Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بازاریابی اسلامی در یک نگاه
» بازاریابی الکترونیکی
» فرصتها و چالشهای بازاریابی ورزشی
» تقسیم بندی مشتریان بانک کشاورزی با سیستم الکترونیکی(نمونه مورد بررسی ب ...
» بازاریابی ویروسی در یک نگاه
» رتبه‌بندی محبوبترین برندهای ورزشی و عوامل موثر بر انتخاب آنها ...
» بازاریابی اجتماعی
» تأثیر قابلیت مدیریت دانش بر نوآوری و عملکرد بازاریابی در مؤسسه ثامن اس ...
» تأثیرات مزایای برند بر روی وفاداری برند: مکانیسمهای واسط ...
» مطالعه تجربی پیشایندها و پیامدهای التزام برند ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
بازاریابی اسلامی در یک نگاه
نویسندگان:
احمد مهرپرور
ahmad.mehrparvar@gmail.com
استاد راهنما:  
دکتر امین اسداللهی

چكيده TMBA:
تجارت جايگاه بايسته اي در نظام ارزشي اسلام دارد تا جايي كه طولاني ترين آيه قرآن كريم بقره (282) به بيان جزئيات يكي از مسائل اقتصادي؛ يعني تنظيم اسناد تجاري اختصاص يافته است. فلسفه بازاريابي از جمله موضوع هايي است كه در حال حاضر نياز به تحقيق و تبيين دارد و اين در حالي است كه فلسفه بازاريابي شرق و غرب در عمل نتوانسته است به تمام نيازها و مصالح مادي و معنوي انسان و جامعه پاسخ دهد.
بشريت امروز بيش از هر زمان ديگري تشنه معارف حياتبخش اسلام در تمام زمينه ها از جمله بازاريابي است.بازاريابي اسلامي به عنوان رشته جديد نتيجه تحولات در اقتصاد جهاني است؛ بنابراين ارائه مدلهاي اسلامي درباره بازاريابي از ضروريات غيرقابل انكار است.

واژگان کلیدی: بازاریابی اسلامی، عدالت، انصاف، ارزشهای اخلاقی، مبانی بازاریابی

ادامه مطلب
 
 
بازاریابی الکترونیکی

نویسندگان:
زهرا آرچین
طیبه سالمی
مریم خجسته پور
khojasthpoormaryam@gmail.com

استاد راهنما:
محمد سمیعی

چکیده TMBA:
به دنبال انقلاب دیجیتالی بار دیگر مفهوم و روشهای بازاریابی سراپا دگرگون خواهد شد و اصول تازه‌ای بر همه جنبه‌های بازاریابی حکم‌فرما می‌شود. امروزه جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری با کمبود منابع و نیازهای متنوع مواجه است. مدیریت، مجموعه مهارتها و دانسته‌ها، برای استفاده بهینه از منابع محدود و تشخیص نیاز و رفع آن از طریق تبادل منابع، اهمیت بسزایی یافته است. در دنیای جدید خرید و فروش به صورت خودکار و راحت‌تر انجام می‌‌شود و شرکتها و کسب و کارهای گوناگون و نیز گروههای مشتری (برون سازمانی و درون سازمانی) در شبکه‌های بدون سیم به هم پیوند می‌یابند. به طور خلاصه بازرگانی به روش سنتی رفته رفته از صحنه جهان محو خواهد شد.

واژگان کلیدی: بازاریابی الکترونیک، بازاریابی اینترنتی، فواید بازاریابی الکترونیک، تأثیرات بازار الکترونیک بر بازار، اجزای بازاریابی الکترونیک

 

ادامه مطلب

 
 
فرصتها و چالشهای بازاریابی ورزشی

نویسنده:
محمّد جواد عبّاسیان
M_J_Abbasian@live.com
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
مدیریت بازرگانی _ مدیریت مالی

چکیده:
در عصر حاضر بازاریابان با چالشهای سخت روبرو می گردند و در این بین آنهایی موفق می باشند که بتوانند اقدام به نو آوری نمایند با توجه به تولید کالاهای یکسان با کاربرد مشابه این مشتریان هستند که می توانند حرف اول را در این بازار رقابتی بزنند. در اقتصادی مصرف گرا که بازارها از محصولات همانند اشباع شده اند و این اقتصاد همچنان در کنار مشتریانی به حیات خویش ادامه می دهند که هر روز بیشتر و بیشتر در برابر پیام های تبلیغات تجاری و بازاریابی سنتی قرار دارند. هرچند ویژگی های اصلی بازاریابی شامل بخش بندی بازار و تکثیر مارک های تجاری در بازارهای آینده دیده می شود.  
در این مطالعه هدف ما روشن نمودن مفهوم بازاریابی ، اهمیت ابعاد فرایند ها، جدید ترین متد های بازاریابی، و نقش اینترنت و زنان در بازاریابی است. هر کس که به نوعی با ورزش سرکار دارد خود را به عنوان جزیی از بازار یابی ورزشی می بیند و باید در این حیطه تلاش نماید و در این بین حامیان مالی نقش کلیدی بر عهده دارند و در صورت اجرای صحیح بازاریابی ورزشی در اساس  کشور می توان اثر های مستقیم و غیر مستقیم و همچنین نقش آن را در اقتصاد ملی مشاهده کرد بررسی ها نشان می دهد یک رویداد ورزشی مهم مانند المپیک زمستانی 2010 به تنهایی رشد 6.5 میایاردی تولید ناخالص ملی را به همراه داشته است. بزرگترين وظيفه در حوزۀ بازاریابی این است که هر کس که دارای نقش در حیطۀ بازاریابی است مجاب شده و کسانی را که در جهت موفقیت و بازاریابی واقعی ورزش تلاش می کنند گرد هم آورند

واژگان کلیدی: بازاریابی ورزشی، حامیان مالی، گردشگری ورزشی، برند ورزشی


ادامه مطلب

 
 
تقسیم بندی مشتریان بانک کشاورزی با سیستم الکترونیکی(نمونه مورد بررسی بانک کشاورزی خضری و دشت بیاض)

نویسنده:
محمد حسین رافعی
mohammad67_rafei@yahoo.com
دانشگاه پیام نور گناباد
استاد راهنما:
زهرا مهدی زاده
zmehdizadeh44@yahoo.com

چکیده TMBA:
با پیشرفت تکنولوژی و فضای مکانیزه شدن فعالیتها که بر زندگی حاکم هستند، انجام حتی آسانترین کارها برای انسان بدون استفاده از فضای تکنولوژی غیرممکن است. فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی پیشرفت زیادی کرده است و تحولات شگرفی در همه ابعاد اقتصادی و ازآن جمله ساختار و عملکرد بازارهای پولی و مالی ایجاد شده است. ظهور پدیده‌هایی چون تجارت مجازی و بانکداری مجازی از نتایج عمده این تغییرات گسترده در عرصه بانکداری و تجارت است که علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانکها، روشهای سنتی بانکداری را نیز متحول ساخته است. بانکداری الکترونیک، به عنوان مهمترین الزام توسعه تجارت الکترونیک در کشور، رشد قابل توجهی داشته است. عوامل  دست اندرکار این رشد را می توان، پروژه های یکپارچه سازی بانک مرکزی در این حوزه، اهتمام بانکهای کشور به پیاده سازی آن، آشنا شدن جامعه ایرانی با بانکداری الکترونیک و رشد بسترها و زیرساختها و... عنوان داشت. از سوی دیگر متولی اصلی ارایه خدمات بانکداری الکترونیک در بانکها، بخش فناوری اطلاعات آنها است. بر اساس همین نقش است که فناوری اطلاعات در سیستم بانکی ایران در حد معاونت بانک رشد و توسعه یافته است. نتایج مطالعات نشان می دهد طول دوره هایی که طی آن می توان یک فرد را به عنوان مشتری سازمان معرفی کرد، در ارتباط مثبت با دوره هایی خواهد بود که مشتری متمایل است طی آن ارتباط خود را با سازمان ادامه دهد  همچنین طول ارتباط مشتری با سازمان با احتمال پایداری رابطه او در آینده، دارای ارتباط مثبت است. ارتباط مشتری با سازمان، نشان دهنده مدت زمانی است که یک مشتری ارتباط خود را با سازمان آغاز کرده است. هنگامی كه مشتریان مایل هستند برای سطوح مختلف خدمات هزینه پرداخت كنند بانکها  براساس نوع خدمات و سرعت آنها، قیمتهای مختلفی را از مشتریان دریافت می‌دارند. حساسیت مشتریان نسبت به این خدمات بالاست و موجب می‌شود براساس نوع تحویل خدمت و سرعت آن تمایل زیادی نسبت به پرداخت هزینه بیشتر یا كمتر برای هر یك از آن‌ها داشته باشند. منظور از خدمات نوین بانکی که در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است اشکالی از بانکداری الکترونیکی است که با هدف  جذب ورضایت مشتریان در بانک های مختلف ارایه می شود. خدمات نوین بانکی ارایه شده در شعب بانک کشاورزی شامل: عابربانک، جاری اشخاص، کشاورز کارت، تلفن بانک، سامانه پرسش وپاسخ وچکاوک است. با توجه به اهمیت رضایت مشتریان در عملیات بانکی، کانون توجه مطالعه حاضر برنقش خدمات نوین بانکی در جذب مشتریان و بهبود کارایی بانک با تاکید بر وقت و هزینه کارکنان شعب ارائه دهنده این خدمات است.

واژگان کلیدی: بانکداری الکترونیکی، تقسیم بندی مشتریان، بانک کشاورزی

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی ویروسی در یک نگاه

نویسندگان:  
کوروش رفعت نژاد
Koroushrafatnejad@yahoo.com
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

چکیده TMBA:
با پیداش اینترنت و توسعه آن، بازاریابی به شکلی نو تغییر کرد و یکی از تکنیکهای نوظهور در بازاریابی (بازاریابی ویروسی) تجارت الکترونیک می باشد که یک استراتژی مبتنی بر اینترنت است که با وجود محبوبیت عوامل مؤثر بر آن همچنان ناشناخته است.
بازاریابی ویروسی از ارتباطات الکترونیکی به منظور رهاسازی پیامهای حاوی نام بازرگان در میان شبکه گسترده خریداران استفاده می کند. در حالیکه در رقابت جهانی در بازار با توجه به نیاز کامل و دقیق برای سرمایه گذاری و همچنین صرفه جویی، بازاریابی ویروسی می تواند با تکیه به قدرت نفوذ پیام نقش ویژه ای در گسترش یک تبلیغ ایفا نماید.
در یک کلام شرکتها می توانند با ارایه خدمات و یا ایجاد یک مفاهیم ارزشمند و بکارگیری مشوقهای مالی به شکل مسابقه و... و یا حتی سرگرمی و یا نمایش انیمیشن و ایجاد حس برتری طلبی تشخیص به سبب وابستگی به برند مشتریان خود را برای انجام کارهای مورد علاقه شرکت برانگیزند.

واژگان کلیدی: بازار یابی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی دهان به دهان، وفاداری

 

ادامه مطلب

 
 
رتبه‌بندی محبوبترین برندهای ورزشی و عوامل موثر بر انتخاب آنها

نویسندگان:
رسول آزادی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی
بهرام یوسفی
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی
حسین عیدی
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی

چکیده TMBA:
این تحقیق با روش تحقيق، توصیفی و به شكل ميداني  با هدف بررسی و رتبه بندی برندهای ورزشی معتبر داخلی و خارجی موجود در بازار کشور و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها انجام شده است. دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی کشور جامعه آماری این تحقیق هستند و پرسشنامه برای 805 نفر از طریق اینترنت ارسال شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که از 805 نمونه آماری 100/0 از برندهای خارجی استفاده کرده بودند که این رقم برای برندهای ایرانی 66/0 بود. در این بین دو برند آدیداس و نایک به تنهایی 72/0 برندهای خارجی را به خود اختصاص دادند؛ و برند مجید و دایی نیز با 38/0 در رده‌های برتر برندهای ایرانی قرار گرفتند. همچنین در این تحقیق 10 عامل اثر گذار بر خرید پوشاک ورزشی (شهرت برند، قیمت، کیفیت، توصیه دیگران، تجربه قبلی خرید، نیاز مرتبط با محصول آن برند، ظاهر زیبا، تبلیغات و زیاد دیده شدن، حمایت از رویدادها و تیم‌های ورزشی، صداقت و تطابق با وعده‌های داده شده) مشخص گردید. یافته‌ها نشان داد که در این میان کیفیت با 84/0 و ظاهر زیبا با 44/0، شهرت برند با 41/0 و قیمت و تجربه قبلی خرید با 40/0 بيشترين تاثير را در انتخاب برند داشته است. با توجه به یافته‌های تحقیق به تولیدکنندگان کشور پیشنهاد می‌گردد جهت رقابت با برندهای مشهور ورزشی با توجه به محدودیت‌های مالی به ترتیب اولویت بر روی کیفیت، زیبایی و قیمت مناسب محصولاتشان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری نمایند.

واژگان کلیدی:  برند، برند ورزشی، انتخاب برند، پوشاک ورزشی، رتبه‌بندی

ادامه مطلب

 

 
 
بازاریابی اجتماعی

نویسنده:
سید محمد حسین مرتضوی نیا
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی – گرایش بازاریابی- دانشگاه آزاد سلامی – واحد علوم و تحقیقات
h_mortazavinia@yahoo.com

چکیده TMBA:
پیشبرد فروش تعریفی از بازاریابی است که مردم می شناسند. شرکتها همواره به دنبال فروش چیزی به مشتریان هستند، اما در واقع حتی اگر هدف نهایی فروش باشد، وظایف دیگری نیز وجود دارد که موجب تحقق و توسعه می شوند. لذا مدیران شرکتها و سازمانها ناگزیرند در تبیین اهداف و خط مشیهای بازاریابی، عوامل مهمی نظیر نیازها و خواسته های مشتریان و مصرف کنندگان و منافع جامعه را در کوتاه مدت و بلندمدت در نظر بگیرند که به تعبیری همان مفهوم بازاریابی اجتماعی است. بازاریابی اجتماعی اولین بار در دهه 1970 توسط فیلیپ کاتلر، مطرح شد. او با ترکیب مفاهیم مربوط به تغییرات اجتماعی و بازاریابی تجاری و فنون تبلیغات، اصول این بحث را پایه گذاری کرد. رسالت اصلی بازاریابی اجتماعی تأثیرگذاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی است. در بازاریابی اجتماعی کسب سود و منافع شخصی اولویت اصلی به شمار نمی رود. بعبارت دیگر، تأکید بازاریابی اجتماعی تنها ارضای نیازها و خواسته های افراد اجتماع از طریق فرآیند مبادله و داد و ستد نیست، بلکه تأثیرگذاری بر اعمال و رفتار افراد در اجتماع است.

واژگان کلیدی: بازاریابی اجتماعی، بازاریابی تجاری، فلسفه مدیریت بازاریابی، آمیخته بازاریابی

 

ادامه مطلب

 
 
تأثیر قابلیت مدیریت دانش بر نوآوری و عملکرد بازاریابی در مؤسسه ثامن استان گیلان

نویسندگان:

دکتر محسن طرفدار

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان

سید علیرضا بروجردی علوی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی

alirafati1357@gmail.com

 

چکیده TMBA:
امروزه  اساسي ترين دغدغه‌ي مديران شرکتهاي توليدي و سازمانهای ارایه دهنده خدمات، ارايه‌ي بهترين عملكرد در زمينه ي بازاريابي است و برای دستیابی به عملکرد برتر به تکنیکهای مختلف دست می زنند. عملکرد بازاریابی به عنوان کلید دستیابی به بهبود موفقیت، یکی از مهمترین ابزارهای سنجش موفقیت سازمان است و  نیازمند ارزیابی و سنجش مداوم است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان موسسه اعتباری ثامن استان گیلان به تعداد 178 نفر می‌باشند. که با بهره‌گیری از فرمول کوکران، حجم نمونه به تعداد 122 نفر تعیین شده است. در اين تحقيق برای تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از روش های آمار توصیفی و نیز از روش‌های آمار استنباطی استفاده شده است. در واقع در ابتدا با استفاده از نرم افزار SPSS، هر متغیر در قالب جداول و شاخص‌های آماری توصیف شده و سپس جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها، آزمون فرضیه‌ها و در کل برای تعمیم نتایج از نمونه به جامعه آماری از روش مدل سازی معادله ساختاری به وسیله نرم افزار لیزرل استفاده شده است.

واژگان کلیدی: قابلیتهای مدیریت دانش، عملکرد بازاریابی، عملکرد نوآوری.

ادامه مطلب

 
 
تأثیرات مزایای برند بر روی وفاداری برند: مکانیسمهای واسط

نویسنده:
منصوره صادقي
كارشناس ارشد مديريت بازرگاني(بازاريابي)
sadeghi.mansoure2701@gmail.com

چکیده TMBA:
از آنجاییکه مطالعات انجام شده توجه خاصی را معطوف این امر می‌نمایند که چگونه مزایای برند کیفیت رابطه را توسعه می‌بخشد، نظیر اعتماد و رضایت، این مطالعه از این رویکرد فراتر رفته و نقشهای واسطه‌ای کیفیت رابطه برند (BRQ) و کیفیت رابطه مشتری (CRQ) در رابطه میان مزایای برند و وفاداری برند در زمینه‌های خدمات فروشگاهی را نشان می‌دهد. 524 پرسشنامه معتبر از پاسخ‌دهندگان در سنین مابین 15 و 24 سال با استفاده از مدل‌بندی تعادل ساختاری، آنالیز گردیدند. بنابراین، این مطالعه موجب هم‌بخشی‌های متعاقب با مطالعات دیگر شده است: (1) اهمیت BRQ و CRQ را بعنوان واسط در رابطه میان مزایای برند و وفاداری به آن را نشان می‌دهد، و بنابراین درک عمیقی از فرایند شکل‌گیری وفاداری برند بدست می‌دهد، بویژه در زمینه‌های خدمات فروشگاهی؛ (2) نقش‌های BRQ و CRQ را در برقراری وفاداری برند در سه چهارچوب تئوریکی شفاف‌سازی می‌سازد؛ و بنابراین اعتبار این تئوری‌ها را از زمینه B-B به B-C بسط می‌دهد (برای مثال، خدمات فروشگاهی).

واژگان کلیدی: مزایای برند، وفاداری برند، کیفیت رابطه برند، کیفیت رابطه مشتری، خدمات فروشگاهی، مدل‌بندی تعادل ساختاری

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 109 صفحه بعد