Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
» بررسی چگونگی وضعیت وب سایت شوراهای کلانشهرهای ایران به منظور ابزار ارت ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
گفتگوی اختصاصی مبنا (مدیریت برای نسل امروز) با پرویز درگی

مبنا (مدیریت برای نسل امروز)، ماهنامه علمی تخصصی رشته مدیریت، در سومین شماره، گفتگویی دارد با پرویز درگی با عنوان "امروز فراتر از خشنودی و رضایت مشتری عمل کردن اهمیت بسزایی یافته است".

مبنا به صاحب امتیازی دانشگاه پیام نور واحد فولاد شهر و ورزنه، شماره اول خود را در مهرماه 1388 شماره دوم خود را در آذر 1389، و شماره سوم خود را در اسفندماه 1389 منتشر کرد.

پرویز درگی در این گفتگو، به پرسشهایی جواب می‌دهد که عمدتاً دانشجویان رشته مدیریت با آن روبه‌رویند. متن این گفتگو در پی آمده است که می‌خوانید:

ادامه مطلب...

 
 
مجموعه فیلمهای صوتی و تصویری بازاریابی و فروش (با نگرش بازار ایران)

TMBA:مجموعه فیلمهای صوتی و تصویری بازاریابی و فروش (با نگرش بازار ایران) تولید و تکثیر شد. سه عنوان این مجموعه به شرح زیرند:

1-    معرفی 10 کتاب بازاریابی در یک CD( به صورت رایگان)

2-    هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی

3-    شبکه (NETWORK) در بازاریابی

به گزارش خبرنگار ما، معرفی 10 کتاب بازاریابی در یک CD به صورت رایگان تقدیم علاقه مندان می شود. این CD حاوی مصاحبه رادیو گفتگو با پرویز درگی است. کاربرد این CD بیشتر برای کسانی است که دوست دارند در هنگام رانندگی، مطالبی درباره حوزه بازاریابی فراگیرند.

فیلم هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی به مدت 120 دقیقه حاوی سخنرانی پرویز درگی در دانشگاه صنعتی شریف است.

فیلم شبکه (NETWORK) در بازاریابی به مدت 120 دقیقه حاوی سخنرانی دکتر محمد ابراهیم محجوب، استاد دانشگاه اتاوا کانادا و امیر کبیر است که 26 دی ماه در دانشگاه صنعتی شریف اجرا شد.

شایان ذکر است پیش از این 8 فیلم آموزش بازاریابی از دانشگاه هاروارد از سوی شرکت TMBA تولید شده بود که به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی آماده سازی شده بود.

علاقه مندان برای خرید این فیلمها می توانند با شماره تلفنهای  66028401-4 در تهران تماس بگیرند.

 
 
سمینار "7 راز تحول سازمانی" دردانشگاه شریف برگزار می شود
TMBA:

" 7 راز تحول سازمانی" در چهارمین سمینار بازاریابی مشترک شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی(TMBA) و سازمان آگهی های روزنامه ایران (بخش خصوصی) ،یکشنبه 24 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی شریف توسط پرویز درگی مدیرعامل شرکت TMBA ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار ما، در این سمینار که برای مدیر عاملان و مدیران بازاریابی و فروش شرکتها و به صورت رایگان برگزار می شود، پرویز درگی با ارایه تعاریفی از سازمان و سازماندهی به بررسی تحولات سازمانی خواهد پرداخت.

این مدرس و مولف کتابهای بازاریابی در این سمینار مفاهیم مدیریت،آموزش ، مهارت، طراحی شغل ، بازخورد ، انگیزش،بینش  را به عنوان" 7 راز تحول سازمانی " تشریح خواهد کرد.

سمینارهای ماهیانه بازاریابی یکشنبه آخر هر ماه در دانشگاه شریف برگزار می شود و از هر شرکت دو نفر می توانند در این سمینارها شرکت کنند.

طبق اعلام و برنامه ریزی دبیرخانه "سمینار 7 راز تحول سازمانی" با سخنرانی پرویز درگی آخرین سمینار از سلسله سمینارهای بازاریابی در سال 89 است و پنجمین سمینار بازاریابی در اردیبهشت ماه سال 1390 برگزار خواهد شد .

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی WWW.TMBA.IR مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای دبیرخانه سمینار (4-66028401)  برای ثبت نام تماس بگیرند.

 
 
دومين کنفرانس بین المللی اتوماسیون صنعتی ایران

 03 تا 04 اسفند ماه 1389 

برگزارکننده : دانشگاه صنعتي شريف دبيرخانه دايمي كنفرانس اتوماسيون صنعتي
وب سایت : http://www.iiaconf.com

 

 

محورهای کنفرانس :
• روبات های صنعتی
• مکاترونیک
• سیستمهای کنترل منطقی قابل برنامه ریزی (PLC)
• تحلیل ، طراحی و ساخت بکمک کامپیوتر(CAD/CAM/CAE)
• سیستمهای ساخت اتوماتیک( FMS,RMS,CIM,..)
• پیاده سازی اتوماسیون صنعتی در سازمانهای تولیدی و خدماتی
• اتوماسیون صنعتی و کیفیت پایدار
• اتوماسیون  صنعتی و ایمنی صنعتی
• اتوماسیون صنعتی و مانیتورینگ
• اتوماسیون صنعتی در کنترل فرآیند و تولید
• اتوماسیون ساختمانی
• اتوماسیون پزشکی
• مدیریت اتوماسیون
• اتوماسیون صنعتی
• اتوماسیون صنعتی و بهینه سازی مصرف انرژی
• اتوماسیون صنعتی و بهره وری در سازمانها

گروه های کنفرانس :
• اتوماسیون در سیستم های مکانیکی
• اتوماسیون در سیستم های الکترونیکی
• اتوماسیون در سیستم های ساخت و تولید
• اتوماسیون در ساختمان
• اتوماسیون فرایندهای پیوسته

 
 
اولین همایش بین المللی مدیریت ، آینده­نگری ، کارآفرینی و صنعت در آموزش عالی

 

28 تا 29 ارديبهشت ماه 1390 

برگزارکننده : دانشگاه کردستان
وب سایت : http://www.ihea.ir

 

 

محورهای همایش :
بازنگری مبانی نوین مدیریت، رهبری و نوآوری در دانشگاههای علوم پزشکی و غیر انتفاعی با ملاحظه شرایط فرهنگی-اجتماعی ایران
- جهانی شدن و رهبری آموزش عالی در ایران
- بررسی نظریه های مدیریت دانش و سرمایه های فکری در دانشگاه
- مدیریت و رهبری در آموزش عالی با تأکید بر سرمایه اجتماعی و فرهنگی
- بررسی نظریه های رقابت پذيرى در دانشگاه
- بررسی ظرفيت هاى نوآورى در مدیریت دانشگاهی ایران
- بررسی مبانی نظری نوین قدرت و اختیار مدیران دانشگاهی با تحلیلی بر وضعیت مدیران دانشگاهی ایران
- بررسی نظریه ها و الگوهای موفق توانمندسازی مدیران دانشگاهی
- بررسی شایستگی های کانونی مدیریت در آموزش عالی ایران
- ارائه الگوهای بومی کیفیت و بازنگرى مدل ها و نقش جوايز کیفیت درمدیریت دانشگاهی ایران
- بررسی چالش ها، فرصت ها و تهديدهای مدیریت دانشگاهی دانشگاههای دولتی ایران
- بررسی چالش ها، فرصت ها و تهديدهای مدیریت دانشگاهی دانشگاههای علوم پزشکی ایران
- بررسی چالش ها، فرصت ها و تهديدهای مدیریت دانشگاهی دانشگاههای غیر انتفاعی ایران
- مطالعه تطبیقی بررسی نظریه های مدیریت و استقلال دانشگاهی در جهان و ایران
- بررسی نظریه های مهم آموزش عالی در حوزه ارزيابي، اعتبارسنجي و رتبه بندي دانشگاهها
- نظریه های نوین در رابطه با نقش و جایگاه هیات امناء در مدیریت دانشگاه
- بررسی تحلیلی نقش و جایگاه شوراهای دانشگاه در مدیریت دانشگاه
- بررسی تحلیلی نقش و جایگاه هیئت ممیزه دانشگاهها

 

بررسی نظریه ها و الگوهای نوین مدیریت کارآفرینانه دانشگاهی با تأملی بر شرایط فرهنگی-اجتماعی ایران
- بررسی مبانی نظری دانشگاههای کارآفرین
- بررسی ویژ­گی­ها و مولفه­های دانشگاههای کارآفرین
- بررسی تجارب بین المللی در زمینه ایجاد دانشگاههای کارآفرین
- بررسی تجارب بین المللی در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان دانشگاهی
- بررسی تجارب بین المللی در زمینه آموزش كارآفريني و ايجاد پرورشگاههاي كارآفرين
- بررسی تجربه آموزش کارآفرینی در دانشگاههای ایران

 

بررسی ارتباط صنعت و دانشگاه
- بررسی مبانی فلسفی  و بنیادی ارتباط دانشگاه با صنعت در جهان و ایران
- بررسی مبانی اجتماعی- فرهنگی ارتباط با صنعت در جهان و ایران
- بررسی دلایل آموزشی و پژوهشی ارتباط دانشگاه با صنعت در جهان و ایران
- بررسی مبانی و تجربیات بین المللی در زمینه رابطه دانشگاهها با صنعت در جهان و ایران
- بررسی مبانی و تجربیات بین المللی در زمینه رابطه صنعت،دانشگاهها با پارک های علم و فناوری
- تحلیل و آسیب شناسی رابطه دانشگاههای علوم پزشکی ایران با صنعت
- تحلیل و آسیب شناسی رابطه دانشگاههای دولتی با صنعت
- تحلیل و آسیب شناسی رابطه دانشگاههای غیر انتفاعی و آزاد با صنعت
- تحلیل و آسیب شناسی رابطه سه گانه صنعت، دانشگاههای ایران با پارک­های علم و فناوری

 

بررسی مبانی و رویکردهای نوین مدیریت نظام سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، و تحصیلات تکمیلی کشور
- بررسی آسیب­های مهم پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی ایران دانشگاههای دولتی کشور
- بررسی آسیب­های مهم پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی ایران دانشگاههای غیرانتفاعی و آزاد کشور
- بررسی عملکرد آزمون­های سازمان سنجش و آموزش کشور (کارایی و اثربخشی آزمونها) در انتخاب برگزیده­های علمی
- بررسی نقش و جایگاه اعضای هیات علمی، گروههای آموزشی و هیئت ممیزه دانشگاهها در برگزاری آزمونهای سنجش و پذیرش در سطح ملی و دانشگاهی
- بررسی تاثیرات برگزاری آزمونهای ورودی دانشگاهها در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سطح ملی یا دانشگاهی بر کیفیت ورودی­ها و خروجی­های دانشگاههای کشور
- بررسی تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، مدیریت و برگزاری آزمون­های ملی یا دانشگاهی در مقطع کارشناسی کشور
- بررسی تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، مدیریت و برگزاری آزمون­های ملی یا دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی کشور

 

الگوها و نظریه ها توسعه و آینده­نگری در دانشگاهها با رویکردی بین المللی
- بررسی الگوها و نظریه های آینده­نگری و آینده­پردازی در آموزش عالی
- بررسی مفاهیم و ویژگی های دانشگاه آینده­نگر
- بررسی آينده پژوهی، نوآوري وهمگرايی آموزش و پژوهش در سطح بین المللی
- بررسی چالشهای ارتباطات علمي و آموزشي بين المللي
- بررسی موانع و مشگلات آینده مدیریت دانشگاهی در ایران
- ارائه الگوهای نوین آموزش و پژوهش در حوزه آموزش علوم انسانی
- ارائه الگوهای نوین آموزش و پژوهش در حوزه آموزش علوم پزشکی (راهكارهاي ارتقا جايگاه آموزش علوم بين رشته‌اي در دانشگاههاي علوم پزشكي شامل رشته‌هايي مانند اقتصاد بهداشت، آموزش بهداشت، آموزش پزشكي، جامعه‌شناسي پزشكي، پزشكي اجتماعي، مديرت پزشكي، ارتباطات و بازاريابي در سازمانهاي بهداشتي، درماني، توليد و پخش دارو، توليد، واردات و پخش تجهيزات پزشكي)
- ارائه الگوهای نوین آموزش و پژوهش در حوزه آموزش فنی و مهندسی
- ارائه الگوهای نوین آموزش و پژوهش در حوزه آموزش علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی
- ارائه الگوهای نوین آموزش و پژوهش در حوزه آموزش هنر

 
 
همايش منطقه اي بررسي راهكارهاي ارتقاء مباحث حسابداري مديريت در صنعت


05 اسفند ماه 1389 

برگزارکننده : دانشگاه آزاد اسلامي واحد دورود
وب سایت : http://iau-doroud.ac.ir

 

 


محورهاي همایش :
• آشنايي با مفاهيم حسابداري مديريت
• حسابداري مديريت در محيط در حال تغيير
• زنجيره ارزش و حسابداري مديريت
• 5S و حسابداري مديريت
• توليد ناب و حسابداري مديريت
• نقش حسابداري مديريت در تصميم گيري مديران صنعت
• هزينه يابي و مديريت بر مبناي فعاليت
• كاربرد هزينه يابي كيفيت در حسابداري مديريت
• كاربرد هزينه يابي هدف در حسابداري مديريت
• كاربرد هزينه هاي استراتژيك در حسابداري مديريت
• كاربرد هزينه يابي كايزن در حسابداري مديريت
• تحقيقات تجربي در حسابداري مديريت

 
 
اولین کنفرانس سالانه مدیریت ، نوآوری و کارآفرینی

 27 تا 28 بهمن ماه 1389 

برگزارکننده : دانشگاه شیراز ، دانشگاه تهران ، دانشگاه اصفهان  

وب سایت : www.emishiraz.com

 

 


محورهای همایش :
• مبانی اشاعه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا
• توسعه کارآفرینی در سازمان ها
• زیر ساخت های توسعه کارآفرینی  
• نقش آموزش درتوسعه کارآفرینی
• اخلاق محوری وکارآفرینی
• خلاقيت، نوآوري وکارآفريني در مديريت
• خلاقيت، نوآوري وکارآفريني در برنامه ريزي
• خلاقیت،نوآوری و کار آفرینی در تربیت نیروی انسانی متخصص
• محوریت خلاقیت،نوآوری و کارآفرینی در سیاست گذاری
• آشنايي با الگوهاي نوين کارآفرینی 
• نقش نرم افزارهای آموزشی در خلاقیت،نوآوری وکارآفرینی
• نقش نهادهای تخصصی در بخش کارآفرینی
• خلاقیت،نوآوری وکارآفرینی در نخبگان
• نقش سازمان های غیر دولتی در کارآفرینی
• تحقیق و توسعه و کارآفرینی
• فضای آموزشی و خلاقیت ونوآوری
• شناسایی عوامل بازدارنده وعدم موفقیت در برنامه های خلاقیت،نوآوری وکارآفرینی
• بسترسازی دولتی،جهت ایجادخلاقیت ،نوآوری وکارآفرینی در سازمان ها
• بررسی تجربیات حاصل از اقدامات انجام شده جهت ایجاد خلاقیت،نوآوری و کارآفرینی درایران و جهان 
• نقش رسانه در ایجاد فرهنگ خلاقیت،نوآوری وکارآفرینی  
• مدیریت و رهبری کارآفرین
• تبلیغات وکارآفرینی
• خلاقیت و نوآوری پرورشی
• مهندسی خلاقیت ونوآوری
• فرآیند ها و سازوکارهای توسعه کارآفرینی در استان فارس
• تجاری سازی نوآوری
• سرمایه گذاری و مدیریت مالی نوآوری

محور ویژه :
• اخلاق و مالکیت معنوی در ابداعات و نوآوری ها
• اخلاق و حقوق مالکیت فکری نوآوری
• اخلاق حرفه ای و کارآفرینی
• اخلاق محوری و ابزار کسب و کار
• اخلاق و توسعه کسب و کارهای جدید
• اخلاق محوری در مدیریت بنگاه های تجاری
• اخلاق و فرهنگ اخلاقی در سازمان
• اخلاق محوری در انتقال و انتشار نوآوری

 
 
اولین همایش مدیریت آموزش سازمانی

 11 تا 12 اسفند ماه 1389 

برگزارکننده : دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
وب سایت : http://tm-rcelm.ir

 

 


اولین همایش مدیریت آموزش سازمانی با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت های حرفه ای در حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی و تبادل تجربیات با همکاری صاحب نظران، خبرگان و کارشناسان دانشگاهی و صنعت برگزار می­گردد .

محورهای همایش :
• الگوهای آموزش سازمانی
• رویکردهای استراتژیک به آموزش سازمانی
• روش های نوین در آموزش و بهسازی
• زنجیره تأمین آموزش
• برون سپاری آموزش سازمانی
• استانداردهای کیفیت آموزش سازمانی
• ابعاد جهانی آموزش و بهسازی
• آسیب ها و چالشها
• تجارب و دستاوردها
• چشم اندازهای آموزش سازمانی

 
 
گفتگوی سیاست روز با پرویز درگی درباره مشتری ‌مداری؛ حلقه گمشده اقتصاد ایران

کنفرانس بازاریابی خدمات مالی روزهای 6 و 7 آذرماه 1389 در مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما به مدت دو روز با حضور 600 نفر برگزار شد.

روانشناسی ارتباط با مشتریان در خدمات مالی عنوان سخنرانی پرویز درگی در سالن اصلی مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما بود که با استقبال فراوان حاضران روبرو شد.

خبرنگار روزنامه سیاست روز در حاشیه سمینار، گفتگویی را با پرویز د رگی انجام داد که امروز (سه‌شنبه 23 آذرماه 1389) در صفحه این روزنامه چاپ و منتشر شد.

"مشتری مداری؛ حلقه گمشده اقتصاد ایران" عنوان این مصاحبه مطبوعاتی است که  در پی می‌خوانید:

 

اهمیت مقوله بازاریابی در میان دانشگاه‌ها و موسسات خدمات مالی به ویژه بانک‌ها و بیمه‌ها چگونه است؟

علم و هنر بازاریابی برای دانشجویان در رشته‌های مختلف صنعتی و خدماتی از اهمیت خاصی برخوردار است، چون اکثراً آنها حداکثر به مهندسان خوبی تبدیل می‌شوند، اما ایراد اصلی کار زمانی مشخص می‌شود که نمی‌دانند محصولشان را چگونه به بازار عرضه کنند.

لذا بازاریابی به عنوان علم شناسایی مشتریان هدف، رقبا، محیط و همچنین شناساندن محصول به بازار به نحوی که منجر به رضایت تمام عوامل دخیل در کسب‌و‌کار از تأمین‌کنندگان تا تولیدکننده کالا یا خدمت و حتی کارکنان آن بنگاههای اقتصادی تا تمام واسطه‌ها و نهایتاً مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی بشود، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مؤسسات خدمات مالی به‌ویژه بانکها و بیمه‌ها در سالهای پس از انقلاب اسلامی در ایران عمدتاً در یک فضای بازار انحصاری به فعالیت ادامه داده‌اند و تقریباً تمایز و تفاوتی بین خدمات آنها مشاهده نمی‌شده است.

حال که با حضور بانکهای خصوصی و بیمه‌‌های خصوصی رقابت زیادتر شده است، روی‌آوردن این مؤسسات به سمت علم و هنر بازاریابی ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

بازاریابی خدمات مالی دارای چه ویژگی‌هایی است و تفاوت آن با حوزه بازاریابی کالا درچیست؟

بازاریابی خدمات از جمله خدمات مالی بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از بازاریابی کالاست. چون در بازاریابی و فروش کالا، محصول قابل لمس است و مشتری قبل از خرید آن را تجربه می‌کند و مورد آزمایش قرار می‌دهد، اما خدمت را پس از خرید می‌تواند مورد ارزیابی قرار دهد.

همچنین در خدمت، نقش فروشنده را از خود خدمت نمی‌توانیم جدا کنیم، مثلاً ما برای خدمات یک بانک با رفتار کارمندش با هم قضاوت می‌کنیم اما در فروش کالا این نقش‌ها جدا هستند.

در فروش، زمان، مکان و سایر شرایط تأثیرات مستقیم دارند، تولید و فروش خدمت همزمان است و به عبارتی خدمت را نمی‌توانیم برای آینده ذخیره کنیم مثلاً همان‌موقع که کارمند بانک و بیمه خدمتی را ارائه می‌کند، همزمان تولید و فروش صورت می‌گیرد.

همچنین نقش خریداران خدمت در ارائه خدمت بسیار مهم است، مثلاً میزان توقعات و انتظارات مشتریان در بازاریابی و فروش خدمات بسیار مؤثر است.

برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی بازاریابی خدمات مالی تا چه حد ضروری بوده و شما چه انتظاری از این کنفرانس‌ها دارید؟

در مجموع دنیای کسب‌و‌کار خصوصاً در حوزه خدمات که سرعت رشد آن بسیار زیاد شده است و به تبع میزان، سرعت و شدت رقابت هم زیادتر می‌شود نیاز به آگاهی ارائه‌کننده خدمات را بیشتر از قبل ضروری کرده است.

هراقدامی در جهت تولید و اشاعه دانایی برای موفقیت در بازار خدمات ارزشمند است. این حوزه‌ها می‌توانند شامل تولید و عرضه کتابهای کاربردی، برگزاری کلاسها و همچنین برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مفید باشند.

انتظار من از این کنفرانس‌ها این است که دقت بسیار زیادی صورت گیرد تا بار علمی و عملی کنفرانس بالا باشد.

انتخاب سخنرانان که علاوه بر سواد و دانش در حوزه عملی هم متبحر باشند بسیار ضروری است.

و مهم‌تر اینکه در کنفرانس‌ها حرف‌های جدید متناسب با شرایط و زمان حاضر گفته شود.

تأثیر برگزاری سمینارها و همایش‌های بازاریابی را در افزایش دانش و انتقال تجارب مؤسسات مالی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قطعاً اگر انتظاراتی که در سؤال سه عرض کردم برآورده شوند، تأثیر این کنفرانس در رشد و پیشرفت مؤسسات خدمات مالی بسیار زیاد خواهد بود.

مهم این است که مدیران ارشد این مؤسسات باور کنند که شرایط عوض شده است، پس آنها هم باید متناسب با روز حرکت کنند.

آنها باید باور کنند که هزینه برای آموزش مفید و کاربردی، سرمایه‌گذاری است و نباید از این مهم غافل شوند.

مدیران ارشد باید به‌جای تفکر هزینه‌یابی، تفکر درآمدزایی داشته باشند.

وقتی برای برگزاری یک سمینار آموزشی اولین سؤال آن مؤسسه خدمات مالی این است که چه کسی ارزانتر برگزار می‌کند پس می‌فهمیم که آنها هنوز اهمیت آموزش مفید را درک نکرده‌اند. و به‌جای کیفیت آموزش، کمیت آن مدنظرشان می‌باشد.

به نظر شما کدام حوزه‌ها باید در کنفرانس‌های تخصصی بازاریابی خدمات بانکی مورد تاکید قرار گیرند؟

تمام حوزه‌های مؤثر در کسب‌و‌کار خدمات مالی در کنفرانس‌ها باید مورد تأکید باشند. اما در حال حاضر در بازار ایران به نظرم حوزه روانشناسی ارتباط با مشتری که عنوان سخنرانی خود من هم بود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چراکه مشتریان تجربیات خوبی از نحوه برخورد بعضی از مؤسسات خدمات مالی ندارند و انتظار تکریم و احترام بیشتری دارند.

همچنین توجه به حوزه تحقیقات بازاریابی و بسط این تفکر که اطلاعات حاصل از تحقیقات می‌بایست زیربنای تصمیم‌گیری مدیران باشد نیز حائز اهمیت و توجه بیشتری است.

آیا بانک‌ها و بیمه‌ها از مکانیزم‌های تحقیقات بازار بهره می‌گیرند؟ و این مؤسسات تا چه حد از خدمات مشاوره و بازاریابی اساتید یا شرکت‌های تخصصی استفاده می‌کنند؟

در چند سال گذشته میزان توجه بانک‌ها و بیمه‌ها به امر تحقیقات بازاریابی و بهره‌گیری از نظرات مشاوران بیشتر شده است.

اما همه اینها بستگی به تفکر مدیران ارشد آن مؤسسات دارد. در مواردی امر تحقیقات و مشاوره در یک مؤسسه بسیار مهم می‌شود اما با تعویض مدیرعامل به ناگاه تمام آن موارد مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرند، متأسفانه در ایران خیلی از این موارد قائم به‌فرد است و هنوز به عنوان یک فلسفه و باور جمعی جا نیفتاده است.

البته توصیه مجامع علمی تحقیقات بازاریابی این است که بهتر است کارفرمایان، پروژه‌های تحقیقاتی را خودشان انجام ندهند و به جهت اطمینان بیشتر از صحت و درگیرنشدن در دام تعصب از شرکتهای صاحب صلاحیت تحقیقات بازاریابی بخواهند که آن فعالیتها را انجام دهند.

با توجه به اینکه ما در حال گذر از یک دوره غیر رقابتی هستیم، فعالیت بانکها و بیمه‌ها در جذب مشتری چگونه باید باشد؟

بانکها و بیمه‌ها نیز مثل تمام بنگاههای اقتصادی باید باور کنند که ادبیات و کارکردهای بازارهای انحصاری قابلیت کاربرد در بازار رقابتی را ندارند.

لذا تغییر جدی در نگرش و عملکرد ضروری است. آنها باید رقابت را جدی بگیرند، بلندمدت فکر کنند. استراتژی و تاکتیک و تکنیک متناسب با بازار رقابتی داشته باشند. هیچ رقیبی را دست‌کم نگیرند، به کارکنان خودشان خصوصاً نیروهای میز پذیرش خیلی اهمیت بدهند، در انتخاب درست منابع انسانی و سپس آموزش و پرورش شایسته آنان کوتاهی نکنند.

از مشاوران و محققان شایسته کمک فکری بگیرند و خلاصه اینکه باور کنند بازارها عوض شده‌اند، پس خودشان هم باید عوض شوند، در این صورت موفق خواهند بود.

 
 
دکتر بهرام خیری و 4 مقاله برای حقوق بازرگانی

دکتربهرام خیری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی، درنیمسال تحصیلی 1390- 1389 تدریس حقوق بازرگانی را برای دانشجویان کارشناسی ا رشد دانشگاه آزاد اسلامی (واحد قزوین) بر عهده دارد.

4 دانشجو جداگانه مقالاتی را برای این درس– حقوق بازرگانی- به سبک مقالات علمی– پژوهشی یا علمی- ترویجی تدوین و برای سایت " دفتر ارتباط با دانشگاه " ارسال کردند.

عناوین مقالات دریافتی به شرح زیر است:

1)      حاکمیت شرکتی                                                               ساناز سجادی

2)      بررسی اسناد تجاری در حقوق تجارت ایران                            بنفشه برازنده

3)      نقد و بررسی تجارت الکترونیک در ایران                                   مونا جعفرنژاد

4)      اعتبارات اسنادی                                                                فاطمه غریبی

برای اطلاع از چکیده این مقالات به بخش پایان ‏نامه- مقالات در سایت دفتر ارتباط با دانشگاه و برای مطالعه کل مقالات به سایت بانک مقالات به نشانی www.marketingarticles.ir مراجعه کنید.

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد