Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بررسی عوامل تأثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری در ایران ...
» کاربرد روانشناسی رنگ در بازاریابی و تبلیغات و تأثیر آن بر موفقیت طراحی ...
» تولید چابک و تأثیر آن در بنگاههای تولیدی ...
» نقش مديريت ريسك بر كارآيي نيروي انساني
» بررسی راهکارهای افزایش کیفیت ارائه خدمات به ارباب رجوع ...
» تأثیر مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری در دستیابی به یک مزیت بازار ...
» مروری بر اثر استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری برکنترل داخلی مدیریت فر ...
» گرایشهای مذهبی و رابطه آن با انتخاب و مصرف کالا ...
» بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر جذب مشتریان بانک پاسارگاد استان مازند ...
» بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات ارائه شده از درگاه پرداخت اینترنتی (مط ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
بررسی عوامل تأثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری در ایران
نویسنده: معصومه قاسمی

استاد راهنما: دکتر احسان احد مطلق
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بین الملل)
دانشگاه پیام نور واحد ری
Email: ghasemi_nazanin@ymail.com

TMBA چکیده:
صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ، یعنی در آنجا که شکل های دیگر اقتصادی مثل تولید یا استخراج از نظر اقتصادی به صرفه نیست یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارند، به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می شود. اگر بخواهیم صنعت توریسم برای منطقه منبع درآمد خوبی باشد، باید ارگانهای مختلف حمایت لازم را جهت توسعه صنعت توریسم به عمل آورند و برای امنیت گردشگران و تبلیغات صحیح اهمیت زیادی قائل شوند. کشورمان ایران به عنوان یکی از کشورهای مستعد در زمینه صنعت گردشگری مورد توجه گردشگران سایر کشورها میباشد و در زمینه سرمایه گذاری نیز صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران بین المللی در این صنعت نیز توجه ویژه ای به ایران دارند .
 هدف اصلی در این مقاله بررسی عوامل تاثیر گذار در توسعه صنعت گردشگری در ایران میباشد و در ادامه به نقش و اثرات مثبتی که این صنعت می تواند در جامعه داشته باشد و همچنین  موانع و مشکلاتی که در سر راه این صنعت درآمدزا قرار گرفته به عنوان اهداف فرعی پرداخته شده است . در پایان راهکارها و پیشنهاداتی برای رشد و شکوفایی این صنعت مولد و اشتغال زا بیان شده است.
واژگان کلیدی: توریسم، توسعه ،گردشگری، صنعت گردشگری ،ایران

 

ادامه مطلب

 
 
کاربرد روانشناسی رنگ در بازاریابی و تبلیغات و تأثیر آن بر موفقیت طراحی برند
نویسنده:

معصومه قاسمی
استاد راهنما: آقای دکتر احسان احد مطلق
کارشناسی ارشد مدیریت  بازرگانی (بین‌الملل)
دانشگاه  پیام نور واحد ری
ghasemi_nazanin@ymail.com

TMBA چکیده:
روانشناسی رنگ،شاخه ای از علم روانشاسی رفتار است که به مطالعه چگونگی تاثیر رنگ بر رفتار انسان می‌پردازد. رنگ باعث افزایش فروش محصولات می شود و ابزار قدرتمندی برای بازاریابی است که به تمایل مشتریان به نفوذ بر آنان تاثیر فراوانی دارد. انسان پیوسته چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ رواشناختی تحت تأثیر رنگها بوده و بدیهی است که چگونگی تأثیر انسان از رنگ ها ماهیت کاملاً روانی داشته و به طور غیر مستقیم در هنجار ها، واکنش ها، عکس العمل ها و رفتارهای فرد موثر باشد.بازاریابان به تدریج در می یابد که رنگ باید نقشی اساسی تر در فرایند طراحی تا تولید بازی کند، مردم نیز نکته سنج و باریک بین شده اند، به گونه ای که رنگ را در قالب طراحی محصول می بینند این بیداری عمومی، جوی را می سازد که در روند طراحی تا فروش احساس می شود و در شیوه انتخاب خریدار تأثیر می گذارد.  این مقاله با مقدمه ای که حاوی اهمیت پرداختن به روانشناسی رنگ در بازاریابی  و طراحی برند  شروع شده و پس از بیان مساله  به معرفی  رنگ و برند و  برندسازی و  ادامه مفصلا به توضیح روانشناسی رنگ و معانی رنگها در فرهنگها و مذاهب مختلف و همچنین استفاده از رنگهای مناسب و تاثیر جنسیت وسن مخاطبین و...  در تبلیغات و طراحی برند پرداخته است و در نهایت پیشنهاداتی جهت بهبود اثربخشی استفاده از رنگها ارائه گردیده است.
تحقیق حاضر از نوع علمی کاربردی می باشد و از آن جهت مهم است که بتوانیم مسایل و مشکلاتی که به طور معمول در بلند مدت حل می شوند را بهتر از قبل انجام دهیم تا شاهد رشد وشکوفایی بیشتری باشیم.
واژگان کلیدی: رنگ، روانشناسی رنگ، برند، بازاریابی، تبلیغات

 

ادامه مطلب

 
 
تولید چابک و تأثیر آن در بنگاههای تولیدی
نویسنده:

معین فروغی
کارشناسی ارشد صنایع سیستم و بهره وری
دانشگاه صنعتی اصفهان
moein.foroughi12@yahoo.com

TMBA چکیده:
چابکی به عنوان یک استراتژی تولید برای توانمندسازی سازمان های تولیدی به منظور حفظ مزیت رقابتی آنها در یک محیط متلاطم مطرح شده است. توانایی سازمان ها در واکنش به تغییرات سریع محیط و پاسخگویی به خواسته های مشتریان در شرایط رقابتی امروز، از مهم ترین امتیازها به شمار می آید. این در حالی است که عوامل بسیاری امکان تطبیق سازمان ها با تغییرات محیط را محدود و فرصت های فراهم آمده برای سازمان ها را به تهدید تبدیل نموده و ادامه  رقابت را مشکل و پرهزینه می سازند. اگر واکنش متناسب و پاسخ آگاهانه به تحولات پیچیده در سازمان داده شود  سازمان های تولیدی در زمره سیستم های باز اجتماعی قرار می گیرند، سیستم ها که تغییر و توسعه دائمی جزء جدای ناپذیر آن هاست متناسب با پیچیدگی محیط، متنوع و پیچیده می شوند و در تعامل پیوسته با محیط، هم در عناصر اصلی تشکیل دهنده خود (ساختار، کارکردها، نقش ها، رفتارها و اهداف) و هم در بعضی از عناصر محیطی تغییراتی بوجود می آورند.
واژگان کلیدی: چابکی، تولیدچابک،  بنگاه های تولیدی، رقابت، فن آوری اطلاعات

 

ادامه مطلب

 
 
نقش مديريت ريسك بر كارآيي نيروي انساني
نویسنده:

معین فروغی
کارشناسی ارشد صنایع سیستم و بهره وری
دانشگاه صنعتی اصفهان
moein.foroughi12@yahoo.com

TMBA چکیده:
این پژوهش تحت عنوان نقش مديريت ريسك بر كارايي نيروي انساني است. از آنجائیکه مدیریت ریسک یک فرایند سنجش یا ارزیابی همچنین طراحی استراتژی هایی برای اداره ریسک محسوب می شود، مانند سایر رشته های دانش مدیریت از دانش ها، ضابطه ها، اصول و قاعده های ویژه ای برای دستیابی به هدف های از پیش تعیین شده، بهره می گیرد. این اهداف شامل:بقاء،  صرفه جوئي، ايجاد سطح قابل قبولي از نگراني و اضطراب، ثبات عايدات يا درآمدها، عدم توقف عمليات و يا ايجاد حداقل تاخيرات، رشد مداوم و تخصيص به هنگام براي توسعه، مسئوليت اجتماعي يا سودمند نمودن شركت، و رعايت مقررات نگهداري سوابق سازمان و موارد مرتبط با ريسك و ساير الزامات خارجي است. با توجه به تحولات عمده در محیط کسب و کار امروز مدیریت ریسک در جهت توانایی برخورد با روابط درونی و وابستگی های مبهم و بغرنج میان فناوری و داده ها و ... سبک مدیریت مهم و ضروری محسوب می شود.لذا در این پژوهش نقش مدیریت ریسک بر کارایی نیروی انسانی از چند منظر مورد بررسی قرار گیرد. در ابتدا عناصر اصلی، ماهیت و ضرورت مدیریت ریسک، اهداف مدیریت ریسک، ماهیت مدیریت ریسک و شش گام اصلی در فرایند مدیریت ریسک مورد بررسی قرار می دهد و سپس به ارتباط این دو حوزه از دانش مدیریت می پردازد. بنابر نتایج بدست آمده هدف از برنامه ریزی برای مدیریت ریسک آن است که اطمینان حاصل شود تمام ریسکها به درستی شناسایی شده اند و مورد تحلیل قرار گرفته اند.  از مهمترین زمینه های کاهش کارایی نیروی انسانی عوامل درون سازمانی از قبیل سیستم پاداش و تنبیه، افزایش زمان کار، کمبود حقوق و دستمزد، روابط و اخلاق ناسالم بین کارکنان، عدم بهداشت مناسب محیط کار... و عوامل برون سازمانی از قبیل انتظارات و قوانین غیر شفاف، فشار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محیط برون سازمانی می باشد.
كليد واژه ها: مديريت ريسك، كارايي نيروي انساني، منابع انساني

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی راهکارهای افزایش کیفیت ارائه خدمات به ارباب رجوع
(مورد مطالعه شهرداری فومن )

نویسنده:
زينب ارشك
دانشجوي كارشناسي ارشد رشته مدیریت صنعتی
استاد راهنما:
آقای دکتر سید عباس ابراهیمی
دانشگاه غير انتفاعي راهبرد شمال
arshak.zinab@gmail.com

TMBA چکیده:
کیفیت خدمات به عنوان يكي از مهمترين عوامل تعيين كننده موفقيت سازمان هاي خدماتي در محيط رقابتي امروزه مورد توجه جدی قرار گرفته است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر این عامل تاثیرگذار هستند، اما در این تحقیق پنج عامل عوامل محسوس، ضمانت تضمین، پاسخگویی، قابلیت اطمینان و همدلی به عنوان عواملی در نظر گرفته شده اند که با کیفیت خدمات ارتباط دارند.لذا هدف اصلی تحقیق بررسی راهکارهای افزایش کیفیت ارائه خدمات به ارباب رجوع  در شهرداری فومن می باشد. پژوهش جاری از نظر هدف ار نوع کاربردی، و روش تحقیق آن  توصیفی و از نوع علی می باشد. جامعه ی آماری تحقیق کلیه ی کارکنان شهرداری فومن می باشند که تعداد آنها 69 نفر می باشد. در این تحقیق از سرشماری برای توزیع پرسشنامه استفاده شده است. ابـزار جمع آوری اطلاعـات در این پـژوهش پرسشنامه ی استاندارد بود.ضریب پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن برابر با 886/0 محاسبه شد که نشان از پایایی بسیار مناسب ابزار جمع آوری اطلاعات است. برای تحلیل داده ها از نرم افزار spss نسخه ی 19 استفاده شد. یافته های بدست آمده از طریق پرسشنامه با استفاده آزمون های کولموگروف – اسمیرنوف، رگرسیون خطی ساده و رگرسیون خطی چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش حاکی از تایید کلیه ی فرضیه های پژوهش بود.
کلیدواژه: کیفیت خدمات، ارباب رجوع، شهرداری فومن.

 

ادامه مطلب

 
 
تأثیر مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری در دستیابی به یک مزیت بازاریابی و صادرات
نویسنده:

حمید رضایی صابر
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی -  بازاریابی و صادرات
استاد راهنما:
جناب آقای دکتر زین العابدین رحمانی
استادیار گروه مدیریت بازرگانی و گروه اقتصاد مدیریت و حسابداری دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور واحد بین الملل قشم
hr.saber@yahoo.com

TMBA چکیده:
يکي از ملزومات بازاریابی و صادرات، توانايي سازمان‌ها براي تطبيق سريع با نيازهاي مشتريان مي‌باشد. رقابت رو به افزايش در بازار جهاني، سازمانها را به تمرکز بيشتر بر رابطه با مشتريان هدايت مي‌کند و سازمان‌ها از طريق مديريت ارتباط با مشتريان، به مزيت رقابتي و سوددهي بيشتر دست مي‌يابند. مفاهيم مديريت دانش و مديريت ارتباط با مشتري، بطور جداگانه مورد توجه بسياري قرار گرفته‌اند، ولي هم‌افزايي حاصل از ادغام اين دو رهيافت، از توجه اندکي برخوردار بوده است؛ درحاليکه يکپارچه‌سازي و ادغام اين دو رهيافت براي هر دو حوزه مديريتي سودمند واقع شده و خود، رهيافتي جديد در قلمرو مفاهيم مديريتي قلمداد مي‌شود. این مقاله با هدف بررسی تأثیر مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری در دستیابی به یک مزیت بازاریابی و صادرات ارائه شده است.
کلیدواژه: مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی و صادرات

 

ادامه مطلب

 
 
مروری بر اثر استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری برکنترل داخلی مدیریت فروش
نویسندگان:

خانم پروانه خاریان
خانم سیده لیلی زرگر
دانشگاه صنعتی شاهرود
parvaneh_khariyan@yahoo.com

TMBA چكيده:
این مطالعه به بررسی چگونگی کنترل موثر مدیریت فروش داخلی از طریق استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری مي پردازد و دلیل اين كه چرا  اين کنترل به نفع سازمان است بحث مي كند. در واقع مدیریت ارتباط با مشتری با حفظ مشتریان سودآور فعلی و جذب مشتریان بالقوه موجب افزایش و ثبات در فروش و سود شرکت‌ها در بلند مدت می گردد.
کلمات کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری ، استفاده از  مدیریت ارتباط با مشتری ، کنترل مدیریت فروش ، اثر مدیریت ارتباط با مشتری.

 

ادامه مطلب

 
 
گرایشهای مذهبی و رابطه آن با انتخاب و مصرف کالا
نویسنده:

ثریا فتح‌الهی
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- بازاریابی
استاد راهنما: دکتر رضا رسولی شربیانی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور شهریار

TMBA چکیده:
تحقیقات نسبتاً وسیعی بر جنبه­های مختلف رفتار مصرف­کننده در انتخاب و مصرف کالا متمرکزند و در این میان نمونه­هایی نیز به نقش دین پرداخته­اند. تحقیقاتی که به تأثیر گرایشات مذهبی پرداخته باشند، بسیار اندک است. لیکن همین شواهد تجربی اندک، نشان می­دهند وابستگی­ مذهبی ممکن است رفتار افراد در انتخاب و مصرف کالا را پیش­بینی نمایند. هدف پژوهش حاضر شناخت رابطه بین گرایشهای مذهبی و انتخاب و مصرف کالا می­باشد. به این منظور با روش اسنادي به بررسی و تحليل محتوای متون اقدام شده و ضمن ارائه تصویري کلّی از نظام­های نظری دینی درباره تولید و مصرف کالا به بررسی کلی موضوع در قالب سؤالات تحقیق اقدام شد. تحقیق نشان می­دهد که: الف) ایدئولوژی­های دینی، قادرند انتخاب و مصرف کالا توسط افراد و جوامع را تعیین کنند؛ ب) درجه مذهبی بودن(در اینجا به معنی اعتقاد به ایدئولوژی دینی) و باورهای ذهنی آن، به فعالیت­های رفتاری عینی تعمیم داده ­شده و بر انتخاب کالا و میزان مصرف اثر می­گذارد. در اسلام، کسانی که گرایش مذهبی بیشتری دارند، به دنبال انتخاب کالای مشروع و صرف درآمد با مقاصد اخروی و دنیوی هستند؛ ج) مشروعت کالا، واژه­ای است دارای نسبیت فرهنگی که طبق آن، نوع مشروعِ کالا را دین یا روابط تولید در هر جامعه مشخص می­سازد. و در اسلام شروط مشروع بودن واضح­تر و بیشتر از سایر ادیان است؛ د) برای تولید کالاهای مورد علاقه افراد مذهبی، علاوه بر رعایت کیفیت، باید کالای حلال و ضروری، با واسطه­گری اندک و قیمت مناسب و توسط فرد مسلمان تولید و معامله شود.
 کلیدواژه­ ها:  انتخاب کالا، تولید کالا، مذهبی بودن، مشروعیت کالا، مصرف کالا

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر جذب مشتریان بانک پاسارگاد استان مازندران
نویسنده:

علیرضا جهانی
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
استاد راهنما:
دکتر ابراهیمی
موسسه آموزش عالی راهبرد شمال
alireza.jahani121@gmail.com

TMBA چکیده:
امروزه تأثير تبليغات در بقا و رشد سازمان ها در محيط متلاطم و رقابتي دنياي كنوني غير قابل انكار است. عرصه بانكداري نيز از اين قاعده مستثني نيست در این راستا این تحقیق با هدف بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیون بر جذب مشتریان بانک پاسارگاد استان مازندران صورت پذیرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع پیمایش- میدانی محسوب می شود. جامعه آماری این تحقیق مشتریان منتخب شعب بانک های پاسارگاد استان مازندران می باشند که با کمک جدول مورگان نمونه آماری 278 نفر برآورد گرديد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ی استاندارد 26 سوالی و شامل 4 شاخص آقای حسینی و همکاران (1388) می باشد که با طیف 5 ارزشی لیکرت سنجیده شدند. ضريب آلفاي كرونباخ محاسبه شده در اين پژوهش، در يك مطالعه مقدماتي با توزيع 15 پرسشنامه 908/0 به دست آمد.
نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات تلویزیونی بانک پاسارگاد با میزان آگاهی دادن به مشتری رابطه دارد. در نتیجه هر چه تبلیغات تلویزیونی در سطح خوب و بالایی باشد میزان آگاهی مشتریان نیز افزایش می یابد.  همچنین نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات تلويزیونی بانک پارسارگاد با ایجاد علاقه در مشتری نسبت به استفاده از خدماتش رابطه دارد. در نتیجه هر چه تبلیغات تلويزیونی بانک پارسارگاد در سطح خوب و بالایی باشد علاقه مشتری نسبت به استفاده از خدمات بانک نیز بالا می رود. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات تلویزیونی بانک پاسارگاد با تمایل به استفاده از خدمات این بانک توسط مشتری رابطه دارد در نتیجه هر چه تبلیغات تلویزیونی در سطح خوب و بالایی باشد تمایل به استفاده از خدمات بانکی نیز افزایش می یابد.

کلمات کلیدی: تبلیغات تلویزیونی، آگاهی دادن، ایجاد علاقه، ایجاد تمایل، جذب مشتری، بانک پاسارگاد

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 100 صفحه بعد