Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بررسی تکنیک های فروش
» بازاریابی موبایلی
» بازاریابی تعاونی
» ساختار سازمانی و توانایی های بازاریابی ویژه در SME ...
» شناسایی علل شکست استراتژی های تنوع
» بازاریابی اجتماعی، حوزه ای نوین در مقوله بازاریابی ...
» بررسی و تحلیل تاثیر نفت در بازار و اقتصاد کشور ...
» ارزیابی تأثیر برند و شخصیت نام تجاری بر وفاداری و رضایت مشتریان ...
» بازاریابی سیاسی، چارچوب مفهومی
» تازه های نشر: مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر با ترجمه مهدی امیرجعفری منت ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
بررسی تکنیک های فروش

نویسندگان:

علیرضا حسن نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم تحقیقات هرمزگان

MR.HASANNEZHAD@GMAIL.COM
دکتر زارعی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب 

BTOB73@YAHOO.COM

 

TMBA چکیده:
فروش، نوعی کمک به دیگران است برای ارتقای کیفیت کار و زندگی آنها. تا حالا شده است که محصولی را خریده باشید و بعد از خرید، بفهمید چه کلاهی سرتان رفته؟ کافی است فقط یک بار این اتفاق برایتان افتاده باشد تا از آن به بعد، همیشه موقع خرید، به فروشنده شک کنید. این اتفاق برای همه مشتریان- دست کم یک بار- افتاده و بنابراین آنها همیشه شکاکند، چه در ایران و چه در هر جای دیگر دنیا. شما باید به مشتری اطمینان بدهید تا این ترس و شک او از بین برود. بنابراین، نحوه صحبت کردن شما و طرز لباس پوشیدنتان اهمیت پیدا می کند. خوش قول بودنتان مهم می شود و همین طور سایر ویژگی هایی که در واقع، ملاک قضاوت مشتری درباره شخصیت و میزان صداقت شماست.در این مقاله سعی بر آن است تا انواع شیوه-شگردها و تکنینک های فروش در سه حوزه تکنیک های ترویج فروش مصرف کننده ، ترویج فروش تجاری و نیروهای فروش و  تکنیک های نهایی سازی فروش آشنا شویم.


واژگان کلیدی: فروش - مشتری - ترویج فروش - نهایی سازی فروش

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی موبایلی

نویسندگان:

سراج بحر العلومی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، دانشگاه علوم تحقیقات هرمزگان

ss_sd6@YAHOO.COM
دکتر داریوش زارعی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد  واحد میناب

BTOB73@YAHOO.COM

 

TMBA چکیده:
عداد کاربران تلفن همراه در جهان از مرز 5 میلیارد نفر گذشته است، یعنی حدود سه‌چهارم مردم دنیا از این دستگاه استفاده می‌کنند. شاید یکی از دلایل آن باشد که تلفن همراه دیگر فقط وسیله‌ای برای مکالمه نیست، بلکه دستگاهی برای انجام انواع کارها و فعالیت‌ها مانند بازی‌کردن، آگاهی از وضعیت آب و هوا، یافتن مسیر راه‌ها، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و همینطور خواندن اخبار است.این مقاله به بحث در مورد چگونگی تجارت موبایلی ، انجام معاملات با دستگاه تلفن همراه از طریق اینترنت و چگونه این فن آوری ها است طول سال ها توسعه یافته است می پردازد.مقاله همچنین سطح امنیت و حریم خصوصی در هنگام برخورد با تجارت همراه مورد قضاوت قرار می دهد، و اینکه به چه نوع مسائل در هنگام استفاده از سیستم تجارت همراه ممکن است مواجه شویم.می پردازد.در این مقاله همچنین به چگونگی اجتناب از مسائل مربوط به تجارت موبایلی ، ارزیابی راه حل ها و چگونگی تحول فن آوری و دست و پنجه نرم کردن با می پردازد.

واژگان کلیدی: بازاریابی موبایلی ، تلفن همراه، بازاریابی،تبلیغات بی سیم

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی تعاونی

نویسندگان:

جلال فیروزی فرد جهرمی
دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی- بازاریابی قشم
دکتر شهباز براهویی


TMBA چکیده:
امروزه دریافته اند تنوع عمیقی از مفهوم بازاریابی وجود دارد که طبیعی می باشد. تعاریف زیادی از بازاریابی وجود دارد، همانگونه که گفته شده  سیر قابل توجهی در نیم قرن دوم ، قرن دوم داشته که بر عکس آن در نوشته ها ذکر شده است. امروز ما با پایه و اساس متعدد مفهوم بازاریابی مواجه شدیم که طبیعی می باشد پنج عامل اصلی مفهوم بازاریابی در پایین ذکر شده است:
1-    راه رسیدن یا دسترسی به تولیدات
2-     راه دسترسی به تولید
3-    راه رسیدن فروش
4-    برای رسیدن به بازاریابی
5-    راه رسیدن به یک بازار اجتماعی
 
واژگان کلیدی: بازاریابی، دسترسی به تولیدات دسترسی به فروش، بازار اجتماعی

ادامه مطلب

 
 
شناسایی علل شکست استراتژی های تنوع

نویسنده:

مسلم شیروانی

دانشجوی رشته مدیریت اجرایی دانشگاه تهران

 

TMBA چکیده: اکثر کسب و کارها چرخه حیات دارند: سرآغاز ، رشد و بلوغ. در نتیجه ی تغییرات فناوری ، بلوغ بازارها ، و یا دسترسی آسان مشتریان به جایگزینها ، در برخی مراحل کسب و کارهای کنونی آینده روشنی برایشان متصور نیست . شرکتی که بر روی کسب و کار به بلوغ رسیده ای کار میکند ، لازم است برای ادامه رشدش فرصتها وکسب و کارهای دیگری را جستجو کند و این درست  همان نقطه ای است که شرکتها اقدام به تدوین و پیاده سازی یک استراتژی جدید در سطح کل شرکت می نماید که استراتژی تنوع نامیده می شود .
ما در این تحقیق سعی داریم با رویکردی کیفی به بررسی علل شکست استراتژی تنوع به روش (مطالعه موردی) بپردازیم . مورد مطالعه ما در این پژوهش شرکت رهنورد سپاهان می باشد که در حوزه خدمات حمل و نقل فعالیت می کند .
این شرکت تا پایان سال 1390 به ارائه خدمات حمل و نقل مسافری در قالب خودروهای سنگین (اتوبوس) و نیمه سنگین (مینی بوس) به شرکتهای بزرگ شهر اصفهان اشتغال داشته است ولی با آغاز سال 1391 با اتخاذ استراتژی تنوع همگون (ارائه خدمات حمل و نقل مسافری در قالب خودروهای سبک(سواری) ) و استراتژی تنوع افقی (ارائه خدمات حمل و نقل باری در قالب خودروهای سنگین (کامیون) ) دچار شکست سنگینی گشت و نهایتاً نرخ بازده داراییهای شرکت (ROI) از %22 در پایان سال مالی 1390 به %13 در پایان سال مالی 1391 کاهش یافت. 


واژگان کلیدی: استراتژی تنوع، استراتژی تنوع همگون، استراتژی تنوع افقی، استراتژی تنوع ناهمگون

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی اجتماعی، حوزه ای نوین در مقوله بازاریابی

نویسندگان:

دکتر روزبه حبیبی استادیار دانشگاه پیام نور  
علی پورجعفر دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 

TMBA چکیده:
با توجه به افزايش روزافزون رقابت توليدکنندگان و نيز گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات و پيشرفتهاي علمي و فني، فرصتي فراهم است تا کارشناسان امور تجارت و بازاريابي با استفاده از روشهای جدید و امکانات موجود از اين وضعيت بهره جسته، با جلب رضايت مشتريان فعلي و بالقوه وضعيتي ايده آل براي سازمان فراهم کنند.
فعالیتهای رفتاری زندگی روزمره ما بصورت چشمگیری متاثر از نقش بازاریابی محیط اطراف ما بوده و در روند زندگی ما نقش بسزایی را ایفا میکند. بی شک، عاملی که بعنوان پل ارتباطی میان فعالان تجاری با مصرف کنندگان می باشد ، فعالیت بازاریابی است. یکی از عواملی که باعث موفقیت در بازاریابی و بازاریاب حرفه ای می شود میزان سرعت، دقت، صحت و فراوانی اطلاعات بازار است. بازاریاب می کوشد تا با روشها و طرق مختلف به جلب رضایت مشتری و در نهایت فروش و سودآوری بیشتر دست یابد. از راههاي مختلفي مي توان رضايت مشتري را جلب کرد، از جمله: به وسيله کاهش هزينه هاي خريد مشتري ، صرفه جويي در وقت مشتري از راه خدمت رساني سريعتر، عرضه محصول طبق خواست مشتري با قيمت مناسب و ...
 یکی از اساسی ترین موانع موجود در سر راه رسیدن به جلب رضایت مشتری ، همانا  توجه به جنبه های مختلف جذب، نحوه ارتباط با مشتریان و در نهایت، امکان حفظ مشتری است. به رغم پیشرفت تکنولوژی و گسترش و بهبود سیستم ها و روش های تولید و افزایش رقبا و تنوع محصولات تولیدی ، بالا رفتن سطح آگاهی مشتریان و بسیاری از عوامل دیگر نیز به این مشکل دامن زده و د نهایت جذب مشتری و مهم تر از آن حفظ و نگهداری آن به عنوان مشتریان وفادار را سرلوحه دغدغه های مدیران امروزی قرار داده است. يکي از ابزارهاي مهمي که مي تواند در اين راه کمک موثري باشد، استفاده از ابزار بازاریابی اجتماعی است. لذا بدین سبب تولیدکنندگان و سازمانها پا به حوزه های جدیدی نهادند که از آن جمله می توان به بازاریابی اجتماعی اشاره نمود. در این حوزه از علم جدید کوشش میگردد که با بهره گیری از علوم و فنون بازاریابی تجاری، در کنار تحقق مقاصد اجتماعی به اهداف حوزه های اجتماعی نیز توجه گردد. بر این اساس مدیران و فعالان بازاریابی می بایست در راستای استراتژیها و راهبردهای بازاریابی سازمان متبوع خود علاوه بر لحظ نمودن خواسته ها و نیازهای مشتریان خود به مسایل و منافع جامعه در کوتاه مدت، میان مدت و بلتند مدت نیز توجه وافری داشته و در اقدامات بازاریابی خود این موضوع را مدنظر قرار دهند.

واژگان کلیدی: بازاریابی ، بازاریابی اجتماعی ، سلامت اجتماعی ، ارزش نام تجاری

ادامه مطلب

 
 
بررسی و تحلیل تاثیر نفت در بازار و اقتصاد کشور

نویسندگان:

خدیجه محمدی نژاد

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی دانشگاه آزاد واحد بین الملل قشم

دکتر محسن دلاوری پاریزی 

دکترای جزا و جرم شناسی -دانشگاه ازاد واحد بین الملل قشم

 

TMBA چکیده:  از گذشته نقش نفت در اقتصاد ایران ، بحث گسترده ومهمی است . در یک سو دید غالب این است که نفت منابع مالی چشمگیری برای مصرف و سرمایه گذاری در ایران به ارمغان آورده و در مقایسه با آنچه بدون نفت ، احتمالا اتفاق می افتاد ، امکان رشد سریعتری برای در آمد ملی فراهم کرد. در سوی دیگر برخی معتقدند ضعف های ساختاری و مدیریتی ایران ، موانعی بر استفاده مناسب از پتانسیل درآمد های نفتی ایجاد و بعضا رانت های نفتی ، آن را تشدید کرد.
گروهی معتقدند با کوشش جهت جبران ضعف ساختاری و اتخاذ سیاست مناسب می توان اثر مثبت نفت بر اقتصاد ایران را تقویت کرد .عده ای مشکل اصلی را وجود رانت های نفتی می دانند و اینکه نفت در مجموع بلای بزرگی برای ایران است . به خصوص وجود منابع نفتی قدرت های استعماری را به منطقه کشانده انگیزه آنها برای تسلط بر ایران را تقویت کرده است و درآمد های نفتی به شیوه های دیگری نیز نیروهای مولد کشور از تلاش لازم برای توسعه صنعتی بازداشته است . این درآمد ها توجه دولت و بخش خصوصی را بیش از حد از تولید دور و به واردات معطوف کرده است .


واژگان کلیدی:  نفت ، اقتصاد ، توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی ، اقتصاد نفت

ادامه مطلب

 
 
ارزیابی تأثیر برند و شخصیت نام تجاری بر وفاداری و رضایت مشتریان

نویسندگان:

دکتر روزبه حبیبی استادیار و دانشگاه پیام نور
drhabibir@gmail.com
فاطمه حسین پور
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
fatemeh.hdelbaz@gmail.com

 

TMBA چكيده:

    امروزه هویت نام تجاری (برند) همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش می آفریند، از این رو ارتقای نام تجاری در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل می گردد. نام تجاری تصویری از محصولات در بازار است. اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات بطور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه موسسات حائز اهمیت می باشد. به همين دليل در تحقیق حاضر به شناسائی ابعاد شخصیتی نام تجاری(برند) پرداخته شده و تاثیر شخصیت نام تجاری را بر رضایت، ارزش ادراکی، اعتماد و وفاداری به نام تجاری را مورد بررسی قرار میدهد. بر طبق نتایج بدست آمده نقش برند در افزایش وفاداری مشتریان و در برخی موارد بوجود آمدن این وفاداری بسیار پر رنگ بوده و نامگذاری تجاری قوی تبدیل به یک ضرورت گردیده است. نام های تجاری خوب از امتیاز مصرف کننده برخوردارند. امتیاز مصرف کننده بدان معناست که مشتریان نسبت به اسامی وفاداری نشان می دهند. تعداد قابل توجهی از مشتریان، حتی در صورتی که کالاهای جانشین دیگری با قیمت های پایین تری در بازار عرضه شود متقاضی همین اسامی تجاری خواهند بود و کالاهای جانشین را نخواهند پذیرفت. به عبارت دیگر، شرکتهایی که دارای علائم و اسامی تجاری هستند که از امتیاز مصرف کننده برخوردارند عملاً در مقابل خطی مشی های پیشبردی رقبا بیمه شده اند.

 

واژگان كليدي: برند، رضایتمندی ، وفاداری ، نام تجاری

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی سیاسی، چارچوب مفهومی

نویسندگان:

رسول غلامزاده
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور دهدشت
بهمن حاجی پور، عضو هیات علمی، مدیریت سیستم ها، استادیار
r.ghollamzadeh@gmail.com

 

TMBA چکیده:
اصطلاح بازاریابی سیاسی  به تازگی وارد ادبیات علوم سیاسی شده است. مفهوم ضمنی آن، کاربرد ابزارها، تکنیک ها و شیوه های بازاریابی در فرایندهای سیاسی است. به عبارت دیگر، بازاریابی سیاسی محصول پیوند میان بازاریابی و علم سیاست  است. در حالیکه دانش قابل توجهی در مورد بازاریابی سیاسی وجود دارد. اما هنوز ماهیت آن کمی مبهم است. اصول تعیین کننده بازاریابی سیاسی به صورت ناقص به وسیله بازاریابی تجاری تعریف شده اند. تا جایی که برخی مواقع گفته می شود، چارچوب های بازاریابی سنتی برای پیکربندی بازاریابی سیاسی مناسب نیست. عموماً بازاریابی سیاسی به دنبال ایجاد، حفظ و افزایش روابط بلند مدت با رأی دهندگان در جهت مفید بودن برای جامعه و سازمان های سیاسی است، به طوری که اهداف افراد فعال سیاسی و نیز سازمان های درگیر برآورده شود. این مقاله به بررسی مفهوم بازاریابی سیاسی پرداخته و آن را از بازاریابی تجاری متمایز می کند. همچنین تلاش می شود تا وظایف اصلی بازاریابی سیاسی تشریح شود.

 

واژگان کلیدی: بازاریابی سیاسی، بازاریابی تجاری

ادامه مطلب

 
 
مدیریت استراتژیک کیفیت ادراکی از برند فروشگاهی

نویسندگان:

احمد کاظمی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه سمنان

akazemi1365@gmail.com
پژوهشگر مرکز تحقیقات و توسعه سازمان اتکا

 

TMBA چکیده:
برند فروشگاهی یک نقش عمده ای در موفقیت خرده فروشان بازی می کند. کیفیت ادراکی، یکی از عوامل مهمی است که تمایل به خرید مشتریان از برند فروشگاهی را تحت تاثیر قرار می دهد. کیفیت ادراکی از برند فروشگاهی کمتر با کیفیت هدف  یا برند ملی مقایسه می شود. به این ترتیب، هدف این مقاله، بررسی چگونگی مدیریت کیفیت ادراکی از برند فروشگاهی در سطح استراتژیک می باشد. در ابتدا، این مقاله در این مورد بحث می کند که چگونه مصرف کنندکان کیفیت محصولات را ارزیابی می کنند، و بیشینه تئوریکی برای انجام این بحث این می باشد که کیفیت ادراکی از برند فروشگاهی، از دیدگاه تئوری های مرتبط با علائم، پایین می باشد و در ادامه ارزیابی مصرف کنندگان از کیفیت برند فروشگاهی مشخص می شود. در نهایت، در این مقاله، چند تاکتیک استراتژیک برای افزایش کیفیت ادراکی از برند فروشگاهی ارائه می شود. این تاکتیک ها عبارتند از : انتخاب نام فروشگاه به عنوان نام برند فروشگاهی، سرمایه گذاری زیاد در بخش تبلیغات، بهبود بسته بندی محصولات با برند فروشگاهی.

 

واژگان کلیدی: خرده فروش؛ برند فروشگاهی؛ کیفیت ادراکی؛ مدیریت استراتژیک

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 84 صفحه بعد