Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» برندهای فروشگاهی در مقابل برندهای ملی، استراتژی هایی برای موفقیت ...
» بازاریابی سبز؛ مسیری به سوی پایداری
» حفره های امنیتی ناشی از سیستم های اطلاعاتی در بانکها ...
» عوامل موثر بر پذیرش مشتری نسبت به بانکداری اینترنتی ...
» پارادایم های برندسازی: مبانی فکری، الگوهای رفتاری و تعارضات حرکت ساز ...
» اصلاح الگوی مصرف بر مبنای آمیخته بازاریابی اسلامی ...
» شناسایی و تدوین استراتژی در سازمان با استفاده از تکنیک‌های ANP و TOPSI ...
» بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و فرهنگ سازمانی ...
» بررسی تاثیر موانع سازمانی بکارگیری تجارت الکترونیک در صنایع وابسته به ...
» بررسی تاثیر موانع سازمانی بکارگیری تجارت الکترونیک در صنایع وابسته به ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
برندهای فروشگاهی در مقابل برندهای ملی، استراتژی هایی برای موفقیت

نویسنده:

احمد کاظمی
پژوهشگر مرکز تحقیقات و توسعه سازمان اتکا
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

akazemi1365@gmail.com

 

TMBA چکیده:
اگرچه ایده های زیادی در باره اینکه چگونه نبرد بین برندهای ملی و برندهای فروشگاهی در ایالت متحده پیش خواهد رفت، وجود دارد اما بیشتر تحلیل گران معتقد هستندکه این برندها بسوی یک ستیز پیش می روند. برندهای ملی با سالها اعتماد و اعتبار، شاهد این هستند که با رشد و توسعه برندهای فروشگاهی توسط خرده فروشان، کم کم سهم بازار را از دست می دهند. اگر بخواهیم منصفانه باشیم، برندهای ملی بدون شرکای خوب خرده فروشی، نمی توانستند فاصله زیادی را ایجاد کنند که به آنها اجاز دهد نسبت به برندهای فروشگاهی پیشتازی داشته باشند. خرده فروشان در بیشتر بخش ها به شدت از برندهای ملی معتبر استفاده کردند تا بتوانند مشتریان را به داخل فروشگاه بکشانند.
در دهه های گذشته، تحول سریع برندهای فروشگاهی منجر به رشد سریع این برندها شده و حالا برندهای فروشگاهی و ملی در جنگ برای بدست آوردن پول های مشتریان می باشند. بنظر می رسد که وجود برندهای فروشگاهی و ملی در کنار هم یک نوع تناقض می باشد، اما علی رغم شدت گرفتن رقابت، تضمین موفقیت در آینده نه تنها به چگونگی بازی این برندها در زمین رقابت و قابلیت هایشان بستگی دارد بلکه به این موضوع نیز وابسته است که چطور این برندها می توانند روابط استراتژیک با همدیگر را مدیریت کنند.

 

واژگان کلیدی: برند ملی، فروشگاه، خرده‌فروشی

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی سبز؛ مسیری به سوی پایداری

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد میناب
کرانه غلام دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هرمزگان
Karaneh.gholamkhoda@yahoo.com

 

TMBA چکیده:

امروزه بحث در مورد آینده نسل بشر بر روی سیاره زمین و ﺗﺄثیر فعالیت­های وی بر امکان ادامه حیات در آن، مورد توجه متخصصان علوم مختلف، دولت­ها، کسب­ وکار و عموم مردم قرار گرفته است. شرایط ناپایدار کنونی جامعه بشری، ماحصل رشد و توسعه ناپایداری است که طی چند دهه گذشته، صرفاً با هدف افزایش رفاه اقتصادی و بدون در نظر گرفتن اخلاقیات، ملاحظات زیست ­محیطی، حقوق اجتماعی و کیفیت زندگی، پیگیری شده است. آنچه مسلم است، تکیه بر اصول و مبانی فکری و کاربردی گذشته، نه تنها موجب بهبود شرایط کنونی نخواهد شد، بلکه باعث افزایش ریسک­های اقتصادی، اجتماعی و زیست­ محیطی شده و هزینه ­های هنگفتی را بر جامعه و کسب­ وکار تحمیل خواهد کرد. حرکت به سمت جامعه­ای پایدار، نیازمند این است که مصرف­ کنندگان، کسب­ وکارها و دولت­ها نقش خود را در قبال مسئولیت­های زیست­محیطی، اقتصادی و اجتماعی، ایفا نمایند. این مقاله به بررسی نقش بازاریابی سبز در سفر جامعه بشری به سمت پایداری می پردازد.

 

واژگان کلیدی : بازاریابی سبز ، محیط زیست ، پایداری ، آمیخته بازاریابی سبز.

ادامه مطلب

 
 
حفره های امنیتی ناشی از سیستم های اطلاعاتی در بانکها

نویسندگان:

زینب اسمعیلی
دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
مونا احمدی کهندانی
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

 

TMBA چكيده:
طراحی و پياده سازی يك محيط ايمن در سازمان های مدرن اطلاعاتی يكی از چالش های اساسی در عصر حاضر محسوب می گردد . برای بسياری از سازمان ها و موسسات اهميت و ضرورت توجه جدی به مقوله امنيت اطلاعات هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و برخی ديگر امنيت را تا سطح يك محصول تنزل داده و فكر می كنند كه با تهيه يك محصول نرم افزاری خاص و نصب آن در سازمان خود ، امنيت را برای سازمان خود به ارمغان می آورند .  بخاظر داشته باشيم كه امنيت يك فرآيند است نه يك محصول.
وجود يك حفره و يا مشكل  امنيتی ، می تواند يك سازمان را به روش های متفاوتی تحت تاثير قرار خواهد داد . آشنایی با عواقب خطرناك يك حفره امنيتی در يك سازمان و شناسائی مهمترين تهديدات امنيتی كه می تواند حيات يك سازمان را با مشكل مواجه نمايد، از جمله موارد ضروری به منظور طراحی و پياده سازی يك مدل امنيتی در يك سازمان می باشد. در این مقاله به بررسی حفره های امنیتی ناشی از سیستم های اطلاعاتی در سازمانها خصوصا بانکها  و موسسات مالی خواهیم پرداخت.

واژگان کلیدی: سیستم اطلاعات، حفره های امنیتی، بانک

ادامه مطلب

 
 
عوامل موثر بر پذیرش مشتری نسبت به بانکداری اینترنتی

نویسنده:

شادی پارسایی منش
كارشناس ارشد رشته MBA دانشگاه علم و صنعت
Shadi.shd100@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
امروزه فناوري رشد و تكاملي شتابان دارد و همواره ابعادي تازه را در زندگي روزانه ما پديد مي‌آورد و در اين راه، سيستم‌هاي بانكداري الكترونيكي، خدمات بانكي آساني را براي ما فراهم آورده است. تبادل اطلاعات ميان كاربر و بانك، به‌كمك ابزارهاي خودپرداز، بانكداري موبايلي و به طور کلی بانكداري الکترونیک، تا اندازه زيادي بهبود يافته است. سيستم‌هاي بانكداري اینترنتی به همه اين امكان را مي‌دهد، كه سريع و آسان به كارهاي بانكي خود مانند، دريافت موجودي حساب،انتقال پول از یک حساب به حساب ديگر دسترسي داشته باشند. اين نوشتار درباره عوامل موثر بر پذیرش مشتری نسبت به بانکداری  اینترنتی   آن است مشتری با تمایلات قوی در مورد استفاده از خدمات اینترنتی وارد وب سایت خواهند شد و به دنبال اطلاعات بخصوص و مطمئن در سایت است.با وجود علاقه بسیاری از افراد ، مشتری هنگامیکه اقدام به استفاده از خدمات اینترنتی می نماید نگرانی هایی بابت چگونگی تضمین امنیت اطلاعات شخصی و اعتماد به خدمات اینترنتی را دارد. بنابراین ایجاد تمایل و رغبت در خریداران اینترنتی ضروری به نظر میرسد.هدف این پژوهش بررسی موانع و راهکارهای  موثر بر  پذیرش مشتری نسبت به بانکداری  اینترنتی است.امید است یافته های این پژوهش برای بانکها و کسترش خدمات آنان موثر باشد.


واژگان کلیدی: بانکداری اینترنتی،اینترنت ،اعتماد،تجارت الکترونیک

ادامه مطلب

 
 
پارادایم های برندسازی: مبانی فکری، الگوهای رفتاری و تعارضات حرکت ساز

نویسندگان:

مهدی نجفی سیاهرودی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
pooyannajafi@gmail.com
سید مسلم علوی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
alavimoslem@gmail.com

 

TMBA چکيده:
از زمان طرح مفهوم برند و استفاده از آن به عنوان ابزاری موثر در متمایز نمودن محصولات یک شرکت از سایر شرکتها، هیچ کس حتی آینده پژوهان این حوزه نیز گمان نمی بردند که برندها تبدیل به شخصیت هایی مستقل، فرهنگ پرور و هویت ساز شوند. با گذشت زمان برندها به تدریج در تعامل با محیط، ضمن تاثیرپذیری از محیط بر شاکله های فرهنگ مصرفی جامعه خود اثر گذاشتند و گاه در گذر از فرهنگ مصرفی، فرهنگ کل جامعه را متاثر نموده و به هویت یک جامعه تبدیل شدند. این مفهوم در طول تاریخ تحولات خود با چهار پارادایم اساسی شامل کلاسیک، نوگرا، فرانوگرا و فرافرانوگرا روبرو بوده است که شناخت این پارادایم ها و اینکه برای دنیای رقابتی امروز می بایست کدام پارادایم را چراغ راه شرکت کرد، از اهمیت زیادی برخوردار است. این پارادایم ها در پیشرفته ترین نوع خود با این ایده همراهند که برندها می بایست به جای تحکم بر مصرف کننده، به نجوای آنها (پیش از آنکه فریاد شود) گوش سپرده و صرف آنکه نیازهای آنها را در حالتی متوسط برآورده سازند، نیازهایی را در مشتریان ایجاد کنند که برآورده کردن آنها تنها از عهده آنها بر می آید. در مقاله حاضر با توجه به اهمیت این مسئله سعی شده است مبانی فکری موجود در هر یک از پارادایم ها ارایه گردد و با بیان مزایای مستتر در پارادایم آخر، شرکتهای داخلی به تغییر سمت و سوی فعلی خود و انجام اقدامات لازم همچون شهروندی مسئول ترغیب شوند.

واژگان كليدي: پارادایم های برندسازی، کلاسیک، نوگرا، فرانوگرا، فرافرانوگرا

ادامه مطلب

 
 
اصلاح الگوی مصرف بر مبنای آمیخته بازاریابی اسلامی

نویسنده:

نیما سلطانی نژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
 Soltani.91@ut.ac.ir

 

TMBA چکیده:
بحث کسب و کار و کارکردهای مهم آن از جمله بازاریابی، در اقتصاد اسلامی از ملاحظات و ملازمات ارزشی به خصوصی برخوردار است. به گونه ای که مبانی و پایه هاي بازاریابی در اسلام بر پایه فقه، اخلاق و ارزش هاي الهی شکل گرفته است و راه مطمئنی براي تأمین سعادت و رفاه انسان و اجتماع، پیش روي ما قرار می دهد که منجر به الگوی صحیح مصرف در جامعه می شود. این پژوهش درصدد است عوامل آمیخته بازاریابی اسلامی را که هسته اصلی علم بازاریابی را تشکیل می دهند را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. لذا جهت دستیابی به این مهم با استفاده از روش کتابخانه ای و با توجه به آیات قرآن کریم، احادیث حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، عوامل آمیخته بازاریابی که شامل محصول، قیمت گذاری، توزیع و پیش برد است استخراج گردید، سپس با رویکرد کیفی و با استفاده از تحلیل محتوی راهکارهایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف ارائه شده است.

واژگان کلیدی:  بازاریابی اسلامی، آمیخته بازاریابی، اصلاح الگوی مصرف.

ادامه مطلب

 
 
شناسایی و تدوین استراتژی در سازمان با استفاده از تکنیک‌های ANP و TOPSIS (مورد مطالعه: شرکت X)

نویسندگان:

سودابه سیدعلیزاده ،درس مدیریت استراتژیک
دانشجوی مدیریت بازرگانی-گرایش تحول دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
دکتر شهباز برآهویی
soudabeh.seyyedalizadeh@gmail.com

 

TMBA چکیده:
تحلیل سوات ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. پژوهش حاضر با هدف اولویت‌بندی استراتژی‌های تدوین شده در سازمان ایکس با استفاده از رویکرد ترکیبی تصمیم‌گیری چند معیاره و تحلیل سوات صورت گرفته است. نظر به پیچدگی روابط میان عوامل مدیریت استراتژیک از تکنیک فرایند تحلیل شبکه استفاده شده است.
با توجه به نتایج تحلیل فرایند تحلیل شبکه می‌توان گفت مهمترین فاکتور در انتخاب استراتژی وجود نیروی كار ماهر و متخصص در سازمان است. بعد از آن وجود سرمایه‌های مالی مناسب در شركت از بیشترین اولویت برخوردار است. برای شناسایی استراتژی بهینه نیز از تکنیک تاپسیس استفاده شده است. تجزیه و تحلیل تاپسیس نشان می‌دهد شرکت X برای برنامه ریزی استراتژیک باید بر روی نقاط قوت خود و با عنایت به تهدید‌های محیطی تکیه نماید.

واژگان کلیدی: مدیریت استراتژیک، تحلیل سوات، فرایند تحلیل شبکه، تاپسیس

ادامه مطلب

 
 
بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و فرهنگ سازمانی

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی میناب( دکترای مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی )  
فریبا مقسمی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات هرمزگان
fariba.moghassemi@gmail.com  

 

TMBA چکیده:
معمولاً، هر سازمان ابتدا به‌صورت يك واحد كوچك تأسيس مي‌شود. در شروع فعاليت سازمان، فرهنگ در آن با توجه به عوامل مختلفي به‌سرعت شكل مي‌گيرد. شكل‌گيري فرهنگ بستگي دارد به دلايل به وجود آمدن سازمان و جايگاه آن در جامعه و عوامل موفقيت آن از قبيل كارايي، مر غو بيت كالا، كيفيت ارائه خدمات به ارباب رجوع يا مشتريان، ابداع و نوآوري، تلاش زياد و وفاداري نسبت به سازمان. وقتي سازمان متولد مي‌شود تلاش زيادي از طرف كاركنان براي موفقيت سازمان صورت مي‌گيرد. در حقيقت فرهنگ نشانگر درجه تلاش و تصوير كاركنان از كار خود و آينده سازمان است. به‌تدريج كه سيستمهاي پاداش سياستها، خط مشيها و قوانين حاكم بر كار تدوين مي‌يابند، مجموعه اين عوامل بر شكل‌گيري فرهنگ اوليه سازمان تأثيرات عميق مي‌گذارد. اين عوامل از طرف سازمان رسمي مشخص‌كننده نوع رفتار و طرز برخوردهايي هستند كه براي موفقيت سازمان مهم خواهند بود
مديريت ارتباط با مشتريان تلاش سازماني در جهت به دست آوردن و حفظ مشتري است . مديريت ارتباط مشتري مي داند كه مشتريان هسته يك يك كسب و كارند و موفقيت يك شركت به مديريت موثر روابط با آنان وابسته است . مديريت ارتباط مشتري بر ساختن روابط بلند مدت و با ثبات كه بر ارزش مشتري وشركت مي افزايد ، تمركز مي نمايد.مديريت ارتباط با مشتري استراتژي است كه براي كسب آگاهي بيشتر در مورد نيازها و رفتار مشتريان و ارتباط بيشتر با آنان استفاده مي شود. روابط خوب با مشتري رمز موفقيت در كسب و كار است. روشي است جهت شناسايي مشتريان و راضي نگه داشتن و تبديل آنها به مشتريان هميشگي است.

واژگان کلیدی: مدیریت ،مشتری ،مدیریت ارتباط با مشتری ،فرهنگ سازمانی

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثیر موانع سازمانی بکارگیری تجارت الکترونیک در صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

نویسندگان:

محمدرضا آزاده دل
استادیار مدیریت دولتی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
سیدجابر عنایتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علوم و تحقیقات گیلان

sjenayati0@gmail.com

 

TMBA چکیده :
برای موفقیت در دنیای الکترونیکی، اوّلین و مهمترین گام، برنامه ریزی جهت شناسایی موانع بکارگیری تجارت الکترونیکی می باشد.امروزه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) به عرصه اقتصاد و تجارت، منجر به شکل گیری انقلابی به نام «تجارت الکترونیکی» شده است که عقب افتادن از این سیر تحوّل، نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصادی جهان نخواهد داشت؛ موانع متعددی در بکارگیری تجارت الکترونیکی مؤثر هستند که عوامل سازمانی یکی از مهمترین آنها بشمار می روند. در کشور عزیزمان ایران نیز علیرغم اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، توسعۀ تجارت الکترونیکی با موانع و چالشهای متعددی روبروست. در این میان، استان ‘گیلان با دارا بودن سهم عظیمی از تولیدات کشاورزی، از این چالشها و موانع بی نصیب نمانده است؛ هدف از ارائه این مقاله تلاش در جهت پرده برداری از این موانع و اولویت بندی آنها و به دنبال آن ارائه راهکارهایی برای رفع آنهاست. پرسشنامۀ طراحی شده، ابزار جمع آوری داده های اوّلیه این تحقیق می باشد. جامعه آماری این تحقیق صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان می باشد. بدین منظور جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق و دستیابی به نتیجه، از  نرم افزار آماری SPSS  و برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق، از آزمون فریدمن استفاده گردیده است.

واژگان کلیدی :
موانع سازمانی، تجارت الکترونیک، صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 86 صفحه بعد