Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تشکيل سرمايه از طريق سيستم بانکي و کاربرد آن در بورس اوراق بهادار ...
» نقش بازاریابی تلفنی در افزایش فروش بازاریابان شرکتهای پخش موادغذایی ب ...
» مدیریت استعداد در سازمانها در جهان معاصرو نقش آن در جذب و نگهداشت سرما ...
» بررسی آثار اقتصادی بازاریابی کیوی در استان مازندران ...
» بررسی حمایت ورزشی در کشور ایران
» اهمیت بازاریابی در بنادر
» تاثير سيستم جامع اطلاعات بيمارستان بر ارتقا زنجيره ارزش در بیمارستان ا ...
» تاثیر فناوری اطلاعات ( IT ) بر چابکی سازمان ها ...
» بررسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) ...
» بررسی تأثیر کیفیت خدمات،رضایتمندی رابطه،اعتماد و تعهد بر وفاداری مشتری ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
تشکيل سرمايه از طريق سيستم بانکي و کاربرد آن در بورس اوراق بهادار

نویسندگان:

حسن محمدی
دانشجوی کارشناسی مدیریت مالی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
hasanmohamadi70@gmail.com
جلال ورزنده
دانشجوی کارشناسی مدیریت مالی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)

 

TMBA چکیده:
امروزه اقتصاددانان بر اين باورند كه مقامات ذي‌ربط در كشورهاي در حال توسعه مي‌توانند سطح پس‌انداز داخلي و نهايتاً تجهيز منابع سرمايه‌اي را با كمك سرمايه‌هاي خارجي تأمين نمايند كه نتيجه آن امكان افزايش سرمايه‌گذاري ثابت در اين كشورها خواهد بود. در كنار اين راه حل، راه حل دومي نيز وجود دارد كه همانا تجهيز و هدايت وجوه موجود در كشور به سمت فعاليت‌هاي مولد صنعتي است. يكي از ويژگي‌هاي كشورهاي در حال توسعه، پراكندگي و نابساماني پس‌اندازها و سرمايه‌هاست به نحوي كه سرمايه‌ها به مسيرهاي بهينه هدايت نمي‌شوند. به منظور بهينه‌سازي مسير گردش منابع مالي در اين اقتصادها لزوم تشكيل بازارهاي كارآمد و قوي همراه با سازمان‌هاي مالي مناسب و فعال در اين بازارها از مهمترين عوامل مؤثر در افزايش سرمايه‌گذاري و در پي آن رشد و توسعه است كه تقريباً در تمامي كشورهاي در حال توسعه اين سازمان‌هاي مالي مناسب و يا نظام مالي قوي وجود ندارد يا در يك سطح ابتدايي و محدود قرار داشته كه عملاً نمي‌توانند نقش قابل ملاحظه‌اي را در تجهيز و هدايت وجوه موجود به سمت فعاليت‌هاي مولد داشته و تأثير مناسب و كارايي را در ارتقاء و بهبود ساختار اقتصادي كشور داشته باشند.
در این مقاله قصد داریم به بررسي روند تشكيل سرمايه در اقتصاد ايران با تأكيد بر نقش بانك‌ها، موسسات بیمه ای و همجنین نقش بورس اوراق بهادار در این زمینه بپردازیم.

واژگان کلیدی: تشکیل سرمایه، سیستم بانکی، بورس اوراق بهادار.

ادامه مطلب

 
 
نقش بازاریابی تلفنی در افزایش فروش بازاریابان شرکتهای پخش موادغذایی به فروشگاههای خرده فروشی

نویسندگان:

حمید نجف آبادی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس
محمود عامری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس
امیرنجفی
استادیار دانشگاه آزاد واحد بندرعباس

 

TMBA چکیده:

در جهان رقابتي امروز، بازاريابان به دنبال مشتريان هستند . يكي از ابزارهاي مهم ارتباطي در كسب و كار، ترويج است كه بازاريابي مستقيم يكي از ابزارهاي آن بازاريابي تلفنی است . با پيشرفت علم و فن آوري، بازاريابي مستقيم نيز دامنه وسيع تري پيدا كرده است، از آنجايي كه استفاده از تكنيك هاي بازاريابي مستقيم از مدت ها قبل در كشور هاي توسعه يافته شروع شده و موارد كاربرد آن حتي به سازمان هاي خدماتي و موسسات غيرانتفاعي نيز رسيده است. از آنجاییکه بازاریابی تلفنی و قوانین مرتبط با آن از بازاریابی مستقیم ریشه میگیرد د این مقاله در ابتدا به بررسی بازاریابی مستقیم و معرفی آن پرداخته و در نهایت با بازاریابی تلفنی به انتها میرسانیم. در این مقاله از طریق مصاحبه با چند شرکت پخش مواد غذایی نظرات آنها بررسی و  همچنین با استفاده از بررسی ادبیات تحقیق  مشکلات استفاده ازین روش بازاریابی بررسی و راهکارهایی ارایه گردید.

 

واژگان كليدي: بازاريابي مستقيم، بازاریابی تلفنی، مشکلات و راهکارها

ادامه مطلب

 
 
مدیریت استعداد در سازمانها در جهان معاصرو نقش آن در جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی

 

نویسنده:

معین فروغی

فوق لیسانس صنایع سیستم و بهره وری از دانشگاه صنعتی اصفهان

 

TMBA چکیده:
وجود استعدادها در سازمان ها موجب افزایش خلاقیت در سازمان ها می شود. و این امر می تواند به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات، کاهش هزینه ها، جلوگیری ازاتلاف منابع، کاهش بوروکراسی،افزایش کارایی و بهره وری، ایجاد انگیزش و رضایت شغلی در کارکنان منجر گردد. مدیر به عنوان نماینده رسمی سازمان براي ایجاد هماهنگی وافزایش بهره وري در رأس سازمان قرار دارد.موفقیت سازمان درتحقق اهداف درگرو چگونگی اعمال مدیریت و سبک هاي موثر رهبري است.مدیر در نقش رهبري سازمان می تواند سبک هاي متفاوتی را در هدایت نیروي انسانی انتخاب کند.الگوهاي رفتاري مناسب مدیر در هر سازمان باعث بوجود آمدن روحیه و انگیزش قوي در کارکنان می شود و میزان رضایت آنها را از شغل وحرفه خویش افزایش می دهد. مدیریت استعداد به عنوان سیستمی جهت شناسایی، استخدام، پرورش، ارتقاء و نگهداری افراد مستعد با هدف بهینه کردن توان سازمان به منظور تحقق نتایج کسب و کار است. درواقع مدیریت استعداد یک فرایند کسب و کار است که به صورت نظام مند شکاف بین استعدادهای فعلی سازمان و استعدادهای مورد نیاز جهت پاسخگویی به چالش های کسب و کار جاری و آتی سازمان را پوشش می دهد.

واژگان کلیدی: مدیریت، استعداد،جذب و نگه داشت،سرمایه های انسانی

ادامه مطلب

 
 
بررسی آثار اقتصادی بازاریابی کیوی در استان مازندران

(مطالعه موردی: تنکابن و رامسر)

نویسندگان:

عزیزاله پهلوانی
کارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی، عضو سازمان نطام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مازندران، ایران
azizpahlevani@gmail.com
رسول آمی سما
كارشناس ارشد مديريت كشاورزي، محقق بخش اقتصادي مؤسسه تحقيقات مرکبات کشور، رامسر، ایران
فرشید علی پور دهکی
كارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی، مدرس دانشگاه، مازندران، ایران
farshidalipour20@gmail.com

 

 TMBAچکیده:
بازاریابی امیال و نیازهای ارضا نشده را شناسایی می‌کند. این مفهوم به نقل از پارک بازاریابی ایران می‌باشد. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخش‌هایی از بازار را به عنوان مناسب‌ترین بخش بازار برای شرکت شناسایی و مشخص می‌کند که شرکت نیز توانایی و امکان عرضه خدمات به آنها را دارد و همچنین مناسب ترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی می‌کند. براین اساس در مطالعه حاضر به بررسی و تاثیر آمیخته بازاریابی 4p بر رفتار خرید مصرف کنندگان برنج در استان مازندران و تاثیر آن در بازار این استان پرداخته می شود.
استان مازندران از استان های مهم در تولید و صادرات کیوی در کشور است و در این میان شهرستان های تنکابن و رامسر به عنوان بزرگ ترین مرکز تولید کیوی در استان به شمار می رود. با توجه به اهمیت محصول کیوی از نظر ارزش غذایی، درامدزایی و اشتغال باغداران و نیز صنایع تبدیلی منطقه، بررسی اثرات اقتصادی بازاریابی کیوی در شهرستان تنکابن و رامسر مورد مطالعه قرار گرفت.

واژگان کلیدی: 
بازاریابی، حاشیه بازار، کارایی، کیوی ، الگوی مارک-آپ، تنکابن و رامسر

ادامه مطلب

 
 
بررسی حمایت ورزشی در کشور ایران

 نویسنده:

جواد میرزایی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی
دانشگاه شهید بهشتی
javadmirzaei275@yahoo.com

TMBA چکیده:
این مقاله از نوع تحلیلی است. ما در این مقاله عواملی را که باعث افزایش انگیزش در حامیان مالی برای اسپانسرسی باشگاه‌های ورزشی می‌شود را مورد بررسی قرار داده است. و یکی از مهمترین نتایج آن در زیر آمده است:
امروزه داشتن اسپانسر به صورت یک بخش لاینفک درآمد زایی در باشگاه‌ها بوده و حمایت شرکت‌ها و حامیان از ورزش نقش بسزایی در رشد و پیشرفت آن دارد. با این حال شاهد آن هستیم که به دلیل عدم تمایل بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات خصوصی نداشتن یا کمبود حامی مالی از دغدغه‌های بسیاری از هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی است که این امر نیازمند اقدامات اساسی همچون شناسایی عوامل انگیزاننده و ترغیب کننده‌ی شرکت‌ها برای ورود به عرصه‌ی حمایت ورزشی است.

واژگان کلیدی: حمایت ورزشی، باشگاه‌های ورزشی، صنعت ورزشی

ادامه مطلب

 
 
اهمیت بازاریابی در بنادر

نویسندگان:

علی علیدوست اقدم
فارس جلیلیان
کارشناسان ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)
110alidoost@gmail.com
fares.jalilianyahoo.com

 

TMBA چکیده :

مبحث بازاریابی بنادرو شرکتهای خدمات دریایی و بندری فعال درآن با بازاریابی های کالاهای تجاری از جنبه های مختلف متفاوت است. بنادر وشرکتهای خدماتی فعال درآن با حدودا ۲۰ نوع مشتری در ارتباط متقابل هستند که عبارتند از صاحبان کالاها ، خطوط کشتیرانی ها اعم از کانتینری ، فله ، نفتی ، مسافری ، شرکت های حمل ونقل جاده ای ، ریلی ، هوایی و غیره که هرکدام انتظارات و درخواست های خاص خود را از شرکتهای خدمات بندری و دریایی فعال در بنادر دارند. لذا شناخت و پاسخ گویی به آنها از اهمیت زیادی در مباحث بازاریابی دارد. با عنایت به تعریف بازاریابی که همانا تحلیل نیازهای مشتریان ، طراحی محصولات و فرایندهایی که به آن نیازها پاسخ دهد و مشتریان را از وجود محصولات و فرایندها آگاه سازد ، مشخص می گردد واحد بازاریابی شرکتهای خدمات بندری چه وظیفه سنگین و مهمی را بر عهده دارد.

امروزه شرکتهای خدمات بندری موفق دارای تیم و چارت سازمانی و نیروی انسانی متخصص و بودجه کافی جهت فعالیت های بازاریابی بندری می باشند که به  جرات  می توان ادعا کرد که عملکرد بندر وشرکتهای فعال درآن در جذب کشتی و کالا به میزان قابل ملاحظه ای به فعالیت و میزان کارایی آنها بستگی دارد. به عنوان نمونه اینکه در بندر سنگاپور ۲۰۰ خط کشتیرانی جهان در تردد هستند که حجم بسیار بالایی از کالاهای مختلف توسط شرکتهای فعال در آن عملیات استریپ و استافینگ را انجام میدهند، یا اینکه سالیانه در بندر رتردام  هلند در حدود ۴۵۰ میلیون تن انواع کالاها تخلیه و بارگیری (به طبع آن عملیات استریپ و استافینگ) می گردد. قطعا فعالیت های بازاریابی بندری بین المللی قوی ، نظام یافته و مستمری برای جذب و نیز حفظ آنها انجام شده است. در جاده منتهی به بندر آنتورپ بلژیک تابلوهای بزرگی با این نوشته ها " آیا می دانستید که این بندر برای ۲۰هزار نفر شغل ایجاد نموده "  و یا اینکه " این بندر به میزان ۱۰درصد در GDP  اقتصاد کشور نقش دارد"  ، توجه همگان را معطوف نموده که هدف برجسته نمودن نقش بندر وشرکتهای خدمات بندری در اقتصاد آن کشور هستند.

 

واژگان کلیدی: بازاریابی، بندر، مشتری مداری

ادامه مطلب

 
 
تاثير سيستم جامع اطلاعات بيمارستان بر ارتقا زنجيره ارزش در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه

نویسندگان:
دکتر فرشید نمامیان
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
افسانه رحمی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- داخلي

 

TMBA چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثير سيستم جامع اطلاعات بيمارستان بر ارتقا زنجيره ارزش در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه می باشد. روش پژوهش با توجه به اهداف تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی اکتشافی و از نظر شیوه گردآوری داده ها میدانی و از نظر نحوه اجرا پيمايشی مي باشد. جامعه آماری تحقیق را کلیه کارکنان(پزشکان، پرستاران، کادر اداری و...)  بیمارستان امام علی(ع) شهر کرمانشاه تشکیل می دهندکه تعداد آنها برابر با 137 نفر می باشد. حجم نمونه تحقیق با استفاده از روش کوکران به میزان 110 نفر محاسبه گردید. ابزار مورد استفاده جهت گردآوري دادهای مورد نياز پرسشنامه می باشد که اعتبار و پایایی آن با روش اعتبار صوری و روش تعیین پایایی آلفای کرونباخ محاسبه گردید و پس از اصلاح سوالات در بین جامعه آماری با استفاده از  روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک توزیع گردید. و داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزارهایspss  وAmos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. براساس نتایج تحقیق تاثیر سیستم جامع اطلاعات بیمارستانی(HIS) بر هشت متغیر کاهش فرایند درخواست آزمایش، کاهش خطاهای پزشکی، بهبود برنامه ریزی و نظارت، مدیریت نیروی انسانی، مدیریت تدارکات، بهبود فرایند درمان بیمار، کاهش مدت زمان پذیرش بیماران و کاهش هزینه ها(بیمارستان- بیمار) معنی دار است. و تمامی فرضیات تحقیق مورد تائید قرار می گیرند. همچنین براساس نتایج حاصل از آزمون رگرسیون چند متغیره، متغیرهای بهبود فرآیند درمان بیمار با ضریب رگرسیونی 495/0 و کاهش هزینه های بیمارستان با ضریب 463/0 به ترتیب دارای بالاترین ضریب رگرسیونی و متغیرهای کاهش خطاهای پزشکی با ضریب 154/0 و کاهش مدت زمان پذیرش بیمار با ضریب 183/0، داری ضعیف ترین ضریب رگرسیونی می باشند.

واژگان کلیدی:
سیستم جامع اطلاعات بیمارستانی، زنجیره ارزش، خطاهای پزشکی، برنامه ریزی و نظارت، مدیریت نیروی انسانی، مدیریت تدارکات.

ادامه مطلب

 
 
تاثیر فناوری اطلاعات ( IT ) بر چابکی سازمان ها

نویسنده:

اکبر احمدی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
ahmadi32675@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
رقابت فزاینده بر سر توسعه فناوری جهانی شدن بازارها و رقابت تجاری رشد سریع دسترسی به فناوری تغییرات موجود در میزان دستمزد و مهارت های شغلی مسئولیت محیطی و محدودیت های منابع و افزایش انتظارات مشتری بنابراین لازمه واکنشی به چالش های موجود در یک محیط کاری است که از طریق تغییر  و عدم اطمینان به آن محیط مسلط می شود. چابکی از سازمان می خواهد تا در ادغام فناوری کارکنان و مدیریت با زیربنای ارتباطی عجله و شتاب کند تا به نیازهای متغیر مشتریان در محیط بازاری که دارای تغییر مداوم و پیش بینی نشده می باشد، واکنش نشان دهد. از طرفی فناوری اطلاعات ( در ورای  آن دولت الکترونیک ) نقش محوری و کلیدی را در حرکت سازمان ها به سمت چابکی در بخش دولتی ایفا می کند. که توجه و سرمایه گذاری در زیر ساخت های آن می تواند بسیاری از مشکلات سازمان ها در زمینه چابکی را از میان بر دارد. با توسعه دانش و فناوری و گسترش حیطه های کسب و کار از جمله سازمان های مجازی یا تحت شبکه بنگاههای اقتصادی گسترش یافته و محیط کسب و کار به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده و پارادایم های جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاهها مشکل ساخته است.

واژگان کلیدی: چابکی سازمان - فناوری اطلاعات – بنگاه اقتصادی

ادامه مطلب

 
 
بررسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)

نویسنده:

نورالهدی یوسفندی
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و مدرس دانشکده فنی و حرفه ای دختران فاطمیه

 

 

TMBA چکیده:
با توجه به اهمیت محاسبه هزینه ها و شناخت صحیح از آنها ضمن تعاریف دو نظام محاسبه هزینه یابی در این مقاله سعی شده دو نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سنتی را با هم مقایسه کنیم.

ABC در چند سال اخیر تأثیر بسزایی در هزینه یابی تولیدات داشته است. ایده ABC، از دهه 1980 که فلسفه فکری بسیاری از مدیران شرکت ها دستخوش تغییرات عمده گردید و علاوه بر سودآوری، رقابت در سطح جهانی، افزایش رضایت مشتریان، تأکید بر کنترل کیفیت محصولات و کاهش هزینه ها نیز جزء اهداف اصلی آنها قرار گرفت یا بیشتر خود را نشان داده است مورد توجه قرار گرفت.


واژگان کلیدی: هزینه یابی بر مبنای فعالیت- هزینه یابی سنتی

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 90 صفحه بعد