Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» رفتار مصرف‌کننده در ورزش و رویداد: اقدام بازاریابی ...
» سنجش کیفیت خدمات
» معرفی کتاب: بازاریابی جهانی
» فصلنامه علمی- پژوهشی «فرآیند مدیریت و توسعه» ...
» معرفی کتاب: مبانی روانی دوپینگ در ورزش
» مدیریت دانش در سازمان پلیس، فرصت ها و تهدیدها ...
» شماره جدید مجله «پیشرفتهای حسابداری» منتشر شد ...
» معرفی یک کتاب: بازاریابی فوتبال
» شناسایی و اولویت بندی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه( IMC ) در صن ...
» خلاقیت و نوآوری در دانشگاه اسلامی و ایجاد فرصت های کارآفرینانه ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
سنجش کیفیت خدمات

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی، مدرس و دکتری مدیریت بازرگانی

زینب سپاه
مهدی احترامی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک

zeynab.sepah.67@gmail.com

دانشگاه علوم و تحقیقات هرمزگان

 

TMBA چکیده:
امروزه پرداختن به کيفيت کالا و خدمات در کليه زمينه‎ها در زمره اولويت‎هاي اساسي هر سازمان پيشرو مي‎باشد. در طي ساليان، تلاش جهت استفاده از مدل‎هاي سنجش کيفيت خدمت به عنوان سنجه‎هاي مهم و حساس براي قضاوت درمورد سازمان‎هاي خدماتي مورد توجه بوده است، تا حدي که اين تلاش‎ها منجر به کسب تجارب قابل ملاحظه‎اي در اين زمينه گرديده است. سازمان‎ها نيز امروزه دريافته‎اند که ارائه خدمات باکيفيت به مشتريان از مقوله‎هاي راهبردي و استراتژيک بقاي سازمان در سال‎هاي آينده است(الوانی و ریاحی،1382). در اين فصل به مباني نظري پژوهش پرداخته مي‎شود و ديدگاه انديشمندان مختلف که نقش تعيين‎کننده بر توسعه سنجش کيفيت خدمت داشته‎اند، مورد بررسي قرار مي‎گيرد. بدين منظور، ابتدا به بررسي بخش خدمات و تشريح ويژگي‎هاي آن پرداخته مي‎شود. سپس به کيفيت و مفاهيم آن پرداخته شده و نظرات انديشمندان و پيشگامان کيفيت مورد بررسي قرار مي‎گيرند. در ادامه ابعاد کيفيت در حوزه خدمات از ديدگاه انديشمندان و پژوهشگران گوناگون مورد بحث و بررسي قرار مي‎گيرد. در قسمت بعد، مدل‎هاي ارائه شده در زمينه کيفيت خدمت ارائه مي‎گردند. سپس به مرور برخي از پژوهش‎هاي انجام شده در زمينه سنجش کيفيت خدمات بانکی پرداخته مي‎شود.

واژگان کلیدی: سنجش، کیفیت، سازمان، خدمات، خدمت

ادامه مطلب

 
 
مدیریت دانش در سازمان پلیس، فرصت ها و تهدیدها

نویسندگان:

محمدتقی تقوی فرد
عضو هیات علمی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
tagavifard@atu.ac.ir
فائزه صادق عابدین
دانشجوی کارشناسی ارشد فنّاوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
مرضیه قاسمی
دانشجوی کارشناسی ارشد فنّاوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی

 

TMBA چکیده:
امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و اهمیت حیاتی آن در همه نهادهای دولتی و غیردولتی، همواره پژوهشگران در صدد ارائه راهکارهایی برای بسط و گسترش دانش و سازماندهی آن در جهت گرداوری و محافظت از اطلاعات سازمانی برای ارتقاء سطح کیفی آن هستند. از آنجایی که سازمان پلیس یکی از نهادهای بسیار پر اهمیت از آن جهت که همواره در معرض از دست رفتن اطلاعات تیم های تحقیقاتی، افسران ارشد و پیشکسوتان در معرض بازنشستگی و تعرض از جانب افراد غیر مجاز در خارج یا داخل سازمان و تحریف و پاکسازی اطلاعات مربوط به جرایم می باشد، نیاز به سازماندهی اطلاعات و مدیریت دانش سازمان بسیار حیاتی احساس می شود. از این رو در این مقاله در پی ارائه راهکارهایی به منظور انتقال دانش افراد خبره در سازمان پلیس اعم از افسران ارشد، تیم های تحقیق و تفحص، ذخیره سازی در پایگاه های دانش و همچنین ایجاد شبکه  پلیس و ارتباط مراکز پلیس با یکدیگر از طریق الگو برداری از ایده کاپلینک در کنار ایجاد امنیت بالاتر برای حفظ و نگهداری اطلاعات از دسترس افراد غیر مجاز و در نهایت تبدیل تهدید ها به فرصت ها در این گونه سازمان ها می باشیم.


واژگان کلیدی:پلیس، مدیریت دانش، کاپلینک

ادامه مطلب

 
 
شناسایی و اولویت بندی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه( IMC ) در صنایع غذاییبا استفاده از تکنیکAHP- FUZZY (صنایع غذایی دینا)

نویسندگان: 

سهیل سرمد سعیدی
استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
sarmadsaidy@yahoo.com
امیر عبدالهی بجستانی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
Amirabdollahy69@yahoo.com

 

TMBA چكيده:
در ایران صنعت غذا با مشکلات پس از تولید مواجه است که به نظر می رسد به دلیل بکارگیری استراتژی نادرست در زمینه بازاریابی و تبلیغات و هم چنین کم توجهی و بی توجهی به ارزش های ناشی از نام تجاری معتبر و کم توجهی به دیدگاه مشتری است. حوزه ارتباطات بازاریابی یکپارچه هنوز هم به عنوان یک رشته جوان دیده می شود. IMC می تواند به عنوان استراتژی هماهنگ کننده تبلیغات، فروش شخصی، ارتقای فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و دیگر فعالیت های تبلیغاتی تعریف شده و هدف آن فراهم کردن نظم و ترتیب، ثبات و حداکثر کردن تاثیر ارتباطات می باشد. در این مقاله سعی شده ضمن آشنایی و شناسایی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه در صنایع غذایی، مناسب ترین کانال انتخاب شود. عناصر تشکیل دهنده اجزای مدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه در قالب آمیخته ترفیع عمدتا دارای ماهیتی تصادفی، پویا، مبهم، نادقیق، کیفی و فازی بوده. با توجه به موضوع و هدفی که این تحقیق دنبال می کند و از آنجایی که غالبا مدیران ترجیحات و نظرات خود را بصورت اصطلاحات زبانی به جای مقادیر عددی بیان می کنند، روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (F-AHP) مناسب ترین روش تجزیه و تحلیل داده ها شناخته شد. نتایج بدست آمده در این تحقیق حاکی از آن است که در بین ابزارهای IMC ، تبلیغات بالاترین رتبه را در میان سایر ابزارهای IMC در صنایع غذایی دارد و در اولویت بندی گزینه ها در بین کانال های تبلیغاتی رسانه های تبلیغاتی مانند رادیو و تلویزیون ، دربین کانال های پیشبرد فروش برگزاری مسابقات، قرعه کشی ها و ارائه جوایز، در بین کانال های بازاریابی مستقیم بازاریابی با کاتالوگ و در بین کانال های روابط عمومی وقایع و رویدادهای مختلف، موثرترین ابزارهای ارتباطی در صنایع غذایی به شمار می آیند.

واژگان کلیدی: ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی، صنایع غذایی

ادامه مطلب

 
 
خلاقیت و نوآوری در دانشگاه اسلامی و ایجاد فرصت های کارآفرینانه

نویسندگان:

حسین خنیفر
استاد دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس دانشگاه تهران، پردیس فارابی

نیما سلطانی نژاد

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی دانشگاه تهران، پردیس فارابی، (نویسنده مسئول)،
 

soltani.91@ut.ac.ir

 

TMBA چکیده:
در دانشگاه اسلامی افراد خلاق و مهمتر از همه رهبری و مدیریت خلاق فعالند، زیرا وجود و تداوم حیات دانشگاه خلاق، تابع تمایلات، تفکرات و عملکرد مدیران خلاق است. این دانشگاه ها اسیر ساختارها و روش های اجرایی موجود نمی شوند بلکه زمینه را برای توسعه خلاقیت و نوآوری در نظام دانشگاهی، تجاری کردن دانش، استفاده از نتایج پژوهشهای دانشگاهی و نوآوری در گسترش مرزهای دانش بشری فراهم می کند. لذا با توجه به سرعت تولید علم و آینده ناشناخته ای که فراروی بشر قرار دارد، لازم است دانشگاه نیز به صورتی هماهنگ با این تحولات به بازنگری در برنامه ها و راهبردهای آموزشی خود پرداخته و راهبردهای آموزشی خلاق و مبتنی بر مسئله مداری را محور فعالیت آموزشی خویش قرار دهد.

 

واژگان کلیدی: خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی، اسلام، دانشگاه

ادامه مطلب

 
 
بررسي راهكارهاي افزايش استقبال عمومي مشتریان نسبت به بانكداري موبایل

نویسندگان:

دکتر میثم جعفری
استادیار گروه مهندسی صنایع،دانشگاه پیام نور،مرکز تهران
meisam_jafari@iust.ac.ir
شادی پارسایی منش
كارشناس ارشد رشته eMBA دانشگاه علم و صنعت ، ايران
shd.p100@yahoo.com

 

TMBAچکیده:
امروزه فناوري رشد و تكاملي شتابان دارد و همواره ابعادي تازه را در زندگي روزانه ما پديد مي‌آورد و در اين راه، سيستم‌هاي بانكداري الكترونيكي، خدمات بانكي آساني را براي ما فراهم آورده است. تبادل اطلاعات ميان كاربر و بانك، به‌كمك ابزارهاي خودپرداز، بانكداري موبايلي و به طور کلی بانكداري الکترونیک، تا اندازه زيادي بهبود يافته است. سيستم‌هاي بانكداري الکترونیک به همه اين امكان را مي‌دهد، كه سريع و آسان به كارهاي بانكي خود مانند، دريافت موجودي حساب، انتقال پول از یک حساب به حساب ديگر دسترسي داشته باشن.از آنجا که امروزه کسب و کار و تکنولوژی در حال رشد و رقابت بوده است و صنعت بانکداری یکی از صنعتهایی است که دچارتحول و انقلاب بیشتری شده است. سيستم‌هاي بانكداري موبایل به همه اين امكان را مي‌دهد، كه سريع و آسان به كارهاي بانكي خود مانند، دريافت موجودي حساب، انتقال پول از یک حساب به حساب ديگر دسترسي داشته باشند. این مطالعه بر روی پذیرش خدمات پرداخت تلفن همراه به طور کلی متمرکز شده است.بنابراین ایجاد تمایل در استفاده کنندگان موبایل در بانکداری ضروری به نظر میرسد.امید است یافته های این پژوهش برای بانکها و کسترش خدمات آنان موثر باشد.


واژگان کلیدی: بانکداری موبایل،اینترنت ،تجارت الکترونیک،بانکداری موبایل ،سیار بودن، ریسک درک شده

ادامه مطلب

 
 
عملکرد شرکت ها : دیدگاه ها و مدل ها

نویسندگان:

نیما فرخنده پیرسرائی
کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
pirsaraee@yahoo.com
دکتر ابراهیم چیرانی
استادیار رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
chirani@iaurasht.ac.ir

 


TMBA چکیده:
در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن  دلایل  بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند. خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه های گوناگون، اساس بهبود عملکرد بازرگانی شرکت ها را فراهم می سازد. این درحالی است که صاحب نظران پتانسیل شرکت های حاضر در بازار سرمایه ای ایران را از لحاظ عملکرد بهتر ، بیشتر از این می دانند.
موفقیت اقتصادی یک شرکت در گرو عملکرد بازرگانی آن می باشد. به همین دلیل ارزیابی عملکرد شرکت ها به یکی از مباحث گسترده و مهمی تبدیل شده است که دامنه ی وسیعی از رشته ها و صاحب نظران بر آن اثرگذار بوده اند. امروزه در عصر اطلاعات، شرکت ها نیازمند ارزیابی کلیه ابعاد مالی و غیر مالی شرکت خود هستند. به این منظور چهارچوب ها و مدل های مختلفی جهت ارزیابی عملکرد شرکت ها توسعه داده شده اند. مدل های اندازه گیری عملکرد AMBITE ، کارت امتیازی متوازن BSC، الگوی مالکوم بالدریج MB و... از جمله آنها می باشند. نتایج به دست آمده از ارزیابی این مدل ها و سنجه ها ،‌ موجبات شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت ها را فراهم می آورد و فرصت هایی را جهت بهبود عملکرد بازرگانی(عملکرد مالی – عملکرد بازار) آنها میسر می سازد.

واژگان کلیدی: عملکرد مالی ، ‌عملکرد بازار ، ‌مدل هال ارزیابی عملکرد ،‌ عملکرد سازمانی

 ادامه مطلب

 
 
مدیریت بازاریابی در بانک ها و بازاریابی خدمات بانکی

نویسندگان:

سید حمیدرضا کسبی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (بندرعباس)
Hamid.kasbi@yahoo.com
دکتر داریوش زارعی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد میناب (هرمزگان)
BTOB73@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
واژه ی بازاریابی را امروزه مقدم بر تبلیغات می دانند، بر این اساس بازاریابی عبارت است از: شناخت طرف های معاملاتی و احراز معرفت کامل بر اوضاع و احوال و شرایط حاکم بر آنان و جلب توجه و اعتماد و ایجاد انگیزه برای معامله با بانک در آنان از طریق توسل به شیوه های تبلیغاتی مناسب، متین و در شان سیستم بانکی. بازاریابی از ابزارهایی است که می تواند رشد درآمدهای بانک را افزایش دهد. بنا به گفته ی مدیران بزرگ بانکهای معروف دنیا فقط 5 درصد از مشتریان بیش از 85 درصد سودآوری بانک ها را تشکیل می دهند. فرآیند بازاریابی نوین با شناسایی و سنجش نیازها و خواسته های برآورده نشده مشتریان آغاز شده و پس از انتخاب بازاریابی خدمات با در نظر گرفتن مشتریان تنظیم می شو. نظام بانکی کشور نیازمند تحول در حوزه ی بازاریابی است، اما تحولی که مبتنی بر گردش رقابتی، انگیزش لازم، دانش روز و رویکرد و رفتار حرفه ای باشد. چیزی که برای مشتریان ارزش تعیین کننده و نهایی را دارد توانایی بانک در ارائه سرویس مورد نظرشان است از این رو بانک ها برای کارآمد شدن نیازمند به دست آوردن اطلاعات کافی از مشتری، درک علائق و خواسته ها و توسعه روابط با او هستند.

 

واژگان کلیدی: بازارشناسی، بازارسازی، بازارداری، بازاریابی رابطه مند، عوامل موثر در جذب مشتریان

ادامه مطلب

 
 
بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان مجتمع توریستی رفاهی مهتاب

نویسندگان:

سام اسماعیل پور
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
Sam_esmailpour@yahoo.com
دکتر حسن اسماعیل پور
استادیار،دکترای مدیریت بازرگانی
h_esmailpour@yahoo.com
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

 

TMBA چکیده:
 امروزه سازمانهای تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می کنند واین روند همچنان درحال افزایش است. اهمیت مشتری و رضایت او چیــزی است که به رقابت در سطح جهانی برمی گردد. چنانکه در جایزه ملی کیفیت مالکم بالدریج چیزی حدود ۳۰ درصد از کل امتیازها را میزان رضایت مشتریان تعیین می کند
 گردشگری  پدیده ای زنده با رشدی پویا می باشد، که با فعالیتهای جدید، مقصدهای جدید ، فن آوری جدید ، بازارهای جدید و تغییراتی سریع همراه است. صنعت گردشگری جهانی است و کسب و کار مردمی و بزرگ است ، که با رشد آن همچنان ادامه خواهد داشت و امروز در اقتصاد جهانی ، گردشگری همانند سایر صنایع رقابتی جهانی و تنگانگ دارد.(مکینتاش ، 2000)
گردشگری یکی از موضوعاتی است که رشته های مختلفی را دربر می گیرد ، از جمله آن مجتمع توریستی و رفاهی می باشد.


واژگان کلیدی :
مشتری ، محصول، گردشگری، کیفیت ادراک شده، رضایت 

ادامه مطلب

 
 
جایگاه نوآوری درعملکرد سازمان ها

نویسندگان:

فروغ رحیمی آبکنار
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
forough.rahimi11@yahoo.com
نرگس دل افروز
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 

TMBA چکیده:
امروزه خلاقیت و نوآوری ااز عوامل اجتناب ناپذیر برای ثبات و بقای سازمان ها است و باعث تحریک و پویایی سازمان ها میشود. از طرفی نوآوری از عوامل بسیار مهم و مؤثر در ایجاد مزیت رقابتی برای کسب و کارها است. محصولات با یک درجه بالاتر از  نوآوری دارای فروش بالاتر و عملکرد بهتری هستند و به طور کلی منجر به عملکرد بالاتر و عالی در تجارت و کسب وکار می شوند. بنابراین سازمان هایی که قادر به دستیابی به سطح بالای نوآوری و بهره وری ناشی از آن هستند، در زمره موفق ترین مؤسسات و بنگاه های جهان  به شمار می آیند.با توجه به این امر در این مقاله تلاش شده است تا ضمن بیان تعاریفی از نوآوری ،ویژگی ها  عوامل موثر بر آن و راه کارهای بسط نوآوری در سازمان ها از دیدگاه صاحب نظران مورد بحث قرار گیرد


واژگان کلیدی: نوآوری ،خلاقیت، عملکرد ، سازمان خلاق،

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 88 صفحه بعد