Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
» بررسی چگونگی وضعیت وب سایت شوراهای کلانشهرهای ایران به منظور ابزار ارت ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان

نویسنده:
آرمان کفایی‌نژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی
kafaeenesioad@yahoo.com

TMBA چکیده:
با توجه به فضای رقابتی کنونی، یکی از ضرورتهای بقا در هر صنعتی حفظ و گسترش وفاداری مشتریان می‌باشد. امروزه وفاداری مشتریان کلید موفقیت هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی افزایش می‌یابد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخشهای مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به‌عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می شود.
از این رو توجه به وفاداری مشتریان و شناسایی عواملی که منجر به بهبود وفاداری مشتریان می‌شود، امروزه به یک ضرورت اساسی برای شرکتها و سازمانها تبدیل شده است. اگر یک مشتری به این اعتقاد برسد که تفاوت های چشم‌گیری بین برندها وجود دارد و این موضوع به یک بخش مهم اطلاعاتی در تصمیم‌گیری خرید منجر شود اتکا او به تصمیم‌گیری بر مبنا برند افزایش خواهد یافت. در دهه گذشته تحقیقات بازاریابی، مفهوم عشق به برند را بررسی و تایید کرده است و از دیدگاه مصرف‌کننده چنین احساسی ممکن است حتی زمانی که موضوع دوست داشتن یک موقعیت یا یک برند است به وجود آید.
در این مقاله تلاش شده است به بررسی تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان بپردازیم.

کلیدواژه‌ها: برندینگ، تبلیغات، وفاداری مشتریان

 

ادامه مطلب

 
 
گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران

نویسنده:
اميرمسعود پارچه‌باف
رئيس بازاريابي و فروش شركت موتورسازان تراكتورسازي ايران
amir.parchebaf@gmail.com

TMBA چکیده:
اسپانيا با داشتن ۵۰۵۹۹۲ کيلومتر مربع وسعت پنجاه و دومين کشور بزرگ جهان است. اسپانيا تقريباً ۴۷۰۰۰ کيلومتر مربع کوچکتر از فرانسه و ۸۱۰۰۰ کيلومتر مربع بزرگتر از ايالت کاليفرنيا آمريکا است. اسپانيا در غرب با پرتغال، در جنوب با مراکش و جبل‌الطارق در شمالغرب در راستاي کوه‌هاي پيرنه با فرانسه و شاهزاده‌نشين آن دو را هم‌مرز مي‌باشد.

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران

نویسنده:
آرمان کفایی‌نژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی
kafaeenesioad@yahoo.com

TMBA چکیده:
امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود

کلیدواژه‌ها: بازاریابی اینترنتی، ایران، چالشها

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (نمونه موردی بانک کشاورزی شعب استان خراسان جنوبی )

نویسندگان:
محمد حسین رافعی
سید مسعود زجاجی

TMBA چکیده:
نظام بانکی با اقدامات خود در سال های اخیر و همراهی با سیاست های پولی کشور نقش موثری در کسب رونق اقتصادی ایفا کرده است. در عين حال بانک مرکزی برای اصلاح ساختار نظام بانکی در راستای انطباق شبکه بانکی با استانداردهای روز دنیا تلاش مي كند. شبکه بانکی باید تلاش کند از نظر فنی، روش های اجرایی و نیز عملیات بانکی، خود را با روندهای روز دنیا منطبق كند.

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تسهیم دانش

نویسنده:
منصوره صادقی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(بازاریابی)
m_sadeghi2701@yahoo.com

TMBA چکیده:
ظرفیت یک سازمان برای تسهیم دانش در میان کارکنان و کاربرد دانش تسهیم شده به عنوان یک منبع مهم و اساسی مزیت رقابتی برای بسیاری از سازمان ها در نظر گرفته می شود. رفتار تسهیم دانش بر بسیاری از ستاده های عملکردی تاثیرگذار بوده و از بسیاری از عوامل تاثیر می پذیرد. همچنین در اقتصاد مبتنی بر دانش، سازمان‌ها دانش کارکنان را به عنوان منبعی در جهت خلق و افزایش ارزش سازمانی به‌کار می‌گیرند و موفقیتشان به توانایی‌شان در مدیریت این منبع کمیاب بستگی دارد. یکی از قابلیت‌های مهم سازمانی که می‌تواند به سازمان‌ها در خلق و تسهیم دانش کمک کند و برای آن‌ها در مقایسه با سازمان‌های دیگر مزیت سازمانی پایدار ایجاد کند، وجود سرمایه ی اجتماعی است. سرمایه ی  اجتماعی از طریق تسهیل ترکیب و مبادلة منابع دانشی سازمان و همچنین با فراهم‎آوری شرایط لازم از جمله ایجاد اعتماد و تعامل بین اعضای سازمان، باعث توسعه مدیریت دانش در سازمان می‎شود. لذا انجام این پژوهش نیز که با هدف ارزیابی سرمایه اجتماعی ، انگیزش افراد، تسهیم دانش و قصد تسهیم دانش می باشد، سعی در شناساندن بهتر این مفاهیم به خوانندگان محترم دارد.

واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، انگیزش افراد، رفتار تسهیم دانش، قصد تسهیم دانش

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند

نویسنده:
منصوره صادقی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)
m_sadeghi2701@yahoo.com
 
TMBA چکیده:
در دهه های اخیر، به تدریج بسته بندی های مصرف کننده و کاربرد آن مورد توجه قرار گرفت وامروزه بسته بندی عاملی اساسی برای  فروش محصول است و شرکت های مختلف برای افزایش توان رقابت خود بر آن تمرکز  می کنند . از آنجایی که اولین عاملی که مصرف کنندگان هنگام خرید مشاهده می کنند، بسته بندی محصول است. لذا  عنصر زیربنایی  موفقیت  یک محصول  در بازاربسته بندی است. از طرفی دیگر هم صنایع غذایی یکی از مهم ترین شاخه های صنعت در جهان هستند. مشخصه اصلی این صنعت گوناگونی آن می باشد. محصولات غذایی در مراکز مختلف تولید می شوند. این گستره،  از تولید کنندگان محلی با ویژگی های بومی گرفته تا شرکت های چند ملیتی که در سطح جهان عمل می کنند، را در بر می گیرد. برای ایجاد انگیزه در خریدار، بسته بندی باید قادر باشد توجه مشتری را در قفسه های فروشگاه جلب کند. به همین خاطر طول عمر محصولات و به دنبال آن بسته بندی، کوتاه و کوتاه تر می شود. صنایع غذایی چاره ای ندارند جزاین که به تناوب، ایده های جدیدی را در بسته بندی ها، شرکت های بزرگ را قادر ساخته تا نقش شاخص خود را در بازار دیگر پیدا کنند.لذا این مقاله با پرداختن به ادبیات موضوع که شامل بسته بندی، تصویر ذهنی برند، شکل بسته بندی،رنگ بسته بندی،شخصیت برندو باورها در مورد برند دارد، سعی در شناساندن بهتر این مفاهیم به خوانندگان محترم دارد.

كلمات كليدي: بسته بندی، تصویر ذهنی برند، شکل بسته بندی،رنگ بسته بندی،شخصیت برند،باورها در مورد برند

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریابی

نویسنده:
محمد خسروی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
zghasemi1362@yahoo.com

TMBA چکیده:
شیوه‌ی مناسب در هر دوره آموزشی موجبات اثر بخشی آنرا فراهم می‌نماید .با توجه به برخی ناکامیهای در دستیابی به اهداف در دوره‌های بازاریابی تلاش اصلی محقق در این تحقیق بررسی میزان تأثیرگذاری این دوره ها بر مهارتهای مدیریتی شرکت کنندگان آنها می‌باشد. در واقع سوالی که مطرح م‌ شود این است:
1ـ آیا شیوه های دوره های مجازی بازاریابی تأثیری بر توسعه مهارتهای مدیریتی مشارکت کنندگان دارد؟
برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، با استفاده از پرسشنامه به جمع آوری داده های مورد نظر پرداخته شده است. سپس آزمون روایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ انجام شده است. و در نهایت از طریق آزمون میانگین یک جامعه به آزمون فرضیه‌ها و تحلیل نتایج پرداخته شده است. در نهایت نتایج نشان داد که شیوه مورد کاوی موجب توسعه مهارتهای مدیریتی افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی بازاریابی می گردد. اما شیوه سخنرانی موجب توسعه مهارتهای مدیریتی افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی بازاریابی نمی گردد.
واژگان کلیدی: دوره های مجازی، مهارتهای مدیریتی، شیوه موردکاوی، شیوه سخنرانی.
 
ادامه مطلب

 
 
بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریابی

نویسنده:
محمد خسروی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
zghasemi1362@yahoo.com

TMBA چکیده:
شیوه‌ی مناسب در هر دوره آموزشی موجبات اثر بخشی آنرا فراهم می‌نماید .با توجه به برخی ناکامیهای در دستیابی به اهداف در دوره‌های بازاریابی تلاش اصلی محقق در این تحقیق بررسی میزان تأثیرگذاری این دوره ها بر مهارتهای مدیریتی شرکت کنندگان آنها می‌باشد. در واقع سوالی که مطرح م‌ شود این است:
1ـ آیا شیوه های دوره های مجازی بازاریابی تأثیری بر توسعه مهارتهای مدیریتی مشارکت کنندگان دارد؟
برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، با استفاده از پرسشنامه به جمع آوری داده های مورد نظر پرداخته شده است. سپس آزمون روایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ انجام شده است. و در نهایت از طریق آزمون میانگین یک جامعه به آزمون فرضیه‌ها و تحلیل نتایج پرداخته شده است. در نهایت نتایج نشان داد که شیوه مورد کاوی موجب توسعه مهارتهای مدیریتی افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی بازاریابی می گردد. اما شیوه سخنرانی موجب توسعه مهارتهای مدیریتی افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی بازاریابی نمی گردد.
واژگان کلیدی: دوره های مجازی، مهارتهای مدیریتی، شیوه موردکاوی، شیوه سخنرانی.
 
ادامه مطلب

 
 
مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به نقش متغیرهای حمایت اجتماعی و رضایت مصرف‌کننده

نویسنده:
سمیرا فلاحت‌گر
دانشجوی دکتری رشته‌ی مدیریت بازرگانی- بازاریابی واحد رشت
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس مرکز بین‌الملل بندرانزلی
استاد راهنما:
نرگس دل‌افروز
استادیار و مدیر گروه مدیریت بازرگانی- بازاریابی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و پردیس مرکز بین الملل بندرانزلی
ایمیل نویسنده مسئول :
samira.falahatgar.kh@gmail.com

TMBA چکیده:
بر اساس آموزه‌‌های برآمده از نظریه مبادله اجتماعی، ادراکات مطلوب مصرف‌کنندگان از رفتار سازمان نسبت به خویش بر رفتارهای مثبت خرید آنان اثر خواهد گذاشت. همچنین رفتارهای شهروندی به ‌عنوان رفتارهای اختیاری و آگاهانه مشتری، تأثیر به سزایی بر عملکرد فردی و سازمانی دارد. لذا با توجه به تئوری تبادل اجتماعی، رفتارهای شهروندی، تحت تأثیر درک حمایت اجتماعی سازمانی از آن‌ها قرار دارد. از سویی دیگر توجه به رضایت مشتری از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریتی سازمان‌ها است. دستیابی به رضایت مشتری و حفظ آن یکی از جدیدترین چالشهایی می‌باشد که مدیریت در صنایع خدماتی با آن مواجه هستند. در صنایع خدماتی و سازمان ها، رضایت مشتری تعیین کننده و حیاتی می باشد و به عنوان راز موفقیت محسوب می شود. بنابراین، برای توسعه و بهبود کسب و کارها، مدیران در سازمان ها و صنایع خدماتی باید یک در صحیح و شفاف از عواملی داشته باشند که ارزشهای بالاتری را برای مشتریان فراهم می کنند. حمایت اطلاعاتی و عاطفی از طریق ارائه بازخورد به شرکت، توصیه ها و کمک به دیگر مصرف کنندگان به طور قابل توجهی بر رفتار شهروندی از طریق رضایت مصرف کننده تاثیر می -گذارد. علاوه بر این، حمایت اطلاعاتی و عاطفی از سوی شرکت ها و دیگر مصرف کنندگان، تاثیرات مختلفی بر رضایت مصرف کننده می گذارد.
کلیدواژه: رفتار شهروندی سازمانی، حمایت اجتماعی، رضایت مصرف کننده.

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 115 صفحه بعد