Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بازاریابی مستقیم و تاثیر آن بر پویایی بانک ملت ...
» الگوهای فرهنگ سازمانی
» بررسی اثر متقابل شهرت شرکت و ارزش ویژه فروشگاه های خرده فروشی بر وفادا ...
» تاثیر اینترنت بر ارتباطات بازاریابی
» بررسی تأثیرآمیخته بازاریابی 4p بر رفتارخرید مصرف کنندگان برنج استان ما ...
» تشکيل سرمايه از طريق سيستم بانکي و کاربرد آن در بورس اوراق بهادار ...
» نقش بازاریابی تلفنی در افزایش فروش بازاریابان شرکتهای پخش موادغذایی ب ...
» مدیریت استعداد در سازمانها در جهان معاصرو نقش آن در جذب و نگهداشت سرما ...
» بررسی آثار اقتصادی بازاریابی کیوی در استان مازندران ...
» بررسی حمایت ورزشی در کشور ایران
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
پایان نامه ها ، مقالات
  1. معرفی پایان‌نامه‌هایی که دفاع شده‌اند: در سطح فوق لیسانس و دکتری
  2. معرفی پایان‌نامه‌هایی که درحال دفاع هستند.
  3. معرفی عناوین و پروپوزالهای پذیرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
  4. معرفی مقالات منتشرشده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاهها
 
 
بازاریابی مستقیم و تاثیر آن بر پویایی بانک ملت

نویسندگان:

دکتر محمود عامری

عزت الله صفری درباغی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

فرزانه صادقی نقدعلی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس


TMBA چکیده:
ظهور بانک ها و موسسات مالی جدید در دهه اخیر، موجب بروز شرایط بد رقابتی و ناسالم بودن این معقوله به لحاظ دادن امتیازات غیر منطقی از قبیل سود های نامتعارف پرداختی به سپرده گذاران ، از وی دیگر کساد فعالیت ها در بخشهای مختلف اقتصادی و کاهش نرخ بازده سرمایه گذاری در این عرصه نیز توجه اشخاص را برا ی تمرکز نقدینگی شان در این موسسات را جلب نمود ودر نتیجه ، این موضوع موجب گسیل  سپرده های کلان به سمت موسسات نوظهور و کاهش محسوس منابع مالی و افزایش قیمت تمام شده بهره ای پول در برخی بانک های قدیمی تر گردیده است .
به منظور کاهش ریسک خروج منابع کلان و عبور از شرایط رقابتی و رسیدن به پویایی کامل ، بانک ملت با بهره گیری از خرد جمعی کارشناسان در حوزه های مختلف بازاریابی طرح نوین بازاریابی مستقیم را در دستور کار خود قرار داده است .
بدهیی است که یکی از ارکان مهم و اساسی برای پویایی هر بانک تجاری، لزوم جذب منابع مکفی و ارائه خدمات اعتباری ناشی از منابع مالی جذب شده است.به بیان دیگر رسالت یک بانک از سویی جذب منابع سرگردان در سطح جامعه و از سوی  دیگر مصرف مدیریت شده منابع جمع اوری شده در راستا ی فعالیت های اقتصادی و ارتقای درامد های ناخالص داخلی و ملی است . از این رو برنامه ریزی دقیق برای جذب منابع پایدار و انتخاب دقیق بازار هدف به منظور جلوگیری از نوسان مشتریان حائز اهمیت است .

ادامه مطلب

 
 
الگوهای فرهنگ سازمانی

نویسندگان:

محسن غظنفری اطهر
دانشگاه علمی کاربردی، واحد بیجار، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

TMBA چکیده:
سازمانها هم همانند افراد دارای شخصیت های متفاوت اند.همواره باید بر روی فرهنگ سازمان کار کرد تا متناسب با شرایط و مقتضیات و برنامه های راهبردی سازمان حرکت نماید..(مقیمی،7،1380) تغییرات وسیعی که در محیط اقتصادی جهان به وجود آمده و شدت رقابت باعث شده است که به نقش مدیریت استراتژیک و اجرای صحیح آن بسیار توجه شود.طراحی استراتژی مناسب برای سازمانها و اجرای سریع و موثر این راهبرد ها؛معرف برتری نسبی یک سازمان است برای کسب این برتری سازمانها باید بتوانند سریع حرکت کنند و مهمترین عامل موفقیت  یا شکست در این حرکت "فرهنگ سازمان" است.
پژوهش هایی که در مورد تاثیر فرهنگ سازمانی برسازمان صورت گرفته است همگی گویای این مطلب است که فرهنگ سازمانی یکی از عوامل تاثیر گذار برموفقیت سازمانی است.هر سازمان برای خود دارای فرهنگ ویژه می باشد.و هر حرکتی که بتواند به موفقیت بیانجامد باید بر اثر شناخت واقعی فرهنگ سازمانی باشد، چرا که در غیر این صورت حرکتهای مذبور راه به جایی نخواهند برد. دراین تحقیق هدف محقق شناساندن الگوهای نوین فرهنگ سازمانی می باشد.آشنایی با این الگوهای نوین فرهنگ سازمانی باعث موفقیت سازمان در فضای رقابتی موجود میشود.

واژگان کلیدی: فرهنگ سازمانی

ادامه مطلب

 
 
بررسی اثر متقابل شهرت شرکت و ارزش ویژه فروشگاه های خرده فروشی بر وفاداری به فروشگاه

نویسندگان:

دکتر میراحمد امیرشاهی

دکتری مدیریت بازاریابی، دانشیار و عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه الزهرا(س) تهران

افسانه رجبی پور

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه الزهرا(س)
afsanerajabipoor@yahoo.com

TMBA چكيده:
در دنياي امروز، به دليل گسترش نوع محصولات و خدمات و نيز بالا رفتن انتظار مشتريان، شركت ها ناچار هستند كيفيت محصولات و خدمات خود را ارتقا دهند. به اين منظور، شرکتها و صنايع گاهي سرمايه هاي هنگفتي در اين زمينه انجام ميدهند. از طرف ديگر، اين شركتها انتظار دارند كه يكه تاز بازار بوده و رقيبي نداشته باشند. شهرت و ارزش ویژه فروشگاه ، مقوله هایي هستند كه به مشتريان كمك مي كنند تا محصولات يا خدمات شما را از بين محصولات و خدمات گوناگون انتخاب كنند و شركت بتواند در بازار رقابتي، حرفي براي گفتن داشته باشد. مديريت و توسعه شهرت شرکت و ارزش ویژه فروشگاه های خرده فروشی ،براي شركتها منافع بیشماري از جمله افزايش ارزش محصول يا خدمت نهايي، بالا رفتن ميزان فروش، ورود به بازارهاي جديد، افزايش سهام شركت، جذب سرمايه گذاران ،مشتریان وفادار و استخدام بهتر كاركنان و به طور خلاصه، فروش و درآمد بيشتر را به همراه دارد.
هدف خرده فروشان تقویت توانایی خود برای نفوذ در رفتار مصرف کننده با ایجاد شهرت شرکت و ارزش ویژه فروشگاه  به عنوان مثال، با سرمایه گذاری های تبلیغاتی است. با این حال، اطلاعات کمی در مورد جهت گیری ها ی مصرف کنندگان که، چگونه روابط متقابل بین ،ادرک مصرف کنندگان از شهرت شرکت و ارزش ویژه فروشگاه منجر به وفاداری به فروشگاه می شود وجود دارد.برای روشن کردن این موضوع ما به این مقاله ی مروری زیر دست یافتیم و نتایج ما حاکی از این است که خرده فروشان باید با توجه به اثرات متقابل برای افزایش وفاداری ، به تعیین و تخصیص نسبی سرمایه گذاری در سطح شرکت ها و فروشگاه بپردازند.


واژگان کلیدی : شهرت شرکت ، ارزش ویژه فروشگاه های خرده فروشی ، وفاداری به فروشگاه،ارزش ویژه برند

ادامه مطلب

 
 
تاثیر اینترنت بر ارتباطات بازاریابی

نویسندگان:

محمود عامری سیاهویی
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور قشم
سید حمیدرضا موسوی  
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
رضا نصر
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشکده علوم انسانی،  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
Shrm807@gmail.com

 

TMBA چکیده:
فناوری اینترنت تاثیرات عمیقی بر شیوه انجام فعالیت ها، بویژه فعالیت های تجاری عصر حاضر گذاشته  و منجر به تعریف جدیدی از بازاریابی تحت عنوان بازار یابی اینترنتی شده است. در  بازار یابی اینترنتی مدل  سنتی ارتباطات یک نفر به چند نفر به مدل ارتباطات چند نفر به چند نفر تغییر یافته است. بدلیل اثرات مثبت اینترنت، شرکتها به دنبال استراتژی انتقال از بازاریابی سنتی به بازاریابی اینترنتی هستند. زمانی این استراتژی ها موفق خواهند بود که بتوانند بدرستی تاثیرات ایجاد شده توسط اینترنت را بر فعالیت های بازاریابی شناسایی کنند. لذا به نظر می رسد که مدل آمیخته اینترنتی 7I که شامل متغیرهای اتصال، تعامل مشتری با پایگاه اینترنتی، تعامل مشتری با اعضای شرکت، درگیر شدن، اطلاعات، فردگرایی و صداقت است، می تواند مدل مناسبی برای طراحی و بررسی باشد.

واژگان کلیدی: اینترنت، محیط مجازی، آمیخته بازاریابی اینترنتی، ارتباطات بازاریابی، مدل 7I

ادامه مطلب

 
 
بررسی تأثیرآمیخته بازاریابی 4p بر رفتارخرید مصرف کنندگان برنج استان مازندران

نویسنده:
عزیزاله پهلوانی
کارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی، عضو سازمان نطام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مازندران، ایران
azizpahlevani@gmail.com

TMBA چكيده:
مقدمه: بازاریابی امیال و نیازهای ارضا نشده را شناسایی می‌کند. این مفهوم به نقل از پارک بازاریابی ایران می‌باشد. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخش‌هایی از بازار را به عنوان مناسب‌ترین بخش بازار برای شرکت شناسایی و مشخص می‌کند که شرکت نیز توانایی و امکان عرضه خدمات به آنها را دارد و همچنین مناسب ترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی می‌کند. براین اساس در مطالعه حاضر به بررسی و تاثیر آمیخته بازاریابی 4p بر رفتار خرید مصرف کنندگان برنج در استان مازندران و تاثیر آن در بازار این استان پرداخته می شود.


مواد و روش ها: بدين منظور در پژوهش حاضر از نظر نوع تحقیق بر مبنای هدف  آن ، یک تحقیق کاربردی  می باشد در این تحقیق با جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبه، به بررسی وضعیت فعلی در زمینه موضوع فوق پرداخته و به سؤالات موجود در این زمینه پاسخ داده می شود. جامعه آماری این تحقیق شامل خریداران محصول برنج که در نهایت به مصرف می رسانند. روش هاي گردآوري اطلاعات در اين پژوهش را به طور كلي مي توان به دو دسته كتابخانه اي و ميداني تقسيم نمود. آمار استنباطي(آزمون آلفای کرونباخ، آزمون فريدمن، رگرسیون و همبستگی) براي خلاصه و تجزيه و تحليل داده هاي پژوهش استفاده گرديد. نرم افزار آماري مورد استفاده در اين پژوهش نيز SPSS مي باشد.


یافته ها (نتایج): در آزمون فريدمن، نتيجه آزمون نشان داده است كه نظرات پاسخگويان نمونه آماري در مورد متغيرهاي تحقيق مورد يكسان نبوده است. يعني اينكه پاسخگويان نمونه آماري معني و مفهوم متغيرها و سؤالات پرسشنامه را بدرستي درك نموده و به آنها پاسخ داده‌اند. همچنين ميزان اثرگذاري هر يك از متغيرها مشخص شده است. با توجه نتایج آزمونهای مختلف ضریب همبستگی بر روی متغیرهای وابسته(آمیخته های بازاریابی) بر متغیر مستقل (رفتار خرید مصرف کنندگان محصول برنج)، نشان می دهد که ارتباط متغیرها معنی دار بوده که بصورت مستقیم و در حد ناقص می باشد.

واژگان کلیدی: آمیختگی بازاریابی، قیمت، محصول برنج، کانال توزیع، ترویج، مازندران

ادامه مطلب

 
 
تشکيل سرمايه از طريق سيستم بانکي و کاربرد آن در بورس اوراق بهادار

نویسندگان:

حسن محمدی
دانشجوی کارشناسی مدیریت مالی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
hasanmohamadi70@gmail.com
جلال ورزنده
دانشجوی کارشناسی مدیریت مالی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)

 

TMBA چکیده:
امروزه اقتصاددانان بر اين باورند كه مقامات ذي‌ربط در كشورهاي در حال توسعه مي‌توانند سطح پس‌انداز داخلي و نهايتاً تجهيز منابع سرمايه‌اي را با كمك سرمايه‌هاي خارجي تأمين نمايند كه نتيجه آن امكان افزايش سرمايه‌گذاري ثابت در اين كشورها خواهد بود. در كنار اين راه حل، راه حل دومي نيز وجود دارد كه همانا تجهيز و هدايت وجوه موجود در كشور به سمت فعاليت‌هاي مولد صنعتي است. يكي از ويژگي‌هاي كشورهاي در حال توسعه، پراكندگي و نابساماني پس‌اندازها و سرمايه‌هاست به نحوي كه سرمايه‌ها به مسيرهاي بهينه هدايت نمي‌شوند. به منظور بهينه‌سازي مسير گردش منابع مالي در اين اقتصادها لزوم تشكيل بازارهاي كارآمد و قوي همراه با سازمان‌هاي مالي مناسب و فعال در اين بازارها از مهمترين عوامل مؤثر در افزايش سرمايه‌گذاري و در پي آن رشد و توسعه است كه تقريباً در تمامي كشورهاي در حال توسعه اين سازمان‌هاي مالي مناسب و يا نظام مالي قوي وجود ندارد يا در يك سطح ابتدايي و محدود قرار داشته كه عملاً نمي‌توانند نقش قابل ملاحظه‌اي را در تجهيز و هدايت وجوه موجود به سمت فعاليت‌هاي مولد داشته و تأثير مناسب و كارايي را در ارتقاء و بهبود ساختار اقتصادي كشور داشته باشند.
در این مقاله قصد داریم به بررسي روند تشكيل سرمايه در اقتصاد ايران با تأكيد بر نقش بانك‌ها، موسسات بیمه ای و همجنین نقش بورس اوراق بهادار در این زمینه بپردازیم.

واژگان کلیدی: تشکیل سرمایه، سیستم بانکی، بورس اوراق بهادار.

ادامه مطلب

 
 
نقش بازاریابی تلفنی در افزایش فروش بازاریابان شرکتهای پخش موادغذایی به فروشگاههای خرده فروشی

نویسندگان:

حمید نجف آبادی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس
محمود عامری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس
امیرنجفی
استادیار دانشگاه آزاد واحد بندرعباس

 

TMBA چکیده:

در جهان رقابتي امروز، بازاريابان به دنبال مشتريان هستند . يكي از ابزارهاي مهم ارتباطي در كسب و كار، ترويج است كه بازاريابي مستقيم يكي از ابزارهاي آن بازاريابي تلفنی است . با پيشرفت علم و فن آوري، بازاريابي مستقيم نيز دامنه وسيع تري پيدا كرده است، از آنجايي كه استفاده از تكنيك هاي بازاريابي مستقيم از مدت ها قبل در كشور هاي توسعه يافته شروع شده و موارد كاربرد آن حتي به سازمان هاي خدماتي و موسسات غيرانتفاعي نيز رسيده است. از آنجاییکه بازاریابی تلفنی و قوانین مرتبط با آن از بازاریابی مستقیم ریشه میگیرد د این مقاله در ابتدا به بررسی بازاریابی مستقیم و معرفی آن پرداخته و در نهایت با بازاریابی تلفنی به انتها میرسانیم. در این مقاله از طریق مصاحبه با چند شرکت پخش مواد غذایی نظرات آنها بررسی و  همچنین با استفاده از بررسی ادبیات تحقیق  مشکلات استفاده ازین روش بازاریابی بررسی و راهکارهایی ارایه گردید.

 

واژگان كليدي: بازاريابي مستقيم، بازاریابی تلفنی، مشکلات و راهکارها

ادامه مطلب

 
 
مدیریت استعداد در سازمانها در جهان معاصرو نقش آن در جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی

 

نویسنده:

معین فروغی

فوق لیسانس صنایع سیستم و بهره وری از دانشگاه صنعتی اصفهان

 

TMBA چکیده:
وجود استعدادها در سازمان ها موجب افزایش خلاقیت در سازمان ها می شود. و این امر می تواند به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات، کاهش هزینه ها، جلوگیری ازاتلاف منابع، کاهش بوروکراسی،افزایش کارایی و بهره وری، ایجاد انگیزش و رضایت شغلی در کارکنان منجر گردد. مدیر به عنوان نماینده رسمی سازمان براي ایجاد هماهنگی وافزایش بهره وري در رأس سازمان قرار دارد.موفقیت سازمان درتحقق اهداف درگرو چگونگی اعمال مدیریت و سبک هاي موثر رهبري است.مدیر در نقش رهبري سازمان می تواند سبک هاي متفاوتی را در هدایت نیروي انسانی انتخاب کند.الگوهاي رفتاري مناسب مدیر در هر سازمان باعث بوجود آمدن روحیه و انگیزش قوي در کارکنان می شود و میزان رضایت آنها را از شغل وحرفه خویش افزایش می دهد. مدیریت استعداد به عنوان سیستمی جهت شناسایی، استخدام، پرورش، ارتقاء و نگهداری افراد مستعد با هدف بهینه کردن توان سازمان به منظور تحقق نتایج کسب و کار است. درواقع مدیریت استعداد یک فرایند کسب و کار است که به صورت نظام مند شکاف بین استعدادهای فعلی سازمان و استعدادهای مورد نیاز جهت پاسخگویی به چالش های کسب و کار جاری و آتی سازمان را پوشش می دهد.

واژگان کلیدی: مدیریت، استعداد،جذب و نگه داشت،سرمایه های انسانی

ادامه مطلب

 
 
بررسی آثار اقتصادی بازاریابی کیوی در استان مازندران

(مطالعه موردی: تنکابن و رامسر)

 

نویسندگان:

عزیزاله پهلوانی
کارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی، عضو سازمان نطام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مازندران، ایران
azizpahlevani@gmail.com
رسول آمی سما
كارشناس ارشد مديريت كشاورزي، محقق بخش اقتصادي مؤسسه تحقيقات مرکبات کشور، رامسر، ایران
فرشید علی پور دهکی
كارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی، مدرس دانشگاه، مازندران، ایران
farshidalipour20@gmail.com

 

TMBA چکیده:
مقدمه: استان مازندران از استان های مهم در تولید و صادرات کیوی در کشور است و در این میان شهرستان های تنکابن و رامسر به عنوان بزرگ ترین مرکز تولید کیوی در استان به شمار می رود. با توجه به اهمیت محصول کیوی از نظر ارزش غذایی، درامدزایی و اشتغال باغداران و نیز صنایع تبدیلی منطقه، بررسی اثرات اقتصادی بازاریابی کیوی در شهرستان تنکابن و رامسر مورد مطالعه قرار گرفت.
مواد و روش ها:  به همین منظور شاخص های بازاریابی از جمله تعیین حاشیه ها و سهم عوامل بازاریابی، کارایی بازار و ضریب هزینه بازاریابی مورد محاسبه قرار گرفت. و جهت بررسی سهم عوامل تاثیر گذار بر حاشیه بازاریابی مدل مارک آپ مورد برازش قرار گرفت. بدین منظور 67 تولید کننده، 31 عمده فروش، 36 خرده فروش و 10صادر کننده طی سال زراعی 1391 مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ها (نتایج): . نتايج تحقيق نشان داد كه در شهرستان تنکابن و رامسر عمليات مختلف بازاريابي از قبيل درجه بندي، بسته بندي و حمل و نقل به صورت دستي و سنتي انجام مي گيرد. نتایج مربوط به حاشیه  بازاریابی نشان داد که حاشیه بازاریابی به ازای هر کیلوگرم کیوی6191 ریال است که نسبت بالایی بوده و حاشیه خرده فروشی، بیشتر از حاشیه عمده فروشی است. سهم عوامل بازاریابی (تولید کننده، عمده فروش و خرده فروش) از قیمت نهایی مصرف کننده نیز به ترتیب 7/63، 10 و 3/26 درصد محاسبه گردید. ضریب هزینه بازاریابی 44/26 درصد بدست آمد و میزان کارایی محصول 61/147 درصد محاسبه شد که بیانگر وجود ناکارایی بر بازارکیوی در شهرستان تنکابن و رامسر است. نتایج برازش تابع حاشيه بازاريابي براساس الگوي مارك آپ نشان داد كه هزينه هاي بازاريابي و قيمت خرده فروشي بر حاشيه بازاريابي اثر معنی دار آماری داشته است.

واژگان کلیدی:  بازاریابی، حاشیه بازار، کارایی، کیوی ، الگوی مارک-آپ، تنکابن و رامسر

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 91 صفحه بعد