Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» پایداری زیستی همراه با بازاریابی سبز
» بازاریابی سبز و رویکرد مصرف كننده سبز
» مدیریت بر مبنای زهد اسلامی
» اثرات مدیریت سرمایه در گردش در وجوه نقد عملیاتی ...
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
» بررسی مدیریت زنجیره تأمین از بعد انسانی ...
» بررسی نظریه ها و راههای بهبود انگیزش کارکنان در سازمانها ...
» از بشر دوستی تا تحول؛ نگاهی به بازاریابی حمایتی در کسب و کار مؤسسات و ...
» بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
پایداری زیستی همراه با بازاریابی سبز

نویسندگان:
دکتر حمیدرضا سلمانی مجاوری
mazisalmani@yahoo.com
فاطمه عمادی
مهسا غلامی
الهام صادقیان

چکیده TMBA:
در سالهای اخیر صاحبنظران در حوزههای مختلف علمی نگرانیهای خود را در رابطه با محیط زیست بیان کردهاند که پژوهشگران و متخصصان بازاریابی نیز از این امر مستثنی نبودهاند، تا اینکه مفهوم جدیدی تحت عنوان بازاریابی سبز مطرح شد و پژوهشهای زیادی به منظور بررسی تأثیر آن و عناصر مربوط به آن بر کسب و کار انجام شد. بازاریابی سبز یک روند جالبی است که امروزه اکثر کشورها در این زمینه شروع به کار کردهاند. کاتب و هلسن بیان میکنند که بازاریابی سبز برنامههای دولت را تقویت میکند. در این مقاله سعی بر اینست که با مفاهیم و اصطلاحات بازاریابی سبز آشنا شده و میزان پیشرفت کشور عزیزمان ایران را مورد بررسی قرار دهیم.


واژگان کلیدی: بازاریابی سبز، قیمت سبز، مکان سبز، ترویج و تبلیغ سبز، بازاریابی سبز در ایران، چالشهای بازاریابی سبز

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی سبز و رویکرد مصرف كننده سبز

نویسندگان:

سعید میر


چکیده TMBA:
امروزه با توجه به جهانی شدن تجارت، دنیاي کسب و کار دچار تغییرات فراوانی شده و استراتژيهاي پیشین بازاریابی، دیگر جوابگوي نیاز بازار و سازمانها نیست. از طرفی، معضلات مربوط به محیط زیست نظیر گرم شدن زمین و آلودگیهاي زیست محیطی به مسأله اي جهان شمول تبدیل شده و افراد را بر آن داشته تا گامهایی جهت حفظ محیط زیست بردارند (چن 2008 ،1 ). در نتیجه نیاز به تولید محصولات اکولوژیکو فعالیتهاي تجاري سبز ضروري گردید و این امر شرکتها را مجبور به تلفیق موضوعات زیست محیطی با تلاشها و استراتژيهاي بازاریابی نمود. از طرف دیگر، طی سه دهه گذشته، آگاهی مصرف کنندگان نسبت به محیط زیست افزایش یافت و مسأله محیط زیست از یک موضوع حاشیه اي تبدیل به یک مسأله اصلی گردید (اسمعیلی و سید کاظم، 1389 ). از این رو سازمانها همگام با نیازهاي افراد، تلاش نمودند تا با برنامه ریزي و اجراي فعالیتهاي حفاظت از محیط زیست، از یکدیگر پیشی بگیرند زیرا بازاریابی سنتی که بیش از حد بر خواسته هاي مشتریان تأکید می کرد و رفاه اجتماعی و مسائل محیط زیستی را در نظر نمی گرفت، کارایی خود را از دست داده بود.


واژگان کلیدی: بازاریابي سبز، آمیخته بازاریابی سبز، مصرف کننده سبز، تصویر برند سبز، برند سبز

 

ادامه مطلب

 
 
مدیریت بر مبنای زهد اسلامی

نویسندگان:
مریم پورعینی
maryamporeiny@yahoo.com

 

چکیده TMBA:
تئوری و نظریات مدیریت زمانی می توانند در اداره امور جامعه کار ساز و موثر باشد که بر مبنای فرهنگ و سنت ها و آداب جامعه شکل گرفته باشند و بر همین منوال در سازمان ها استقرار یافته و اجرا شوند. نظریه های کاربردی سازمان و مدیریت زمانی گرانبار از ارش های جانعه بوده و کامیابی و توفیق مجریان در به کارگیری آنها در گروی توجه دقیق به باورها و سنت ها و اعتقادات جامعه است (الوانی، سید مهدی، 87).
در سبک مدیریت اسلامی وظایف مدیران را از منظر شریعت اسلام مورد بررسی قرار می گیرد.اصول مدیریت اسلامی بر مبنای ارزش های اسلامی است به طوری که مدیران را یاری دهد تا با بهره جویی از رهنمودهای اعتقادی به کار خود بپردازند.انقلاب اسلامی ایران بر اساس مبانی اسلام شکل گرفته و قانون اساسی پیاده شدن ارزش های اسلامی را در صحنه سازمان ها و نهاد های اجتماعی ،هدف قرار داده است. فرض بر این است که رهنگ باید اسلامی باشد، رهبری و مدیریت باید اسلامی باشد و تفاوت های ماهوی و اساسی بین مدیریت ارزش محور و مدیریت واراداتی به چشم بخورد.

 

واژگان کلیدی: مدیریت، اسلامی، زهد، فرهنگ، آداب جامعه

 

ادامه مطلب

 
 
اثرات مدیریت سرمایه در گردش در وجوه نقد عملیاتی

Effects working capital management At Operating cas
نویسندگان:
زهرا مهدی زاده
مدرس دانشگاه
zmehdizadeh44@yahoo.com

چکیده TMBA:
سرمایه در گردش یک مفهوم کمی و ناخالص دارد، که عبارت است از کل دارایی جاری و یک مفهوم کیفی دارد، که به معنی مابه التفاوت دارایی های جاری و بدهی های جاری است. هنگامی که مدیریت سرمایه در گردش شرکت مطرح می شود؛ مفهوم کیفی آن مد نظر است. به لحاظ واژه شناسی نیز سرمایه در گردش در مقابل عبارت انگلیسی Working capital آورده شده است. و در تعبیر انگلیسی، آن مترادف Circulated Capital است چون آن بخشی از سرمایه شرکت را شامل می شود که، نقش خون در رگهای شرکت را دارد. سرمایه در گردش به طور کلی شامل دو بخش متمایز است: سرمایه در گردش ثابت که در سطح معینی برای انجام عملیات روزمره شرکت نگهداری می شود و سرمایه در گردش متغیر که در زمانهای خاص در طول زمان مورد نیاز هستند.


واژگان کلیدی: وجوه نقد عملیاتی، سرمایه در گردش

 

ادامه مطلب

 
 
نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غیر نفتی (مطالعه موردی: استان کهگیلویه و بویر احمد)

نویسنده:
عارف بهروز
کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران
aref.behrooz2013@gmail.com

چکیده TMBA:
هدف از این تحقیق بررسی نقش اساسی و راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غیر نفتی و مبارزه با قاچاق استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد. از این رو در این مقاله با روش تحلیلی-توصیفی این نتیجه حاصل شد به طور اساسی یکی از مؤلفه های اساسی در مبارزه با قاچاق کالا جلوگیری از کالاهای ممنوع الورود در کشور می باشد که از نظر شرع و قانون ممنوع می باشد. بنابراین با توجه به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران رابط بین ورود و صدور کالاهای بازار می باشد؛ می توان  بیان کرد که گمرک استان کهگیلویه و بویر احمد  مرکز راهبردی در مبازره با قاچاق کالا و تقویت اقتصاد درونی استان می باشد. بنابراین گمرک استان کهگیلویه و بویر احمد ایران می تواند از طریق راهبردها و سیاستهای صحیح و متناسب با الگوهای صحیح اقتصادی  نقش اساسی در تقویت صادرات این استان منبع خیز ایفا کند.

واژگان کلیدی: صادرات غیر نفتی، استان کهگیلویه و بویر احمد، گمرک، قاچاق.

 

ادامه مطلب

 
 
اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

نویسندگان:
محمد حسین رافعی
زهرا مهدی زاده
zmehdizadeh44@yahoo.com

 

 چکیده TMBA:
بازار بورس اوراق بهادار نقش مهمي را در جذب سرمايه هاي اندك مردم و تأمين مالي شركتها فراهم مي آورد. از آنجا كه اين بازارها در تخصيص منابع و سرمايه ملي نقش سازنده اي دارند، بنابراين مطلوبيت آنها در جهت توسعه اقتصادي جامعه خواهد بود. افراد سعي مي كنند تا با كسب اطلاعات در شركتهاي پذيرفته شده در بورس نسبت به خريد و يا فروش سهام اقدام كنند. بنابراين اطلاعات نقش تعيين كننده اي براي آنها ايفا خواهد كرد.
با گسترش فناوري و دسترسي راحت و سريع به اطلاعات از طريق رايانه ها و شبكه هاي انتقال اطلاعات، موضوع استفاده از اطلاعات در تصميم گيري، ابعاد تازه اي به خود گرفته است. از يك طرف شركتها و افراد به شيوه اي راحت تر به تبادل اطلاعات مي پردازند و از طرف ديگر دست اندركاران بازار سرمايه سريع تر به نيازهاي اطلاعاتي افراد پاسخ مي دهند.
تصمیم گیریهای اقتصادی به اطلاعات قابل اعتماد و اتکا نیاز دارد و نقش حسابرسی، اعتباردهی به صورتهای مالی است که باعث مطلوبیت در ارائه و قابلیت اعتماد صورتهای مالی ‌می‌شود. حسابرسی منظم و سالانه توسط حسابرسان مستقل بهترین نوع حفاظت از منابع عمومی است.
هر چند سرمایه گذاری  با مخاطراتی همراه است ولی حسابرسی سالانه شرکتها از مخاطرات مضاعف ناشی از عدم اعتبار و قابلیت اتکای اطلاعات صورتهای مالی می‌کاهد. حسابرسان مستقل که توسط مجامع عمومی صاحبان سهام انتخاب می‌شوند با رسیدگی به اسناد،‌ مدارک و شواهد پشتوانه صورتهای مالی، تقلب و سوء جریانهای اجتماعی دارای تأثیر مستقیم بر صورتهای مالی را کشف و نسبت به صورتهای مالی تهیه شده توسط مدیران شرکتها، بی طرفانه اظهارنظر حرفه‌ای ارائه می‌کنند. نتایح یافته‌های حسابرسان مستقل در گزارشی به نام «گزارش حسابرسی» به شکل‌های «مقبول»، «مشروط»، «مردود» و «عدم اظهار نظر» ارائه می‌شود. تجریه نشان داده است که شکل گزارش حسابرسی، عمدتاً به صورت مقبول یا مشروط تنظیم می‌شود و از شکلهای مردود و عدم اظهار نظر کمتر استفاده می‌شود.

واژگان کلیدی: اظهار نظر حسابرس، قیمت سهام.

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی مدیریت زنجیره تأمین از بعد انسانی

نویسندگان:

فاطمه قصاب پور

علی اصغر رشید

aliasghar.rashid@yahoo.com

چکیده TMBA:
در طی چند سال اخیر ظهور فناوری‌های نوین و ایجاد تحولات عظیم در بازارهای جهانی، مدیریت زنجیره تامین را بیش از پیش ضروری ساخته است. امروزه شرکت ها نیازمندند تا یکپارچگی را در تمام فرآیند های تولید از مواد خام گرفته تا مصرف نهایی داشته باشند.مدیریت زنجیره تامین صرفا با مدیریت مسایل فنی میسر نیست بلکه لازم است  در کنار مسایل فنی به ابعاد انسانی مدیریت زنجیره تامین نیز توجه شود. از سویی مطالعات نشان می دهد که وجود سرمایه اجتماعی در سطح بالا موجب موفقیت سازمان ها می شود. این مقاله تاثیر مولفه های سرمایه اجتماعی را بر یکپارچگی زنجیره تامین مورد بررسی قرار می دهد. برای دست یابی به این هدف، رابطه بین ابعاد سرمایه اجتماعی و یکپارچگی زنجیره تامین با استفاده از یک مدل مفهومی مورد مطالعه قرار گرفته است. داده ها از مدیران 69 شرکت صنایع غذایی و آشامیدنی فعال در شهرستان قم، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و به روش پیمایشی جمع آوری شده است. برای آزمون فرضیه های پژوهش رگرسیون خطی چندگانه اجرا شد. نتایج پژوهش نشان داد که هر سه مولفه سرمایه اجتماعی(شناختی، رابطه ای و ساختاری) بر یکپارچگی زنجیره تامین تاثیر دارد.

 

واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، سرمایه رابطه ای، سرمایه ساختاری، سرمایه شناختی، یکپارچگی

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی نظریه ها و راههای بهبود انگیزش کارکنان در سازمانها

نویسندگان:

سید میکاییل جعفری

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس

jafari.michael@yahoo.com
علی حیرانی

استادیار دانشگاه آزاد واحد بندرعباس

چکیده TMBA:
در این مقاله ضمن بیان مقدمه ای درباره اهمیت ایجاد انگیزش در کارکنان سازمان، بر متفاوت بودن نیازهای انگیزشی آنان در تجویز برنامه های انگیزشی تأکید می شود. در ادامه مهمترین برنامه های سازمانی برای ایجاد، افزایش و تقویت انگیزش کارکنان در سطوح مختلف سازمانی و اداری مطرح و توصیف می شود. تاکید این مقاله نیز بر ارائه تکنیکهایی است که درخصوص برنامه هایی همچون مدیریت مبتنی بر هدف، تعدیل در رفتار، مشارکت کارکنان، برنامه های مبتنی بر حقوق متغیر، برنامه های پرداخت بر اساس مهارت (شایستگی) و بالاخره برنامه های مزایای انعطاف‌پذیر مؤثر واقع می شوند.

واژگان کلیدی: انگیزش، سازمان، کارکنان، انعطاف پذیری، شایستگی

 

ادامه مطلب

 
 
از بشر دوستی تا تحول؛ نگاهی به بازاریابی حمایتی در کسب و کار مؤسسات و شرکتهای ایرانی

نویسندگان:

فائزه ارقندش
دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
علی اصغر رشید
aliasghar.rashid@yahoo.com

 

چکیده TMBA:
بازاریابی حمایتی تعهد یک بنگاه اقتصادی به مشارکت یا تخصیص بخشی از درآمد حاصل از فروش به یک امر خیر مشخص صورت می گیرد. این شیوه بازاریابی از دهه 80 میلادی در آمریکای شمالی و اروپای غربی و از سال 1384 در ایران مورد استفاده بنگاه های اقتصادی قرار گرفته است. بازاریابی حمایتی یک استراتژی نوین بازاریابی است که صرفاً به روشهای جاری و مرسوم جهت کسب مزیت رقابتی اکتفا نکرده و عوامل پیچیده تری همچون حس نوع دوستی و دیگرخواهی را به یاری می طلبد. این شیوه ی بازاریابی تاثیرات مثبت و چشم گیری در شرکتهای تجاری و همچنین در مؤسسات و نهادهای عام المنفعه و نوع دوستانه داشته است. همچنین بازاریابی حمایتی نقش عمده ای در افزایش فروش و شهرت شرکتها داشته است و تعداد شرکتهایی که از فعالیتهای بشر دوستانه حمایت می کنند، بطور گسترده ای در حال افزایش است. در این راستا استفاده از روشهای نوین بازاریابی و ایجاد این مزیت که مصرف کنندگان قادرند با خرید خود از محصولات شرکتی که فعالیتهای حمایتی دارد، خود را همدرد با مشکلات و مسایل جامعه احساس کنند، می تواند تأثیر شگرفی بر افزایش مشتریان شرکت و در پی آن سودآوری شرکت داشته باشد. اگرچه این روش بازاریابی می تواند شهرت فوق العاده ای را به برند شرکت تزریق کند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این روش دارای جنبه های پنهان و ناشناخته فراوانی است که گاهی اوقات عدم آگاهی نسبت به این جنبه ها موجب خدشه دار شدن برند شرکت می گردد.

واژگان کلیدی: بازاریابی حمایتی، خیریه، حس نوع دوستی، کمکهای نیکوکارانه، تداعی مسئولیت اجتماعی

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 112 صفحه بعد