Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
» بررسی چگونگی وضعیت وب سایت شوراهای کلانشهرهای ایران به منظور ابزار ارت ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
ورشکستگی

TMBA

زهرا حسن دوست - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی دانشگاه آزاد اسلامی قروین

چکیده

امروزه روابط گسترده تجاری به عنوان عامل اصلی گسترش سرمایه گذاری ها گردیده است و از طرفی اگر تجار نتوانند به تعهداتی که پذیرفته اند  عمل نمایند نه تنها سرمایه گذاران بلکه خودشان را نیز دچار مشکلات خواهند کرد.عدم اجرای تعهدات از سوی تاجر به دلایل مختلفی می باشد که شناخت این دلایل در جهت رفع مشکلات در حوزه  بازرگانی و حقوقی می تواند موثر باشد. ورشکستگی موضوعی است که مختص تاجر بوده و افراد عادی شامل این موضوع نمی شوند.از آنجایی که شرکت های تجاری هم چون بازرگانان می باشند مشمول مقررات ورشکستگی می شوند اما شریکان و مدیران آنان چون تاجر نیستند مشمول این مقررات نمی شوند.ورشکستگی را می توان به سه حالت تقسیم نمود که هر کدام احکام خاص خود را دارند.

 واژگان کلیدی:

 ورشکستگی،تجار،سهامداران،قانونگذار،اسناد تجاری

 Abstract:

 nowadays ,Expanded commercial relationship has been as a major factor in developing  investment. In the other hand if traders cannot deal with their liabilities, not only will involved themselves with problems, but also will cause problems for investors. Not to implementing of this liabilities by traders can have many reasons that knowing them could be very effective into solving problems in commercial and legal area.Bankruptcy is a issue which specially is related to trader and others are not involved it. Commercial corporations are implicated with bankruptcy rules as similar as traders but their partners or managers are not implicated this rules because they are not as trader. Bankruptcy could be divided to three condition that  each of them have specific adjudication.

Keywords:

Bankruptcy ,Traders, Shareholders,Legislator,Business Documents

ادامه مطلب...

 

 
 
وفاداری مشتری در صنعت بانکداری

TMBA

سیدعلی صدرائی - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ، گرایش بازاریابی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

چکیده

در محیط رقابتی، پیچیده و پویا در نظام بانکداری ، کوچکترین تفاوت در ارائه خدمات منجر به نقل و انتقالات عظیم در صنعت می شود. بانک های سنتی تا حدود زیادی بصورت بانک های مشتری محور در می آیند آن هم طبق اصول و مبانی بازاریابی رابطه مند، که وفاداری مشتری را بعنوان هدف اصلی خود می داند. در این محیط پویا ایجاد و پیاده سازی استراتژی هایی که به وفادار نمودن مشتریان منتهی شود از اهمیت بسزایی برخوردار است(Beerli & et al., 2004, 253 )

 واژه های کلیدی : وفاداری مشتری ، برنامه های وفاداری ، رضایت

 In competitive, complex & dynamic bank industry setting, only a small distinction in service providing, will cause a great transformation.Traditional banks, according to the principals of Relationship Marketing, that considers the customers loyalty as its main goal, are going to be changed in tocustomer-based ones. In such dynamic setting, producing & settling strategies, which result in making customers loyal, is so important.

key words : Customer Loyalty , Loyalty Programs , Satisfaction

ادامه مطلب...

 

 
 
نقش استراتژیهای کاهش ریسک بر قصد خرید اینترنتی online درهزاره سوم

دكتر شهرام گيلاني نيا - استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 

شهریار شهبازی - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 TMBA چکیده :

با گسترش فن آوری های روز و افزایش سرعت رایانه ها و طراحی قطعات واسطه ای ، طرح پیاده سازی شبکه ها ابتدا بصورت محلی به اجرا درآمد و سپس شبکه های وسیع تر همچون شبکه های محلی (WAN) پدیدار و در نهایت گسترش فن آوری به ایجاد و شبکه اینترنت ختم شد که یکی از ابزارها و روش های مورد کاربرد آن تجارت الکترونیک است : که بمعنی خرید و فروش کالا و خدمات با استفاده از اینترنت تعریف میشود : که روشی جدید در بازار و بازرگانی میباشد : یکی از جنبه های مورد استفاده در بازار از تجارت الکترونیک خرید آنلاین یا اینترنتی میباشد . خرید آنلاین نه تنها خرید مناسب را با تنوع محصولات پیشنهاد می کند بلکه مقایسه سریع به قیمت ها و اطلاعات محصول را نیز باعث می شود . اگرچه آن بسرعت در سالهای اخیر توسعه پیدا کرده ولی بواسطه ریسک هایی از نظر مصرف کنندگان نابهنگام است؛ که از مهمترین آنها ریسک های امنیت اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد است .

ما در این مقاله خرید آنلاین را تعریف می کنیم و ویژگی های خرید آنلاین و انواع کالاها در خرید آنلاین را توضیح میدهیم و نقش تجربه خرید و مصرف کنندگان نوآور را در قصد خرید بازگو میکنیم و انواع ریسک های قابل درک و انواع استراتژیهایی که آن خطرات و ریسک ها را کاهش میدهند را مشخص میکنیم و تعیین میکنیم آیا استراتژیهای کاهش ریسک مقاصد خرید مصرف کننده را تشویق میکند یا خیر ؛ و در آخر نیز بازگو میکند که شخصیت های نوآور قادر به تحمل چه مقدار ریسک میباشند و اینکه استراتژیهای کاهش خطر با ریسک های درک شده مرتبط اند .

واژگان کلیدی : خرید online - تجارت الکترونیک ریسک های درک شده – قصد خرید – تجربه خرید – مصرف کنندگان نوآور .

ادامه مطلب...

 
 
مصرف کننده عاملي استراتژيک در مسئوليت اجتماعي و بازار يابي

دكتر شهرام گيلاني نيا - استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

سیده آسیه میرخداوندی - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

چکيده :

با توجه به مطالعات صورت گرفته پايبندي به مسئوليت اجتماعي در شرکت­ها و اخلاقیات باعث ارتقاء نام تجاري شرکت ­ها مي شود که در نهايت به سود مالی خواهد انجاميد.

در اين مقاله سعي شده که در ابتدا تعريفي از مسئوليت اجتماعي سازمان­ها و ارتباط آن با بازاريابي بيان شود و سپس گروه­هاي ذینفع سازمان را به دو گروه داخلي و خارجي تفسيم کرده و براي آن مدلي بنام CPE را بنا به پژوهش انجام گرفته معرفي که در 6 شاخه اصلي و 36 شاخه فرعي به بررسي مطالب مي­پردازد. در انتها با بياني کلي در مورد بازاريابي و ابعاد آن به رابطه بازاريابي اجتماعي و نقش مشترکي که مصرف­کننده بين بازاريابي اجتماعي و مسئوليت اجتماعي دارد خواهد پرداخت.

کليد واژه ها : ذينفعان، بازاريابي، مصرف­کننده، مسئوليت اجتماعي

ادامه مطلب...

 
 
بهبود بانکداری الکترونیک و ICT شاهراه توسعه صادرات در ایران (با نگرش الحاق به W.T.O)

TMBA

دكتر شهرام گيلاني نيا- استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

شهریار شهبازی - دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 

 چکیده

توسعه و دسترسی به شبکه اینترنت انقلابي را در زمینه ارتباطات «یک به یک» و «یک به چند» در همه دنیا ایجاد کرده است . گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان های مختلف از طریق دنیای مجازی ، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است و تجارت و بانکداری الکترونیک را میتوان از تبعات گسترش و نفوذ فن آوری ارتباطات و اطلاعات دانست . با توجه به اهمیت موضوع بانکداری الکترونیک و روند صعودی رواج آن در ایران و جهان لازم دانستم مروری سریع داشته باشم بر مفاهیم اولیه در این عرصه داشته باشم .

بر اثر گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) ، حجم تجارت الکترونیک در جهان روز به روز در حال رشد است ؛ طبق پیش­بینی­های مؤسسه فارسترتا سال 2006 حج تجارت الکترونیک 2293 میلیارد دلار بود که 12837 میلیارد دلار به تحقق پیوست ؛ و این بیانگر اینست که تجارت الکترونیک با کوتاه کردن زمان و مکان و برداشتن مرزها سهم صادرات را توسعه داده است ؛ ما در این مقاله تعاریف و ابعاد بانکداری الکترونیک را باختصار توضیح دادیم و همراه با تعاریفی از سازمان تجارت جهانی (W.T.O)، تجارت بین المللی و کسب و کار الکترونیک ، چگونگی توسعه صادرات را بوسیله آنها کاملاً همراه با نمودار تشریح نمودیم و نشان دادیم که چگونه توسعه کسب و کار الکترونیکی از طریق فناوری IT می تواند توسعه صادرات را در کشور بطور عام ایجاد کند .

 کلمات کلیدی : بانکداری الکترونیک ، تجارت الکترونیک ، کسب و کار الکترونیک ، فن آوری ارتباطات و اطلاعات ، تجارت بین الملل ، سازمان تجارت جهانی ، اینترنت ، توسعه صادرات .

ادامه مطلب...

 
 
بازارمحوري ونقش آن درمديريت بازار

TMBA

دكتر محمد طالقاني - استاديارگروه مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت

مريم يوسفي سياهگورابي - كارشناس ارشدمديريت بازرگاني

چكيده

دراين مقاله ضمن تشريح مفهوم بازارمحوري به ابعاد مختلف آن ازديدگاه نظري پرداخته شده است. استراتژي بازارمحوري به عنوان يكي ازمهم ترين عوامل اثرگذاربرعملكردبازارشركت هاارايه شده است.امروزه اكثرشركت ها يي كه درمحيط رقابتي درحال فعاليت هستند،باتغييرات روزمره بسياري ازجانب رقباي خودروبرومي شوندكه اين تغييرات درساختاربازارونيزماهيت رقابتي آن هاتاثير شگرفي داشته واين مطلب بيانگر پيچيدگي روزافزون بازارهاوپويايي محيط فراروي شركت ها وموسسات توليدي وخدماتي است.حال اگر شركت ها وموسسات توليدي نتواننندازشيوه ها وفنون مدرن بازارمحوري بهره بگيرندبامشكلات زيادي دررقابت مواجه مي شوند.هدف مقاله حاضرآشنايي با تئوري بازارمحوري به عنوان يك استراتژي رقابتي است.

 واژگان كليدي: مفهوم بازارمحوري،اجزاي بازارمحوري وديدگاه هاي حاكم برمطالعات بازارمحوري.

ادامه مطلب...

 
 
بازارگرايي و برنامه‌ريزي بازاريابي گردشگري راهكاري اساسي در حذف موانع صنعت گردشگري

دكتر شهرام گيلاني نيا - استاديار گروه مديريت ، دانشگاه آزاد 

سيده آسيه مير خداوندي-دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

TMBA

چكيده

اين مطالعه بر آن است تا تفكر بازاريابي را كه به عنوان زير بناي فلسفي بازارگرايي مي‌باشد شرح دهد و سپس مفهوم بازارگرايي و مطالعات مهم در خصوص بازارگرايي و در ادامه مولفه‌هاي مهم بازارگرايي را مطرح مي‌كند و در پايان به بررسي نقش بازاريابي در صنعت گردشگري ، پژوهش­هاي مربوطه و موانع توسعه صنعت گردشگري منطقه شمال ايران پرداخته خواهد شد.

واژگان كليدي: تفكر بازاريابي ، مفهوم بازارگرايي ، مطالعات مهم در زمينه بازارگرايي، بازاريابي و صنعت گردشگري ، موانع صنعت گردشگري

ادامه مطلب...

 
 
ارائه یک مدل مفهومی به منظور تبیین فرآیند " کیفیت – رضایت – وفاداری" در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک ملت استان گیلان)

دکتر محمّد طالقانی - دکتری تخصصی مدیریت صنعتی (گرایش تولید) و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

سیدعلی صدرائی - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

TMBAچکیده

این مقاله با توجه به اهمیت مشتریان در صنعت بانکداری  با ارائه یک مدل مفهومی به تبیین فرآیند "کیفیت – رضایت – وفاداری" در شعب بانک ملت استان گیلان ، از طریق بررسی تأثیرات متغیرهای رضایت ، تصویر ذهنی از بانک ، تصویر ذهنی از زنجیر(شبکه) بانکی، کیفیت خدمات و تنوع خدمات  پرداخته است. از این رو در راستای اینکه چگونه متغیرهای یادشده در یک فضای بانکی ، وفاداری را شکل می دهند تلاش شده است با شناسایی شاخص های هر متغیر ، به مدیران و رؤسای شعب بانک ملت این امکان داده شود تا استراتژی های مناسب . اثربخش برای وفادار نمودن مشتریان را طراحی و پیاده سازی نمایند. پزوهش حاضر از آن نظر که یک ارتباط پیچیده بین متغیرهای تحقیق را به صورت یکپارچه می سنجد، جدید می باشد. همچنین نوآوری و برتری مدل مفهومی ارائه شده در این پژوهش ، در دو سطحی بودن رویکرد نسبت به تصویرذهنی مشتریان می باشد. جامعه آماری تحقیق مشتریان بانک ملت در استان گیلان می باشند و داده های مورد نظر با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. همچنین تجریه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های پارامتریک و ناپارامتریک صورت پذیرفته است. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مستقیم تصویر ذهنی از زنجیره(شبکه)بانکی بر تصویر ذهنی از بانک و وفاداری است ، تصویر ذهنی از بانک بر میزان طریق رضایت مشتریان تأثیر مستقیم دارد، کیفیت خدمات بر رضایت و تصویر ذهنی از زنجیره(شبکه)بانکی  تأثیر مستقیم دارد و از طرف دیگر تنوع خدمات بذ تصاویر ذهنی از بانک و زنجیره(شبکه)بانکی تأثیر معنی داری دارد.

واژگان کلیدی: وفاداری مشتری ، رضایتمندی مشتری ، تصویر ذهنی از بانک ، تصویر ذهنی از زنجیره(شبکه)بانکی ، کیفیت خدمات ، تنوع خدمات

ادامه مطلب...

 

 
صفحه قبل 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 صفحه بعد