Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» سرمایه گذاری حاکمیتی و قومی
» دانشگاه، دولت، صنعت و نقش آن در اقتصاد کشور ...
» تأثیر معنویت سازمانی بر افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت کارکنان ...
» بررسی عوامل مؤثر بر خرید و خرید ناگهانی ...
» بررسی رابطه بین ترکیب هیأت مدیره و عملکرد در شرکتهای خانوادگی ...
» مروری بر بازاریابی شبکه ای
» بازاریابی ویروسی در تجارت الکترونیک
» نقش سرمایه اجتماعی در افزایش مشارکت همگانی در سازمانها ...
» بازبینی مدلِ بین ‏المللی کردن: روش بازاریابی اینترنتی ...
» مدلهای برند
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
سرمایه گذاری حاکمیتی و قومی

نویسنده:
مرتضی ایلات   
mortezae2008@gmail.com

چکیده TMBA:
با توجه به اهمیت سرمایه در بخشهای اقتصادی و تأثیر آن بر متغیرهای کلان ازجمله تولید و اشتغال و با توجه به محدودیت منابع در اقتصاد، بررسی میزان کارایی سرمایه های به کار رفته در جامعه توسط حاکمیت و بخش قومی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. از سوی دیگر، یکی از عمده ترین مباحث دهه های اخیر در اقتصاد جهانی گرایش به مکانیزم بازار در چارچوب سیاستهای تعدیل اقتصادی می باشد که در این رابطه خصوصی کاهش حجم فعالیتهای حاکمیت به صورت گسترده ای مورد استقبال قرار گرفته است. کارایی بالای سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی و استفاده بهینه از منابع موجود در اقتصاد، کاهش دخالت مستقیم دولت در فعالیتهای اقتصادی به منظور کاهش انحصار و افزایش رقابت آزادسازی بودجه حاکمیت از فشار مالی شرکتهای دولتی ازجمله علل گرایش به این سیاست خصوصاً در کشورهای توسعه می باشد.
بنابراین، رشد اقتصادی مستلزم سرمایه گذاری است. اگر در جامعه ای سرمایه گذاری در حد و اندازه لازم صورت نگیرد، رشد اقتصادی کند یا متوقف خواهد شد. نتیجه این امر کاهش سطح رفاه عمومی جامعه است. اما سرمایه گذاری در صورتی محقق خواهد شد که محیط مناسب و امنیت لازم برای آن فراهم باشد. بايد ديد كه آیا در حال حاضر این پیش شرط در کشور ما وجود دارد؟ و اگر چنين نيست، عناصر ایجاد ناامنی کجا و در کدام یک از حوزه های اجتماعی فعال هستند؟ آيا دولت به عنوان نهادی که وظیفه آن ایجاد و گسترش امنیت در کشور است- نقش کلیدی خود را در این زمینه ایفا کرده یا برعکس، به نهادی «امنیت‌زُدا» تبدیل شده است؟ لزوم کشف پاسخ این سؤالات به منظور ترغیب دست ‌اندر‌کاران به برنامه‌ریزی بهتر برای مدیریت عوامل ناامن‌کننده محیط کسب و کار در کشور، ضرورت انجام این تحقیق را آشکار می سازد.

 

ادامه مطلب

 
 
دانشگاه، دولت، صنعت و نقش آن در اقتصاد کشور

نویسنده:
مرتضی ایلات
mortezae2008@gmail.com

چکیده TMBA:
دانشگاه و صنعت از مهمترین و اثرگذارترین نهادها در توسعه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و پیشرفتهای اقتصادی و فناورانه جامعه هستند. اهمیت در ارتباط میان علم و فناوري، ادغام علم و صنعت، ظهور صنایع بر مبنای علم، استفاده از علم به عنوان روشهایی برای بوجود آوردن مزیتهای رقابتی در بخشی از شرکتها و نیز جهانی سازی اقتصاد و بین المللی سازی فناوري، برخی از دلایلی هستند که ارتباطات مشترک میان شرکتها و سازمانهای تحقیقاتی را توجیه می کنند. توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه به دلیل اثرات و پیامدهای بسیار مثبت آن در ایجاد تحولات فناورانه، اقتصادی و اجتماعی از دیرباز مورد توجه استراتژیستها، سیاست گذاران و برنامه ریزان دانشگاهی و صنعت قرار داشته و تلاشهای فراوانی جهت ایجاد پیوندی اثربخش بین صنعت و دانشگاه صورت گرفته است.
قرن 21 رقابت بین المللی اقتصادی بر پایۀ دانش است. رقابت در بازار فناوري محور امروز جهان مستلزم ادغام دانشهای نوین با صنعت است. صنعتی که بی بهره از دانش روز باشد، محکوم به زوال و دانش بدون کاربرد در صنعت بی ارزش قلمداد می شود و این یعنی پیوند دانشگاه با صنعت. هدف از تدوين مقاله حاضر، بررسي نظريه ها، الگوها و مدلهاي موجود ارتباط ميان دانشگاه، صنعت، دولت و ساير نهادهاي مؤثر در اقتصاد دانش بنيان است.
در دنیاي پرشتاب کنونی بی شک توسعۀ ملی و اقتصادي نیاز به نیروي انسانی مؤثر دارد و نیروي انسانی مؤثر جز با آموزشی مناسب مهیا نمی شود. حال مسأله اینجاست که آیا هر آموزشی به اصطلاح مناسب می تواند گره از مشکلات توسعه نیافتگی بگشاید یا خیر؟ مسلم است آموزشی مناسب است که علم عملی را به نیروي کار ببخشد و این امر نیز بدون همراهی علم (مجامع دانشگاهی) و عمل (صنایع) میسر نمی شود. اگر بتوان صنعت را براي جریان توسعۀ اقتصادي به خون بدن یک انسان و دانشگاه را به اکسیژن تشبیه کرد، بی شک قلب این انسان ارتباط مناسب مجامع دانشگاهی و صنایع خواهد بود.

 

ادامه مطلب

 
 
تأثیر معنویت سازمانی بر افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت کارکنان

نویسنده:
مرتضی ایلات
mortezae2008@gmail.com 

چکیده TMBA:
 معنويت سازمانی، از مفاهيم جديدي است كه در ساليان اخير در ادبيات مديريت و كسب و كار در غرب ظهور كرده است وقتي از آن به عنوان يك پارادايم جديد نيز ياد مي شود دنياي غرب كه در چهارصد سال گذشته سعي در جدايي امور دنيوي و معنوي داشته است، اكنون در جست و جوي يكپارچگي آنهاست. همچنین در خصوص بهره وری می توان گفت: تلاش براى افزایش بهره ورى و اثربخشی نیروى انسانى و استفاده بهینه از نیروى انسانى یکى از برنامه هاى حیاتى سازمانها محسوب مى گردد. لذا هدف از این پژوهش، شناسایی تأثیر معنویت سازمانی بر افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت کارکنان می باشد. در این مقاله ابتدا مفهوم معنویت سازمانی تشریح گردیده، به شناخت مفهوم معنویت در سازمان، بهره وری و اثربخشی پرداخته شده و در ادامه با بررسی مطالعات متعدد تأثیر معنویت سازمانی بر بهره وری و اثربخشی فعالیت کارکنان تبیین می شود. با توجه به تنوع ديدگاه ها درباره معنويت، در ادبيات، معنویت در محیط کار در بر گیرنده سه دیدگاه است: 1) دیدگاه منشأ درونی: معنویت یک مفهوم یا اصل است که از درون یک فرد نشأت می گیرد. 2) دیدگاه دینی: این دیدگاه به تعاریف معنویت از جانب مذاهب مختلف باز می گردد 3) دیدگاه هستی گرا: معنویت را جستجویی برای معنا می شمرد. معنويت را معنا جويي در كار و زندگي انسان مي داند. بهره وری یعنی استفاده بهینه از منابع گوناگون جهت تولید کالاها و خدماتی که رضایت مصرف کنندگان را جلب کند، رضایت شغلی کارکنان را به حداکثر برساند و مطلوبیت زندگی کارکنان را در همه ابعاد آن، افزایش دهد. یکی از عواملی که می تواند در افزایش بهره وری نقش مهمی ایفا کند، نیروی انسانی است.
از عمده مواردی که تأثیر شگرفی بر افزایش بهره وری و اثربخشی کارکنان دارد معنویت سازمانی است. طبق بررسیهای انجام شده از پیشینه تحقیقات مرتبط معنویت سازمانی تأثیر مثبتی بر بهره وری و اثر بخشی فعالیت کارکنان دارد. بنابراین ضرورت توسعه مفاهيمي با ابعاد جديد كه معنويت سازمانی در رأس آن قرار دارد احساس مي شود.

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی عوامل مؤثر بر خرید و خرید ناگهانی
نویسندگان:
محمد مهدی محبی
استاد یار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور
رامین رباط میلی
دانشجوی کارشناسی ارشد MBA

چکیده TMBA:
خریدها در بازارهای مصرفی در توسعه ی قدرت رقابت پذیری، ارزشی حیاتی دارند. از اینرو، شناخت و بهبود عوامل تسهیل کننده خریدها نقش بسزایی در افزایش سود آوری کسب و کارها دارد. در این راستا، پژوهش حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر خرید و تأثیر این عوامل بر خرید ناگهانی می پردازد، زیراکه خرید ناگهانی، نیمه پنهان رفتار مصرف کننده است که فروشندگان ماهر می توانند با استفاده از محرکهای مختلف به آن دست یافته و میزان فروش خود را بالا ببرند. این پژوهش از دید هدف، کاربردی، از دیدگاه نوع داده ها، کمی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را خریداران مراجعه کننده به فروشگاهها و پاساژهای لباس و پوشاک مرکز شهر اراک تشکیل می دهند. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه با مقیاس پنج رتبه ای لیکرت بوده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که عامل قیمت، بالاترین تأثیر را برای خرید ناگهانی دارد.

ادامه مطلب
 
 
بررسی رابطه بین ترکیب هیأت مدیره و عملکرد در شرکتهای خانوادگی

نویسندگان:
دکتر خوانسالاری
محمد داودی
mohammaddavoodi.ir@gmail.com

 

چکیده TMBA:
شرکتهای خانوادگی شرکتهایی هستند که بخش عمده مالکیت یا کنترل آن در اختیار یک خانواده باشد و خانواده بطور کامل و یا پاره وقت مستقیماً در آن درگیر باشد. در این نوع شرکتها سه عامل مهم مطرح می‌باشد: خانواده، مالکیت و مدیریت.
با افزایش برتری کسب و کارهای خانوادگی در اقتصاد جهانی، تحقیق و مطالعه در رابطه با شرکتهای خانوادگی در دهه اخیر مورد توجه زیاد محققان قرار گرفته است و جنبه‌های مختلف شرکتهای خانوادگی، عملکرد شرکتهای خانوادگی در مقایسه با شرکتهای غیر خانوادگی مورد مطالعـه قرار گرفتـه است.
همانطوری که یک دولت باید پاسخگوی اعمال خود به شهروندان باشد یک شرکت هم پاسخگوی عملکرد خود به سهامداران، مشتریان، کارکنان و بطور کلی عموم مردم باشد و بر همین اساس چون مدیران شرکتها مسئولیت مستقیم پاسخگوئی را عهده‌دار هستند باید اطلاعات خاصی را برای پاسخ خواه به موقع فراهم نمایند. یکی از عناصر حاضر در زمینه حاکمیت شرکتی ترکیب هیأت مدیره است. ترکیب هیأت مدیره شرکت موضوعی است که در سالهای اخیر در تحقیقات بین المللی نمود یافته است...

 

ادامه مطلب

 
 
مروری بر بازاریابی شبکه ای

نویسنده:
سجاد کمالی نیا

چکیده TMBA:
در دنیای ثروت هیچ کس جایگاهی را از قبل رزرو نکرده است . هرکسي اين جايگاه را بخواهد و آمادگي داشته باشد که براي داشتنش کار کند، مي تواند آنرا داشته باشد. هيچ قانوني وجود ندارد که شما را مجبور کند بين استقلال مالي و خانواده، يکي را انتخاب کنيد ( کریستنسن ،2007). رؤياي صاحبکار بودن، بسيار شيرين است اما آمارها، تصوير واقعيتري از ساعات کاري طولاني، فشار عصبي زياد و بازدهي کم براي صاحبان کسب و کارهاي کوچک تا متوسط نشان مي دهند. آنها تقلا مي  کنند که پس از کسر هزينه هايي مانند اجاره، انبارداري، کارمندان و کارکنان، سودي برايشان باقي بماند. با توجه به مشكلات جذب مشتري توسط تبليغات سنتي، در بازاريابي شبكه اي محصولات و خدماتي با كيفيت عالي توسط شخصي به شخص ديگر توصيه شد، كه منجر به تبليغي مناسب و مؤثر مي شود. این تحقیق بطور خلاصه به بررسی بازاریابی شبکه ای و مسائل و مشکلات مربوط به آن و تفاوت آن با ساختار هرمی می پردازد و راهکارهایی را جهت یک بازاریابی موفق ارائه می نماید...

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی ویروسی در تجارت الکترونیک
نویسنده:
سجاد کمالی نیا

چکیده TMBA:
بازاریابی ویروسی استراتژی است که مردم را برمی انگیزاند تا پیامهای بازاریایی شما را به دیگران بازگو کنند و این امر باعث می شود تا توجه بسیار زیادی به سمت خدمات و محصولاتی که ارائه می کنیم و یا تولید می شوند جلب شود امروزه با همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی استفاده از این نوع بازاریابی بسیار زیاد شده است و از بازاریابی به شیوه سنتی کمتر استفاده می شود. در این مقاله تلاش می شود تا با بررسی همه جانبه استراتژی بازاریابی ویروسی در جهت مناسب از این استراتژی در حوزه کسب و کار استفاده شود. نتایج حاصل از تحقیقات مختلف نشان می دهد که علاوه بر فرصتهایی که این استراتژی در اختیار بازاریابان قرار می دهد آنها را دچار چالشهایی نیز می سازد که باید نسبت به آن هوشیار بود...

ادامه مطلب
 
 
نقش سرمایه اجتماعی در افزایش مشارکت همگانی در سازمانها
نویسنده:
الهام صدیقی پاشاکی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(تحول)، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
sedighi_e68@yahoo.com

چکیده TMBA:
امروزه نیاز به مشارکت همگانی در سازمانها احساس می شود. سازمانها باید همواره در صدد یافتن راه هایی برای اعتلای آن باشند. این مقاله همواره به بحث درباره نقش سرمایه اجتماعی در توسعه مشارکت همگانی که امروزه بسیاری از سازمانها بر آن تأکید  دارند می پردازد. ابتدا در این مقاله مفهوم سرمایه، سرمایه اجتماعی و سپس مشارکت همگانی بررسی می شود و در ادامه بحث، درباره چگونگی ارتباط سرمایه اجتماعی و مشارکت همگانی توضیحاتی داده می شود. یافته های پژوهش نشان می دهد که یکی از عواملی که نقش مهمی در مشارکت همگانی در سازمانها دارد، سرمایه اجتماعی است. زیرا سرمایه اجتماعی باعث شکل گیری و ایجاد شبکه ها و انجمنها با  هنجارهای مشترک و روابطی همراه با اعتماد می شود و همکاری را آسان می نماید و روح مشارکت همگانی را در سازمان می آفریند. بنابراین تقویت سرمایه اجتماعی در درون سازمان و هم  در برون سازمان لازم است. سرمایه اجتماعی درون سازمان همواره زمینه لازم را برای مشارکت کارکنان فراهم می آورد و سرمایه اجتماعی برون سازمان باعث همکاری مشارکتی شهروندان و ارایه پیشنهادات سازنده برای تقویت سازمان از سوی آنها می شود.

واژگان کلیدی: سرمایه، سرمایه اجتماعی، مشارکت همگانی، سازمان


ادامه مطلب
 
 
بازبینی مدلِ بین ‏المللی کردن: روش بازاریابی اینترنتی

نویسنده:
پیمان اکبری
مربی مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، ایران
Peymanakbari3537@yahoo.com

چکیده TMBA:
تئوری‏های بین ‏المللی کردن که بسیار مورد استفاده قرار گرفته‏ اند، (مانند مدلِ Uppsala) متأسفانه پدیدۀ بین‏ المللی کردنِ تند و سریع را توضیح نمی‏ دهند. نقش بازاریابی اینترنتی در فرآیند گسترش یا توسعۀ کسب و کار شرکت، خارج از مرزهای ملی، ارزیابی نشده است. به این دلیل که اینترنت، ICT و بازاریابی اینترنتی، فرصت‏های جدیدی برای رشد کار در خارج را فراهم کرده‏ اند، مدل بین‏ المللی کردن باید با جای محیط تغییر یافته، تنظیم شود. هدف مقاله مطرح کردن بازبینی مدل بین‏ المللی کردن مفهومی از جنبۀ بازاریابی اینترنتی است. مدل بین‏ المللی مفهومی طراحی شده، اطلاعات قابل دسترس از سوابق بازبینی بین‏ المللی و استفاده از آنها، طرز فکر بین‏ المللی، شبکه‏ های کسب و کار بین‏ المللی و تعامل رابطه یا روابط و استراتژی اینترنتی و تاکتیک‏ها را ادغام می‏ نماید که منجر به فرآیند موفق بین‏ المللی کردن می‏ شوند.

 واژگان کلیدی: بین‏ المللی کردن، استراتژی‏های بازاریابی اینترنتی، تاکتیک‏های بازاریابی اینترنتی

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 111 صفحه بعد