Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بازاریابی تعاونی
» ساختار سازمانی و توانایی های بازاریابی ویژه در SME ...
» شناسایی علل شکست استراتژی های تنوع
» بازاریابی اجتماعی، حوزه ای نوین در مقوله بازاریابی ...
» بررسی و تحلیل تاثیر نفت در بازار و اقتصاد کشور ...
» ارزیابی تأثیر برند و شخصیت نام تجاری بر وفاداری و رضایت مشتریان ...
» بازاریابی سیاسی، چارچوب مفهومی
» تازه های نشر: مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر با ترجمه مهدی امیرجعفری منت ...
» تازه های نشر: اقتصاد مدیریت و راهبردهای تجاری منتشر شد ...
» تازه های نشر: «علم اقتصاد؛ قدم اول» منتشر شد ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
شرکت های کوچک و متوسط و راهکارهای بهبود اثر بخشی بازاریابی

نویسندگان :

سید مجید سید حسینی

 m.hoseini1@yahoo.com

دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

زهره توزنده جانی

ztoozandeh@yahoo.com

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

 

 

TMBAچکيده 

توسعه بنگاه های کوچک و متوسط، رمزتوسعه اقتصادي دهه آينده است.بررسيها نشان داده است که صنايع کوچک و متوسط از راه چهار مجراي کارآفريني ،نوآوري ،تغيير فناوري پويايي صنعت و درنهايت ايجاد فرصتهاي شغلي و افزايش درآمد براقتصاد جهاني تاثير گذارند.به علاوه، شدت يافتن رقابت جهاني، افزايش بي اطميناني و تقاضاي فزاينده براي محصولات متنوع باعث شده است که توجه به اين صنايع بيشتر شود .هرچند صنايع بزرگ به جهت داشتن مزيتهاي ناشي از اثر مقياس انبوه، دامنه توليد، تجربه و اثر سازماندهي، هنوز هم مورد توجه سياستگذاران اقتصادي هستند؛ اما مزيتهاي صنايع کوچک و متوسط به علت وجود اثر حمل و نقل، اندازه بازار، موثر بودن انتخاب و کنترل ،اين صنايع را در توليد اغلب کالاها به انتخاب اول مبدل ساخته است.

ادامه مطلب

 
 
نقش مدیریت دانش در سازمانها ( مزایا ، معایب و تاثیرات )

نویسندگان :

دکتر شهباز برآهویی

دکتری مدیریت , استادیار دانشگاه آزاد قشم

دانشجو زهرا حاجبی

 دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی مالی دانشگاه آزاد واحد قشم

Mis.hajebi@yahoo.com

 

TMBAچکیده: 

امروزه دانش به عنوان یک سرمایه و دارایی غیر ملموس است و در سازمان ها نقش مهمی دارد ویکی از مباحث اصلی در همۀ حوزه های علمی است. مدیریت دانش به عنوان پارادایم حاکم بر سازمان های پیشرو،توان احاطه بر دانش موجود در سازمان را در اختیار مدیران نهاده و امکان تداوم حضورشان را در دنیای پر رقابت امروزی،فراهم می سازد. سازمانی که مبتنی بر دانش است تفاوتهایی با سازمان های دیگر دارد. در این مقاله پس از بیان مقدماتی از مدیریت دانش و موانع و ضروریات و استراتژی و کاربرد آن در سازمان مورد کنکاش قرار خواهد گرفت.

 

واژگان کلیدی : مدیریت دانش،سازمان دانش،مزایای مدیریت دانش

 
 
مدیریت برند در بازاریابی

نویسندگان :

دکتر شهباز براهویی

 مرضیه دهقانی سلطانی

دانشجوی کارشناسی ارشد رشته  مدیریت بازرگانی گرایش داخلی دانشگاه آزاد واحد قشم  

rasolnagm@yahoo.com 

 

 

TMBA چکیده :

امروزه فرآیند بازاریابی وجدان کاری تولید محسوب شده و اثر بخشی آن در گرو وفاداری مشتریان است کوشش مبتکران و افراد خلاق در انتخاب نام تجاری ، تبدیل یک نیاز اجتماعی را به فرصتی سودآور تسریع می نماید سرعت تحولات در این حوزه به آسانی اصول موفقیت آمیز حرفه ای دیروز را از رواج انداخته و منسوخ می کند  با توجه به تعریف ، برند معنایی جامع تر از نام تجاری داشته چرا که نام تجاری علائم و نشانه ها (لوگو) را شامل نمی شود. نام تجاری حس بینایی شرکت را تقویت کرده و در عین متانت می بایستی بعنوان یک چالش در اذهان مشتریان جلوه گری نماید از نام تجاری به زبان روی بسته بندی یاد می گردد بسته بندی و نام تجاری مکمل یکدیگر و یک همزیستی اجباری را در کنار هم تجربه می کنند نام تجاری مناسب نوعی هم افزایی ایجاد کرده و جزئی از زنجیره ارزش شرکت محسوب می گردد بطور کلی نام تجاری هویت بخش محصول و تضمین کننده فروش است در هنگام معرفی نام تجاری باید بررسی های لازم از حیث اینکه قبلاً در هیچ کشوری به ثبت نرسیده باشد صورت پذیرد که در عین حال فراگردی پرهزینه و زمان براست.
 نام تجاری شاخص سرعت عمل مشتریان در فرآیند انتخاب را افزایش داده و صرفه جویی در زمان را برای ایشان به دنبال خواهد داشت نام تجاری ضمن شاخص بودن می بایستی قدرت سرایت پذیری و رسایی مناسبی داشته باشد یکی از وظایف بخش تحقیق و توسعه (R&D) در هر شرکت ، خلاقیت ، حفظ و اعتلای نام تجاری است تبلیغات نام تجاری در مرحله معرفی در چرخه (PLC) هزینه زاست که فرآیند رمزگذاری و جایگاه یابی در بازار را به دنبال دارد از سویی دیگر اعتقاد به برگشت سرمایه گذاری (ROE) و مزیتی که در زنجیره ارزشی بازاریابی ایجاد می کند حائز اهمیت است یکی از مهمترین وظایف بازاریابان ایجاد ، حفظ و ارتقای نام تجاری است و بسیاری آن را هنر و بیان بازایابی دانسته که از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد انتخاب نام تجاري کالا يا خدمتي که در يک صنعت ارائه مي‌‌شود مي‌‌تواند سودآورترين بخش از يک استراتژي بازاريابي باشد در ساده‌ترين تعريف، نام تجاري را مي‌‌توان سمبل و نمادي از کالاي شما دانست که قادر است از طريق آرم، ترکيب رنگ‌ها، صدا، مظاهر و حتي شيوه‌هاي نوشتاري، پيام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولين نگاه کالاي شما را به ذهن وي آورد.

ادامه مطلب

 
 
شماره جديد مجله «مطالعات مديريت صنعتي» منتشر شد
نيوشا صداقت کيش- شماره جديد مجله «مطالعات مديريت صنعتي» (27، سال دهم، زمستان 1391) منتشر شد.

در اين شماره مي خوانيد:

طرح ريزي و بهبود بسط عملکرد کيفيت (رويکرد مدل کانو فازي)
- عادل آذر، مريم شريعتي راد

ارائه يک شاخص اعتبار خوشه بندي جديد با استفاده از معيار فاصله جاکارد
- محمدحسين فاضل زرندي، سولماز غضنفر اهري، نادر غفاري نسب

رويکرد الگوريتم فرا ابتکاري کلوني زنبور عسل مصنوعي براي تعيين مکان بهينه سوئيچ ها در شبکه ارتباطي تلفن همراه
- سيد محمدعلي خاتمي فيروزآبادي، امين وفادار نيکجو

رتبه بندي حالات بالقوه زيان آور با استفاده از تحليل خوشه اي فازي مطالعه موردي: واحد فولادسازي شرکت فولاد آلياژي ايران
- سيد حيدر ميرفخرالديني، مسعود پور حميدي، فائزه السادات ميرفخرالديني

محاسبه ميزان ناسازگاري ساختار سلسله مراتبي و ماتريس هاي مقايسات زوجي در فرايند تحليل سلسه مراتبي فازي
- محمدحسين آرمان، جمشيد صالحي صدقياني، سارا مژدهي، علي نظرلي

توسعه دو الگوريتم چند هدفه براي حل چند هدفه زمانبدي کارگاهي منعطف با در نظر گرفتن توان مصرفي ماهانه
- سيد حبيب اله رحمتي، مصطفي زنديه

کنترل آماري شاخص هاي عملکرد زمان و هزينه در پروژه هاي عمراني
- علي اکبر اکبري، امير صالحي پور

صاحب امتياز: دانشگاه علامه طباطبائي- دانشکده مديريت و حسابداري

مديرمسئول: دکتر جمشيد صالحي صدقياني

سردبير: دکتر مقصود اميري

تلفن: 14- 88770011

فاکس: 88879402

نشاني اينترنتي: www.maf.atu.ac.ir
 
 
بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی بر رفتار خرید وسواسی و خرید آنی

(مورد مطالعه: دانشگاه های استان گلستان)

نویسندگان : 

دکتر نرگس دل افروز

استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

دكتر محمد طالقانی

دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

مصطفی فرح زاد

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(بازاریابی)دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 

 

TMBA چكيده:

در این پژوهش، با استفاده از بررسی ویژگی های شخصیتی، عوامل مؤثر بر رفتار خرید وسواسی و آنی تجزیه می شود. با بهره گیری از معادلات ساختاری و تحلیل های آماری، مهمترین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم مصرف کنندگان وسواسی مشخص می شود. روش تحقیق توصیفی پیمایشی از شاخه میدانی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری با استفاده از فرمول نمونه گیری از جامعه نامحدود برآورد شده است. ابزار اندازه گیری این تحقیق پرسشنامه استاندارد می باشد ، که ابتدا 40 پرسشنامه در یک جامعه آماری پیش آزمون گردید و پس از اطمینان از پایایی پرسشنامه تعداد 385 پرسشنامه توزیع شد. در این پژوهش از معادلات ساختاری تحت نرم افزار لیزرل  استفاده شده و البته از آمار توصیفی تحت برنامه اس.پی.ای.اس هم بهره برده شده است.

ویژگی های شخصیتی این امکان را برای بازاریابان و مدیران بازاریابی مهیا می سازد تا با شناخت مهمترین عوامل در هر سطح و مقایسه وضعیت بازار هدف خود با رقبا، استراتژی و برنامه ریزی های خود را برای جذب و حفظ مشتریان طرح ریزی نمایند.

 

واژگان کلیدی: خرید وسواسی ، خرید آنی، ویژگی های شخصیتی ، رفتار مصرف کننده

ادامه مطلب

 
 
بررسی رابطه بین رضایت مشتریان وکیفیت خدمات ارائه شده از دستگاه خودپرداز

نویسنده :علی بهروزخواه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی –گرایش بازاریابی
دانشگاه ازاد واحد قشم
behrozkhah@yahoo.com

 

TMBA چکیده :

یکی از شیوه های بانکها وموسسات مالی در جهت رضایت مشتریان  وارائه خدمات به آنها استفاده ازابزارارتباطی  بنام دستگاه خودپرداز که قادر است بصورت غیر حضوری خدماتی شامل :پرداخت –وجه نقد/ پرداخت قبوض/ انتقال وجه وغیره........انجام دهد.بکارگیری نکات ایمی در جهت حفاظت – فیزکی از کارت عابربانک وهمچنین الزام برمخفی نمودن رمز کارت وعدم دسترسی دیگران از اهم موارد است. توزیع مناسب دستگاههای خودپرداز از سوی بانکها وموسسات مالی می تواند برروند سهولت کاروسرعت بخشیدن وسرانجام به رضایت مشتریان  منجر شود . بانکها درقبال تعهدی  که به مشتریان دارند باید هم در توزیع وهم در ارائه خدمات از طریق دستگاههای خودپرداز از بالاترینوجدید ترین تکنولوژی استفاده کنند .

 

واژگان کلیدی :خودپرداز/رضایت از ارائه خدمات /عدم افشای رمزکارت

ادامه مطلب

 
 
مدیریت برند در بازاریابی
نویسندگان: 

مرضیه دهقانی سلطانی

دانشجوی کارشناسی ارشد رشته  مدیریت بازرگانی گرایش داخلی دانشگاه آزاد واحد قشم

 

TMBA چکیده :
امروزه فرآیند بازاریابی وجدان کاری تولید محسوب شده و اثر بخشی آن در گرو وفاداری مشتریان است کوشش مبتکران و افراد خلاق در انتخاب نام تجاری ، تبدیل یک نیاز اجتماعی را به فرصتی سودآور تسریع می نماید سرعت تحولات در این حوزه به آسانی اصول موفقیت آمیز حرفه ای دیروز را از رواج انداخته و منسوخ می کند  با توجه به تعریف ، برند معنایی جامعتر از نام تجاری داشته چرا که نام تجاری علائم و نشانه ها (لوگو) را شامل نمی شود  نام تجاری حس بینایی شرکت را تقویت کرده و در عین متانت می بایستی بعنوان یک چالش در اذهان مشتریان جلوه گری نماید از نام تجاری به زبان روی بسته بندی یاد می گردد بسته بندی و نام تجاری مکمل یکدیگر و یک همزیستی اجباری را در کنار هم تجربه می کنند نام تجاری مناسب نوعی هم افزایی ایجاد کرده و جزئی ز زنجیره ارزش شرکت محسوب می گردد بطور کلی نام تجاری هویت بخش محصول و تضمین کننده فروش است در هنگام معرفی نام تجاری باید بررسی های لازم از حیث اینکه قبلاً در هیچ کشوری به ثبت نرسیده باشد صورت پذیرد که در عین حال فراگردی پرهزینه و زمان براست نام تجاری شاخص سرعت عمل مشتریان در فرآیند انتخاب را افزایش داده و صرفه جویی در زمان را برای ایشان به دنبال خواهد داشت نام تجاری ضمن شاخص بودن می بایستی قدرت سرایت پذیری و رسایی مناسبی داشته باشد یکی از وظایف بخش تحقیق و توسعه (R&D) در هر شرکت ، خلاقیت ، حفظ و اعتلای نام تجاری است تبلیغات نام تجاری در مرحله معرفی در چرخه (PLC) هزینه زاست که فرآیند رمزگذاری و جایگاه یابی در بازار را به دنبال دارد از سویی دیگر اعتقاد به برگشت سرمایه گذاری (ROE) و مزیتی که در زنجیره ارزشی بازاریابی ایجاد می کند حائز اهمیت است یکی از مهمترین وظایف بازاریابان ایجاد ، حفظ و ارتقای نام تجاری است و بسیاری آن را هنر و بیان بازایابی دانسته که از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد انتخاب نام تجاري کالا يا خدمتي که در يک صنعت ارائه مي‌‌شود مي‌‌تواند سودآورترين بخش از يک استراتژي بازاريابي باشد در ساده‌ترين تعريف، نام تجاري را مي‌‌توان سمبل و نمادي از کالاي شما دانست که قادر است از طريق آرم، ترکيب رنگ‌ها، صدا، مظاهر و حتي شيوه‌هاي نوشتاري، پيام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولين نگاه کالاي شما را به ذهن وي آورد.

ادامه مطلب

 

 
 
تجارت الکترونیک وامنیت

نویسندگان :

نسترن معتمد

دکتر شهباز برآهویی

 

TMBAچکیده:

تجارت الکترونيک و به تبع ، مدلهاي تجارت الکترونيک اولين بار در اوايل دهه 70 ( ميلادي) ارايه شدند. در اين دوره استفاده از مدلهاي تجارت الکترونيک بسيار گران بود و عموم کاربران آن را،  شرکتهاي بزرگ مالي و بانکها و گاهي شرکتهاي بزرگ صنعتي تشکيل مي دادند.
Electronic Fund Transfer (EFT) از اولين نمونه هاي مدلهاي تجارت الکترونيک مورد استفاده بود که به منظور ارتباط مالي بين موسسات مالي مورد استفاده قرار مي گرفت. کاربرد تجارت الکترونيک در اين دوره دشوار بود.
به علاوه نياز به سرمايه گذاري‏هاي سنگين براي تهيه بستر موردنياز آن لازم بود.  لذا محدوده کاربرد آن به موسسات مالي و شرکتهاي بزرگ محدود مي شد .امروزه تجارت الکترونیک یکی ازپیشرفته ترین انواع رقابت دربازاربازاریابی جهان امروزبه شمار می آیدکه مبتنی برپردازش و انتقال الکترونیکی داده ها می‏باشد. تجارت الکترونیک شامل چهاردیدگاه ارتباطی، فرایندکسب. کارريالخدماتب و به هنگام میاشدکه دراین مقاله به شرح آن می‏پردازیم. هم چنین تجارت الکترونیک دارای انواع سطوح، دیدگاه های کاربرد، مدل ها وزیرساخت‏های لازم میباشدکه دراین مقاله به شرح و توصیف آن می‏پردازیم. هدف این مقاله بررسی و شرح امنیت درتجارت الکترونیک می باشد که منظورآن اطمینان خاطر مشتری ازداشتن اعتبار و عدم کپی یا جعل می‏باشد.

 

واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک، تجارت، بازاریابی موفق

ادامه مطلب

 

 
 
بررسی عوامل موثر در پیاده سازی موفقیت CRM در بنگاههای معاملاتی املاک

نویسندگان :

دکترشهباز برآهویی

دکترای بازاریابی و استاد گروه مدیریت

عالیه خاکساری

دانشجوی کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم . 

aruishzareei@yahoo.com

 

TMBAچکیده :

امروزه سازمان ها ، مشتریان را محورتمام فعالیتهای خود قرارداده و استراتژی های بازاریابی و فروش خود را براین اساس تنظیم می کنند درهمین راستا یکی از چالش های اصلی بنگاه های اقتصادی ، تدوین استراتژی نظام مدیریت ارتباط با مشتری (CRM ) است.

 دردنیای رقابتی امروز ، مشتری نقش کلیدی و مهمی در حفظ جایگاه و نهایتاً بقای سازمان ها دارد . مدیریت ارتباط با مشتری یاری رسان سازمان ها در ایجاد ارتباط اثر بخش با مشتریان است .

تحقیق حاضر به بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM ) دربنگاه های معاملاتی املاک می پردازد .

هدف از این تحقیق بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی نقاط قوت وضعف بنگاه های معاملاتی املاک در زمینه پیاده سازی (CRM )  می باشد .

 

واژگان کلیدی : مدیریت ارتباط با مشتری ـ مشتری ـ بنگاه معاملاتی املاک

ادامه مطلب

 
 
شناسایی و رتبه بندی عوامل آمیخته بازاریابی موثر بر تصمیم خرید مصرف کنندگان در خرید چای ایرانی

(مطالعه موردی: شهرستان بجنورد)

 

نویسندگان : 

دکتر منوچهر نیکنام

استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه غیرانتفاعی کار- واحد خرمدره

niknam2001@yahoo.com

مهدی شکفته، دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه غیرانتفاعی کار، واحد خرمدره، گروه مدیریت بازرگانی

mahdi.shekofteh@yahoo.com

 

TMBAچکیده

       تحقیق حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل آمیخته بازاریابی موثر بر تصمیم خرید مصرف ­کنندگان در خرید چای ایرانی (مطالعه موردی شهرستان بجنورد) صورت گرفته است. جهت دستیابی به هدف فوق، از طریق مصاحبه با خبرگان امر و تحقیقات قبلی صورت گرفته، 6 فرضیه تدوین گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی و پیمایشی است که پرسش‌نامه­ای 18 سوالی طراحی شده و در دوره زمانی تابستان 1391، پس از تأیید روایی و پایایی (آلفای کرونباخ برابر با 0.88)، بین 106 نفر از مشتریان فروشگاه­ها­ در سطح شهرستان بجنورد به عنوان نمونه آماری توزیع گردید. تحلیل داده­ های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار spss و آزمون­های ویلکاکسون و رتبه بندی فریدمن می‌باشد. نتایج این تحقیق نشان می­ دهد که عوامل کیفیت، بسته بندی، تبلیغات، قیمت چای ایرانی، وجود "نشان استاندارد ملی ایران" بر روی بسته بندی چای ایرانی و دسترسی آسان در فروشگاه­ها، بر تصمیم خرید مصرف کنندگان در خرید چای ایرانی تأثیر دارند. وجود نشان "استاندارد ملی ایران" بر روی بسته بندی، موثرترین عامل و تبلیغات درباره ی چای ایرانی دارای کمترین اثر در کل نمونه شناخته شدند.

 

واژگان کلیدی: تصمیم خرید، چای ایرانی ، مصرف کننده

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 84 صفحه بعد