Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
» بررسی مدیریت زنجیره تأمین از بعد انسانی ...
» بررسی نظریه ها و راههای بهبود انگیزش کارکنان در سازمانها ...
» از بشر دوستی تا تحول؛ نگاهی به بازاریابی حمایتی در کسب و کار مؤسسات و ...
» بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ...
» اثر اعتماد بر قصد پذیرش بانکداری اینترنتی مشتریان شعب بانک ملّت شهر رش ...
» گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی ...
» مدیریت الگوهای خرده فروشی
» استراتژی را نباید گفت؟!
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غیر نفتی (مطالعه موردی: استان کهگیلویه و بویر احمد)

نویسنده:
عارف بهروز
کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران
aref.behrooz2013@gmail.com

چکیده TMBA:
هدف از این تحقیق بررسی نقش اساسی و راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غیر نفتی و مبارزه با قاچاق استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد. از این رو در این مقاله با روش تحلیلی-توصیفی این نتیجه حاصل شد به طور اساسی یکی از مؤلفه های اساسی در مبارزه با قاچاق کالا جلوگیری از کالاهای ممنوع الورود در کشور می باشد که از نظر شرع و قانون ممنوع می باشد. بنابراین با توجه به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران رابط بین ورود و صدور کالاهای بازار می باشد؛ می توان  بیان کرد که گمرک استان کهگیلویه و بویر احمد  مرکز راهبردی در مبازره با قاچاق کالا و تقویت اقتصاد درونی استان می باشد. بنابراین گمرک استان کهگیلویه و بویر احمد ایران می تواند از طریق راهبردها و سیاستهای صحیح و متناسب با الگوهای صحیح اقتصادی  نقش اساسی در تقویت صادرات این استان منبع خیز ایفا کند.

واژگان کلیدی: صادرات غیر نفتی، استان کهگیلویه و بویر احمد، گمرک، قاچاق.

 

ادامه مطلب

 
 
اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

نویسندگان:
محمد حسین رافعی
زهرا مهدی زاده
zmehdizadeh44@yahoo.com

 

 چکیده TMBA:
بازار بورس اوراق بهادار نقش مهمي را در جذب سرمايه هاي اندك مردم و تأمين مالي شركتها فراهم مي آورد. از آنجا كه اين بازارها در تخصيص منابع و سرمايه ملي نقش سازنده اي دارند، بنابراين مطلوبيت آنها در جهت توسعه اقتصادي جامعه خواهد بود. افراد سعي مي كنند تا با كسب اطلاعات در شركتهاي پذيرفته شده در بورس نسبت به خريد و يا فروش سهام اقدام كنند. بنابراين اطلاعات نقش تعيين كننده اي براي آنها ايفا خواهد كرد.
با گسترش فناوري و دسترسي راحت و سريع به اطلاعات از طريق رايانه ها و شبكه هاي انتقال اطلاعات، موضوع استفاده از اطلاعات در تصميم گيري، ابعاد تازه اي به خود گرفته است. از يك طرف شركتها و افراد به شيوه اي راحت تر به تبادل اطلاعات مي پردازند و از طرف ديگر دست اندركاران بازار سرمايه سريع تر به نيازهاي اطلاعاتي افراد پاسخ مي دهند.
تصمیم گیریهای اقتصادی به اطلاعات قابل اعتماد و اتکا نیاز دارد و نقش حسابرسی، اعتباردهی به صورتهای مالی است که باعث مطلوبیت در ارائه و قابلیت اعتماد صورتهای مالی ‌می‌شود. حسابرسی منظم و سالانه توسط حسابرسان مستقل بهترین نوع حفاظت از منابع عمومی است.
هر چند سرمایه گذاری  با مخاطراتی همراه است ولی حسابرسی سالانه شرکتها از مخاطرات مضاعف ناشی از عدم اعتبار و قابلیت اتکای اطلاعات صورتهای مالی می‌کاهد. حسابرسان مستقل که توسط مجامع عمومی صاحبان سهام انتخاب می‌شوند با رسیدگی به اسناد،‌ مدارک و شواهد پشتوانه صورتهای مالی، تقلب و سوء جریانهای اجتماعی دارای تأثیر مستقیم بر صورتهای مالی را کشف و نسبت به صورتهای مالی تهیه شده توسط مدیران شرکتها، بی طرفانه اظهارنظر حرفه‌ای ارائه می‌کنند. نتایح یافته‌های حسابرسان مستقل در گزارشی به نام «گزارش حسابرسی» به شکل‌های «مقبول»، «مشروط»، «مردود» و «عدم اظهار نظر» ارائه می‌شود. تجریه نشان داده است که شکل گزارش حسابرسی، عمدتاً به صورت مقبول یا مشروط تنظیم می‌شود و از شکلهای مردود و عدم اظهار نظر کمتر استفاده می‌شود.

واژگان کلیدی: اظهار نظر حسابرس، قیمت سهام.

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی مدیریت زنجیره تأمین از بعد انسانی

نویسندگان:

فاطمه قصاب پور

علی اصغر رشید

aliasghar.rashid@yahoo.com

چکیده TMBA:
در طی چند سال اخیر ظهور فناوری‌های نوین و ایجاد تحولات عظیم در بازارهای جهانی، مدیریت زنجیره تامین را بیش از پیش ضروری ساخته است. امروزه شرکت ها نیازمندند تا یکپارچگی را در تمام فرآیند های تولید از مواد خام گرفته تا مصرف نهایی داشته باشند.مدیریت زنجیره تامین صرفا با مدیریت مسایل فنی میسر نیست بلکه لازم است  در کنار مسایل فنی به ابعاد انسانی مدیریت زنجیره تامین نیز توجه شود. از سویی مطالعات نشان می دهد که وجود سرمایه اجتماعی در سطح بالا موجب موفقیت سازمان ها می شود. این مقاله تاثیر مولفه های سرمایه اجتماعی را بر یکپارچگی زنجیره تامین مورد بررسی قرار می دهد. برای دست یابی به این هدف، رابطه بین ابعاد سرمایه اجتماعی و یکپارچگی زنجیره تامین با استفاده از یک مدل مفهومی مورد مطالعه قرار گرفته است. داده ها از مدیران 69 شرکت صنایع غذایی و آشامیدنی فعال در شهرستان قم، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و به روش پیمایشی جمع آوری شده است. برای آزمون فرضیه های پژوهش رگرسیون خطی چندگانه اجرا شد. نتایج پژوهش نشان داد که هر سه مولفه سرمایه اجتماعی(شناختی، رابطه ای و ساختاری) بر یکپارچگی زنجیره تامین تاثیر دارد.

 

واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، سرمایه رابطه ای، سرمایه ساختاری، سرمایه شناختی، یکپارچگی

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی نظریه ها و راههای بهبود انگیزش کارکنان در سازمانها

نویسندگان:

سید میکاییل جعفری

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس

jafari.michael@yahoo.com
علی حیرانی

استادیار دانشگاه آزاد واحد بندرعباس

چکیده TMBA:
در این مقاله ضمن بیان مقدمه ای درباره اهمیت ایجاد انگیزش در کارکنان سازمان، بر متفاوت بودن نیازهای انگیزشی آنان در تجویز برنامه های انگیزشی تأکید می شود. در ادامه مهمترین برنامه های سازمانی برای ایجاد، افزایش و تقویت انگیزش کارکنان در سطوح مختلف سازمانی و اداری مطرح و توصیف می شود. تاکید این مقاله نیز بر ارائه تکنیکهایی است که درخصوص برنامه هایی همچون مدیریت مبتنی بر هدف، تعدیل در رفتار، مشارکت کارکنان، برنامه های مبتنی بر حقوق متغیر، برنامه های پرداخت بر اساس مهارت (شایستگی) و بالاخره برنامه های مزایای انعطاف‌پذیر مؤثر واقع می شوند.

واژگان کلیدی: انگیزش، سازمان، کارکنان، انعطاف پذیری، شایستگی

 

ادامه مطلب

 
 
از بشر دوستی تا تحول؛ نگاهی به بازاریابی حمایتی در کسب و کار مؤسسات و شرکتهای ایرانی

نویسندگان:

فائزه ارقندش
دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
علی اصغر رشید
aliasghar.rashid@yahoo.com

 

چکیده TMBA:
بازاریابی حمایتی تعهد یک بنگاه اقتصادی به مشارکت یا تخصیص بخشی از درآمد حاصل از فروش به یک امر خیر مشخص صورت می گیرد. این شیوه بازاریابی از دهه 80 میلادی در آمریکای شمالی و اروپای غربی و از سال 1384 در ایران مورد استفاده بنگاه های اقتصادی قرار گرفته است. بازاریابی حمایتی یک استراتژی نوین بازاریابی است که صرفاً به روشهای جاری و مرسوم جهت کسب مزیت رقابتی اکتفا نکرده و عوامل پیچیده تری همچون حس نوع دوستی و دیگرخواهی را به یاری می طلبد. این شیوه ی بازاریابی تاثیرات مثبت و چشم گیری در شرکتهای تجاری و همچنین در مؤسسات و نهادهای عام المنفعه و نوع دوستانه داشته است. همچنین بازاریابی حمایتی نقش عمده ای در افزایش فروش و شهرت شرکتها داشته است و تعداد شرکتهایی که از فعالیتهای بشر دوستانه حمایت می کنند، بطور گسترده ای در حال افزایش است. در این راستا استفاده از روشهای نوین بازاریابی و ایجاد این مزیت که مصرف کنندگان قادرند با خرید خود از محصولات شرکتی که فعالیتهای حمایتی دارد، خود را همدرد با مشکلات و مسایل جامعه احساس کنند، می تواند تأثیر شگرفی بر افزایش مشتریان شرکت و در پی آن سودآوری شرکت داشته باشد. اگرچه این روش بازاریابی می تواند شهرت فوق العاده ای را به برند شرکت تزریق کند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این روش دارای جنبه های پنهان و ناشناخته فراوانی است که گاهی اوقات عدم آگاهی نسبت به این جنبه ها موجب خدشه دار شدن برند شرکت می گردد.

واژگان کلیدی: بازاریابی حمایتی، خیریه، حس نوع دوستی، کمکهای نیکوکارانه، تداعی مسئولیت اجتماعی

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان فروشگاه تارا مارکت بندرعباس

نویسنده:
علیرضا سالارحسینی
REZA.SALARHOSAINI@GMAIL.COM

چکیده TMBA:
با گسترش فناوري در حوزه هاي توليد و توزيع كالا و نيز تنوع سلايق مشتريان و اهميت یافتن بازاريابي محصولات و گسترش رقابت براي فروش، شيوه هاي توليد و توزيع دگرگون شده اند. در راستاي همين پويايي سيستم توزيع بوده است كه ايجاد و گسترش فروشگاههاي زنجيره اي در جهان گسترش يافته است. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین  مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر  ذهنی مشتریان  فروشگاه  تارا مارکت بندرعباس می باشد. جامعه آماري مورد بررسي اين پژوهش، مشتريان، مصرف کنندگان محصولات فروشگاه  تارامارکت  شهر  بندرعباس در طی سال 93 می باشند. از آنجا که تعداد افراد جامعه در این  پژوهش نامحدود بود جهت  تعیین حجم  نمونه از جدول نمونه گیری مورگان استفاده گردیده است که طبق جدول موصوف تعداد  نمونه 384  نفر در نظر گرفته  شده  است. بمنظور توصيف  ویژگیهای  جمعیت شناختی افراد  نمونه در  این تحقیق از جداول و نمودارهای پراکندگی، بمنظور توصيف متغیرهای تحقیق از میانگین؛ انحراف معیار؛ میانه، مد و جهت تحلیل استنباطی داده ها از آزمون همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه؛ آزمون فریدمن و جهت بررسی نرمال یا غیر نرمال بودن داده ها از آزمون  اسمیرنوف و کلمروف استفاده  شد.  پس از  تجزیه  و  تحلیل  داده ها  با  استفاده  از  نرم افزار SPSS نتایج  حاکی  از  تأیید  تمام  فرضیات  بوده است.

واژگان کلیدی: بسته بندی؛ کیفیت؛ تناسب قیمت با کیفیت؛ ترفیع؛ مکان یابی؛ تارامارکت

 

ادامه مطلب

 
 
اثر اعتماد بر قصد پذیرش بانکداری اینترنتی مشتریان شعب بانک ملّت شهر رشت

نویسندگان:
دکتر محمد طالقانی
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه أزاد اسلامی(واحد رشت)
m.taleghani454@yahoo.com
سکینه صدر
دانش  آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی) مؤسسه آموزش عالی کوشیار
Saeede.sadr@yahoo.com


چکیده TMBA:
امروزه عدم امنیت و اعتماد مهمترین نگرانی کاربران اینترنتی در استفاده از بانکداری الکترونیک است. این تحقیق با هدف سنجش اثر اعتماد در قصد پذیرش بانکداری اینترنتی مشتریان شعب بانک ملت شهر رشت انجام شده است. این تحقیق از نطر هدف کاربردی و از نظرگردآوری داده ها پیمایشی و توصیفی است. جامعه آماری مشتریان شعب بانک ملت شهر رشت و با فرمول کوکران 571 نفر در نظر گرفته شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه و با طیف 5 گزینه ای لیکرت سنجیده شده اند. ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده پژوهش در یک مطالعه مقدماتی با توزیع 30 پرسشنامه، 78/0محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش  مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Amos نشان می دهند که: اعتماد در بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری بر قصد پذیرش مشتریان دارد. همچنین اعتماد به بانک فیزیکی تأثیر روی  اعتماد به بانکداری اینترنتی ندارد.
واژگان کلیدی: پذیرش بانکداری اینترنتی، اعتماد  به بانک فیزیکی، اعتماد به بانکداری اینترنتی

 

ادامه مطلب

 
 
گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی

نویسنده:
عارف بهروز
کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران
aref.behrooz2013@gmail.com

چکیده TMBA:
هدف از این تحقیق بررسی نقش اساسی و راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه و ترویج بازار اسلامی می باشد. از این رو در این مقاله با روش تحلیلی - توصیفی این نتیجه حاصل شد به طور اساسی یکی از مولفه های اساسی در ایجاد بازار اسلامی جلوگیری از کالاهای ممنوع الورود در کشور می باشد که از نظر شرع اسلام ممنوع و حرام می باشد(مانند مسکرات) بنابراین با توجه به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران رابط بین ورود و صدور کالاهای بازار می باشد؛ می¬توان  بیان کرد که گمرک ج.ا.ا مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی می¬باشد. از این رو گمرک اسلامی ایران می تواند از طریق راهبردها و سیاست های صحیح و متناسب با الگوهای اسلامی نقش اساسی در توسعه بازار اسلامی ایفا کند.

 

واژگان کلیدی: گمرک اسلامی ایران، راهبرد، بازار اسلامی

 

ادامه مطلب

 
 
مدیریت الگوهای خرده فروشی

نویسندگان:
سید میکاییل جعفری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس
jafari.michael@yahoo.com
محمود عامری سیاهویی
استادیار دانشگاه ازاد واحد بندرعباس


چکیده TMBA:
 از آنجا که خرده فروشی تاثیر زیادی بر سبک زندگی ما دارد و به منزله آخرین گام در در زنحیره ارزش می باشد باید به دنبال راهکارهایی برای مدیریت و اداره بهتر خرده فروشیها به منظور رفع نیاز مشتریان باشیم. بنابراین هر شرکتی که محصولی را می فروشد یا خدمتی را ارائه می کند شکلی از عملکرد خرده فروشی را به خود گرفته است و بدون توجه به اینکه شرکت چگونه محصول را می فروشد یا خدمتی را ارائه می کند، بدون توجه به روش فروش با خرده فروشی درگیر است.

واژگان کلیدی: خرده فروشی، زنجیره عرضه، مدیریت خرده فروشی، کانالهای توزیع

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 112 صفحه بعد