Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تعیین چالشها و موانع و راهکارهای پیاده‌سازی دولت الکترونیک (مطالعه مور ...
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
تور بازديد مديريت دانش‌محور اسپانيا
مارکتينگ نيوز- دانشگاه صنعتي شريف، دفتر ارزيابي و هدايت سازمان‌هاي دانشي کشور (MAKE) اقدام به برگزاري سومين تور بازديد بين‌المللي مديريت دانش‌محور از کشور اسپانيا نموده است.

به گزارش خبرنگار مارکتينگ نيوز، در اين برنامه بازديد، شرکت‌کنندگان در چندين برنامه زير حضور خواهد يافت:

1- کارگاه آموزشي مديريت دانش‌محور در دانشگاه IE Business School

2- حضور در دومين همايش تخصصي بين‌المللي مديريت استعدادها

3- حضور در چهارمين همايش تخصصي بين‌المللي پرورش نيروي انساني

4- حضور در همايش تخصصي بين‌المللي مديريت عملکرد

5- بازديد از شرکت Thales

6- بازديد از شرکت Ur?a Menéndez

7- بازديد از شرکت Endesa

زمان برگزاري تور: 18 الي 23 اسفند ماه 1392
تلفن: 66165185 - 66165186 - 66008475
 
 
سمينار مديريت بازار و جذب مشتري در صنعت گردشگري
مارکتينگ نيوز- سمينار مديريت بازار و جذب مشتري در صنعت گردشگري، روزهاي 30 بهمن الي 1 اسفندماه، در بيرجند برگزار مي شود.

موضوعات:
معرفي روش هاي نوين جذب مشتري و بازاريابي در صنعت گردشگري
. ارائه راه کار هاي اجرايي مديريت بازار و جذب مشتري در صنعت گردشگري
. کارگاه ميداني بازديد و بررسي جاذبه هاي اکوتوريسم و ميراث فرهنگي روستاي خور
. معرفي جاذبه هاي بکر طبيعي و گردشگري خراسان جنوبي
. بررسي و راهکارهاي چالش هاي فروش و جذب مشتري در صنعت گردشگري
. کاربرد اجرايي فناوري در فروش و جذب مشتري در صنعت گردشگري
. با حضور سرمايه گذاران، مشاوران و مديران و اساتيد حوزه گردشگري
. با 50 درصد تخفيف اقامت در هتل بزرگ کوهستان بيرجند
. اعطاي 2 گواهينامه معتبر از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و سازمان فني و حرفه اي

مکان: بيرجند - هتل بزرگ کوهستان
برگزار کننده: بنياد توسعه کار آفريني و تعاون خراسان جنوبي
تلفن تماس با دبيرخانه: 2231680 - 0561
نمابر: 2231680 - 0561
آدرس سايت: www.bonyad-khj.ir
آدرس ايميل: btk.info@yahoo.com

منبع: www.allconferences.ir

 
 
کنفرانس راهکارهاي تامين مالي، خريد خارجي و تدارکات پس از گشايش در تحريم هاي خارجي و محدوديت هاي داخلي
مارکتينگ نيوز- کنفرانس راهکارهاي تامين مالي، خريد خارجي و تدارکات پس از گشايش در تحريم هاي خارجي و محدوديت هاي داخلي، روزهاي 15 و 16 بهمن ماه، در مرکز همايش هاي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.

سخنرانان:
حميد صافدل
مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس کل اسبق سازمان توسعه تجارت

دکتر علي ديواندري
مدير عامل بانک پارسيان

محمد حسين داجمر
مدير عامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران

دکتر حسين عبده تبريزي
کارشناس ارشد تامين مالي

اسداله عسگراولادي
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ايران و چين

سيد احمد طاهري بهبهاني
مدير عامل بانک سامان

بهمن وکيلي
مدير عامل بانک توسعه صادرات

دکتر سيد حميد حسيني
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

مسعود دانشمند
رئيس اتاق بازرگاني ايران و امارات

بوطاق خانبوداغي
نايب رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ايران و آلمان

دکتر حميدرضا مناقبي
رئيس اتاق بازرگاني ايران و استراليا

دکتر علي سنگينيان
مدير عامل شرکت تامين سرمايه امين


دکتر ولي نادي قمي
مدير عامل شرکت تامين سرمايه نوين

دکتر مسعود حيدري
پدر علم مذاکره و قرار دادهاي تجاري بين المللي در ايران

محورهاي کنفرانس:
• روندگشايش درتحريم ها وشناخت مواردي که احتمال کاهش سريعترآ نها وجوددارد.

• آخرين تحولات درحوزه بانکي پس ازگشايش درتحريم هاي خارجي ومحدوديتهاي داخلي(مبادلات بانکي،اعتبارات اسنادي،ضمانت نامه بانکي،تسهيلات دربخش توليد وبازرگاني)

• راهکارهاي تأمين مالي خارجي (فايناس وجذب سرمايه گذاري خارجي)

• ابزارها وشيوه هاي نوين تامين منابع مالي

• آخرين گشايش ها درتجارت خارجي بابزرگترين شرکاي تجاري ايران(چين ،امارات،اتحاديه اروپا،کره جنوبي ،عراق ،هند)

• آخرين تحولات درحوزه مقررات صادرات وواردات،ثبت سفارش،گروه بندي کالايي،تعرفه واردات،عوارض صادرات،پيمان سپاري ارزي جوايزصادراتي واستاندارد

• جزئيات اجرائي آخرين بخشنامه هاي گمرکي جهت تسهيل امورتجاري

• آخرين وضعيت حمل ونقل وکشتيراني درشرايط گذارازتحريم ها

• فرصتهاي مشارکت شرکتهاي غربي درايران درحوزه قطعات خودرو،قطعات هواپيما،زيرساخت هاي نفت وگازوپتروشيمي

• تنظيم قراردادهاي بين المللي درشرايط گذارازتحريم ها

براي دريافت اطلاعات بيشتر با شماره هاي 66479152 -66479154 تماس بگيريد.
 
 
ششمين نشست مديران ايران و تحليل فيلم we were soldiers
مارکتينگ نيوز- ششمين نشست مديران ايران، با عنوان رويکرد سيستمي- کليدي ترين مهارت مديران موفق، و تحليل فيلم we were soldiers از برنامه هايي است که توسط گروه مديران ايران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مارکتينگ نيوز، ندا مفاخري، با اعلام خبر بالا، گفت: اين نشست، ششمين نشست، از سلسله نشست هاي مديران ايران است، که با موضوع رويکرد سيستمي، کليدي تريت مهارت مديران موفق، برگزار مي شود.  

وي افزود: تغيير بينش و نگاه به مسائل و کسب توانايي ديدن از زاويه اي متفاوت، و پرروش نگاه و رويکرد سيستمي براي مواجهه با مسائل و چالش هاي مختلف، از اهداف اين نشست هستند.

مفاخري، تصريح کرد: پروفسور بيژن خرم و مهندس محمدرضا شعبانعلي، از سخنرانان اين نشست هستند.

دبير ششمين نشست مديران ايران، افزود: مديران و کارآفرينان، کارشناسان تصميم ساز و  همه کساني که آينده کسب و کارشان برايشان مهم است.

وي افزود: ششمين نشست مديران ايران، با عنوان رويکرد سيستمي- کليدي ترين مهارت مديران موفق، روز 24 دي ماه، در مرکز همايش انديشه معلم برگزار مي شود.

مفاخري در ادامه ضمن اشاره به يکي ديگر از برنامه هاي مديران ايران، گفت: سال گذشته برنامه اي با عنوان تحليل فيلم ماني بال برگزار کرديم؛ امسال نيز قصد داريم فيلمي با عنوان we were soldiers را تحليل کنيم.

وي با بيان اينکه اين فيلم، يک فيلم جنگي است که در آن موضوعات رهبري، استراتژي و منابع انساني به خوبي بيان شده است، افزود: تحليل اين فيلم بر عهده دکتر عماد قائني است.

مفاخري در پايان، گفت: فيلم we were soldiers روز دوشنبه 16 ديماه 92، از ساعت 2 تا 6 عصر، در دفتر کرج مديران ايران، مورد ارزيابي و تحليل قرار خواهد گرفت.

براي دريافت اطلاعات بيشتر با شماره هاي 44841991 – 021 تماس حاصل فرماييد.
 
 
کنفرانس مشتري مداري و خدمات پس از فروش

نيوشا صداقت کيش
- کنفرانس مشتري مداري و خدمات پس از فروش، روز 6 اسفندماه، در محل مرکز همايشهاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مارکتينگ نيوز، اين کنفرانس با هدف معرفي سازمان هاي شاخص در عرصه مشتري مداري و بررسي نقاط ضعف و قوت مشتري مداري، تاثير استانداردهاي جهاني بر رضايتمندي مشتري، نقش گارانتي و چگونگي ايجاد ارتباط موثر بين فروش بيشتر و خدمات پس از فروش در ايران، برگزار مي شود.

بر اساس اين گزارش برنامه هاي کنفرانس مشتري مداري و خدمات پس از فروش، عبارتند از:
- کارگاه آموزشي CRM و دريافت گواهينامه
- اهداي تنديس ويژه کنفرانس مشتري مداري و خدمات پس از فروش

شماره هاي تماس: 24869000 داخلي 196
نشاني اينترنتي: www.farazgroup.com

 
 
بيست و سومين کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيک آمريکا 2013
مارکتينگ نيوز- کليه سخنراني ها و کارگاههاي آموزشي بيست و سومين کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيک آمريکا به صورت وبينار توسط دبيرخانه کنفرانس مديران استراتژيک در ايران، پخش مي شود.

به گزارش پايگاه خبري انجمن بين المللي مديران ايراني، بيست و سومين کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيک آمريکا 2013 همزمان با برگزاري کنفرانس بين المللي مديران استراتژيک، روزهاي 13و14 بهمن ماه در تهران برگزار مي شود.

بر اساس اين گزارش، جهت بالا بردن سطح علمي کنفرانس و ارتباط و تعامل با کليه رويدادهاي مشابه در سراسر جهان مقرر شد کليه سخنراني ها و کارگاههاي آموزشي کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيک آمريکا، به صورت وبينار در برنامه هاي جانبي کنفرانس تهران ارائه گردد.

در بيست و سومين کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيک آمريکا 2013، 26 سخنراني مديران و اساتيد سراسر جهان ارائه مي شود.

گفتني است، مرکز همايش هاي نما به عنوان نمايندگي انجمن بين المللي مديران ايراني، و مجري اين برنامه، معرفي شده است.
 
 
اولين همايش بين المللي فناوري اطلاعات، کارآفريني و سرمايه گذاري
مارکتينگ نيوز- اولين همايش بين المللي فناوري اطلاعات، کارآفريني و سرمايه گذاري، روزهاي 2 و 3 بهمن ماه سال جاري، در شهر قم برگزار مي شود.

موضوعات:
- فناوري اطلاعات و ارتباطات، انتقال تکنولوژي، چالشها و فرصتها
- شهر الکترونيک، مديريت و خدمات يکپارچه شهري (زير ساختها، ابزارها)
- کار آفريني و افزايش توليد ناخالص ملي با رويکرد ICT
- شهرکهاي صنعتي فناوري اطلاعات و ارتباطات الزامات و فرصتهاي پيش رو
- صادرات نرم افزار و رسانه هاي ديجيتال راهکارها و چالشها
- سرمايه گذاري و روشهاي تامين مالي در صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات
- ساير موضوعات آزاد

برگزار کننده: استانداري قم
تلفن تماس با دبيرخانه: 37202727- 025
نمابر: 37202704- 025
آدرس سايت: www.ictinvestment.ir
آدرس ايميل: saeid_mashhadi@yahoo.com
منبع: www.allconferences.ir

 
 
نشست تخصصي مديريت و بهره وري برگزار شد
نيوشا صداقت کيش- روز گذشته (3 ديماه) نشست تخصصي مديريت و بهره وري، با حضور جمعي از مديران و دانشجويان در محل دانشکده فني دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مارکتينگ نيوز، مهندس حاجيان رئيس انجمن بهره وري درباره اهداف برگزاري نشست تخصصي مديريت و بهره وري، گفت: هدف اصلي نشست تخصصي مديريت و بهره وري اين است که بتواند بهره وري را به عنوان فرهنگ در سطح کشور نهادينه کند.

وي افزود: در برنامه هاي کشور بخش قابل ملاحظه اي از توسعه بر پايه توسعه بهره وري ديده شده، که متاسفانه در اين زمينه نتوانستيم به نتايج مطلوب برسيم.

رئيس انجمن بهره وري، تصريح کرد: ما به دنبال انجام درست يک کار درست هستيم، در اين راه نيازمند بازتعريف کار درست هستيم.

در ادامه دکتر فرشاد مؤمني اقتصاددان و عضو هيأت علمي دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي، با بيان اينکه توسعه يک موضوع پيچيده و امري استثنايي است، افزود: يکي از مهمترين وجوه پيچيدگي مسئله توسعه، اين است که توسعه يک ارتقا سطح، در کل نظام حيات جمعي انسان ها است، بنابراين توسعه مستلزم تغييرات ذره ذره در قابليت ها، توانايي ها و دانايي هاي انسان ها است.

وي ارتقا توان رقابت اقتصاد ملي، افزايش رفاه در سطح ملي، و تضمين پايداري نظام ملي، را از کارکردهاي عمده بهره وري دانست، و افزود: براي اينکه بهره وري در مقياس يک کشور موضوعيت پيدا کند، بايد 32 پيش شرط اتفاق بيفتد.

دکتر مؤمني گفت: نهادها، فناوري و سياست هاي دولت، 3 متغير ابرتعيين کننده بهره وري هستند. وي در اين نشست هر يک از متغيرهاي ياد شده را به تفصيل شرح داد.
 
 
کنفرانس فرصتهاي سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار پس از گشايش در تحريم هاي خارجي برگزار شد
نيوشا صداقت کيش- امروز 26 آذرماه کنفرانس فرصتهاي سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار پس از گشايش در تحريم هاي خارجي، با حضور جمعي از سرمايه گذاران، مديران و کارشناسان بازار بورس، در محل دانشکده مديريت دانشگاه تهران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مارکتينگ نيوز، دکتر محمدرضا زالي، رئيس دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران، درباره ضرورت برگزاري اين کنفرانس سخنراني کرد.

سپس دکتر شاپور محمدي، معاون اقتصادي وزير اقتصاد و دارايي، با بيان اينکه براي خلق حماسه سياسي، بايد حماسه اقتصادي در همه حوزه ها از جمله بازار سرمايه دنبال شود.

وي افزود: وضعيت اقتصادي در جهان در سال 2013 نسبت به سال گذشته از رشد مشابهي برخوردار نبوده است؛ با وجود اينکه بازار سرمايه ايران ارتباط ادغام شده اي با دنيا ندارد، اما بازارهاي کالايي ايران، ارتباط قوي با دنيا دارند.

معاون اقتصادي وزير اقتصاد و دارايي، ضمن اشاره به برخي از آمارهاي سال جاري، تصريح کرد: جو مثبتي که در فضاي سياسي و ديپلماسي ايجاد شد در شکل گيري فضاي مثبت بازار سرمايه و کنترل تورم کمک و باعث کنترل بازار ارز، طلا و رونق بازار سرمايه شد.

در ادامه دکتر علي صالح آبادي، رئيس سازمان بورس با بيان اينکه يکي از زير ساخت هايي که در بازار سرمايه فراهم شده، معاملات آنلاين است، افزود: حدود 200 ايستگاه معاملاتي در گذشته فعال بود که هم اکنون اين رقم به يک هزار ايستگاه رسيده است. 70 درصد معاملات از بستر آنلاين و 30 درصد مابقي در ايستگاه هاي کارگزاري انجام مي شود.

وي افزود: به همين دليل معاملات آنلاين را يک بستر اساسي مي دانم که به مرور توسعه يافته است، چرا که اگر همان 200 معامله گر را در بازار داشتيم، هرگز به اين حجم از معاملات نمي رسيديم.

ئيس سازمان بورس راه اندازي بازار برند را از ديگر برنامه‌هاي سازمان بورس دانست، و افزود: ما بازاري براي برند ايجاد نکرديم و تاکنون توجهي به ارزش برند در کشور نشده است، اما اين موضوع مي تواند ارزش مالي داشته باشد.

وي ضمن اشاره به شرکت مک دونالد گفت: بورس هاي پيشرفته با برند و خدماتشان رشد کرده اند. براي مثال شرکت مک دونالد، با واريز پور از طريق واسطه ها، روز به روز بر ارزش سهامش افزوده مي شود، که اين درآمدها ناشي از برند اين شرکت است.

در ادامه اين کنفرانس، دکتر حسن قاليباف اصل، مديرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، ضمن ارائه آمارهايي از بورس تهران، گفت: شفافيت بازار سرمايه، در گرو شفافيت اقتصاد کشور است. وي در اين سمينار به اقدامات انجام شده در بازار بورس تهران اشاره کرد.

دکتر عبده تبريزي، سخنران بعدي کنفرانس فرصتهاي سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار پس از گشايش در تحريم هاي خارجي، با بيان اينکه در اقتصاد ايران با پديده رکود تورمي مواجه هستيم، گفت: جهان با اين پديده در دهه 70 رو به رو شد. وضعيت کنوني اقتصاد ايران شکل تشديد يافته اي از رکود تورمي دهه 1970 ايالات متحده است.

وي افزود: 4 دليل عمده در توضيح شرايط فعلي اقتصاد ايران مي توان نام برد که عبارتند از: افزايش نقدينگي مخصوصا پول پرقدرت، تخصيص نا صحيح منابع، نام غير بازار قيمت ها به ويژه قيمت انرژي، و کند شدن سرعت گردش پول و افزايش هزينه هاي مبادله.

مشاور مالي وزير راه و شهرسازي، ضمن اشاره به راه حل هاي عبور از شرايط فعلي، گفت: در بخش مالي اقتصاد، اقدامات کوتاه مدت قابل اجرا است، و راه حل قطعي و بلندمدت در فعال کردن بخش واقعي و افزايش توليد ناخالص داخلي است.

وي با تاکيد بر بي ميلي بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در بخش واقعي اقتصاد، گفت: به رغم وجود تقاضاي بالقوه در بازار، دانش فني و مکفي و نرخ سود بالقوه بالا ،بخش خصوصي تمايلي به مشارکت در بسياري از حوزه هاي زيربنايي ندارد. يکي از علل اصلي بي رغبتي بخش خصوصي به سرمايه گذاري در پروژه هاي زيربنايي، کنترل گسترده قيمت ها توسط دولت است.

دکتر عبده تبريزي، در پايان خاطرنشان کرد: براي کمک به بازار و جذب منابع در بخش واقعي، شرکت ها مي توانند در شرايط رونق، افزايش سرمايه دهند. به علاوه شرکت هاي هولدينگ مي توانند سهام مازاد 51 در صد خود را در بازار بفروشند.

گفتني است امير هاموني، مديرعامل فرابورس، مهندس محمدحسن پيوندي، معاون مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي، مهندس عسگري ماراني، مديرعامل شرکت سرمايه گذاري ملي ايران، و مهندس عليرضا مهدي پور از ديگر سخنرانان روز اول کنفرانس فرصتهاي سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار پس از گشايش در تحريم هاي خارجي، بودند. اين کنفرانس فردا نيز ادامه خواهد يافت.
 
 
کتاب «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان» رونمایی شد

نیوشا صداقت کیش-
روز گذشته 22 آذر، در مراسمی که با حضور جمع کثیری از بزرگان فرهنگ و ادب، استادان ارتباطات، و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، در محل خانه هنرمندان برگزار شد، از مجموعه 6 جلدی «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان» اثر محسن میرزایی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، در ابتدای این مراسم کلیپی از اظهارنظر استادان و فعالان حوزه‌های تبلیغات و ارتباطات پخش شد و پس از آن شاهین ترکمن، مدیر انتشارات سیته درباره ضرورت انتشار کتاب «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان» سخنرانی کرد. وی گفت: آنچه که در این کتاب اتفاق افتاده، روایتی است از تاریخ 230 سال پیش، که به خواننده این اجازه را می دهد، که دوره های مختلف تاریخی را به تصویر بکشد.

ترکمن افزود: در این کتاب سیر تغییر و تحولات اقتصادی، تغییرات گرافیکی آگهی ها، تحول خط نستعلیق، تغییرات در زبان و ادبیات فارسی، و در نهایت سیر تحولات اجتماعی و زندگی مدنی، به تصویر کشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین های فراوانی در این کتاب آمده، تصریح کرد: کتاب «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان» در قالب یک مرجع، در حوزه های مختلف قابل استفاده است.

مدیر انتشارات سیته، با بیان اینکه کتاب  «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان» نتیجه 50 سال تجربه میرزایی، در حوزه های تبلیغات، روزنامه نگاری، و گرافیک است، افزود: هیچ کس جز میرزایی نمی‌توانست این کار را با این کیفیت انجام دهد.

بر اساس این گزارش دکتر علی اکبر فرهنگی، سخنران بعدی این مراسم بود. وی گفت: کتاب «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» یک کار ملی است که با عشق انجام شد.

دکتر فرهنگی، با تاکید بر اینکه در دانشگاه ها، علی رغم نیاز و ضروت انجام چنین کارهایی، ولی حوصله انجام آنها نیست، تصریح کرد: ابتدا قرار بود این کار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران انجام شود ولی وقتی که حجم کار و هزینه‌اش مشخص شد دانشگاه به اصطلاح «جا زد».
 
وی افزود: من به عنوان یک مدرس بازاریابی و فروش از قدیم همیشه احساس می‌کردم که بازار ما آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است؛ تا اینکه یک حرفه ای وارد میدان شد، و این مجموعه 6 جلدی را تالیف کرد.

در ادامه این مراسم، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از محسن میرزایی به عنوان یک الگو نام برد، و افزود: کسانی که کار تاریخی می‌کنند متاسفانه نوعی بخل در کارشان است، که استاد میرزایی از این صفت ناپسند به دور است و با گشاده‌دستی، داشته‌ها را عرضه می‌دارد.

بر طبق این گزارش، مجید دوخته چی زاده، مدیر انتشارات مبلغان، با اعلام این مطلب که فقدان منابع تئوری در تبلیغات، بنده را وادار کرد وارد این حوزه شوم افزود: کتاب استاد میرزایی از 2 منظر انتشارات و کتابشناسی قابل بحث است. این کتاب، فضای خالی تاریخ تبلیغات ایران را پر کرد.

 

دوخته چی زاده، افزود: ما درباره تاریخ تبلیغات جهان کتابهای مختلفی داشتیم، ولی درباره تاریخ تبلیغات ایران، هیچ اثری در دست نبود. کار انتشارات سیته، کاری بزرگ است، چرا که در بدترین شرایطی که صنعت نشر بسر می بَرَد، و با توجه به مشکلات سیستم توزیع و فروش کتاب، سرمایه گذاری برای کتاب «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان» را آغاز کرد.

وی تصریح کرد:از منظر کتابشناسی، باید گفت که برای اولین بار سیر تاریخی در کنار آگهی های تجاری قرار گرفته است.

مدیر انتشارات مبلغان، با بیان اینکه جای چنین کارهایی در دانشگاه ها خالی است، افزود: در این مجموعه، سیر تطور صنایع و پیشرفت مطبوعات، به تصویر کشیده شده است.

در این مراسم، از پیشگامان صنعت تبلیغات چون کامران کاتوزیان، منوچهر مستوفی، ابراهیم حقیقی، آیدین آغداشلو و عباس کیارستمی تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است، مراسم رونمایی از مجموعه 6 جلدی «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان» با حضور بزرگانی چون دکتر شکرخواه، دکتر افخمی، دکتر نمکدوست، دکتر روستا، دکتر حسنقلی پور، جواد مجابی، داود رشیدی، عمید نائینی، ابراهیم حقیقی،و نادر قدیانی، برگزار شد.

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد