Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» سیم کارت کودک
» ارزش ويژه برند راهي به سوي بسترسازي قانوني توسعه برندهاي عرضه كالا ...
» بازاریابی محصولات High Tech
» جایگاه زنان در بازار رقابت
» بررسی مدل انیاگرام شخصیت برند
» ارتقا و بهبود برند (استاندارد ایزو 10668)
» مدیریت دانش کارکنان در جهت دستیابی به اهداف سازمان ...
» بازاریابی اجتماعی بیماری دیابت
» یادگیری سازمانی مزیتی پایدار در کسب‌وکار ...
» فنون ضد بازاریابی راهکاری برای مقابله با، تبلیغات داعش برای جذب زنان ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
سیم کارت کودک
نویسنده :

حمزه دانشی
دانشجوی مدیریت MBA  دانشگاه آزاد شهرری

در سالهای اخیر دنیا شاهد یک رشد خیلی‌ زیاد در استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بویژه تلفن همراه بوده است .
امروزه تلفن همراه در عرصه‌های مختلف زندگی‌ روزمره انسان‌ها حضور پیدا کرده و با توجه به پتانسیل‌های چون ، همیشه در دسترس بودن ، ارتباطات در حین حرکت و دسترسی‌ به اینترنت توسط آن ، تلفن همراه را از یک ابزار فنی صرف به یک کالای فرهنگی‌ اجتماعی نیز تبدیل کرده است.


تلفن همراه هم میتواند به تکنولوژی ارتباطی‌ سنتی‌ و کلاسیک پیوند یابد و هم به تکنولوژی اطلاعاتی‌ و ارتباطی‌ نوین.به همین علت امروزه جای خود را به سرعت در جوامع مختلف باز کرده و این روند به همچنان در حال گسترش است.
تلفن همراه در سالهای نخستین ورو به ایران ، ابزار خاص جهت مدیران و یا قشر خاصی‌ از افراد بود ولی‌ اکنون تلفن همراه روز به روز رایج تر و همگانی تر می‌‌شود به این نحو که نفوذ چشمگیری در میان جوانان و حتی کودکان نیز داشته است

 

ادامه مطلب

 
 
ارزش ويژه برند راهي به سوي بسترسازي قانوني توسعه برندهاي عرضه كالا
نویسنده:

حسين كاشفي علي‌پور
استاد راهنما: خانم دكتر شهرزاد چيت‌ساز
دانشگاه: آزاد اسلامي واحد شهرري
hosein_kashefi@yaho.com

TMBA چکیده؟
يكي از مهم‌ترين اتفاقاتي كه در عرصه بازاريابي مي‌افتد هويت برند است كه مي‌تواند مجريان و محققان را در ايجاد تمايز و فرايند مديريت برند درگير كند. امروزه هويت برند به عنوان يك ابزار مهم درون‌سازماني در سازمان‌ها، شركت‌ها، اداره‌جات، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و ... به شمار مي‌آيد. برندها توسط هويت، خود را به مشتريان و مصرف‌كنندگان نشان مي‌دهند تا بتوانند از رقباي خود متمايزتر شوند. به همين خاطر نقش مديران برند در ايجاد و حفظ نام برند خود پروسه‌اي است كه مي‌تواند ارتباط بين برند و مشتري يا مصرف‌كننده را برقرار كند.

كلمات كليدي: ارزش ويژه برند، مديريت برند، برندسازي، بسترسازي قانوني، عرضه كالا

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی محصولات High Tech
نویسنده:

پرستو علوی
alavi_parastooo@yahoo.com                 

علیرغم استفاده وسیعی که از واژه “تکنولوژی سطح بالا” شده است، تعریف قابل تعمیمی از تکنولوژی سطح بالا در ادبیات فنی و مدیریتی وجود ندارد. بخصوص، تعریف مناسبی که استراتژی بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا را هدایت کند وجود ندارد
رکسرد:(Rexroad) تکنولوژی سطح بالا را اینگونه تعریف می کند
"بخشی از تکنولوژی که به لبه یا آخرین پیشرفت های یک حوزه نزدیک تر است."


تحقیقات به عمل آمده حاکی از آن است که در مورد شرکت های high tech بکار گیری موفقیت آمیز ارتباطات یکپارچه بازاریابی در مورد محصولات جدیدشان تابعی است از عواملی همچون آگاهی مدیران در این حوزه، تدوین استراتژی منسجم، میزان مشتری گرایی شرکت و کیفیت محصول جدید.(1).

 

ادامه مطلب

 
 
جایگاه زنان در بازار رقابت
نویسنده:

سپیده داودیان
sepidehdavoodian@yahoo.com

TMBA چکیده:
در بازار رقابتی و متغیر موجود که با کمی اقماض، متناسب با ضربان قلب خود شاهد ورود محصولات جدید و متنوع به بازر هستیم، استراتژی های نفوذ در بازار و کسب سهم بیشتری از بازار کنونی با چاش های بسیاری مواجه می باشد. شناسایی نیازهای بالقوه و بالفعل مشتریان، طراحی محصول، تعیین بازار هدف آن، تبلیغات و معرفی محصول، کسب سهم بازار، دوام در محیط رقابت و...همگی نمونه هایی از چالش هاییست که بازاریاب ها با آن دست به گریبان هستند.
با توجه به حضور هرچه بیشتر و پررنگ تر زنان در عرصه بازار رقابت صنایع مختلف هم در جایگاه عرضه کننده محصول و هم در جایگاه مصرف کننده محصول، در این مقاله برآنیم تا با موشکافی خصوصیات بیولوژیکی زنان و همچنین توانایی ها و استعدادهای بالقوه آنها، تاثیر و نقش آنها در عبور از چالش های پیشرو را بررسی نماییم.

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی مدل انیاگرام شخصیت برند
نویسنده:

امیرحسین عباسیان
amirha1979@gmail.com            

TMBA چکیده:
با مطالعه پیرامون شخصیت برند، در این مقاله بدنبال بررسی ارتباط مدل شناخت شخصیتی انیاگرام و مدل شخصیت برندBig Five  و بررسی امکان پیش بینی میزان میل به خرید و انتخاب برند توسط تیپهای شخصیتی متفاوت هستیم. یکی از کلاسیک ترین روشها و مدلهای شخصیت برند ، مدل Big Five می باشد که در سال 1997 توسط خانم جنیفر آکر بسط یافت . این محقق مشهور آمریکایی بر اساس نظریه غربی شخصیت به همراه روش ابعاد روانشناسی فردی و بررسی روی برند های غربی معروف ، به این روش رسید.
مدل شناخت شخصیت انیاگرام به گفته هلن پالمر ، تاریخچه ای بیش از 2000 سال دارد . مدل انیاگرام ابزاری است که اولا جهت خودشناسی و ثانیا جهت دگرشناسی می توان از آن سود برد . این مدل مختص به جغرافیای خاصی نمی باشد و در مقایسه با مدل شخصیت آکر ، مدلی مفصل تر و عمیق تر می باشد . در مدل انیاگرام برعکس مدل آکر ، در خصوص تحول شخصیت فردی بحث می گردد .

 

ادامه مطلب

 
 
ارتقا و بهبود برند (استاندارد ایزو 10668)
نویسنده:

سيما سمنارشاد
دانشگاه آزاد اسلامي واحد يادگار امام (ره)
استاد راهنما: سرکار خانم چیت‌ساز
simautp@yahoo.com

امروزه در دنیای کسب و کار، برند ها با ارزش ترین سرمایه های معنوی سازمان به شمار می روند ولی کمتر بعنوان سرمایه های نامحسوس شناختــــه می شوند . استفاده از استاندارد های بین المللی در زمینه های مختلف و ارائه راهکارهای مطمئن و با ثبات برای تائید ارزش گذاری می باشد . استاندارد ایزو 10668 توسط کمیته پژوهش مدیریت انرژي سازمان  ایزو تهیه گشته است در این استاندارد بین المللی چهار چوبی برای ارزش گذاری برند مشخص می گردد نظیر اهداف ، مبناهای ارزش گذاری، روش های ارزش گذاری و یافتن داده ها و فرضیات کیفی همچنین روشهای گزارش دهی درباره نتایج ارزش گذاری را عنوان می نماید .

 

برند هم اینک به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه ها در بسیاری کسب و کارها در نظر گرفته می شود متخصصین مالی بر این عقیده اند که برند نام تجاری می تواند ارزشی بیش از ارزش متداول ایجاد کند
اوروساف) 1993) 3 و کرافور4)  1993) در تحقیق خود نشان دادند که معرفی یک برند جدید در بازار هزینه ای برابر با 100 میلیون دلار با احتمال موفقیت 50 در صد دارد .
در حال حاضر بسیاری از شرکتهای آمریکایی برند پایدار را را به استراتزی پایدار را به استراتزی کوتاه مدت مدیریتی ترجیح می دهند برخی از شرکتها نیز فرصتهای رشد را در تصاحب برند های موجود جستجو می کنند  بدین ترتیب ایجاد مدیریت برند جزئی تفکیک ناپذیر از استراتژی شرکتی تلقی می شود . برند های قوی یک سری مزایا را برای شرکتها فراهم می اورند از قبیل وفاداری مقاوت بیشتر در شرایط بحرانی حاشیه سود بیشتر و واکنش مناسب مشتری به تغییرات قیمتی . ( صفا بخش ، شهلا )

 

ادامه مطلب

 
 
مدیریت دانش کارکنان در جهت دستیابی به اهداف سازمان
نویسنده:

ذبیح‌اله حبیب پور
دانشگاه آزاد واحد شهرری
استاد راهنما: شهرزاد چیت ساز، مدرس، مدیریت بازرگانی- بازاریابی، دکتری
zabih0908@yahoo.com

TMBA چکیده:
مدیریت دانش، در واقع تكامل ديگر روش‌هاي مديريتي است، نه چيزي كه ناگهان كشف شده باشد و بتواند طي چند ماه در سازمان پياده شود. سازمان‌هاي موفق، دريافته‌اند كه دانش، مهمترين دارايي آنهاست و برخي اصول اساسي مديريت دانش، در كاركنان و سازمان و جود دارد و آنان به مديريت دانش به عنوان عامل كليدي موفقيت سازمان مي‌نگرند.  به همين دليل، سرمايه‌گذاري هنگفتي براي به‌كارگيري اين نوع مديريت، هزينه كرده‌اند. مديريت دانش، رسيدن به اهداف سازمان با استفاده بهينه از دانش و يا توانايي يك سازمان در استفاده از سرمايه معنوي (تجربه و دانش فردي نزد هر فرد) و دانش دسته جمعي به منظور دستيابي به اهداف خود از طريق فرايندي شامل توليد دانش، تسهيم دانش و استفاده از آن به كمك فناوري است. به جرأت می¬توان گفت که راز موفقيت سازمان‌ها در قرن حاضر مديريت دانش است.

واژگان کلیدی: مدیریت دانش، سرمایه معنوی

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی اجتماعی بیماری دیابت
نویسنده:

مهسا عطایی چرلو
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری.
ataei.70126@gmail.com

عوامل اجتماعی تاثیرگذار برسلامت ، بازگو کننده موقعیت های متفاوت مردم در نردبان اجتماعی قدرت و منابع می باشند. شواهد حاکی از آن است که بیشترین بار بیماری ها و قسمت اعظم نابرابری ها ی سلامت در دنیا ازعوامل اجتماعی ناشی می شود. چارچوب اهداف توسعه هزاره (MDGs) نشان می دهد که در بسیاری از کشورها بدون بدست آوردن موفقیت های چشمگیر در زمینه کاهش فقر ، برقراری امنیت غذایی ، امکان تحصیلات ، توانمند سازی زنان و اصلاح شرایط زندگی در نواحی فقیر نشین و پر جمعیت ، دستیابی به اهداف سلامت مقدور نمی باشد واز طرفي بدون ایجاد پیشرفت و ترقی د رعرصه سلامت ، سایر اهداف توسعه هزاره غیر قابل دسترسی خواهد بود.


دیابت شایع ترین بیماری مزمن در جهان است و عوارض ناشی ار آن باعث تحمل بار سنگین اقتصادی و کاهش کیفیت زندگی بیمار و خانواده می گردد . در حال حاضر بازار متنوعی از محصولات غذایی وجود دارد که بر روی بعضی از آن‌ها به دلیل فروش بیشتر عنوان بدون قند دیده می‌شود در حالی که به گفته متخصصان تغذیه این محصولات برای دیابتی‌ها، افراد چاق و حتی افراد سالم مضر است. بسیاری از  نوشیدنی‌ها حاوی کافیین هستند که باعث بی‌خوابی، اضطراب و افزایش ضربان قلب می‌شود، همچنین اسید موجود در این نوشیدنی‌ها باعث تخریب دندان‌ها شده و کارامل موجود در آن‌ها به اندازه خوردن قهوه رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهد.

 

ادامه مطلب

 
 
یادگیری سازمانی مزیتی پایدار در کسب‌وکار
نویسنده:

محمد فاتحی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری
استاد راهنما: دکترشهرزاد چیت ساز
miladfatehi2000@yahoo.com

TMBA چکیده:
به دلیل ماهیت عصری که در آن به سر می‌بریم تفاوت بسیاری میان سازمان‌های امروزی و گذشته وجود دارد و در این ارتباط «چارلز هندی» از صاحب‌نظران رشته مدیریت می‌گوید: «مدیران امروز با سازمان‌هایی سر و کار دارند که شباهتی به سازمان‌های گذشته ندارند».
یکی از ویژگی‌های اساسی سازمان‌های جدید، شکل‌گیری آنها بر مبنای یادگیری است. بنابراین مدیران و کارکنان، همواره در حال یادگیری بوده و مهارت‌های جدید کسب می‌کنند چرا که قدرت هر سازمان متناسب با میزان آموزش دائمی مدیران و کارکنان آن است. هدف این مقاله ایجاد آشنایی با ویژگی‌های سازمان‌های یادگیرنده است.

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 95 صفحه بعد