Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» نگاه اقتصادی و راهبردی نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غی ...
» اظهار نظر حسابرس بر خرید سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ...
» بررسی مدیریت زنجیره تأمین از بعد انسانی ...
» بررسی نظریه ها و راههای بهبود انگیزش کارکنان در سازمانها ...
» از بشر دوستی تا تحول؛ نگاهی به بازاریابی حمایتی در کسب و کار مؤسسات و ...
» بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ...
» اثر اعتماد بر قصد پذیرش بانکداری اینترنتی مشتریان شعب بانک ملّت شهر رش ...
» گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی ...
» مدیریت الگوهای خرده فروشی
» استراتژی را نباید گفت؟!
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
بررسی آثار اگهی دادن و تبلیغات فروش بر تساوی برند و تاثیر این ابعاد بر وفاداری مصرف کننده

نویسندگان:
علیرضا سلطانی  
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب

 

TMBA چکیده:
یکی از با ارزشترین داراییهای هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت میباشد هرچه ارزش نام و نشان تجاری درذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت میتواند درسایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. ارزش ویژه نام و نشان تجاری یکی از داراییهایی است که هم ارزش شرکت را حفظ میکند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال خواهد داشت. نام تجاری قولی است که تولیدکننده به مصرف کننده می دهد و شرکت را ملزم می کند تا در مورد تولیدات و سرویسی که ارائه می دهد صادق باشد. در دنیای رقابتی امروز که کالاها از نظر فیزیکی تمایز چندانی با یکدیگر ندارند یک نام تجاری معتبر  می تواند مزیت رقابتی چشمگیری ایجاد کند. در این شرایط چنانچه بتوانیم از اعتبار نام تجاری به بهترین شکل بهره ببریم می توانیم وفاداری مشتریان را که تعیین کننده سود، در طولانی مدت است برای خود جلب نماییم. امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. باافزایش وفاداری مشتریان سهم بازار ومیزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی واتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و  افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلند مدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. به نظر می رسد یکی از عواملی که به وفاداری مشتریان اثر می گذارد اعتبار نام و نشان تجاری و مزایای آن می باشد در این پژوهش تاثیر این موارد را مورد توجه قرار دادیم.در پایان، این مقاله  نشان می دهد، نام و نشان تجاری مزیتی رقابتی ایجادمی نماید.  نام و نشان تجاری نشان کیفیت و وعده به خریدار می باشد مانند طرح های خاص که مصرف کنندگان را به خرید خدمات و محصولات دارای  نام و نشان تجاری تشویق میکنند. در مجموع می توان گفت با وجود یک دهه تحقیقات همچنان برای فهم اعتبار نام و نشان تجاری که منجر به وفاداری مشتریان میشود نیاز ب تحقیقات بیشتری است.

واژگان کلیدی: تبلیغات فروش،تساوی برند،آگهی دادن مادی و غیر مادی،وفاداری،مصرف کننده نهایی

ادامه مطلب

 
 
بیمه و نقش آن در توسعه اقتصادی

نویسندگان:

مریم پورعینی                     
مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین  واحد دنده
فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی( گرایش مالی) از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
maryamporeiny@yahoo.com
سید علی فخار 
دانشجوی کارشناسی ناپیوسته حسابداری گرایش صنعتی از دانشگاه علمی کاربردی  واحد دنده قزوین
سید حسن فخار
دانشجوی کارشناسی ناپیوسته حسابداری گرایش صنعتی از دانشگاه  علمی کاربردی واحد دنده قزوین

 

TMBA چکیده:
بیمه یکی از موسسات مالی است که توانایی جمع کردن وجوه برای سرمایه گذاری در بخش صنعتی را دارد امروزه در تمامی جوامع توسعه یافته بیمه راعامل مهمی در توسعه کشورها می دانند زیرا متعقد ند بیمه در رشد بخشهای مختلف اقتصادی نقش بر جسته ای را ایفا می کند و با پوشش خسارت ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی ،انگیزه های سرمایه گذاری نیز افزایش می لذا توجه به بیمه می تواند اثر چشم گیری در بخش اقتصادی داشته باشد بطوریکه رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور بطور طبیعی تابعی از رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور است که هر چه بر میزان توسعه اقتصادی کشور افزوده شود بر گسترش فعالیت های بیمه ای نیز افزوده می شود. در حال حاضر صنعت بیمه یکی از مهم ترین نهادهای اقتصادی در جوامع پیشرفته و از قوی ترین و مهم ترین نهاد پشتیبانی کننده سایر نهادهای اقتصادی تلقی می شود.  


واژگان کلیدی :
صنعت بیمه، توسعه اقتصادی ، رشد اقتصادی،مدیریت سرمایه

ادامه مطلب

 

 
 
بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری

نویسندگان:

رضا بلاغی اینالو
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد ، یزد، ایران
Rezabalaghi711@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
امروزه سازمان ها در محیطی پویا، پرابهام و متغیری فعالیت می کنند. یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر، تغییرات و تحولات شگرف و مداوی است که در شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی و فراملی آنها روی می دهد. پویایی های محیطی و رقابت فزاینده، سازمان ها را بر آن داشته است تا جهت فعالیت، رقابت پذیر شده و رضایت مشتریان خود را به دست آورده و از طرفی مشتریان جدید کسب کنند. اساس تمام فعالیت شرکت ها، بخصوص فعالیت های بازاریابی یافتن مشتریان، حفظ و نگهداری مشتریان سودآور، طراحی و ارائه ارزش های مورد پسند برای مشتریان و ارزش آفرینی برای آنان است.با توجه به این مسائل، مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان ها، نوعی استراتژی به شمار می رود. این مقاله به بررسی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری می پردازد و تأثیر آن را بر رضایت مشتریان مشخص می نماید.هدف پژوهش حاضر بررسی مفهومی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری می باشد. این تحقیق یک مطالعه مروری بوده و بر اساس بررسی جامع تحقیقات انجام شده در گذشته مدلی مفهومی را در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری ارائه نموده است در این پژوهش تحقیقات مرتبط از سال1377 تا سال1392را مورد بررسی قرار داده و به جای فرضیه اقدام به ارائه پیشنهاداتی بر گرفته از روابط مورد آزمون در خصوص متغیرهای تحقیق کرده است. پژوهش حاضر می‌تواند در راستای نتایج حاصل از آن، به دلیل ارائه‌ی اطلاعات مفید در حوزه‌ی مدیریت ارتباط با مشتری برای محققان ، دانشجویان و شرکت ها ارزشمند باشد.

واژگان کلیدی:  تکنولوژی، سازمان ، دانش، ندیریت ارتباط با مشتری، رضایت مشتری

ادامه مطلب

 
 
بررسی مفاهیم کارایی زیستی و بهره وری سبز حساسیتی برای توسعه بازار سبز

نویسنده:

عارف بهروز
کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران
Aref.behrooz2013@gmail.com

 

TMBA چکیده:
از آنجا که محیط زیست، بنیان هستی آدمی بوده و بهره وری سبزکلید اصلی رشد و توسعه پایدار برای تحقق آرمان های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی در جوامع بشری است، ضرورت تقویت تفکر زیست محیطی و ایجاد فرهنگ زیست محیطی در تک تک نهاده های  جامعه محسوس است. از این رو در این مقاله سعی شده که با روش تحلیلی -توصیفی اقدام به بررسی کلیدی و مبنایی مفاهیم بهره وری سبز و کارایی زیستی به عنوان ضرورتی برای حرکت کشورها به خصوص کشورهای صنعتی و در حال توسعه که حرکتی ناکارایی در فرآیند تولید در بعد زیست محیطی دارند را مورد بررسی قرار داده است. این نتیجه حاصل شد که در صورتی که یک بنگاه با مفاهیم کارایی زیستی آشنایی مبنایی پیدا کرده، سیاستمداران بنگاه تولید کننده خروجی نامطلوب می توان با تنظیم فرایند تولید ناکارای خود در تولید ضایعات در حفظ محیط زیست خود به صورت اختیار (و با داشتن مبنایی فرهنگی) در حفظ محیط زیست گام موثری را برقرار کند و در صورتی که بنگاه-های تولید کننده ضایعات مخرب محیط زیست در فرآیند ناکارای خود تجدیدنظر نکنند از این رو است که دولت باید به عنوان یک جهش کلیدی وارد عمل شده و تذکرات اساسی را در این جهت با بنگاه مخرب محیط زیست بردارد.

واژگان کلیدی:کارایی زیستی، بهره وری سبز، بازار سبز، مدیریت پسماند ها.

ادامه مطلب

 
 
سنجش کیفیت خدمات

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی، مدرس و دکتری مدیریت بازرگانی

زینب سپاه
مهدی احترامی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک

zeynab.sepah.67@gmail.com

دانشگاه علوم و تحقیقات هرمزگان

 

TMBA چکیده:
امروزه پرداختن به کيفيت کالا و خدمات در کليه زمينه‎ها در زمره اولويت‎هاي اساسي هر سازمان پيشرو مي‎باشد. در طي ساليان، تلاش جهت استفاده از مدل‎هاي سنجش کيفيت خدمت به عنوان سنجه‎هاي مهم و حساس براي قضاوت درمورد سازمان‎هاي خدماتي مورد توجه بوده است، تا حدي که اين تلاش‎ها منجر به کسب تجارب قابل ملاحظه‎اي در اين زمينه گرديده است. سازمان‎ها نيز امروزه دريافته‎اند که ارائه خدمات باکيفيت به مشتريان از مقوله‎هاي راهبردي و استراتژيک بقاي سازمان در سال‎هاي آينده است(الوانی و ریاحی،1382). در اين فصل به مباني نظري پژوهش پرداخته مي‎شود و ديدگاه انديشمندان مختلف که نقش تعيين‎کننده بر توسعه سنجش کيفيت خدمت داشته‎اند، مورد بررسي قرار مي‎گيرد. بدين منظور، ابتدا به بررسي بخش خدمات و تشريح ويژگي‎هاي آن پرداخته مي‎شود. سپس به کيفيت و مفاهيم آن پرداخته شده و نظرات انديشمندان و پيشگامان کيفيت مورد بررسي قرار مي‎گيرند. در ادامه ابعاد کيفيت در حوزه خدمات از ديدگاه انديشمندان و پژوهشگران گوناگون مورد بحث و بررسي قرار مي‎گيرد. در قسمت بعد، مدل‎هاي ارائه شده در زمينه کيفيت خدمت ارائه مي‎گردند. سپس به مرور برخي از پژوهش‎هاي انجام شده در زمينه سنجش کيفيت خدمات بانکی پرداخته مي‎شود.

واژگان کلیدی: سنجش، کیفیت، سازمان، خدمات، خدمت

ادامه مطلب

 
 
مدیریت دانش در سازمان پلیس، فرصت ها و تهدیدها

نویسندگان:

محمدتقی تقوی فرد
عضو هیات علمی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
tagavifard@atu.ac.ir
فائزه صادق عابدین
دانشجوی کارشناسی ارشد فنّاوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
مرضیه قاسمی
دانشجوی کارشناسی ارشد فنّاوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی

 

TMBA چکیده:
امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و اهمیت حیاتی آن در همه نهادهای دولتی و غیردولتی، همواره پژوهشگران در صدد ارائه راهکارهایی برای بسط و گسترش دانش و سازماندهی آن در جهت گرداوری و محافظت از اطلاعات سازمانی برای ارتقاء سطح کیفی آن هستند. از آنجایی که سازمان پلیس یکی از نهادهای بسیار پر اهمیت از آن جهت که همواره در معرض از دست رفتن اطلاعات تیم های تحقیقاتی، افسران ارشد و پیشکسوتان در معرض بازنشستگی و تعرض از جانب افراد غیر مجاز در خارج یا داخل سازمان و تحریف و پاکسازی اطلاعات مربوط به جرایم می باشد، نیاز به سازماندهی اطلاعات و مدیریت دانش سازمان بسیار حیاتی احساس می شود. از این رو در این مقاله در پی ارائه راهکارهایی به منظور انتقال دانش افراد خبره در سازمان پلیس اعم از افسران ارشد، تیم های تحقیق و تفحص، ذخیره سازی در پایگاه های دانش و همچنین ایجاد شبکه  پلیس و ارتباط مراکز پلیس با یکدیگر از طریق الگو برداری از ایده کاپلینک در کنار ایجاد امنیت بالاتر برای حفظ و نگهداری اطلاعات از دسترس افراد غیر مجاز و در نهایت تبدیل تهدید ها به فرصت ها در این گونه سازمان ها می باشیم.


واژگان کلیدی:پلیس، مدیریت دانش، کاپلینک

ادامه مطلب

 
 
شناسایی و اولویت بندی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه( IMC ) در صنایع غذاییبا استفاده از تکنیکAHP- FUZZY (صنایع غذایی دینا)

نویسندگان: 

سهیل سرمد سعیدی
استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
sarmadsaidy@yahoo.com
امیر عبدالهی بجستانی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
Amirabdollahy69@yahoo.com

 

TMBA چكيده:
در ایران صنعت غذا با مشکلات پس از تولید مواجه است که به نظر می رسد به دلیل بکارگیری استراتژی نادرست در زمینه بازاریابی و تبلیغات و هم چنین کم توجهی و بی توجهی به ارزش های ناشی از نام تجاری معتبر و کم توجهی به دیدگاه مشتری است. حوزه ارتباطات بازاریابی یکپارچه هنوز هم به عنوان یک رشته جوان دیده می شود. IMC می تواند به عنوان استراتژی هماهنگ کننده تبلیغات، فروش شخصی، ارتقای فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و دیگر فعالیت های تبلیغاتی تعریف شده و هدف آن فراهم کردن نظم و ترتیب، ثبات و حداکثر کردن تاثیر ارتباطات می باشد. در این مقاله سعی شده ضمن آشنایی و شناسایی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه در صنایع غذایی، مناسب ترین کانال انتخاب شود. عناصر تشکیل دهنده اجزای مدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه در قالب آمیخته ترفیع عمدتا دارای ماهیتی تصادفی، پویا، مبهم، نادقیق، کیفی و فازی بوده. با توجه به موضوع و هدفی که این تحقیق دنبال می کند و از آنجایی که غالبا مدیران ترجیحات و نظرات خود را بصورت اصطلاحات زبانی به جای مقادیر عددی بیان می کنند، روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (F-AHP) مناسب ترین روش تجزیه و تحلیل داده ها شناخته شد. نتایج بدست آمده در این تحقیق حاکی از آن است که در بین ابزارهای IMC ، تبلیغات بالاترین رتبه را در میان سایر ابزارهای IMC در صنایع غذایی دارد و در اولویت بندی گزینه ها در بین کانال های تبلیغاتی رسانه های تبلیغاتی مانند رادیو و تلویزیون ، دربین کانال های پیشبرد فروش برگزاری مسابقات، قرعه کشی ها و ارائه جوایز، در بین کانال های بازاریابی مستقیم بازاریابی با کاتالوگ و در بین کانال های روابط عمومی وقایع و رویدادهای مختلف، موثرترین ابزارهای ارتباطی در صنایع غذایی به شمار می آیند.

واژگان کلیدی: ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی، صنایع غذایی

ادامه مطلب

 
 
خلاقیت و نوآوری در دانشگاه اسلامی و ایجاد فرصت های کارآفرینانه

نویسندگان:

حسین خنیفر
استاد دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس دانشگاه تهران، پردیس فارابی

نیما سلطانی نژاد

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی دانشگاه تهران، پردیس فارابی، (نویسنده مسئول)،
 

soltani.91@ut.ac.ir

 

TMBA چکیده:
در دانشگاه اسلامی افراد خلاق و مهمتر از همه رهبری و مدیریت خلاق فعالند، زیرا وجود و تداوم حیات دانشگاه خلاق، تابع تمایلات، تفکرات و عملکرد مدیران خلاق است. این دانشگاه ها اسیر ساختارها و روش های اجرایی موجود نمی شوند بلکه زمینه را برای توسعه خلاقیت و نوآوری در نظام دانشگاهی، تجاری کردن دانش، استفاده از نتایج پژوهشهای دانشگاهی و نوآوری در گسترش مرزهای دانش بشری فراهم می کند. لذا با توجه به سرعت تولید علم و آینده ناشناخته ای که فراروی بشر قرار دارد، لازم است دانشگاه نیز به صورتی هماهنگ با این تحولات به بازنگری در برنامه ها و راهبردهای آموزشی خود پرداخته و راهبردهای آموزشی خلاق و مبتنی بر مسئله مداری را محور فعالیت آموزشی خویش قرار دهد.

 

واژگان کلیدی: خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی، اسلام، دانشگاه

ادامه مطلب

 
 
بررسي راهكارهاي افزايش استقبال عمومي مشتریان نسبت به بانكداري موبایل

نویسندگان:

دکتر میثم جعفری
استادیار گروه مهندسی صنایع،دانشگاه پیام نور،مرکز تهران
meisam_jafari@iust.ac.ir
شادی پارسایی منش
كارشناس ارشد رشته eMBA دانشگاه علم و صنعت ، ايران
shd.p100@yahoo.com

 

TMBAچکیده:
امروزه فناوري رشد و تكاملي شتابان دارد و همواره ابعادي تازه را در زندگي روزانه ما پديد مي‌آورد و در اين راه، سيستم‌هاي بانكداري الكترونيكي، خدمات بانكي آساني را براي ما فراهم آورده است. تبادل اطلاعات ميان كاربر و بانك، به‌كمك ابزارهاي خودپرداز، بانكداري موبايلي و به طور کلی بانكداري الکترونیک، تا اندازه زيادي بهبود يافته است. سيستم‌هاي بانكداري الکترونیک به همه اين امكان را مي‌دهد، كه سريع و آسان به كارهاي بانكي خود مانند، دريافت موجودي حساب، انتقال پول از یک حساب به حساب ديگر دسترسي داشته باشن.از آنجا که امروزه کسب و کار و تکنولوژی در حال رشد و رقابت بوده است و صنعت بانکداری یکی از صنعتهایی است که دچارتحول و انقلاب بیشتری شده است. سيستم‌هاي بانكداري موبایل به همه اين امكان را مي‌دهد، كه سريع و آسان به كارهاي بانكي خود مانند، دريافت موجودي حساب، انتقال پول از یک حساب به حساب ديگر دسترسي داشته باشند. این مطالعه بر روی پذیرش خدمات پرداخت تلفن همراه به طور کلی متمرکز شده است.بنابراین ایجاد تمایل در استفاده کنندگان موبایل در بانکداری ضروری به نظر میرسد.امید است یافته های این پژوهش برای بانکها و کسترش خدمات آنان موثر باشد.


واژگان کلیدی: بانکداری موبایل،اینترنت ،تجارت الکترونیک،بانکداری موبایل ،سیار بودن، ریسک درک شده

ادامه مطلب

 
 
عملکرد شرکت ها : دیدگاه ها و مدل ها

نویسندگان:

نیما فرخنده پیرسرائی
کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
pirsaraee@yahoo.com
دکتر ابراهیم چیرانی
استادیار رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
chirani@iaurasht.ac.ir

 


TMBA چکیده:
در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن  دلایل  بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند. خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه های گوناگون، اساس بهبود عملکرد بازرگانی شرکت ها را فراهم می سازد. این درحالی است که صاحب نظران پتانسیل شرکت های حاضر در بازار سرمایه ای ایران را از لحاظ عملکرد بهتر ، بیشتر از این می دانند.
موفقیت اقتصادی یک شرکت در گرو عملکرد بازرگانی آن می باشد. به همین دلیل ارزیابی عملکرد شرکت ها به یکی از مباحث گسترده و مهمی تبدیل شده است که دامنه ی وسیعی از رشته ها و صاحب نظران بر آن اثرگذار بوده اند. امروزه در عصر اطلاعات، شرکت ها نیازمند ارزیابی کلیه ابعاد مالی و غیر مالی شرکت خود هستند. به این منظور چهارچوب ها و مدل های مختلفی جهت ارزیابی عملکرد شرکت ها توسعه داده شده اند. مدل های اندازه گیری عملکرد AMBITE ، کارت امتیازی متوازن BSC، الگوی مالکوم بالدریج MB و... از جمله آنها می باشند. نتایج به دست آمده از ارزیابی این مدل ها و سنجه ها ،‌ موجبات شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت ها را فراهم می آورد و فرصت هایی را جهت بهبود عملکرد بازرگانی(عملکرد مالی – عملکرد بازار) آنها میسر می سازد.

واژگان کلیدی: عملکرد مالی ، ‌عملکرد بازار ، ‌مدل هال ارزیابی عملکرد ،‌ عملکرد سازمانی

 ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 112 صفحه بعد