Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» نمونه برداری در تحقیقات بازاریابی
» اهداف و انگيزاننده‌هاي حمايت ورزشي
» حضور در نمایشگاه های بین المللی و تأثیر آن بر توسعه بازاریابی ...
» رابطه بازاریابی داخلی و بازارگرایی در مدیریت شعب منطقه یک تهران-بانک م ...
» بررسی تأثیر برنامه های وفاداری بر جذب و نگهداری بيمه گذاران ...
» ارتباطات از قديم تا به حال: ارتباطات از دود تا چت ...
» هماهنگ سازی مفاهیم دورکاری: درک تأثیرات آن بر روی افراد و سازمانها ...
» بهره گیری از ادوات الکترونیکی برای پایش و نظارت بر کاربران اینترنت در ...
» بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید سبز بر عملکرد (محیطی، اقتصادی، تولیدی) شر ...
» هدف گذاری جهانی جدید تجارت بین المللی تولیدات جنگلی ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
عوامل موثر بر پذیرش مشتری نسبت به بانکداری اینترنتی

نویسنده:

شادی پارسایی منش
كارشناس ارشد رشته MBA دانشگاه علم و صنعت
Shadi.shd100@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
امروزه فناوري رشد و تكاملي شتابان دارد و همواره ابعادي تازه را در زندگي روزانه ما پديد مي‌آورد و در اين راه، سيستم‌هاي بانكداري الكترونيكي، خدمات بانكي آساني را براي ما فراهم آورده است. تبادل اطلاعات ميان كاربر و بانك، به‌كمك ابزارهاي خودپرداز، بانكداري موبايلي و به طور کلی بانكداري الکترونیک، تا اندازه زيادي بهبود يافته است. سيستم‌هاي بانكداري اینترنتی به همه اين امكان را مي‌دهد، كه سريع و آسان به كارهاي بانكي خود مانند، دريافت موجودي حساب،انتقال پول از یک حساب به حساب ديگر دسترسي داشته باشند. اين نوشتار درباره عوامل موثر بر پذیرش مشتری نسبت به بانکداری  اینترنتی   آن است مشتری با تمایلات قوی در مورد استفاده از خدمات اینترنتی وارد وب سایت خواهند شد و به دنبال اطلاعات بخصوص و مطمئن در سایت است.با وجود علاقه بسیاری از افراد ، مشتری هنگامیکه اقدام به استفاده از خدمات اینترنتی می نماید نگرانی هایی بابت چگونگی تضمین امنیت اطلاعات شخصی و اعتماد به خدمات اینترنتی را دارد. بنابراین ایجاد تمایل و رغبت در خریداران اینترنتی ضروری به نظر میرسد.هدف این پژوهش بررسی موانع و راهکارهای  موثر بر  پذیرش مشتری نسبت به بانکداری  اینترنتی است.امید است یافته های این پژوهش برای بانکها و کسترش خدمات آنان موثر باشد.


واژگان کلیدی: بانکداری اینترنتی،اینترنت ،اعتماد،تجارت الکترونیک

ادامه مطلب

 
 
پارادایم های برندسازی: مبانی فکری، الگوهای رفتاری و تعارضات حرکت ساز

نویسندگان:

مهدی نجفی سیاهرودی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
pooyannajafi@gmail.com
سید مسلم علوی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
alavimoslem@gmail.com

 

TMBA چکيده:
از زمان طرح مفهوم برند و استفاده از آن به عنوان ابزاری موثر در متمایز نمودن محصولات یک شرکت از سایر شرکتها، هیچ کس حتی آینده پژوهان این حوزه نیز گمان نمی بردند که برندها تبدیل به شخصیت هایی مستقل، فرهنگ پرور و هویت ساز شوند. با گذشت زمان برندها به تدریج در تعامل با محیط، ضمن تاثیرپذیری از محیط بر شاکله های فرهنگ مصرفی جامعه خود اثر گذاشتند و گاه در گذر از فرهنگ مصرفی، فرهنگ کل جامعه را متاثر نموده و به هویت یک جامعه تبدیل شدند. این مفهوم در طول تاریخ تحولات خود با چهار پارادایم اساسی شامل کلاسیک، نوگرا، فرانوگرا و فرافرانوگرا روبرو بوده است که شناخت این پارادایم ها و اینکه برای دنیای رقابتی امروز می بایست کدام پارادایم را چراغ راه شرکت کرد، از اهمیت زیادی برخوردار است. این پارادایم ها در پیشرفته ترین نوع خود با این ایده همراهند که برندها می بایست به جای تحکم بر مصرف کننده، به نجوای آنها (پیش از آنکه فریاد شود) گوش سپرده و صرف آنکه نیازهای آنها را در حالتی متوسط برآورده سازند، نیازهایی را در مشتریان ایجاد کنند که برآورده کردن آنها تنها از عهده آنها بر می آید. در مقاله حاضر با توجه به اهمیت این مسئله سعی شده است مبانی فکری موجود در هر یک از پارادایم ها ارایه گردد و با بیان مزایای مستتر در پارادایم آخر، شرکتهای داخلی به تغییر سمت و سوی فعلی خود و انجام اقدامات لازم همچون شهروندی مسئول ترغیب شوند.

واژگان كليدي: پارادایم های برندسازی، کلاسیک، نوگرا، فرانوگرا، فرافرانوگرا

ادامه مطلب

 
 
اصلاح الگوی مصرف بر مبنای آمیخته بازاریابی اسلامی

نویسنده:

نیما سلطانی نژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
 Soltani.91@ut.ac.ir

 

TMBA چکیده:
بحث کسب و کار و کارکردهای مهم آن از جمله بازاریابی، در اقتصاد اسلامی از ملاحظات و ملازمات ارزشی به خصوصی برخوردار است. به گونه ای که مبانی و پایه هاي بازاریابی در اسلام بر پایه فقه، اخلاق و ارزش هاي الهی شکل گرفته است و راه مطمئنی براي تأمین سعادت و رفاه انسان و اجتماع، پیش روي ما قرار می دهد که منجر به الگوی صحیح مصرف در جامعه می شود. این پژوهش درصدد است عوامل آمیخته بازاریابی اسلامی را که هسته اصلی علم بازاریابی را تشکیل می دهند را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. لذا جهت دستیابی به این مهم با استفاده از روش کتابخانه ای و با توجه به آیات قرآن کریم، احادیث حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، عوامل آمیخته بازاریابی که شامل محصول، قیمت گذاری، توزیع و پیش برد است استخراج گردید، سپس با رویکرد کیفی و با استفاده از تحلیل محتوی راهکارهایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف ارائه شده است.

واژگان کلیدی:  بازاریابی اسلامی، آمیخته بازاریابی، اصلاح الگوی مصرف.

ادامه مطلب

 
 
شناسایی و تدوین استراتژی در سازمان با استفاده از تکنیک‌های ANP و TOPSIS (مورد مطالعه: شرکت X)

نویسندگان:

سودابه سیدعلیزاده ،درس مدیریت استراتژیک
دانشجوی مدیریت بازرگانی-گرایش تحول دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
دکتر شهباز برآهویی
soudabeh.seyyedalizadeh@gmail.com

 

TMBA چکیده:
تحلیل سوات ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. پژوهش حاضر با هدف اولویت‌بندی استراتژی‌های تدوین شده در سازمان ایکس با استفاده از رویکرد ترکیبی تصمیم‌گیری چند معیاره و تحلیل سوات صورت گرفته است. نظر به پیچدگی روابط میان عوامل مدیریت استراتژیک از تکنیک فرایند تحلیل شبکه استفاده شده است.
با توجه به نتایج تحلیل فرایند تحلیل شبکه می‌توان گفت مهمترین فاکتور در انتخاب استراتژی وجود نیروی كار ماهر و متخصص در سازمان است. بعد از آن وجود سرمایه‌های مالی مناسب در شركت از بیشترین اولویت برخوردار است. برای شناسایی استراتژی بهینه نیز از تکنیک تاپسیس استفاده شده است. تجزیه و تحلیل تاپسیس نشان می‌دهد شرکت X برای برنامه ریزی استراتژیک باید بر روی نقاط قوت خود و با عنایت به تهدید‌های محیطی تکیه نماید.

واژگان کلیدی: مدیریت استراتژیک، تحلیل سوات، فرایند تحلیل شبکه، تاپسیس

ادامه مطلب

 
 
بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و فرهنگ سازمانی

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی میناب( دکترای مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی )  
فریبا مقسمی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات هرمزگان
fariba.moghassemi@gmail.com  

 

TMBA چکیده:
معمولاً، هر سازمان ابتدا به‌صورت يك واحد كوچك تأسيس مي‌شود. در شروع فعاليت سازمان، فرهنگ در آن با توجه به عوامل مختلفي به‌سرعت شكل مي‌گيرد. شكل‌گيري فرهنگ بستگي دارد به دلايل به وجود آمدن سازمان و جايگاه آن در جامعه و عوامل موفقيت آن از قبيل كارايي، مر غو بيت كالا، كيفيت ارائه خدمات به ارباب رجوع يا مشتريان، ابداع و نوآوري، تلاش زياد و وفاداري نسبت به سازمان. وقتي سازمان متولد مي‌شود تلاش زيادي از طرف كاركنان براي موفقيت سازمان صورت مي‌گيرد. در حقيقت فرهنگ نشانگر درجه تلاش و تصوير كاركنان از كار خود و آينده سازمان است. به‌تدريج كه سيستمهاي پاداش سياستها، خط مشيها و قوانين حاكم بر كار تدوين مي‌يابند، مجموعه اين عوامل بر شكل‌گيري فرهنگ اوليه سازمان تأثيرات عميق مي‌گذارد. اين عوامل از طرف سازمان رسمي مشخص‌كننده نوع رفتار و طرز برخوردهايي هستند كه براي موفقيت سازمان مهم خواهند بود
مديريت ارتباط با مشتريان تلاش سازماني در جهت به دست آوردن و حفظ مشتري است . مديريت ارتباط مشتري مي داند كه مشتريان هسته يك يك كسب و كارند و موفقيت يك شركت به مديريت موثر روابط با آنان وابسته است . مديريت ارتباط مشتري بر ساختن روابط بلند مدت و با ثبات كه بر ارزش مشتري وشركت مي افزايد ، تمركز مي نمايد.مديريت ارتباط با مشتري استراتژي است كه براي كسب آگاهي بيشتر در مورد نيازها و رفتار مشتريان و ارتباط بيشتر با آنان استفاده مي شود. روابط خوب با مشتري رمز موفقيت در كسب و كار است. روشي است جهت شناسايي مشتريان و راضي نگه داشتن و تبديل آنها به مشتريان هميشگي است.

واژگان کلیدی: مدیریت ،مشتری ،مدیریت ارتباط با مشتری ،فرهنگ سازمانی

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثیر موانع سازمانی بکارگیری تجارت الکترونیک در صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

نویسندگان:

محمدرضا آزاده دل
استادیار مدیریت دولتی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
سیدجابر عنایتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علوم و تحقیقات گیلان

sjenayati0@gmail.com

 

TMBA چکیده :
برای موفقیت در دنیای الکترونیکی، اوّلین و مهمترین گام، برنامه ریزی جهت شناسایی موانع بکارگیری تجارت الکترونیکی می باشد.امروزه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) به عرصه اقتصاد و تجارت، منجر به شکل گیری انقلابی به نام «تجارت الکترونیکی» شده است که عقب افتادن از این سیر تحوّل، نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصادی جهان نخواهد داشت؛ موانع متعددی در بکارگیری تجارت الکترونیکی مؤثر هستند که عوامل سازمانی یکی از مهمترین آنها بشمار می روند. در کشور عزیزمان ایران نیز علیرغم اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، توسعۀ تجارت الکترونیکی با موانع و چالشهای متعددی روبروست. در این میان، استان ‘گیلان با دارا بودن سهم عظیمی از تولیدات کشاورزی، از این چالشها و موانع بی نصیب نمانده است؛ هدف از ارائه این مقاله تلاش در جهت پرده برداری از این موانع و اولویت بندی آنها و به دنبال آن ارائه راهکارهایی برای رفع آنهاست. پرسشنامۀ طراحی شده، ابزار جمع آوری داده های اوّلیه این تحقیق می باشد. جامعه آماری این تحقیق صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان می باشد. بدین منظور جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق و دستیابی به نتیجه، از  نرم افزار آماری SPSS  و برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق، از آزمون فریدمن استفاده گردیده است.

واژگان کلیدی :
موانع سازمانی، تجارت الکترونیک، صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثیر موانع سازمانی بکارگیری تجارت الکترونیک در صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

نویسندگان:

محمدرضا آزاده دل
استادیار مدیریت دولتی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
سیدجابر عنایتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علوم و تحقیقات گیلان
 

sjenayati0@gmail.com

 

TMBA چکیده :
برای موفقیت در دنیای الکترونیکی، اوّلین و مهمترین گام، برنامه ریزی جهت شناسایی موانع بکارگیری تجارت الکترونیکی می باشد.امروزه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) به عرصه اقتصاد و تجارت، منجر به شکل گیری انقلابی به نام «تجارت الکترونیکی» شده است که عقب افتادن از این سیر تحوّل، نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصادی جهان نخواهد داشت؛ موانع متعددی در بکارگیری تجارت الکترونیکی مؤثر هستند که عوامل سازمانی یکی از مهمترین آنها بشمار می روند. در کشور عزیزمان ایران نیز علیرغم اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، توسعۀ تجارت الکترونیکی با موانع و چالشهای متعددی روبروست. در این میان، استان ‘گیلان با دارا بودن سهم عظیمی از تولیدات کشاورزی، از این چالشها و موانع بی نصیب نمانده است؛ هدف از ارائه این مقاله تلاش در جهت پرده برداری از این موانع و اولویت بندی آنها و به دنبال آن ارائه راهکارهایی برای رفع آنهاست. پرسشنامۀ طراحی شده، ابزار جمع آوری داده های اوّلیه این تحقیق می باشد. جامعه آماری این تحقیق صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان می باشد. بدین منظور جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق و دستیابی به نتیجه، از  نرم افزار آماری SPSS  و برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق، از آزمون فریدمن استفاده گردیده است.

واژگان کلیدی :
موانع سازمانی، تجارت الکترونیک، صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

ادامه مطلب

 
 
ارتباط مدیریت بازرگانی و اهمیت آن در بخش خصوصی

نویسندگان:

دکتر شهباز برآهویی

هادی فرخی
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور واحد قشم
 

Alborz_72_72@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
اهداف ارتباط بازرگانی در مدت زمان طولانی وابستگی بین شرکا ایجاد می کند. در واقع ، بررسی با ملاحظه بخش خصوصی برای تجارت راحت کالاها در طبقه بندی مرسوم بعنوان ابزاری برای توسعه ارتباطات موثر ارائه گردید. سهم اصلی بررسی استفاده ارتباط نزدیک وظیفه شناسی بخش خصوصی و موفقیت استراتژی توسعه برند فروشگاه است.  بررسی طرحی بر اساس یک نمونه از 434 فرد و با استفاده از نرم افزار EQS، نشان می دهد که تجربه مشتری، رضایت، اعتماد، و تعهد به برچسب های خصوصی نقش مهمی در اعتماد مشتری نسبت به برچسب های خصوصی در راحتی کالاهای، افزایش گرایش مصرف کنندگان به خرید برچسب های خصوصی در مقوله های جدید از قبیل کالاهای بادوام بازی می کند. ایجاد اعتماد و تعهد، که در نهایت سبب  دائمی شدن مشتری می شود، بنابراین یک هدف استراتژیک و منبع سود دهی دراز مدت برای خرده فروشان می باشد.

واژگان کلیدی : بازاریابی رابطه ایی-برچسب خصوصی –اعتماد-تعهد-تجربه-وفاداری

ادامه مطلب

 
 
بررسی مشکلات سیستمهای مدیریت کانالهای توزیع کالا در ایران

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب
مریم شباهنگ
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم تحقیقات هرمزگان
electronic.shabahang@gmail.com

 

TMBA چکیده:
اگر فرایند اقتصادی را در چهار مرحله اساسی تولید، تبلیغات، توزیع و مصرف خلاصه کنیم، عملیات توزیع به عنوان حلقه واسط میان تولید و مصرف، بر هر یک از دو بخش مذکور آثار مثبت و منفی قابل ملاحظه ای خواهد داشت . یعنی یکی از مسائل مهمی که مدیران با آن مواجه اند, تصمیم گیری در مورد توزیـع کالاست, زیرا این تصمیم بر دیگر تصمیمات بازاریابی از جمله قیمت گذاری ، تبلیغات و بسته بندی و... اثر مستقیم دارد. توزیع به زبان ساده به معنای رساندن محصول تولید شده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب می باشد. شرکتها اغلب به این عنصر بازاریابی توجه نداشته و برای خود مشکلاتی ایجاد می کنند و زمینه موفقیت رقبا را فراهم می آورند. مدیران باید در انتخاب کانالهای توزیع دقت کنند ,چون دیگر آمیخته های بازاریابی( محصول ، قیمت ، پیشبرد فروش ) کم و بیش قابل تغییر می باشند ولی کانال توزیع زمانی که انتخاب شد به آسـانی قابل تغییر نمی باشد.توزیع همواره یکی از مهمترین معضلات سازمانها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسئله توزیع و شاخه های آن ، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود . تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات وهزینه و تعادل بین آنها ازجمله وظایف مدیریت توزیع فیزیکی است. دراین مقاله کانالهای توزیع در ایران را بررسی می کنیم.

واژگان کلیدی: سیستمهای مدیریت  ، کانالهای توزیع ، ایران

ادامه مطلب

 
 
منابع انسانی و عملیات نوآوری در سازمان

نویسندگان:
محمد اناهید
دانشگاه هرمزگان ،کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
جمشید جعفری دارابجردی
 عضو هیات علمی، مدیریت بازرگانی، دکترا

 

TMBA چکیده:
در محیط متغیر و ناپایدارامروز لازم است که تمامی سازمان ها به منظور حفظ و بقاء خود، نیروي انسانی خود را به عنوان یک سلاح رقابتی به کار گیرند تا بدین طریق بتوانند همراه با این تغییرات گام بردارند. واضح است که در چنین محیطی با تغییرات سریع، افراد باید براي مقابله با چالش هاي جدید قادر به انطباق خود با این تغییرات باشند که این امر، کارکنان سازمانی را مستلزم می کند تا علاوه برکسب دانش و مهارت هاي جدید، خلاق و نوآور باشند وخود را با تغییرات جدید منطبق نمایند از این رو در محیط ناپایدار کنونی اهمیت توسعه و بهسازي منابع انسانی در جهت بهره وري بر کسی پوشیده نیست.
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عملکرد منابع انساني ونوآوری در سازمان ها بوده که  نقشي حياتي در هدايت افراد به سوي توسعه فعاليت هاي نوآورانه ايفا مي کند. عملکرد منابع انساني و نوآوري سازماني، دو عامل مهم و ابزار اصلي سازمان ها برای نيل به اهداف سازماني است. روش تحقیق بصورت پیمایشی - توصیفی وکتابخانه ای بوده است .نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر گویای عملکرد منابع انساني در راستای استخدام، آموزش، مشاركت، ارزيابي عملكرد و پاداش بر نوآوري سازماني اثر مثبت دارد و برنگرش ها و رفتارهاي كاركنان و ايجاد نوآوري سازمانی تاثيرگذار است.

 

واژگان کلیدی:  منابع انسانی ، نوآوری ، خلاقیت ، عملکرد منابع انسانی ، نوآوری در سازمان ، سازمان و نوآوری

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 110 صفحه بعد