Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» ریسک‌های بین‌المللی تأثیرگذار بر شیوه‌ی ورود بانکها به بازارهای خارجی ...
» بررسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) ...
» مکاتب بازار گرا و برند گرا در جایگاه یابی (Mats urde and Christian Koc ...
» بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن در کاهش نارضایتی و شکایت مشتریان (مطالع ...
» بررسی رابطه بین رفتار شهروندی و فرسودگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش منط ...
» خرید اینترنتی و رفتار خرید مشتریان
» بازاریابی و استراتژی جودویی
» بررسي تأثير مديريت استرات‍ژيك استعداد بر عملكرد سازماني در دانشگاه علو ...
» نقش حمايت‌ مالي در ورزش (اسپانسرها) بر ارتقای ارزش ‌ويژه ‌برند پوشاک و ...
» بازاریابی دهان به دهان ؛مثبت یا منفی
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
ریسک‌های بین‌المللی تأثیرگذار بر شیوه‌ی ورود بانکها به بازارهای خارجی
نویسندگان:

مریم صلحی لرد
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازرگانی بین الملل، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
دکتر محمد طالقانی
دانشیار، دکتری مدیریت صنعتی گرایش مدیریت تولید ، عضو هیت علمی گروه مدیریت ، دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت
دانشگاه آزاد رشت
Maryamsolhilord@yahoo.com

TMBA چکیده
شرکتها و مؤسسات مالی در پی افزایش سهم خود در بازارهای جهانی و همچنین کسب سود بیشتر می‌باشند، اقدامی که با توجه به مزایای بیشمار معایبی نیز به همراه دارد. بین‌المللی شدن مزایایی مانند افزایش بی سابقه جذب میزان سرمایه‌گذاری خارجی، گسترش حجم تجارت و تنوع معاملات بین‌المللی و انتقال و جذب سریع و رو به گسترش تکنولوژی دارد که باعث سودآوری شرکتها می‌شود.
بازرگانی حتی به شکل ساده و سنتی ریسکهایی به همراه داشت. با گسترش تجارت در سطح جهانی این ریسکها شکل پیچیده‌تری به خود می‌گیرند. پس از بررسی و تحلیل دقیق ریسکهای احتمالی شرکتها و مؤسسات مالی می‌توانند شیوه‌ای برای ورود به بازارهای بین‌المللی انتخاب کنند که در کنار کسب سود مطلوب با حداقل ریسک همراه باشد.
هدف اساسی و کلی تحقیق حاضر بررسی ریسکهای بین‌المللی ظفر و دیگران و شناسایی تأثیر این ریسکها بر شیوه‌ی ورود بانکهای ایرانی به بازارهای خارجی است.

واژگان کلیدی: ریسکهای بین‌المللی، جهانی شدن، ساختار صنعت، بازرگانی بین‌الملل

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)
نویسنده:

نورالهدی یوسفندی
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و مدرس دانشکده فنی و حرفه ای دختران فاطمیه
دانشگاه آزاد بندرعباس

TMBA چکیده
با توجه به اهمیت محاسبه هزینه‌ها و شناخت صحیح از آنها ضمن تعاریف دو نظام محاسبه هزینه‌یابی در این مقاله سعی شده دو نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت و سنتی را با هم مقایسه کنیم.
ABC در چند سال اخیر تأثیر بسزایی در هزینه‌یابی تولیدات داشته است. ایده ABC، از دهه 1980 که فلسفه فکری بسیاری از مدیران شرکتها دستخوش تغییرات عمده گردید و علاوه بر سودآوری، رقابت در سطح جهانی، افزایش رضایت مشتریان، تأکید بر کنترل کیفیت محصولات و کاهش هزینه‌ها نیز جزء اهداف اصلی آنها قرار گرفت یا بیشتر خود را نشان داده است مورد توجه قرار گرفت.

واژگان کلیدی: هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت- هزینه‌یابی سنتی


ادامه مطلب

 
 
مکاتب بازار گرا و برند گرا در جایگاه یابی (Mats urde and Christian Koch)
مترجم: مهدی فرزین

دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی – دانشگاه تهران
دانشگاه تهران

TMBA چکیده
هدف: هدف از این مقاله اصلاح کردن مفهوم جایگاه یابی با تمایز قائل شدن بین رویکردهای بنیادی به آن و رسم یک طرح از مکاتب جایگاه یابی است.
طراحی/ روش‌شناسی/ رویکرد: مرور وسیع ادبیات موضوعی ریشه‌ها و تکامل مفهوم را ردیابی می‌کند. دو رویکرد به جایگاه‌یابی بررسی گشته‌اند و به پارادایم‌های بازارگرا و برندگرا مرتبط شده‌اند. برمبنای تئوری و عمل کنونی، مکاتب مختلف جایگاه‌یابی تشخیص داده شده‌اند و در راستای یک طیف بازارگرا و برندگرا طبقه‌بندی شده‌اند. استعاره‌ها مکاتب جایگاه یابی را متمایز می‌کنند که به وسیله مثالهای موردی نشان داده شده‌اند.
یافته‌ها: جایگاه یابی یک مفهوم کلیدی در بازاریابی ، برندسازی و استراتژی است. با این حال، فایده تئوریک و عملی آن به دلیل تعداد زیاد معانی ، کاربردها و ابهام کلی اش در خطر است.نیاز است که یک مرور نظری بر روی جایگاه یابی انجام گیرد که در حال حاضر ادبیات موضوعی فاقد آن است.دو رویکرد برای تعریف یک جایگاه برند مشخص و معرفی شده است: جایگاه بابی بازارگرا و برندگرا. پنج مکتب اصلی جایگاه یابی نشان می دهند که چگونه این ها با هم متفاوتند و چرا افتراق بین آن ها مهم است.انتخاب مکتب به طور ضمنی بر رویکرد جایگاه یابی بازارگرا یا برندگرا دلالت دارد.
محدودیت‌ها / دلالت‌های تحقیق: تحقیقات تجربی با مطالعه موردی باید زمان، چیستی و چگونگی مکاتب مختلف جایگاه‌یابی را که در عمل اجرا می‌شوند بررسی کند. مثالهای موردی خلاصه در این مقاله یک پویایی در طول زمان را نشان می‌دهد که مرتبط با کاربردهای مکاتب جایگاه‌یابی بازارگرا و برندگرا است.یک تحقیق عمیق نظری و عملی از پویایی جایگاهها می‌تواند برای زمینه پژوهشی ارزشمند باشد.
دلالت‌های عملی: تمایز بین مکاتب مختلف تفکر کمک می‌کند تا خلأ بین تئوری و عمل جایگاه‌یابی پر شود. یکی از اهداف ویژه جایگاه‌یابی می‌تواند مدیریت را در انتخاب یک مکتب جایگاه‌یابی خاص راهنمایی کند که مدیریت را قادر می‌سازد تا انتخابهای روشنگرانه آگاهانه بیشتری نسبت به فرصت‌ها، محدویت‌ها و نتایج‌اش داشته باشد.
دلالتهای اجتماعی: جایگاه و جایگاه‌یابی در ارتباط وسیع با جامعه است. مثلا در ورزشها، سیاست و فرهنگ. راهبرد جایگاه‌یابی در صنایع مختلف بحث و پیاده‌سازی می‌شود (صنعتی و مصرف کننده نهایی)، برای همه انواع برند (برای مثال شامل برندهای شرکتی) و برای «برندها» در وسیعترین معنا (مانند افراد یا مکان ها).
اصالت/ارزش: این مقاله مربوط به جایگاه یابی برمبنای بحث بنیادی بازارگرا و برندگراست.تحقیقات جایگاه‌یابی را یکپارچه می کند و یک بررسی اجمالی ساخت یافته از مفهوم را مهیا می سازد.

کلمات کلیدی: جایگاه یابی، بازارگرایی، برندگرایی ،جایگاه یابی برندگرا، جایگاه یابی بازارگرا،مکاتب جایگاه یابی

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن در کاهش نارضایتی و شکایت مشتریان (مطالعه‌ی موردی بیمه ایران در استان اردبیل)
نویسندگان:

امامت امامقلی زاده تکله
فوق لیسانس مدیریت بازاریابی
دکتر شهرام گیلانی نیا
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت
دکتر مهدی فدائی
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
Emamgholizadeh64@yahoo.com


TMBA چکیده
امروزه معاملاتي كه تنها بر اثر بخشي عناصر آميخته بازاريابي تاكيد داشت، به سوي بازاريابي مبتني بر رابطه تغيير جهت داده است. طي دو دهه گذشته سازمانهاي بسياري به اهميت رضايتمندي مشتريان خود واقف شده و دريافته اند كه حفظ مشتريان موجود به مراتب كم هزينه تر از جذب مشتريان جديد است. به علاوه وجود رابطه قوي بين رضايتمندي مشتريان و سودآوري مورد قبول واقع شده و تامين و ارتقاي رضايتمندي مشتريان به هدف عملياتي بسيار مهم اغلب سازمان ها تبديل شده است. سازمان ها با درکی که از اهمیت رضایت مشتری کسب کرده اند، به تدریج در حال فاصله گیری از بازاریابی سنتی و گرایش به سمت بازاریابی رابطه مند می باشند. با توجه به اهمیت این رو یکرد بر ای سازمان ها ی امروز ی دارد، این تحقیق ارتباط بنیان های باز اریابی رابطه مند از جمله اعتماد، تعهد ، ارتباطات، مدیریت تعارض و شایستگی را با کاهش نارضایتی وشکایت مشتر ی از خدمات شرکت بیمه ایران دراستان اردبیل مورد بررسی قرار داده است . تحقیق حاضر یک مطالعه ی توصیفی است که به روش میدانی داده ها جمع آوری شده و به روش اسپیرمن تجزیه و تحلیل انجام شده است و جامعه ی آماری آن مشتریان 112شعبه ی بیمه ایران در استان اردبیل می باشد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه واز نرم افزاری spss  برای تجزیه و تحلیل دادها استفاده شده است.نتایج بیانگر وجود رابطه معنا داری بین تمام متغیر های بنیان های بازاریابی و کاهش نارضایتی وشکایت مشتر ی از خدمات شرکت بیمه ایران دراستان اردبیل است.

واژه‌های کلیدی: بازاریابی رابطه‌مند، اعتماد، تعهد، مدیریت تعارض، ارتباطات، شایستگی، کاهش نارضایتی و شکایت، مشتری.

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی رابطه بین رفتار شهروندی و فرسودگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش منطقه تبادکان خراسان رضوی

نویسندگان:
مرضیه زینت بخش
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد، گروه مدیریت دولتی ، مشهد
غلامعباس شکاری
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد مشهد ، گروه مدیریت دولتی ، مشهد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
marziyeh.zinatbakhsh@gmail.com


TMBA چکیده
این تحقیق با هدف، بررسی رابطه بین رفتار شهروندی و فرسودگی شغلی کارکنان انجام شده است. جامعه آماري این پژوهش،کلیه کارکنان مدارس منطقه تبادکان خراسان رضوی می باشد که طبق جدول مورگان 50 نفر با روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای سنجش رفتارشهروندی از پرسشنامه رفتارشهروندی ارگان استفاده شده است . ضریب پایایی برای این پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 0.762بدست آمده است. برای سنجش فرسودگی شغلی از پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش(1981)  استفاده شده است. ضریب پایایی برای این پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ0.792 بدست آمده است. در تجزيه و تحليل داده ها، آمار توصیفی ، و در آمار استنباطی از روش ضریب همبستگی به کمک نرم افزارSPSS  استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین رفتار شهروندی و فرسودگی شغلی رابطه معناداری مشاهده نشد.

واژگان كليدي: رفتار شهروندی ، فرسودگی شغلی ، ابعاد رفتار شهروندی و ابعاد فرسودگی شغلی

ادامه مطلب

 
 
خرید اینترنتی و رفتار خرید مشتریان

نویسنده:
اکبر شیدائی حبشی
کارشناس ارشد مهندسی عمران ، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ،دانشگاه تبریز
دانشگاه تبریز
civilakbar@yahoo.com


TMBA چکیده
محیط تجارت الکترونیک مبتنی بر اینترنت، مشتریان را قادر به جستجوی اطلاعات، خرید کالا و دریافت خدمات از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاه‌های اینترنتی می سازد. این بدین معناست که خرید مشتریان بر ظواهری مانند تصویر، شکل، اطلاعات کیفی و تبلیغات ویدیویی از کالا و نه بر تجربه واقعی آنها مبتنی است. خرید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی همانند خرید از طریق کاتالوگ‌ها است، زیرا در هر دو تحویل کالا از طریق پستی می باشد و مصرف کننده نمی‌تواند کالا را قبل از خرید لمس و یا احساس کند. بنابراین قبول تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی تا حد زیادی به ارتباطات مصرف کننده و چگونگی تعامل افراد با کامپیوتر بستگی دارد. علاوه بر آن ویژگی‌های ارایه اطلاعات، هدایت و اجرای سفارشات در یک وسیله خرید دو سویه به عنوان عامل مهمی در ایجاد اعتماد به تجارت الکترونیک نسبت به فروش سنتی در نظر گرفته می‌شود. این تحقیق سعی در ارایه اعتبار تجربی رفتار مشتریان در موقعیت خرید مستقیم دارد. در این تحقیق سعی شده است، نظریه ای از رفتار خرید مصرف کننده و رضایت اطلاعاتی مصرف کنندگان برای توضیح پاسخ مشتریان به خرید اینترنتی تدوین شود و هم‌چنین‌ مطرح می‌کنیم که چگونه ارایه و محتوای اطلاعات از کالا و خدمات بر تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی تأثیر می گذارد و بالاخره عوامل مختلف تأثیر گذار بر رفتار خرید مصرف کنندگان، ادراک و رضایت آنها را تعیین و شرح می‌دهیم.

واژ‌های کلیدی: تمایل خرید اینترنتی ، رفتار خرید،  فروشگاه اینترنتی، رضایت اطلاعات

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی و استراتژی جودویی

نویسندگان:
اکبر شیدائی حبشی
کارشناس ارشد مهندسی عمران- دانش آموخته کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی بین المللی، دانشگاه تبریز
دانشگاه تبریز
civilakbar@yahoo.com

TMBA چکیده
شرکتها براي دستيابي به موقعيت بهتردرابعاد جهاني و محلي، با توجه به شرايط پيراموني و وضعيت همتايان خود و مهمتر از همه قابليتها و ظرفيتهاي خوددربازار بايد با ديدي عميقتر به فعاليت بپردازند .دراين زمينه ورزش  جودو و تکنيک‌هايش چند سالي  است که نظر محققان و کارشناسان بازاريابي را به خود جلب كرده است .استراتژی جودویی چیست؟  در این مقاله 10 تکنیک استراتژی جودویی مطرح میشود،سپس جودو استراتژیست ها معرفی می گردند و در نهایت جودوی کارآفرینانه به عنوان یک استراتژی جهت استفاده از سرعت و تفکر خلاق مورد بحث قرار می گیرد.

کلید واژه: جودو،  بازاریابی، استراتژی، جودو استراتژیست ها

ادامه مطلب

 
 
بررسي تأثير مديريت استرات‍ژيك استعداد بر عملكرد سازماني در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نویسندگان:
غلامعباس شکاری
استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه، دانشکده حسابداري و مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
سميرا هاشم
دانشجوی کارشناسی ارشد مديريت دولتی، دانشکده حسابداري و مديريت، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
samirahashem@yahoo.com
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

TMBA چکیده
امروزه، با توجه به تلاش سازمانها در تحصيل منافع بيشتر که تغييرات شگفت‌انگيز محيطي آنها را ناگزير از توجه روزچافزون به منابع در دسترس ساخته است، مديريت بهينه منابع انساني را ضرورت بقاء‌ سازمان دانسته است، تا آنجایی که سرمايه فيزيکي و انساني نقش بسيار مهمي در موفقيت سازمان داشته باشد. مديريت مدرن، منبع نامحدودي از منافع و مزاياي رقابتي را در اين سرمايه اجتماعي يافته است كه بايد تلاش سازمانی را معطوف به شناخت و ادراك عوامل متأثر و موثر بر آن داشت. از این روی، سازمانها دريافته اندكه استعدادهای کارکنان، منابعي هستند كه براي دستيابي به بهترين نتايج نيازمند مديريت مي‌باشند. نگهداشت استعداد بعنوان اعتبار، مي‌تواند سازمانها را در خلق و تسهيم دانش ياري رسانده و مزيت سازماني پايدار ايجاد كند، تا مسیر توسعه شغلی فراهم شده و سازمان در عملکرد سازمانی تقویت شود. ضرورتی که نیاز مبرم سازمان دانش بنیانی چون دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. اين مطالعه از نظر هدف کاربردي بوده و از نظر روش آن يک مطالعه توصيفي(پيمايشي) مي‌باشد که مدیریت استراتژیک استعداد بر اساس مدل معالی تفتی(1390)، برگرفته از مدل مدیریت استعداد آرمسترانگ (2006)، در سه بعد جذب استعدادها، همسوسازی و نگهداشت استعدادها و توسعه استعدادها با عملکرد سازمانی براساس پرسشنامه مقمیی و رمضان (1390)، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد مطالعه قرار داده است. نتايج تحقیق، حاکی از تأثير فعاليتهاي سه گانه مديريت استراتژیک استعداد بر عملكرد سازمانی است که در انتها، پيشنهاداتي نيز جهت تقويت عملکرد سازمانی ارائه شده است.

کلمات کليدي: مديريت استراتژیک استعداد، جذب استعداد، حفظ و نگهداشت استعداد، عملكرد سازماني، دانشگاه علوم پزشکی مشهد.


ادامه مطلب

 
 
نقش حمايت‌ مالي در ورزش (اسپانسرها) بر ارتقای ارزش ‌ويژه ‌برند پوشاک و تجهیزات ورزشی

نویسندگان:
 رسول آزادی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
دکتر بهرام یوسفی
دانشیار دانشگاه رازی
دکتر حسین عیدی
استادیار دانشگاه رازی
rasoul.azadi64@gmail.om
دانشگاه رازی

TMBA چکیده
پژوهش حاضر، با هدف بررسي نقش حمايت هاي مالي ورزشي در ارتقای ارزش ‌ويژه ‌برند در صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی از دیدگاه دانشجویان و فارغ ‌‌‌التحصیلان تربیت بدنی کشور با ارائه یک مدل جدید است؛ تا دريابيم اين فعالیت، چگونه ارزش ويژه برند را افزايش يا كاهش خواهد داد. روش تحقیق، توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد که مبتني بر مدل معادلات ساختاري(SEM)  است و به شکل میدانی انجام گرفته است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري ﭘﮋوﻫﺶ را، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی کشور ﺗﺸﮑﯿﻞ داد؛ ﮐﻪ 805 ﻧﻔﺮ ﺑﺮ اﺳﺎس روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮي ﺗﺼﺎدﻓﯽ و با استفاده از پرسشنامه حضوری و اینترنتی از تمامی استان‌ها گردآوری گردید. براي جمع‌آوري اطلاعات اوليه نیز از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد، که روایی آن به صورت صوری، با تایید اساتید مدیریت ورزشی، پایایی از طریق آلفای کرونباخ (92/0) و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی تاییدی به دست آمد. تجزيه و تحليل داده‌ها نیز با استفاده از مدل‌يابي معادلات ساختاري و با استفاده از نرم افزار لیزرل8.80 و 20spss  انجام شده است. تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی پژوهش نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار است و می‌توان آنرا در تحقیقات آینده به‌کار برد. همچنین خروجی لیزرل نشان داد، حمایت‌های مالی در ورزش با میزان اثر 59/0 به صورت غیر مستقیم و از طریق ارتقای آگاهی و تداعی برند و افزایش رضایت مشتری، بر وفاداری و ارزش نهایی برند تاثیرگذار است. با توجه به منابع محدود مالی، برای تولید کنندگان داخلی، توصیه می شود که، در تخصیص منابع، و تدوین استراتژی برای نام تجاری است، نه ترس از هزینه زیاد، و با حمایت مالی از تیم های مورد علاقه خود را و حوادث و گسترش رسانه ها پوشش، که منجر به معرفی نام تجاری، که به نوبه خود به افزایش ارزش خود را، و در نتیجه، افزایش میزان و تعداد دفعات خرید مشتریان. دلیل این امر، کاهش تقاضا، و ورود بی رویه از مارکهای خارجی به داخل کشور نیز هست.

واژه‌‌هاي كليدي
برند، ارزش ویژه برند، حمایت مالی، اسپانسر، پوشاک ورزشی.

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 92 صفحه بعد