Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر آموزش ضمن خدمت بر رضایت شغلی و هوش هیجانی کارکنان ...
» ارائه مدلی جهت سنجش ارزش افزوده فکری در شرکتهای بیمه ایرانی ...
» بررسی عوامل مؤثر بر ترجیح برند از دیدگاه مصرف کننده ...
» معیارهای مالی در صنعت بیمه
» پایداری زیستی همراه با بازاریابی سبز
» بازاریابی سبز و رویکرد مصرف كننده سبز
» مدیریت بر مبنای زهد اسلامی
» اثرات مدیریت سرمایه در گردش در وجوه نقد عملیاتی ...
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری (مورد: مایع ظرفشویی ریکا)

نویسندگان:

دکتر محمد دوستار
استادیار دانشگاه گیلان
دکتر محسن اکبری
استادیار دانشگاه گیلان
فاطمه مکارمی
استادیار دانشگاه گیلان
دانشجوی کارشناسی ارشد MBA گرایش بازاریابی پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان

MAKAREMI_FRC@YAHOO.COM

 

TMBAچکیده:
سن نام تجاری بعنوان مشخصه اجتماعی و جمعیت شناختی نام تجاری بیان می شود.این مشخصه با اولین شروع مصرف کالا یا خدمت توسط مصرف کننده آغاز شده و ایفا گر نقش مهمی در ذهنیت مصرف کننده از جنبه های فیزیکی این نام تجاری ، می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری توسط مصرف کننده می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مصرف کنندگان مایع ظرفشویی ریکا است. داده های این پزوهش از طریق پرسشنامه و نمومنه ای متشکل از 400 نفر از مصرف کنندگان و به روش تصادفی ساده جمع آوری شده است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روش های آماری ، ضریب همبستگی پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان داد که میان متغیر های پژوهش رابطه معناداری وجود دارد .

واژگان کلیدی: سن نام تجاری، ترجیح نام تجاری، همبستگی پیرسون

ادامه مطلب

 

 
 
توسعه فناوري اطلاعات و تأثير آن بر عملكرد و اثربخشی سازمان

نویسندگان:

شادی پارسایی منش
کارشناسی ارشدEMBA
دانشگاه علم و صنعت ایران
Shd.p100@yahoo.com

 

TMBA چكيده:

 در عصر ارتباطات ، فناوري اطلاعات يكي از فاکتورهای با اهمیت وتأثيرگذار بر بهره وري و عملكرد سازمان است. از طرفی عملكرد شركت يكي از شاخص هاي با اهميت براي مديران و سهامداران است كه به بهره وري و سود‌آوري اهميت مي دهند بنابراین ایجاد تمایل و رغبت در شرکتها برای استفاده از این تکنولوژی ضروری به نظر میرسد.هدف این پژوهش بررسی تاثیر با اهمیت فناوري اطلاعات بر  عملکرد و پیشبرد سازمان  است.

امید است یافته های این پژوهش برای مدیران  و کسانی که با توجه به عصر اینترنتی سعی در پیشرفت کسب و کار خویش را دارند موثر باشد.

 

واژگان كليدي: بهره وری – فناوي اطلاعات – عملكرد سازمان-عصر ارتباطات

ادامه مطلب

 
 
قابلیت بازاریابی و اهمیت آن در شرکتها

نویسنده:

نجیبه عباسی رستمی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان
najibeh.abbasi@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
محیط کسب و کار امروز به شدت تحت تأثیر رقابت میان شرکتها و تغییرات سریع تکنولوژی و تغییرمداوم خواسته ها و نیازهای مشتریان است. با افزایش روز افزون رقابت، و تنوع نیازها و خواسته های مشتریان سازمان باید به فکر دستیابی به مزیت های رقابتی باشند. ایجاد و حفظ مزیت رقابتی، مستلزم شاستگی هایی است که با تکیه بر قابلیت های سازمان، برای مشتریان ارزش ایجاد می کند. از عومل مهمی که می تواند موجب ارتقای عملکرد شرکتها شود، قابلیت بازاریابی است. قابلیت بازاریابی  شرکت را قادر می سازد تا ارزش افزوده ای برای کالا و خدمات بدست آورده و خود را با تقاضای رقابتی تطبیق دهد. این مقاله قصد دارد تا به اهمیت قابلیت بازاریابی بپردازد. در این مقاله ابتدا مفهوم قابلیت بازاریابی شرح داده شده و سپس به اهمیت آن در شرکتها پرداخته می شود.


واژگان کلیدی: قابلیت، قابلیت بازاریابی، دیدگاه مبتنی بر منابع.

ادامه مطلب

 
 
نقش و اهميت تبليغات محيطي

نویسندگان:
دكتر شهباز برآهويي
مرضيه آب رون
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازاريابي
دانشگاه پيام نور قشم
M.Abroon256@gmail.com

 

TMBA چكيده:

صنعت تبليغات محيطي هم زمان با دوران اتومبيل شكوفا شده است . امروز رسانه تبليغات محيطي وسيله ارتباطي فعالي براي انتقال پيام به ميليون ها نفر مصرف كننده است. در تغييرات يك دهه اخير، رسانه تبليغات محيطي به عنوان يك ابزار كارآمد پيام رساني به مشتريان بالقوه ، براي توليد كنندگان باقي مانده است. در واقع اين تبليغات محيطي حامل پيام براي عموم افراد جامعه است و تحولات سريع در شيوه زندگي ،تقاضاي اكثر مصرف كنندگان است. داشتن زمان هاي كاري قابل انعطاف ، تعطيلات آخر هفته ، امكان خريد 24 ساعته ،امكانات تكنولوژيكي پيشرفته تر،و همچنين فعاليت بيشتر همگي به علت وجود تقاضا براي رضايتمندي بيشتر وحضور استانداردهاي بالاتر در زندگي اكثر مردم است. تغييرات رفتاري مردم در جامعه سبب افزايش درخواست براي تبليغات محيطي در انواع گوناگون آن شده است. در واقع تبليغات محيطي پيام خود را به صورت ساده اما پر قدرت به مصرف كنندگاني كه در حال جابه جايي و مسافرت هستند ، به خصوص درست در زماني كه در محل خريد حضور دارند مي رساند . حضور تبليغات محيطي در مراكز تجاري امكان گفتگو با مصرف كنندگان و مشتريان بالقوه را به تبليغ كنندگان مي دهد . هنگامي كه مصرف كنندگان در حال جابه جايي هستند، تبليغات تاثير خود را مي گذارد تا آن ها طي مسافرت هاي روزانه ، پيام هاي مختلفي را دريافت كنند. هم مكاني تبليغات محيطي با نواحي بازار و مراكز تجاري اين امكان را به تبليغ كنندگان مي دهد كه با مشتريان فعلي و آتي خود ارتباط برقرار كنند . البته تلويزيون هايي كه در اماكن عمومي نصب هستند ، نيز در اين دسته قرار مي گيرند.

 

واژگان کلیدی: تبلیغات، تبلیغات محیطی، تبلیغات شهری

ادامه مطلب

 
 
تاثیر استعدادیابی منابع انسانی بر بهره وری یک سازمان

نویسندگان :

ابراهیم پارسافر، غلامرضا محتشم زاده

gho_mohtashamzadeh@yahoo.com  

دانشگاه آزاد اسلامی واحدبین الملل قشم

کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی

 

TMBA چکیده:
مدیریت استعداد به عنوان سیستمی برای شناسایی، استخدام، پرورش، ارتقا و نگهداری افراد مستعد، با هدف بهینه کردن توان سازمان به منظور تحقق نتایج کسب و کار، تعریف شده است. با توجه به تعریف مدیریت استعداد و در نظرگرفتن چرخه حیات کارکنان به عنوان مدلی برای یکپارچه‌سازی، مهمترین فرایندهای توسعه منابع انسانی، می توان دریافت که مباحث مرتبط به مدیریت استعداد به عنوان یکی از مهمترین عواملی می باشد که بر بهره وری و توسعه یک سازمان تاثیر گذار است. از آنجا که سازمان ها در آینده با چالش رقابتی فزاینده ای مواجه خواهند بود و برای مدیریت این چالش ها نیاز به مدیران شایسته تر و اثربخش تر از مدیران امروز خواهد بود، لذا مدیریت استعداد هر روز از اهمیت بیشتری در سازمان ها برخوردار می شود. لذا در این مقاله به بررسی تاثیر استعدادیابی منابع انسانی بر بهره وری یک سازمان پرداخته شده است.


واژگان کلیدی:
بهره وری-استعداد یابی-منابع انسانی-رضایت شغلی

ادامه مطلب

 
 
نقش مدیریت کیفیت جامع در عملکرد صنعت حمل و نقل جاده ای استان گیلان

نویسندگان:

پردیس باد پای
اسماعیل انصاری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت منایع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
pardiss.badpai@gmail.com
استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان

 

TMBA چکیده:
از آنجایی که ارتقای سطح عملکرد کارکنان یکی از اهداف زیربنایی هر سازمان در جهت تحقق استراتژی ها و راهبردهای آن است لذا هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت کیفیت جامع در عملکرد صنعت حمل و نقل جاده ای استان گیلان با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری می باشد . در این پژوهش برای سنجش مدیریت کیفیت جامع از چهار بعد روابط با کارمند ، رهبری ، روابط با مشتری و مدیریت فرآیند / محصول استفاده گردید .پرسشنامه ای مشتمل بر 39 سوال بصورت طیف پنج گزینه ای لیکرت جهت جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت . کارکنان پایانه های حمل و نقل و مسافربری استان گیلان جامعه آماری این پژوهش را تشکیل دادند که پرسشنامه تحقیق میان 222 نفر از این کارکنان توزیع و پس از تکمیل ، جمع آوری گردید. یافته های تحقیق نشان داد که مدیریت کیفیت جامع تاثیر مثبت و معناداری با عملکرد سازمانی پایانه های حمل و نقل و مسافربری استان گیلان دارد و فرضیه اصلی پژوهش مورد تایید قرار گرفت.

واژگان کلیدی: مدیریت کیفیت جامع ، عملکرد ، صنعت حمل و نقل

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) برعملكرد شركت پتروشيمي فجر با استفاده از الگوي كارت امتيازي متوازن(BSC)

نویسندگان:

خانم دكتر بلقيس باورصاد
سيداحسان شجاعي
مهدي طاهري
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت صنعتي

taheri_639@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
هدف تحقيق حاضر بررسي تاثير فناوري اطلاعات و ارتباطات بر بهبود عملكرد سازماني بر اساس الگوي كارت امتيازي متوازن (BSC) در شركت پتروشيمي فجر مي باشد. روش تحقيق ، توصيفي و از نوع پيمايشي است. جامعه آماري اين تحقيق كليه مديران و كاركنان شركت پتروشيمي فجر به تعداد 624 نفر مي باشد، كه از بين اين جامعه 202 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. كه با توجه به ناهمگني و درجه بندي متفاوت نمونه، از روش نمونه گيري طبقه اي- تصادفي استفاده مي شود. براي جمع آوري اطلاعات در اين پژوهش از پرسشنامه استفاده گرديده است. تعيين تاثير بكارگيري فناوري اطلاعات بر بهبود عملكرد سازماني شركت پتروشيمي فجر بر اساس الگوي كارت امتيازي متوازن بعنوان هدف اصلي تحقيق و تعيين تاثير بكارگيري فناوري اطلاعات بر بهبود فرآيندهاي داخلي ، افزايش رشدو يادگيري، ميزان افزايش رضايت مشتريان و ميزان بهبود مالي در شركت مورد مطالعه به عنوان اهداف فرعي تحقيق مورد بررسي قرار مي گيرد. بخش اول پرسشنامه شامل سوالات عمومي و بخش دوم آن بر اساس طيف ليكرت مي باشد. جهت روايي پرسشنامه از طريق متخصصان و اساتيد راهنما و مشاور و به منظور پايايي آن  از روش اندازه گيري آلفاي كرونباخ استفاده شد كه مقدار آن 93% بدست آمد. تحقيق حاضر از نوع كاربردي و از لحاظ روش تحقيق ، توصيفي  است. تجزيه و تحليل داده هاي پژوهش در دو سطح آمار توصيفي و آمار استنباطي صورت گرفت.
جهت تحليل داده ها از آزمونهاي نرمال بودن نمره عاملها (1-sample k-s) ، مناسب بودن وضعيت عاملها ( One sample t test )، يكسان بودن اهميت عاملها (K related sample ) و تحليل واريانس يكطرفه ( Anova ) با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده گرديد. يافته هاي پژوهش نشان داد كه بيشترين تاثير فناوري اطلاعات مربوط به فرآيندهاي داخلي و كمترين تاثير مربوط به بهبود مالي مي باشد. در مجموع اينگونه بدست آمد كه بهبود عملكرد سازماني بر اساس الگوي كارت امتيازي متوازن در حد زياد متاثر از فناوري اطلاعات مي باشد.

واژگان کلیدی: فناوري اطلاعات ، عملكرد سازماني، كارت امتيازي متوازن (BSC) ، شركت پتروشيمي فجر.

ادامه مطلب

 
 
بررسي نقش ارزش ها و تجربه بر رفتار مصرف كننده

نویسندگان:

دكتر مهرداد حسن زاده دوگوري
سيد مجيد سيد حسيني
دانشجوي دكتري مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي
m.hoseini1@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
رفتار خرید مشتری توسط مجموعه ای از رفتارهای اجتماعی هدایت می شود که شامل هم عقلانیت و هم ذهنیت مشتری است که روی انتخاب برند،محصول و یا حتی کانال توزیع تاثیرمی گذارد. در طول چند دهه گذشته     نظریه های  ارزش های اجتماعی باز شناختی جدید در توضیح مکانیزم رفتار خرید  به دست آورده اند.این نظریه خود را در مرزهای سنتی نظریه های اجتماعی که در بازار یابی متولد شدند تا دیدگاه  انگیزه مشتری مداری را تحت عنوان رفتارهای خرید را جایگزین دیدگاه داخلی سازندگان کنند،گسترش داده است.


واژگان کلیدی: ارزش مصرف‌کننده، رفتار خرید، تجربه خرید، ارزش مشتری

ادامه مطلب

 
 
بررسی آثار اگهی دادن و تبلیغات فروش بر تساوی برند و تاثیر این ابعاد بر وفاداری مصرف کننده

نویسندگان:
علیرضا سلطانی  
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب

 

TMBA چکیده:
یکی از با ارزشترین داراییهای هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت میباشد هرچه ارزش نام و نشان تجاری درذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت میتواند درسایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. ارزش ویژه نام و نشان تجاری یکی از داراییهایی است که هم ارزش شرکت را حفظ میکند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال خواهد داشت. نام تجاری قولی است که تولیدکننده به مصرف کننده می دهد و شرکت را ملزم می کند تا در مورد تولیدات و سرویسی که ارائه می دهد صادق باشد. در دنیای رقابتی امروز که کالاها از نظر فیزیکی تمایز چندانی با یکدیگر ندارند یک نام تجاری معتبر  می تواند مزیت رقابتی چشمگیری ایجاد کند. در این شرایط چنانچه بتوانیم از اعتبار نام تجاری به بهترین شکل بهره ببریم می توانیم وفاداری مشتریان را که تعیین کننده سود، در طولانی مدت است برای خود جلب نماییم. امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. باافزایش وفاداری مشتریان سهم بازار ومیزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی واتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و  افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلند مدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. به نظر می رسد یکی از عواملی که به وفاداری مشتریان اثر می گذارد اعتبار نام و نشان تجاری و مزایای آن می باشد در این پژوهش تاثیر این موارد را مورد توجه قرار دادیم.در پایان، این مقاله  نشان می دهد، نام و نشان تجاری مزیتی رقابتی ایجادمی نماید.  نام و نشان تجاری نشان کیفیت و وعده به خریدار می باشد مانند طرح های خاص که مصرف کنندگان را به خرید خدمات و محصولات دارای  نام و نشان تجاری تشویق میکنند. در مجموع می توان گفت با وجود یک دهه تحقیقات همچنان برای فهم اعتبار نام و نشان تجاری که منجر به وفاداری مشتریان میشود نیاز ب تحقیقات بیشتری است.

واژگان کلیدی: تبلیغات فروش،تساوی برند،آگهی دادن مادی و غیر مادی،وفاداری،مصرف کننده نهایی

ادامه مطلب

 
 
بیمه و نقش آن در توسعه اقتصادی

نویسندگان:

مریم پورعینی                     
مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین  واحد دنده
فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی( گرایش مالی) از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
maryamporeiny@yahoo.com
سید علی فخار 
دانشجوی کارشناسی ناپیوسته حسابداری گرایش صنعتی از دانشگاه علمی کاربردی  واحد دنده قزوین
سید حسن فخار
دانشجوی کارشناسی ناپیوسته حسابداری گرایش صنعتی از دانشگاه  علمی کاربردی واحد دنده قزوین

 

TMBA چکیده:
بیمه یکی از موسسات مالی است که توانایی جمع کردن وجوه برای سرمایه گذاری در بخش صنعتی را دارد امروزه در تمامی جوامع توسعه یافته بیمه راعامل مهمی در توسعه کشورها می دانند زیرا متعقد ند بیمه در رشد بخشهای مختلف اقتصادی نقش بر جسته ای را ایفا می کند و با پوشش خسارت ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی ،انگیزه های سرمایه گذاری نیز افزایش می لذا توجه به بیمه می تواند اثر چشم گیری در بخش اقتصادی داشته باشد بطوریکه رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور بطور طبیعی تابعی از رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور است که هر چه بر میزان توسعه اقتصادی کشور افزوده شود بر گسترش فعالیت های بیمه ای نیز افزوده می شود. در حال حاضر صنعت بیمه یکی از مهم ترین نهادهای اقتصادی در جوامع پیشرفته و از قوی ترین و مهم ترین نهاد پشتیبانی کننده سایر نهادهای اقتصادی تلقی می شود.  


واژگان کلیدی :
صنعت بیمه، توسعه اقتصادی ، رشد اقتصادی،مدیریت سرمایه

ادامه مطلب

 

 

 
صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 113 صفحه بعد