجینیا، نویسنده کتاب «تأثیر سود در پروژه استراتژی بازاریابی: نگاهی به گذشته و چشم انداز آینده»، عضو هیأت مدیره تولیدکنندگان، خرده فروشنان و شرکت های تجارت الکترونیک گوناگون، مدیرعامل جی اس آی گروپ، استوکورپ و شرکت اوهایو آرت. نویسنده بیش از 50 مقاله در مجلات مختلف(هاروارد بیزنس ریویو، مجله بازاریابی، مجله تحقیقات تبلیغات و علوم بازاریابی)

 نیل تی بندل: دانشجوی دکترای بازاریابی دانشکده مدیریت کارلسون دانشگاه مینه سوتا، و مسئول سنجش برنامه های جامعه تبلیغاتی بازاریابی حزب کارگر بریتانیا، بیش از ده سال سابقه در مدیریت بازاریابی، مشاوره، بهبود نظام های کسب و کار و مدیریت مالی.

فیلیپ ای فایفر: استاد مدیریت کسب و کار در دانشکده بازرگانی دانشگاه داردن، مشاور سیرکویت سیتی، پروکتراند گمبل و کارماکس. نویسنده کتاب درسی و محقق و نویسنده بیش از 35 مقاله مرجع در مجلات مختلف (مجله بازاریابی تعاملی، مجله بازاریابی پایگاه داده، علوم تصمیم، مجله پیش بینی)

دیوید جی ریبستین: مدیر بازاریابی شرکت شرکای مدیران بازاریابی، استاد بازاریابی دانشکده ویلیام استوارت وودساید دانشکده وارتون، مدیرعامل مؤسسه علوم بازاریابی، عضو هیأت مؤسس اجلاس مدیران بازاریابی وارتون، مدرس دوره های آموزشی مدیریت اجرایی وارتون، مشاور شرکت های جی ای، ای تی اند تی، نفت شل، اچ پی، نووارتیس، جانسون اند جانسون، مرک و لیگ اصلی بیسبال آمریکا، معاون و مدیر بخش تحصیلات تکمیلی وارتون، استاد مدعو دانشگاه استنفورد و دانشگاه اینسید، عضو هیأت علمی دانشگاه هاروارد، عضو هیأت مدیره شاپ زیلا، اند وان و ... .

 

4- کتاب درباره چه موضوع یا موضوعاتی می‌گوید؟

سهم از تصمیم خرید، سهم از اذهان و سهم بازار: ادراکات مشتریان، سهم بازار و تحلیل رقابتی.

سود و حاشیه سود: درآمدها، ساختارهای هزینه و سودآوری.

مدیریت پورتفوی و محصول: مقیاس های استراتژی محصول از قبیل معیارهای امتحان محصول، رشد، نرخ جایگزینی و ارزش ویژه نام و نشان تجاری.

قابلیت سودآوری مشتری: ارزش هر یک از مشتریان و ارتباط ها.

نیروی فروش و مدیریت کانال توزیع: سازماندهی، عملکردو جبران حقوق، نیروی فروش، پوشش توزیعی و تدارکات.

استراتژی قیمت گذاری: حساسیت و بهینه سازی قیمت، با نگاهی به قیمت ها برای بیشینه سازی سود.

ترفیع: ترفیع موقت، کوپن، تخفیف و کمک هزینه های تجاری.

مقیاس های وب و رسانه های تبلیغاتی: اقدامات اصلی پوشش و اثربخشی تبلیغاتی شامل دسترسی، فراوانی، امتیاز رتبه بندی و اثرگذاری، مدل هایی برای پاسخ مصرف کننده به تبلیغات.مقیاس های مخصوص برای برنامه های جامع تبلیغاتی مبتنی بر وب.

 

5- مخاطب اصلی این کتاب چه کسانی هستند؟

کلیه دانشجویان رشته های مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی (گرایش های بازاریابی و بازرگانی بین المللی)- همه مدیران و بازاریابان توانمند دارای تخصص بازاریابی و مالی.

 

6- برای "واژه‌سازی‌ها" دراین کتاب چه کردید تا یکدستی حاصل شود؟

با مراجعه به انواع ترجمه های تخصصی هر لغت و اصطلاح سعی کردیم که یکدستی در متن ایجاد شود. مضاف بر اینکه برای ما زبان بیشتر یک ابزار ارتباطی بود، و ما خود را درگیر مناقشات لفظی و ترجمه های ثقیل نکردیم. به این معنی که در حین ترجمه اگر با واژه های مصطلح مواجه می شدیم، از آنها استفاده می کردیم.

 

7- کتاب چه آموزه‌هایی برای صاحبان کسب‌و‌کار ایرانی دارد؟

مقیاس های بازاریابی برای دستیابی به تصویر کاملی از سلامت کسب و کار ضروری هستند. مقیاس های مالی بر دلارها و دوره های زمانی متمرکز هستند و نشان می دهند که سود، نقدینگی و دارایی ها چگونه تغییر می کنند. از طرفی هم لازم است صاحبان کسب و کار بدانند بر سر مشتریان، محصولات، قیمت ها، کانال های توزیع، رقبا و نام و نشان های تجاری شان چه می آید. پس با دانش مقیاس های چندگانه معلوم می شود دارد چه اتفاقی می افتد.

 

8- مدیران چگونه می‌توانند از این کتاب بهره‌‌مند شوند؟

برنامه های در حال اجرا را بهینه کرده و گسترش دهند و برنامه هایی را که خوب پیش نمی روند را متوقف سازند. شرکت ها می توانند از این سیستم برای شناسایی و شفاف سازی هر چه بهتر مدل های بازاریابی بهره برداری کنند.مدیران بازاریابی می توانند با دانش این کتاب  (مقیاس های سنجش بازاریابی پیمایشی) بفهمند که برای نظارت و مدیریت کسب و کار خود از کدام مقیاس ها استفاده کنند.

 مدیران می توانند با این دانش استراتژی ها و پویایی های بازاریابی را ارزیابی کنند. در حقیقت، مدیران باید مقیاس های کلیدی کسب و کار را انتخاب، محاسبه کرده و درباره آنها توضیح دهند. آنها باید این موضوع در درک کرده که هریک چگونه ساخته شده و چگونه در تصمیم گیری ها استفاده کنند. با دانش کتاب حاضر امکان اندازه گیری استراتژی ها و تصمیم گیری مدیرعامل، مدیران اجرایی و مدیران بازاریابی در محدوده تصمیم گیری های بازاریابی، نحوه اندازه گیری اثربخشی برنامه تبلیغاتی و میزان سودآوری مشتریان به تفکیک بخش های مختلف بازار وجود دارد.

 

9- آیا پیش از این کتاب هم همکاری با دکتر حیدرزاده داشته اید؟

 بله، کتاب «بی نظمی در بازاریابی»، نوشته فیلیپ کاتلر- جان کسلیون ،232 صفحه، انتشارات سیته

 

10- لطفاً توضیحات تکمیلی خود را که برای معرفی کتاب ضروری می دانید، مرقوم فرمایید.

این کتاب در 12 فصل تدوین شده که توسط نشر علم منتشر گردیده تا در اختیار خوانندگان محترم قرار بگیرد بطوری که متناسب با نقش های مختلف مقیاس های بازاریابی در مدیریت شرکت ها در چند فصل سازماندهی شده است.هر فصل از بخش هایی درباره مفاهیم خاص و محاسبات تشکیل شده است.

مطالعه کتاب ارزشمند (مقیاس های سنجش بازاریابی اثر فاریس و همکارانش) را در حوزه مقیاس های سنجش کمی در بازاریابی، که به چاپ دوم نیز رسیده (این ترجمه نیز از همان نسخه است)، به کلیه دانشجویان رشته های بازرگانی و مدیریت اجرایی توصیه می کنم و از آنجا که معتقدم موفقیت واقعی آن است که این اثر نزد مخاطبان آن مقبول افتد، مشتاقانه آماده دریافت نظرات و پیشنهادات تمامی خوانندگان هستم.

از مدیر محترم و توانای انتشارات بازاریابی آقای احمد آخوندی تشکر می گردد.

 

گفتنی است کتاب «مقیاس‌های سنجش بازاریابی» به قیمت 25500 در فروشگاه انتشارات بازاریابی موجود است.

شماره های تماس: 51 و 66408271

خرید اینترنتی: www.Marketingshop.ir
 
 
دومين اجلاس مديران تحقيق، توسعه و فناوري کشور برگزار شد
نيوشا صداقت کيش- دومين اجلاس مديران تحقيق، توسعه و فناوري کشور، با حضور جمعي از مديران دولتي و خصوصي، امروز 28 بهمن در محل مرکز همايش هاي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مارکتينگ نيوز، در ابتدا دکتر اميد فدائي منش دبير علمي اجلاس با بيان اينکه براي تبديل علم به ثروت، نياز به يک مدل بومي داريم، گفت: مدل هاي بومي را در قالب نوآوري مي توان توسعه داد.

وي افزود: در حال حاضر وضعيت بازاريابي محصولات صنعتي بسيار نامطلوب است، و نمي توانيم شرکت ها را به بازار متصل کنيم.

دکتر فدائي منش با تاکيد بر اينکه بازاريابي و تحقيق و توسعه از اهميت يکساني برخوردارند، تصريح کرد: ما بايد به سمت اقتصاد دانش بنيان حرکت کنيم.

سپس دکتر بهروز چهرودي سخنراني خود را با موضوع «مديريت نوآوري در مراکز تحقيق و توسعه» آغاز کرد. وي گفت: نيروي انساني متخصص، فرهنگ، توليد ايده، و سرمايه گذاري از الزمات واحد تحقيق و توسعه هستند.

وي تصريح کرد: در واحدهاي تحقيق و توسعه بايد از نيروي انساني ناهمگن استفاده کرد، تا هر يک از افراد از زاويه نگاه خود و ابعاد مختلف، محصول را بررسي کنند.

دکتر چهرودي با تاکيد بر ضرورت احترام متقابل و اطمينان، افزود: در مراکز تحقيق و توسعه افراد بايد احساس ايمني کنند، و همه اعضا در تصميم گيري ها شريک باشند. وي در اين اجلاس به تشريح ويژگي هاي مديران خلاق و نوآور پرداخت.

در ادامه دکتر سيد محمد مجابي، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست، با بيان اينکه توجه به محيط زيست در ايران باستان هم وجود داشته گفت: در سند چشم انداز و اصل پنجاهم قانون اساسي به حفظ محيط زيست اشاره شده است.

وي تصريح کرد: ميزان مصرف منابع زيستي و تاثير آن بر محيط زيست بيش از 3 برابر ظرفيت زيستي کشور مي باشد و نشان دهنده اين واقعيت است که وضعيت اکولوژيک به سمت ناپايداري حرکت مي کند.

دکتر مجابي افزود: عدم نگاه سيستمي، مهمترين مشکل در بحث هاي زيست محيطي است. وي در اين اجلاس برنامه هاي دولت يازدهم در حفاظت از محيط زيست را شرح داد.

سپس دکتر حسين بنکداري، مديرکل آموزش و پژوهش وزارت نيرو، گفت: تجاري سازي، هدف اصلي تحقيق، توسعه و فناوري است.

وي استراتژي هاي وزارت نيرو در بخش تحقيقات و فناوري را به شرح زير برشمرد:

- تجاري سازي و ماموريت گرا کردن پژوهش
- توسعه همکاري هاي مشترک با سازمان هاي مردم نهاد و مراکز علمي و پژوهشي داخلي و خارجي
- ايجاد نظام پايش تحولات علمي و فناوري مرتبط با صنعت در سطح بين الملل
- ايفاي نقش موثر در نقشه راه فناوري هاي جديد و انتقال و بومي سازي آن ها
- بستر سازي و حمايت از توسعه بخش هاي غيردولتي فعال در حوزه آموزش، پژوهش و فناوري
- بسترسازي براي بروز خلاقيت و نوآوري

دکتر بنکداري درباره عارضه هاي عمومي صنعت ايران گفت: فقدان نوآوري و خلق تکنولوژي- احداث واحدهاي جديد با خريد تکنولوژي روز از خارج- عقب ماندن تکنولوژي خريداري شده و خريد مجدد واحدهاي توليدي از عارضه هاي عمومي صنعت ايران هستند.

وي در اين اجلاس رشد و رکود فعاليت هاي پژوهشي و فعاليت هاي تجاري سازي در ايران را به تفصيل شرح داد.

دکتر بابک نگاهداري رئيس مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران، سخنران بعدي دومين اجلاس مديران تحقيق، توسعه و فناوري کشور بود. وي با بيان اينکه اقتدار در جهان امروزي مبتني بر ميزان بهره مندي جامعه از علم و فناوري تعريف مي شود، گفت: واحدهاي تحقيق و توسعه يکي از مهمترين نهادهايي هستند که رويکرد دانش بنيان را دنبال مي کنند، نيازهاي جامعه را با رويکرد علمي پاسخ مي دهند و در مرزهاي دانش در جهان حرکت مي کنند.  

دکتر نگاهداري افزود: در ايران علاوه بر اينکه کشش و تقاضاي بازار در حوزه مديريت شکل نگرفته، بلکه عقب ماندگي نهادي و سازوکاري در حوزه هاي فناوري و تجاري سازي وجود دارد.  

گفتني است دومين اجلاس مديران تحقيق، توسعه و فناوري کشور، فردا 29 بهمن، در محل مرکز همايش هاي دانشگاه شهيد بهشتي، ادامه خواهد يافت.

 
 
کنفرانس سالیانه کارآفرینی و نوآوری استراتژیک

مارکتینگ نیوز- کنفرانس سالیانه کارآفرینی و نوآوری استراتژیک، روز 3 تیر 1393، در تهران برگزار می شود.

محورهاي همايش:

ـ مفاهیم، تئوری ها و مدل های کارآفرینی و نوآوری استراتژیک

ـ نقش کار آفرینی و نوآوری شبکه ایدر موفقیت سازمانی

ـ فرهنگ کارآفرینی و نوآوری شبکه ای در موقعیت سازمانی

ـ نقش کارآفرینی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی فناورانه

ـ تجارب و دستاوردهای کارآفرینی و نوآوری استراتژیک در سازمان ایرانی

ـ نقش کارآفرینی و نوآوری استراتژیک در تعالی سازمانی

ـ استراتژی های کارآفرینی و نوآوری استراتژیک در سازمان

ـ الزامات، چالشها و فرصت های استقرار کارآفرینی استراتژیک در سازمان های ایرانی

محورهاي همايش          

برگزار كنندگان: دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

مهلت ارسال چكيده مقالات: 20 اسفند 1392

مهلت ارسال متن كامل مقالات: 30 اردیبهشت 1393

اطلاعات تماس با دبیرخانه

تلفن تماس دبيرخانه: 88195379 – 88195374

فاکس: 88195370

 

سايت همايش: www.karafariniconference.com

ایمیل: karafariniconference@gmail.com

منبع: www.iranconferences.ir

 
 
همايش مديريت برند و استراتژي
مارکتينگ نيوز- همايش مديريت برند و استراتژي، روز 25 بهمن، در محل سالن همايش هاي دانشگاه علوم پزشکي ساري، برگزار مي شود.

سخنرانان:
پرويز درگي
دکتر محمود محمديان

محورهاي همايش:
- اهميت مديريت برند و دلايل کاميابي برندهاي برتر جهاني
- جايگاه تصوير و هويت برند
- شيوه‌هاي کاربردي برندينگ در کسب و کارهاي ايران
- رابطه استراتژي موفق با برندينگ
- سندروم‌هاي شايع در کسب و کارهاي ايراني و راه درمان آن‌ها
- توصيه‌هاي بيست‌گانه براي موفقيت در مديريت برند و استراتژي شرکت‌هاي ايراني
- تبليغات خلاق و هوشمندانه
- بازاريابي و تبليغات توصيه اي
- مخاطب شناسي و تبليغات موثر
- نقش تبليغات در برندسازي
- استراتژي ها و راهکارهاي فروش در شرايط رکود و بحران اقتصادي
- ايده ها و پديده هاي نوين تبليغات و فروش

برگزارکننده: گروه مشاورين تبليغات و بازاريابي «بازار دانايي»
شماره هاي تماس با دبيرخانه: 3263202- 0151
3269895- 0151
نشاني اينترنتي: http://bazardanaie.ir/seminar

 
 
کنفرانس راهکارهای تامین مالی، خرید خارجی و تدارکات برگزار شد

نیوشا صداقت کیش- کنفرانس راهکارهای تامین مالی، خرید خارجی و تدارکات، پس از گشایش در تحریم های خارجی و محدودیت های داخلی، امروز 15 بهمن، در محل مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی، برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، در ابتدای این کنفرانس، اسداله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، با بیان اینکه راه جلوگیری از بیکاری، سرمایه گذاری است گفت: شرکت در 2 نمایشگاه سرمایه گذاری خارجی و  3 نمایشگاه بزرگ چین، از برنامه های اتاق بازرگانی ایران و چین است.

 

وی با اشاره به سفر هیات فرانسوی به تهران، افزود: ورود صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی خارجی به ایران، آغازی برای گسترش روابط اقتصادی ایران با جهان است. البته نباید از این نکته غافل شویم که در این میان باید فرصتی برای آشنایی بخش خصوصی با تجار و بازرگانان خارجی ایجاد کنیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، در بخش دیگری از سخنانش گفت: راه حل اصلی پایین آوردن تورم، جلوگیری از نقدینگی است.

 

در ادامه این کنفرانس، محمدحسین داجمر، مدیرعامل کشتیرانی ایران، درباره تحریم های حاکم بر کشتیرانی و تاثیر توافقنامه ژنو بر صنعت کشتیرانی، سخنرانی کرد.

 

بابک آقایی، مدیر مطالعات اقتصادی گروه مپنا، سخنران بعدی این کنفرانس بود. وی سخنرانی خود را با موضوع «مروری بر تحریم ها، توافق ژنو و افق مذاکرات بین ایران و 1+5» آغاز کرد.

 

آقایی با بیان اینکه از کل تحریم های تصویب شده علیه ایران قریب 74 درصد از سوی امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل است تصریح کرد: دستیابی نظام به اهداف کلان و جلوگیری از هزینه بیشتر، منجر به تفاهم ژنو شد.

 

وی در این کنفرانس درباره اهمیت و اهداف مذاکرات ژنو، سخنرانی کرد.

 

در بخش دیگر این کنفرانس، دکتر دیواندری، مدیرعامل بانک پارسیان، گفت: «تشکیل ائتلافات و پیمان های استراتژیک با نظام جهانی» راهکار عملیاتی پیشنهادی برای بانک ها در شرایط پیش رو است. وی در سخنرانی خود مزایای ائتلاف بین المللی در نظام بانکداری کشور، را برشمرد.

 

 

در ادامه بهمن وکیلی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات، سخنران بعدی این کنفرانس بود. «معرفی ابزارهای نوین تامین مالی و راهکارهای پیشنهادی» عنوان سخنرانی مدیرعامل بانک توسعه صادرات، در این کنفرانس بود.

 

راهکارهای پیشنهادی وی در این کنفرانس بشرح زیر است:

- تامین مالی پروژه های داخلی

- خرید سهام شرکت های دانش بنیان

- مشارکت ایران در پروژه ها و سرمایه گذاری ها

- دریافت سود از محل منابع موجود

- مشروط نمودن فروش نفت به اعطای تسهیلات از محل منابع حاصله و بازپرداخت اقساط به صندوق توسعه ملی

- استفاده از این منابع برای افزایش سهام ایران در نهادهای مالی بین المللی نظیر بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، بانک توسعه اسلامی و ...

 

بر اساس این گزارش، علیرضا خرم، دکتر حسین عبده تبریزی، دکتر ولی نادی قمی، دکتر حمید حسینی، مسعود کمالی اردکانی، علی قاسمی ارمکی، دکتر ابوالفضل شهرآبادی، دکتر مسعود حیدری و ... از دیگران سخنرانان این کنفرانس هستند.

 

گفتنی است کنفرانس راهکارهای تامین مالی، خرید خارجی و تدارکات، پس از گشایش در تحریم های خارجی و محدودیت های داخلی، فردا 16 بهمن، در محل مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی، ادامه خواهد یافت.

 
 
اولين كنفرانس اقتصاد و مديريت كاربردي با رويكرد ملي

مارکتینگ نیوز-
اولين كنفرانس اقتصاد و مديريت كاربردي با رويكرد ملي، روز 31 خردادماه سال 1393، در شهر بابلسر برگزار می شود.

 

محورهاي اصلي كنفرانس‌:

- مديريت كاربردي با رويكرد ملي

- اقتصاد كاربردي با رويكرد ملي

- اقتصاد و مديريت نظامي

- اقتصاد و مديريت نفت و گاز‌‌

 

اطلاعات تماس با دبیرخانه کنفرانس:

تلفن دبيرخانه: 25259653- 0112

فکس دبيرخانه: 5343671- 0112

ایمیل: info@toroudshomal.com

 

منبع: www.civilica.com

 
 
گفتگو با «دکتر بهرام خيري» مترجم کتاب «حس برند»

نیوشا صداقت کیش- کتاب «حس برند» اثر مارتین لیندستروم را با ترجمه مریم عبدلی، زهرا ملازاده اردکلو و زیر نظر دکتر بهرام خیری، از انتشارات بازاریابی، روانه بازار نشر شد. از این رو گفتگویی با دکتر بهرام خیری، از مترجمان این کتاب انجام دادیم که در ادامه آمده است:

 

1- اهمیت و ضرروت ترجمه این کتاب؟

با توجه به اینکه بازاریابی، یک علم وارداتی است، و هنوز ریشه های بومی آن شکل نگرفته است، مطالعه و درک مفاهیم آن ضروری است. به باور اینجانب ما هنوز در ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضعیف هستیم. لذا ترجمه این نوع کتاب ها می تواند نقش موثری در عملیاتی کردن تئوری های بازاریابی داشته باشد. در واقع به دلیل اینکه خاستگاه علم بازاریابی، در ایران نبوده، بعضی از مواقع استنباط های نادرستی از مفاهیم، صورت می گیرد. یکی از استنباط های نادرست، مفهوم برند است. به نظر من در ایران، اساسا تعریف جامع و استنباط عملیاتی کاملی، از مفهوم برند صورت نگرفته است. به طور کلی می توان گفت، این کتاب فرآیند تحول تاریخی و ارتقای جایگاه برند را به تصویر کشیده و رویکردهای جدید در حوزه برند و نقش آن در موفقیت شرکت ها را مطرح کرده است.

 

2- این کتاب چگونه از سوی مؤلف تدوین شده است؟

تئوری‌ های بازاریابی در مغرب زمین، دچار تحولات تاریخی شده اند. این تحولات نشان می دهد امروزه مشتریان، برای برقرای ارتباط با شرکت ها، علاوه بر تعاملات عقلانی، به حوزه تعاملات عاطفی نیز راه یافته اند.

بر این اساس در سال 2003، مارتین لیندستروم با همکاری گروه میلوارد براون، تحقیقی درباره "تاثیر حس ها بر انتخاب و وفاداری به برند" انجام داد. لیندستروم، این تحقیق را به کتاب حاضر تبدیل و دریچه تازه ای به دنیای بازاریابی گشود.

 

3- مارتین لیندستروم کیست؟

وی محقق و متخصص بازاریابی حسی است. مارتین لیندستروم، به حوزه های توجه مضاعف به معناگرایی، تاکید ویژه دارد. وی در کتاب حس برند، با روی آوردن به مذهب، از آموزه های مذهبی برای تاثیرگذاری در ذهن و قلب مشتری، استفاده می کند. به طور کلی اکثر کتابهای بازاریابی حسی، بر اساس تجربیات، و یافته های پژوهشی مارتین لیندستروم، به رشته تحریر درآمده است.

لیندستروم با کمک بازاریابی حسی، اثبات می کند مادامی که فرآیند عقلانی رفتار مشتریان را درگیر یکی از حواس پنجگانه نکنیم، ماندگاری تعاملات به حداقل می رسد.

 

4-کتاب درباره چه موضوع یا موضوعاتی می‌گوید؟

این کتاب می گوید اگر ما فرآیند خرید را درگیر حواس پنجگانه کنیم، خواهیم توانست ارتباط ماندگارتری ایجاد کنیم. این کتاب استراتژی ها و راهکارهای عملیاتی ارائه می دهد،که شرکت ها با کمک آنها، می توانند از حواس پنجگانه استفاده کنند.

هدف اصلی این کتاب اصلاح و بهینه سازی فرآیند عملیاتی شرکت ها است. در واقع شرکت ها با عملیاتی کردن این تئوری ها، موفقیت شان را تضمین خواهند کرد. یک واقعیت انکار ناپذیر وجود دارد که ابزارهای سنتی بازاریابی کارایی خود را از دست داده اند، لذا روی آوردن به استراتژی های جدید، ضرورتی انکارناپذیر است.

 

5- مخاطب اصلی این کتاب چه کسانی هستند؟

همه شرکت های فعال در حوزه کسب و کار، می توانند با مطالعه این کتاب و آگاهی از ابزارهای نوین بازاریابی، موفقیت خود را تضمین کنند. بنابراین می توان گفت کتاب حاضر ضرورت اجتناب ناپذیر موفقیت فعالیت های سازمانی است. علاوه بر موضوعات یاد شده، این کتاب می تواند در حوزه فروش و بازاریابی شخصی هم به افراد و سازمان ها کمک کند. همچنین این کتاب، کتابی جانبی برای همه درس های بازاریابی، از جمله بازاریابی صنعتی، رفتار مصرف کننده، و مدیریت استراتژیک بازاریابی است. در واقع همه دانشجویان رشته بازاریابی، لازم است با این کتاب و مفاهیم آن آشنا باشند.

 

6- مدیران چگونه می‌توانند از این کتاب بهره‌‌مند شوند؟

همانطور که می دانید بینش و نگرش مدیران ارشد، اصلی ترین عامل موفقیت سازمان ها است. لذا این کتاب می تواند با تغییر دیدگاه مدیران ارشد، در به کارگیری تئوری های نوین بازاریابی، نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

 

7- با ذکر مثال، هر یک از "حواس" و کاربرد آن در برندسازی را تشریح کنید.

متاسفانه تصور فراگیری وجود دارد که معتقد است رفتار افراد عقلانی است؛ اما بررسی ها و یافته های تجربی نشان می دهد، همه رفتارهای انسانی عقلانی نیستند، و گاهی شاهد رفتارهای فراعقلانی مثل رفتارهای عاطفی و احساسی هستیم. این کتاب می گوید چگونه حس ها، ابزارهای قدرتمند ارتباطی، ارائه می دهند و به بازاریابان کمک می کنند تا روش های جدیدی برای متمایز کردن برندهایشان ایجاد و یک پیوند عاطفی برقرار کنند.

برای مثال بسیاری از شرکت های مواد غذایی، با کمک حس چشایی، وجه تمایزشان را نشان می دهند. این شرکت ها از طریق مزه محصولات خود، در ایجاد تجربه خوشایند، برای مشتریان تاثیرگذار هستند.

مثال دیگر درباره درگیر کردن حس بویایی در فرآیند خرید اتومبیل است.  بسیاری از افراد بوی اتومبیل نو را به عنوان یکی از بزرگترین معیارهای خرید اتومبیل، در نظر می گیرند. بو، حس تازگی یک وسیله را مطرح می کند. در حقیقت چیزی به نام بوی اتومبیل جدید وجود ندارد، و صرفا یک ساختار مصنوعی است، که نوعی طرح تبلیغاتی موفقیت آمیز به شمار می آید و مستقیما حواس انسانی را هدف قرار داده است.

 

8- ساختار کتاب چگونه است؟

فصل های مختلف کتاب، به اهمیت حس برند وکاربرد هر یک از مولفه ها تاکید دارد. علاوه بر آن کتاب حاضر هم در حوزه تئوری و هم در حوزه عملیاتی، حاوی مثال هایی از شرکت هایی است که با به کارگیری بازاریابی حسی، به موفقیت های متعددی رسیده اند.

 

9- کارکرد بازاریابی حسی در کشور ما چگونه است و کتاب چه آموزه‌هایی برای صاحبان کسب‌و‌کار ایرانی دارد؟

در کشور ما بازاریابی حسی، یک فرآیند فراگیر برای همه شرکت ها نیست،  ولی به این مفهوم نیست که ما اساسا به تئوری های نوین بازارایابی نیازی نداریم. باید بدانیم در حوزه هایی که رقابت، حرف اول را در موفقیت شرکت ها می زند، تحول تئوری های بازاریابی، ضرورتی انکارناپذیر است. همچنان که امروزه ابزارهای سنتی بازاریابی برای گروهی از شرکت ها مناسب و برای گروهی دیگر نامناسب است، حس برند هم برای آن دسته از شرکت هایی که در فضای کسب و کاری خود، وارد مراحل بالاتری از رقابت شده اند، بسیار کارآمد خواهد بود.

 

10- این کتاب برای کدامیک از بنگاههای بزرگ، کوچک یا متوسط کاربردی تر است؟

با توجه به اینکه برندینگ، فعالیت اجتناب ناپذیر همه شرکت ها است، لذا این کتاب برای همه بنگاه‌ها (بزرگ، کوچک، و متوسط) کاربردی است. در عین حال این کتاب کمک بزرگی است، برای شرکت هایی که دارای محصولات تندمصرف هستند، و یا از استراتژی های نام و نشان گذاری طبعیت می کنند.

 

11- چگونه روند فعالیتهای اجرایی برای ترجمه این کتاب جلو رفت؟

بار اصلی ترجمه کتاب بر عهده خانم‌ها مریم عبدلی و زهرا ملازاده بود و اینجانب بیشتر وظیفه نظارت، ویرایش، کنترل و ارزیابی را بر عهده داشتم. البته آقایان احمد آخوندی و محسن جاویدمؤید زحمت ویراستاری کتاب را برعهده داشتند.

 

12- برای "واژه‌سازی‌ها" در این کتاب چه کردید تا یکدستی حاصل شود؟

با مراجعه به ترجمه های سایر اساتید، و مشاوره از برخی صاحبنظران، سعی کردیم که یکدستی در متن ایجاد شود. مضاف بر اینکه برای ما زبان بیشتر یک ابزار ارتباطی بود، و ما خود را درگیر مناقشات لفظی و ترجمه های ثقیل نکردیم. به این معنی که در حین ترجمه اگر با واژه های مصطلح مواجه می شدیم، از آنها استفاده می کردیم.

 

13- پیشنهاد شما برای کار گروهی در ترجمۀ کتابهای بازاریابی چیست؟

پیشنهاد خوبی است، ولی اینجانب خوش بین به سازوکارهای اجرایی آن نیستم، زیرا امروزه برخی از مترجمان و اساتید، رابطه‌ی معقولی با این نوع فضاها برقرار نمی کنند. به هر حال اگر ایجاد سازوکارهای اجرایی آن، تضمین شود، کمک بزرگی به ترجمه کتابهای بازاریابی خواهد شد، چرا که قطعا محصول کار تیمی، بسیار بهتر از محصول کار فردی است.

 

 14- دربارۀ تألیف یا ترجمۀ کتابهای آینده‌تان بگویید؟

هنوز به این باور نرسیده ام که تئوری های نوین بازاریابی می تواند، زایش بومی داشته باشد. به همین دلیل بیشتر به سمت ترجمه یا ترجمه- تالیف، گرایش دارم. در حال حاضر مشغول ترجمه و تالیف 5- 6 کتاب در حوزه بازاریابی خدمات، و مدیریت بازاریابی، هستم.

 

15- لطفا روزمه ای از خود و همکارانتان، بنویسید.

خانم‌ها مریم عبدلی و زهرا ملازاده، فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت بازاریابی در مقطع کارشناسی ارشد و از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان هستند، و در زمینه ترجمه و نگارش مقالات و فعالیت های آماری، تخصص ویژه ای دارند.

اینجانب نیز علاوه بر اینکه عضو هیات علمی دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز هستم، سابقه ای 20 ساله در حوزه پژوهش، مشاوره و اجرا در شرکت های مختلف دارم.

 

علاقه مندان برای تهیه کتاب «حس برند» می توانند با شماره های 51 و 66408271 تماس بگیرند.

خرید اینترنتی: www.Marketingshop.ir

 

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد