Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید سبز بر عملکرد (محیطی، اقتصادی، تولیدی) شر ...
» هدف گذاری جهانی جدید تجارت بین المللی تولیدات جنگلی ...
» فرصتها و چالشهای گردشگری ورزشی استان کرمانشاه ...
» خرید وسواسی
» تأثیر مدیریت استعداد و تفکرمدیریتی بر عملکرد کارکنان- مطابق با الگوی ر ...
» اخلاق سازمانی و ارتباط آن با رفتار (تعهد) اخلاقی در سازمان ...
» بازاریابی اسلامی در یک نگاه
» بازاریابی الکترونیکی
» فرصتها و چالشهای بازاریابی ورزشی
» تقسیم بندی مشتریان بانک کشاورزی با سیستم الکترونیکی(نمونه مورد بررسی ب ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید سبز بر عملکرد (محیطی، اقتصادی، تولیدی) شرکت

نویسنده:
رضا بلاغی اینالو
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
مسلم امینی نژاد
کارشناس ارشد فقه علوم قرآن و حدیث
 fkeshavarz9667@yahoo.com
استاد راهنما:
حسن سلطانی
 
چکیده TMBA:
افزايش نگراني و آگاهيهاي عمومي نسبت به سلامت و حفاظت از محيط زيست سبب شده است كه مصرف كنندگان در خريدهاي خود مسائل زيست محيطي را مدنظر قرار دهند. همزمان با افزايش اهميت مسائل زيست محيطي و مفهوم مسئوليت اجتماعي در ميان مصرف كنندگان، شناخت عوامل مؤثر بر قصد خريد محصولات سبز توسط مصرف كنندگان ضروري به نظر مي رسد بازاریابی سنتي بيش از حد بر خواسته هاي مشتريان تأكيد مي كند و رفاه اجتماعي و مسائل محيط زيستي را به حساب نمي آورد. اين مسأله در تمام ابعاد سازمانها وارد شده و بازاريابي را نيز تحت تأثير قرار داده و منجر به پيدايش مفهوم بازاريابي سبز شده است . از آن جا که محیط زیست بنیان هستی آدمی بوده و بهره وری سبز کلید اصلی رشد و توسعه پایدار برای تحقق آرمانهای صنعتی، اقتصادی و اجتماعی در جوامع بشری است، ضرورت تقویت تفکر زیست محیطی و ایجاد فرهنگ زیست محیطی در تک تک نهادهای جامعه محسوس است. به جرأت می توان گفت که بسیاری از بحرانها ریشه در مشکلات فرهنگی دارد و از این نظر نیاز به اصلاح نگرش و رفتار زیست محیطی در سطوح مختلف جامعه کاملاً محسوس است. دستیابی به چنین امری نیازمند پژوهش، آموزش و دسترسی به اطلاعات دقیق است چرا که برنامه ریزی صحیح و مدیریت زیست محیطی و توجه به این عوامل در تصمیم گیریهای توسعه می بایست مبتنی بر اطلاعات و آگاهی از واقعیتها و تواناییها باشد. در این میان اجرای برنامه های مدیریت سبز می‌تواند راهکار اساسی برای کاهش انتشار آلاینده های ناشی از مصارف انرژی باشد. در این برنامه ها لازم است مجموعه سازمانهای تابع دولت هر یک به نوبه خود کلیه شرایط پایه یک سازمان سبز را داشته باشند. یک سازمان هنگامی می‌تواند در جامعه به عنوان سازمان سبز مطرح گردد که در راستای استفاده کارآمد و بهینه از منابع و بدون اسراف بتواند به فعالیت خود به صورت پایدار ادامه دهد.


واژگان کلیدی: بازاریابی سبز، قصدخرید سبز، قیمت، کیفیت، دسترسی، بسته بندی، عملکرد شرکت

 

ادامه مطلب

 
 
هدف گذاری جهانی جدید تجارت بین المللی تولیدات جنگلی

نویسنده:
یوسف تقی ملایی
دانشجوی دکتری علوم جنگل- دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی- دانشگاه ایلام
taghimollaei@yahoo.com

چکیده TMBA:
تجارت بین المللی در تولیدات جنگلی تغییر قابل ملاحظه ای در دهه گذشته داشته است بخاطر ظهور کالاهای جدید، استراتژیهای سرمایه گذاری جدید و تنوع در تولیدات. تقاضا برای گرده بینه در 10 سال گذشته با وجود تغییر مداوم بازارش که ناشی از تقاضای زیاد در اقتصادهای نوظهور است، هر ساله یک درصد افزایش یافته است. بیش از یک دهه گذشته صنایع تبدیل چوب در چین و کشورهای اروپای غربی شکوفا شدند ایجاد و رونق این صنایع باعث شد آنان بازیگران جدیدی در بازارهای جهانی تولیدات و صادرات از تولیدات چوبی تبدیلی ثانویه (SPWPs) باشند.


واژگان کلیدی: تولیدات جنگلی، تجارت جهانی، بین المللی، گرده بینه

 

ادامه مطلب

 
 
فرصتها و چالشهای گردشگری ورزشی استان کرمانشاه

نویسنده:
رسول آزادی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
Rasoul.Azadi64@gmail.com
شیما یزدانفر
کارشناس ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی

چکیده TMBA:
در این پژوهش، سعی شده است، با بررسی تحقیقات گذشته در زمینه گردشگری ورزشی با استفاده از دیدگاه کارشناسان حیطه مدیریت ورزشی کشور به بررسی فرصت ها و چالش های گردشگری ورزشی استان کرمانشاه در زمینه امکان سنجی فرصت های بالقوه برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد در استان کرمانشاه پرداخت شود. روش تحقیق حاضر، توصیفی_تحلیلی و از نوع مطالعات مروری می باشد. طبق یافته ها، اثرات اقتصادی برگزاری مسابقات ورزشی و جذب گردشگر برای شهرهای میزبان، سود به همراه داشته، که نسبت آن به اثرات منفی  و هزینه های غیر اقتصادی در این شهر بیشتر می باشد. مخصوصا دلایل مثبت غیر اقتصادی این رویدادها مثل وجهه اجتماعی و پررنگتر شدن نام شهر بر روی نقشه باعث شده تا سرمایه گذاریهای زیادی در زمینه برگزاری مسابقات ورزشی و جذب توریسم ورزشی صورت گیرد. متاسفانه با وجود توانمندی های زیاد استان کرمانشاه در زمینه توریسم ورزشی (جاذبه های گردشگری و اماکن متعدد ورزشی)، سرمایه گذاری زیادی در این زمینه صورت نگرفته است. در مجموع بايد گفت كه گردشگري ورزشي پديده اي چند بعدي است كه موفقيت در بهره برداري از آن مستلزم بهبود شرايط عمومي شهر و گسترش و تقويت زمينه هاي مربوط به گردشگري ورزشي است، از جمله گسترش و توسعة تفريحگاه هاي ورزشي، ايجاد تسهيلات ورزشي مناسب و استاندارد در محل جاذبه هاي طبيعي ورزشي شهر، برگزاري جشنواره هاي بازي هاي بومي محلي در دامنه هاي طبيعي و ارتقاي سطح كيفي خدمات در اين مراكز ورزشي. نكتة مهمي كه در زمينة تقويت و توسعة گردشگري ورزشي بايد مورد تأكيد قرار بگيرد، ايجاد نگرش صحيح نسبت به مقولة گردشگري ورزشي در سطح شهر، وجود ديدگاه واحد در رده هاي مختلف هرم مسئولان و درك و تفاهم مشترك آنها در زمينة اهميت و جايگاه گردشگري ورزشي در توسعة گردشگري و در نتيجه رشد اقتصادي و اجتماعي استان کرمانشاه است.

واژگان کلیدی: گردشگری ورزشی، توریسم ورزشی، اثرات اقتصادی، اشتغال، درآمد، استان کرمانشاه

 

ادامه مطلب

 
 
خرید وسواسی

نویسنده:
مهدی طهماسبی راد
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی  دانشگاه آزاد اسلامی رشت
mahdi-tr@hotmail.com

چکیده TMBA:
رفتار مصرف كننده و رفتار خريد يكي از مباحث اصلي بازاريابي است كه تحت تأثير عوامل گوناگوني ازجمله عوامل فرهنگي، اجتماعي، شخصي و روانشناختي قرار دارد. رفتار مصرف کننده عامل مهمی در تصمیم گیری محسوب شده و دارای تأثیرات بالقوه ایی است.
یکی از موضوعات مورد علاقه ی محققین مطالعه ی شاخه ای از رفتار مصرف کننده است که به خرید وسواسی شهرت یافته است. این نوع از خرید بر انتخاب کالاهای اغلب بی فایده و کالاهای غیرضروری استوار است. خريد وسواسي مسأله اجتماعي عمده محسوب مي شود و جنبه تاريك رفتار مصرف كننده ناميده مي شود.

واژگان کلیدی: رفتار مصرف کننده، خرید وسواسی، کالای غیرضروری

 

ادامه مطلب

 
 
تأثیر مدیریت استعداد و تفکرمدیریتی بر عملکرد کارکنان- مطابق با الگوی رامان و همکاران (2013)

نویسندگان:
دکتر نادر شیخ الاسلامی کندلوسی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
شادپور قلی پور
کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش تحول

چکیده TMBA:

معیار سنجش موفقیت هر سازمان، به میزان مطلوبیت عملکرد کارکنان آن سازمان می‌باشد. بنابراین برای سنجش موفقیت سازمانها نیاز به نظامهای منابع انسانی مترقی می‌باشد که بتوانند با ارائه راهکارهای مناسب و ایجاد هماهنگی لازم بین اهداف سازمان و اهداف کارکنان، بر بهره‌وری کل سیستم بیافزایند و سازمان را در رسیدن به اهداف خود هر چه بیشتر یاری نموده و به پیش ببرند. باید توجه داشت از آنجا که کارکنان نمی توانند به گونه‌ای شفاف نقش خود را در پیاده سازی استراتژی سازمان درک کنند، مدیریت باید هدفهای خود را به گونه معینی تعریف نماید که به طور دقیق عملکرد کارکنان را بصورت کمّی اندازه گیری نماید. در این میان می‌توان از مدیریت استعداد که شامل مجموعه کاملی از فرایندها برای شناسایی، به کارگیری و مدیریت افراد اثرگذار می‌باشد، در جهت اجرای موفقیت آمیز استراتژی کسب و کار مورد نیاز، بهره جست. این تحقیق، با عنوان تأثیر مدیریت استعداد و تفکر مدیریتی بر عملکرد کارکنان با توجه به نقش میانجی کیفیت همکاری و با استفاده از مدل ارایه شده Raman و همکاران (2013) تنظیم شده است. باتوجه به اهمیت مدیریت استعداد و تفکر مدیریت و ارتباط آنها با عملکرد سازمان و همچنین به دلیل وجود رقابت شدید بین سازمانها در جهت کسب منافع بیشتر، لازم به نظر می‌رسد تا در جهت تسلط بر منابع موجود، اهمیت ویژه ای را قایل گردد و با بهره گیری از این منابع و شناسایی و مدیریت استعدادها در جهت دستیابی به بهترین نتایج سازمان گامهای مؤثری بردارد...

 

ادامه مطلب

 
 
اخلاق سازمانی و ارتباط آن با رفتار (تعهد) اخلاقی در سازمان
نویسنده:
مرتضی ایلات
mortezae2008@gmail.com

چکیده TMBA:
صاحبنظران اخلاق کار را بیانگر حد یا قدر و منزلتی می دانند که هر فرد برای کار باور دارد اخلاق کار قوی متضمن این باور است که سخت کار کردن رمز موفقیت و سعادت است. طبق نظریه رفتاری اخلاق کار، هرگاه فردی کار اخلاقی انجام داد و از سوی مدیران ارشد مورد تشویق قرار گرفت، احتمال انجام کارهای اخلاقی دیگر تقویت می شود تا جایی که کار اخلاقی بصورت ارزشهای درونی در می آید. بر اساس نظریه دیدگاه اسلامی می توان اخلاق سازمانی و اصول اخلاقی را در سازمان تقویت کرد که در صورت تحقق این امر کاهش تبعیض، بی عدالتی، نارضایتی، افزایش روحیه سازمانی و تعهد و رضایت را در کارکنان از یک سو، رشد و تعالی انسانها، بالندگی سازمانها و پیشرفت جامعه را از سوی دیگر موجب خواهد شد.

واژگان کلیدی: اخلاق، اخلاق سازمانی، تعهد، رفتار اخلاقی، تعالی سازمانی

ادامه مطلب
 
 
بازاریابی اسلامی در یک نگاه
نویسندگان:
احمد مهرپرور
ahmad.mehrparvar@gmail.com
استاد راهنما:  
دکتر امین اسداللهی

چكيده TMBA:
تجارت جايگاه بايسته اي در نظام ارزشي اسلام دارد تا جايي كه طولاني ترين آيه قرآن كريم بقره (282) به بيان جزئيات يكي از مسائل اقتصادي؛ يعني تنظيم اسناد تجاري اختصاص يافته است. فلسفه بازاريابي از جمله موضوع هايي است كه در حال حاضر نياز به تحقيق و تبيين دارد و اين در حالي است كه فلسفه بازاريابي شرق و غرب در عمل نتوانسته است به تمام نيازها و مصالح مادي و معنوي انسان و جامعه پاسخ دهد.
بشريت امروز بيش از هر زمان ديگري تشنه معارف حياتبخش اسلام در تمام زمينه ها از جمله بازاريابي است.بازاريابي اسلامي به عنوان رشته جديد نتيجه تحولات در اقتصاد جهاني است؛ بنابراين ارائه مدلهاي اسلامي درباره بازاريابي از ضروريات غيرقابل انكار است.

واژگان کلیدی: بازاریابی اسلامی، عدالت، انصاف، ارزشهای اخلاقی، مبانی بازاریابی

ادامه مطلب
 
 
بازاریابی الکترونیکی

نویسندگان:
زهرا آرچین
طیبه سالمی
مریم خجسته پور
khojasthpoormaryam@gmail.com

استاد راهنما:
محمد سمیعی

چکیده TMBA:
به دنبال انقلاب دیجیتالی بار دیگر مفهوم و روشهای بازاریابی سراپا دگرگون خواهد شد و اصول تازه‌ای بر همه جنبه‌های بازاریابی حکم‌فرما می‌شود. امروزه جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری با کمبود منابع و نیازهای متنوع مواجه است. مدیریت، مجموعه مهارتها و دانسته‌ها، برای استفاده بهینه از منابع محدود و تشخیص نیاز و رفع آن از طریق تبادل منابع، اهمیت بسزایی یافته است. در دنیای جدید خرید و فروش به صورت خودکار و راحت‌تر انجام می‌‌شود و شرکتها و کسب و کارهای گوناگون و نیز گروههای مشتری (برون سازمانی و درون سازمانی) در شبکه‌های بدون سیم به هم پیوند می‌یابند. به طور خلاصه بازرگانی به روش سنتی رفته رفته از صحنه جهان محو خواهد شد.

واژگان کلیدی: بازاریابی الکترونیک، بازاریابی اینترنتی، فواید بازاریابی الکترونیک، تأثیرات بازار الکترونیک بر بازار، اجزای بازاریابی الکترونیک

 

ادامه مطلب

 
 
فرصتها و چالشهای بازاریابی ورزشی

نویسنده:
محمّد جواد عبّاسیان
M_J_Abbasian@live.com
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
مدیریت بازرگانی _ مدیریت مالی

چکیده:
در عصر حاضر بازاریابان با چالشهای سخت روبرو می گردند و در این بین آنهایی موفق می باشند که بتوانند اقدام به نو آوری نمایند با توجه به تولید کالاهای یکسان با کاربرد مشابه این مشتریان هستند که می توانند حرف اول را در این بازار رقابتی بزنند. در اقتصادی مصرف گرا که بازارها از محصولات همانند اشباع شده اند و این اقتصاد همچنان در کنار مشتریانی به حیات خویش ادامه می دهند که هر روز بیشتر و بیشتر در برابر پیام های تبلیغات تجاری و بازاریابی سنتی قرار دارند. هرچند ویژگی های اصلی بازاریابی شامل بخش بندی بازار و تکثیر مارک های تجاری در بازارهای آینده دیده می شود.  
در این مطالعه هدف ما روشن نمودن مفهوم بازاریابی ، اهمیت ابعاد فرایند ها، جدید ترین متد های بازاریابی، و نقش اینترنت و زنان در بازاریابی است. هر کس که به نوعی با ورزش سرکار دارد خود را به عنوان جزیی از بازار یابی ورزشی می بیند و باید در این حیطه تلاش نماید و در این بین حامیان مالی نقش کلیدی بر عهده دارند و در صورت اجرای صحیح بازاریابی ورزشی در اساس  کشور می توان اثر های مستقیم و غیر مستقیم و همچنین نقش آن را در اقتصاد ملی مشاهده کرد بررسی ها نشان می دهد یک رویداد ورزشی مهم مانند المپیک زمستانی 2010 به تنهایی رشد 6.5 میایاردی تولید ناخالص ملی را به همراه داشته است. بزرگترين وظيفه در حوزۀ بازاریابی این است که هر کس که دارای نقش در حیطۀ بازاریابی است مجاب شده و کسانی را که در جهت موفقیت و بازاریابی واقعی ورزش تلاش می کنند گرد هم آورند

واژگان کلیدی: بازاریابی ورزشی، حامیان مالی، گردشگری ورزشی، برند ورزشی


ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 109 صفحه بعد