Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» عادات تحقیقاتی بازاریابی بشر به سوی وحدت نظری سیر میکند یا جمع گرایی؟ ...
» تاثیر افزایش تعداد بازارها در جهت توسعه گردشگری و ارتباط آن با توسعه پ ...
» بررسی استراتژی های شرکت های صنعتی در دوران رکود اقتصادی ...
» بانکداری الکترونیکی و نقش آن در افزایش سهم بازار ...
» بررسی تاثیر فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) برعملكرد شركت پتروشيمي فجر ...
» معرفی کتاب: مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمانی ...
» بررسی علل مقاومت در برابر پذیرش بانکداری تلفن همراه (نرم ‏افزار همراه ...
» شناسايي عوامل كليدي موفقيت در پياده سازي سيستم مديريت ارتباط با مشتري ...
» روش های ورود به بازارهای بین المللی
» بازاریابی الکترونیک: مدیریت ارتباط با مشتری ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ

 
بررسی همزمان اثر محافظه کاری حسابداری، بازده سهام، اندازه شرکت و ضریب سود هر سهم بر هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت ها

نویسندگان :

مریم عبدلی

دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرند، باشگاه پژوهشگران جوان، مرند، ایران.

M.abdoli2009@gmail.com

مسعود کریم­خانی

کارشناس ارشد برنامه­ ریزی سیستمهای اقتصادی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، ایران

Masoud.karimkhani@gmail.com

شیوا آسیابان

دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، پرديس بين المللي ارس دانشگاه تهران، ایران

sevdayashar@gmail.com

اسماعیل آشری

دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دهاقان ، مدرس دانشگاه پیام نور، ایران

usheri@gmail.com


TMBAچکیده:

در این تحقیق اثر محافظه­ کاری حسابداری، بازده سهام، اندازه شرکت و ضریب سود هر سهم را بر هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت­ها بررسی می­ شود. پژوهش حاضر بر روی 54 شرکت پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار در بازه زمانی 1384 تا 1390 انجام پذیرفت. بدین منظور، از تکنیک­های آماری تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده است.

نتایج پژوهش نشان می ­دهد که محافظه­ کاری و اندازه شرکت با هزینه سرمایه رابطه مستقیم و معنی­ داری دارد و ارتباط ضریب سود هر سهم با هزینه سرمایه معکوس و معنی­ دار بود همچنین رابطه بازده سهام با هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت­ها معنی­ دار نبود.

 

واژگان کلیدی : محافظه­ کاری حسابداری، بازده سهام، هزینه حقوق صاحبان سهام، اندازه شرکت، ضریب سود هرسهم

ادامه مطلب

 
 
تعيين ارتباط بين سرمايه فكري و عملكرد مالي شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

نویسندگان :

محمّد طالقانی

دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

سمیه صفدری

 s.safdari@yahoo.co

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(مالی)دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

 

TMBAچکیده

این تحقیق ارتباط بین سرمایه فکری (IC) و عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را مورد مطالعه قرار می دهد. از معیارهای ارزیابی عملکرد بازده حقوق صاحبان سهام(ROE)، بازده خالص فروش(ROS) و بازده دارایی(ROA) مد نظر می باشد.در واقع این تحقیق پاسخی به این پرسش است که آیا سرمایه فکری(IC) بر روی عملکرد شرکت های مورد مطالعه تأثیرگذار است یا خیر؟بدین منظور سه فرضیه اصلی تدوین شده است. جهت بررسی صحت فرضیه­ها، اطلاعات 183 شرکت از بین جامعه آماری هدف برای یک دوره زمانی 5 ساله، طی سال­های 1385تا1389 مورد بررسی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار Eviews6 و روش تلفیق داده­های مقطعی و زمانی (Panel Data) استفاده شده است.

 نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق نشان می دهد که بین سرمایه فکری و شاخص های عملکرد مورد بررسی در کلیّه شرکت های مورد مطالعه ارتباط معنی داری وجود دارد و سرمایه فکری برروی این شاخص ها تأثیرگذار است.

 

واژگان کلیدی : سرمایه فکری(IC)، بازده حقوق صاحبان سهام(ROE)، بازده خالص فروش(ROS)و بازده دارایی(ROA).

ادامه مطلب

 
 
احياي بازاريابي براي مديريت الزامات زيست محيطي

نویسندگان:

دکتر فیروزه عزیزی

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس

علیرضا بخشی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین المللی) دانشگاه تربیت مدرس

 

TMBA چکیده :

در گذشته بازاريابان مبناي استراتژي‌هاي خود را بر فرض وجود منابع نامحدود و عدم تأثيرات زيست محيطي قرار داده بودند. با افزايش درك محدود بودن منابع و هزينه‌هاي بالاي زيست محيطي، بازاريابان بايستی نظريات و روش‌هاي خود را از نو بررسي كنند. آنها بايد سياست‌هاي خود در قبال توسعه محصول، قيمت‌گذاري، توزيع و ايجاد برند را بازبيني كنند. بحران اخير مالي لاية ديگري را به نگراني‌هاي موجود افزوده، زيرا مصرف‌كنندگان سبك زندگي خود را با سطوح پايين‌تر درآمد و هزينه وفق مي‌دهند. شركت‌ها بايد با دقت بيشتري ميان اهداف رشد خود و نياز به ثبات و پايداري توازن برقرار نمايند و همچنین بايستی توجه بیشتری به استفاده از كاهش تقاضاي بازار و تفكر بازاريابي اجتماعي جهت مواجهه و رفع اين چالش‌ها صورت بگيرد.

 

واژگان کلیدی: محيط زيست، پايداري، هزينه‌هاي خارجي، بحران مالي، سبك زندگي مصرف‌كنندگان، كاهش تقاضاي بازار، بازاريابي اجتماعي

ادامه مطلب

 
 
رابطه بین نسبت های مالی و قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

نویسندگان :

محمّد طالقانی

دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی(واحد رشت)

سیما مهدی پور

s.mehdipour@yahoo.com

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(گرایش مالی) دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

 

TMBAچکیده

بحث قيمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران و دامنه تغييرات آن امروزه يكي از جدّي ترين و محوري ترين مباحث بازار سرمايه را تشكيل مي­دهد. موضوع اصلی این پژوهش تجزیه وتحلیل رابطه نسبت­های مالی منتخب با قیمت سهام شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بدین منظور چهار فرضیه اصلی و ده فرضیه فرعی تدوین شده است. جهت بررسی صحّت فرضیه­ها، اطلاعات 183 شرکت از بین جامعه آماری برای یک دوره زمانی 5 ساله، طی سال­های 1385 تا 1389 مورد بررسی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار Eviews6 و روش تلفیق داده­ های مقطعی و زمانی (Panel Data) استفاده شده است.

نتایج بدست آمده نشان می­دهد که از بین نسبت­های مالی منتخب، نسبت­های جاری، آنی، بدهی و بازده دارایی رابطه معنی داری با قیمت سهام دارند و بین سایر نسبت­ها با قیمت سهام رابطه معنی داری مشاهده نشده است.

 

واژگان کلیدی: نسبت­های مالی، قیمت سهام، روش تلفیق داده ­های مقطعی و زمانی، بورس اوراق بهادار تهران.

ادامه مطلب

 
 
رابطه بین اصول مدیریت کیفیت جامع و عملکرد مالی شرکت های تولیدی متوسط و بزرگ استان گیلان

نویسندگان :

محمّد طالقانی

دانشیارگروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

مینا وطن دوست

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(مالی) دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

vatandoost_mina63@yahoo.com


TMBAچکیده

امروزه کيفيت بالاي محصولات تبديل به يکي از بزرگترين ابزارهاي سازمانی براي جلب رضايت مشتريان و به دنبال آن کسب سود شده است. در همين راستا، مديريت کيفيت فراگير  (TQM) يکي از نظام‌هاي پرطرفداري است که سازمان‌ها براي رسيدن به سطح بالايي از کيفيت از آن بهره مي‌برند. هرچند تاکنون مزاياي بسياري را براي TQM برشمرده‌اند امّا استقرار آن در سازمان تنها زماني توجيه‌پذير است که اثر قابل توجّه و معناداري بر روي عملکرد مالي سازمان بگذارد چرا که در غير اينصورت ممکن است نه تنها سودي به سازمان نرساند بلکه باعث متضرّر شدن آن نيز گردد. هدف این تحقیق تعیین رابطه بین اصول مدیریت کیفیت جامع و عملکرد مالی شرکت­ها است. جامعه مورد بررسی در این تحقیق، شرکت­های تولیدی متوسط و بزرگ استان گیلان می­باشد. داده­ها به روش میدانی و از طریق پرسشنامه گردآوری شده و جهت آزمون فرضیه­ های تحقیق با استفاده از  نرم ­افزار SPSS، از روش آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده و تمامی فرضیه­ های تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند.

 

واژگان کلیدی: کیفیت، مدیریت کیفیت جامع، عملکرد مالی، شرکت­های تولیدی متوسط و بزرگ.

ادامه مطلب

 
 
بررسی تأثیرتبلیغات شرکت بیمه سامان برخرید بیمه عمر و پس انداز بر اساس مدل AIDA

نویسندگان :

جناب آقای دکتر حسین صفرزاده

 عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی

نیره وهاب پور  

 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی

 

TMBAچکیده :

تحقیق حاضر بر آن است که تبلیغات بیمه عمر و پس انداز شرکت بیمه سامان را بر اساس مدل AIDA مورد ارزیابی قرار دهد . بعد از اجرای تبلیغات باید به دنبال سنجش و ارزیابی بود و بررسی کرد که تبلیغات تا چه حد بر مشتریان تأثیر داشته است . این پژوهش به دنبال این است که مشخص کند که آیا تبلیغات شرکت بیمه سامان بر اساس مدل AIDA توانسته است در مرحله اول موجب توجه ، در مرحله دوم موجب جلب علاقه و در مرحله سوم موجب تحریک تمایل و در مرحله آخر منجر به خرید خدمات بیمه توسط مشتریان شوند . بر این مبنا ابتدا پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار گرفت سپس با استفاده از منابع مختلف به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد و در مراحل بعدی تدوین پرسش نامه و تجزیه و تحلیل آن صورت گرفت و در نهایت با توجه به اطلاعات جمع آوری شده مشخص شد که تبلیغات بیمه عمر و پس انداز شرکت بیمه سامان بر اساس مدل AIDA  اثربخش بوده و تبلیغات شرکت بیمه سامان توانسته موجب جلب توجه ، جلب علاقه ، تحریک تمایل و نهایتاً خرید بیمه عمر و پس انداز توسط مشتریان شده است .

 

واژگان کلیدی : تبلیغات  ، تبلیغات تجاری ، بیمه عمر ، الگوی مدل AIDA

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر ابعاد رضایتمندی مشتریان

نویسندگان:

دکتر مرتضی قاسمی(عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات خمین)

محمد پاک قلب محمدی (دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی)

رامین حسنی ریوندی(دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی)

                  

TMBAچکیده:

از آنجا که مشتریان منبع سودآوری سازمانها هستند،در نظر گرفتن انتظارات و رضایتمندی آنها بسیار حائز اهمیت است.مشتریان تضمین کننده سود شرکتها هستند و آنچه که تاثیر همیشگی بر این فرایند دارد، رضایت آنان است و این رضایت نیز در گرو کیفیت خدماتی است که دریافت می دارند.با توجه به اهمیت بحث کیفیت خدمت (به ویژه خدمات الکترونیکی بانکی) و همچنین رویکرد مشتری گرایی و مشتری محوری که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک و رضایتمندی مشتریان بانک های شهرستان کرج پرداخته است. با توجه به ماهیت موضوع از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه مورد بررسی، مشتریان بانک های شهرستان هستند که با روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفته اند. در این تحقیق از آزمون خی دو استفاده و تمامی محاسبات به وسیله نرم افزار  SPSS انجام گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین ابعاد کیفیت و رضایتمندی مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

 

واژگان کلیدی :  کیفیت خدمات، بانکداری الکترونیک، رضایتمندی مشتریان، پاسخگویی، اطمینان، اعتماد

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثيرعوامل بازاريابي اجتماعي برارزش نام تجاري بانك ملي از ديدگاه مشتريان

نویسندگان :

دکتر تورج صادقي، استاد و  عضو هیات علمی دانشگاه آزاد نیشابور

tooraj_sadeghi@yahoo.com

فرنوش انوري دانشجوی کارشناسی ارشد آزاد نیشابور

anvarifarnoosh@yahoo.com

 

TMBAچکیده:

این تحقیق با موضوع" بررسی تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانك از ديدگاه مشتريان انجام شده است در حال حاضر پذیرش رویکرد مشتري گرایی به صورت یک الزام براي سازمان ها تبدیل شده است و سازمانی که خود را با این رویکرد تطبیق ندهد به نابودي و شکست محکوم خواهد شد..توجه به رقابت و درك بازار رفتار مورد نظر، رمز موفقيت در استفاده از ديدگاه بازاريابي اجتماعي است.

این تحقیق از حیث هدف کاربردی و ازحیث روش گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است.در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه داده ها جمع آوری گردیده است.این پرسشنامه ها به روش نمونه گيري خوشه اي بین مشتريان  توزیع گردید و تعداد 254 عدد از پرسشنامه های برگشتی مورد تایید اولیه قرار گرفتند.دراین پژوهش تعداد 6 فرضیه مطرح گردیده است.برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از آزمون برابری میانگین با یک عدد ثابت(آزمون یک نمونه ایt ) و آزمون نا پارامتریک ويلكاكسيون استفاده شده است. نتایج نهایی حاصل از این تحقیق به طور خلاصه عبارت اند از: در تمامی عوامل بازاريابي اجتماعي که برارزش نام تجاري مورد ارزیابی قرار گرفتند درک مشتريان از خدمات دریافتی بانك مثبت بود. از طرفی میزان تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر هر یک از ابعاد ارزش نام تجاري موردبررسی قرار گرفت که بنا به نتایج آزمون آزمون که بنا به نتایج آزمون آزمون بن فرونی تاثیر عوامل بازاریابی اجتماعی بر رضایت نام تجاری بیشترین تاثیر را داشته و بر وفاداری نام تجاری دارای کمترین تاثیر می باشد.

 

واژگان كليدي: بازاريابي اجتماعي ،ارزش نام تجاري،  مشتري مداري،خدمات

ادامه مطلب

 

 


<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

TMBAچکیده:

این تحقیق با موضوع" بررسی تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانك از ديدگاه مشتريان انجام شده است در حال حاضر پذیرش رویکرد مشتري گرایی به صورت یک الزام براي سازمان ها تبدیل شده است و سازمانی که خود را با این رویکرد تطبیق ندهد به نابودي و شکست محکوم خواهد شد..توجه به رقابت و درك بازار رفتار مورد نظر، رمز موفقيت در استفاده از ديدگاه بازاريابي اجتماعي است.

این تحقیق از حیث هدف کاربردی و ازحیث روش گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است.در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه داده ها جمع آوری گردیده است.این پرسشنامه ها به روش نمونه گيري خوشه اي بین مشتريان  توزیع گردید و تعداد 254 عدد از پرسشنامه های برگشتی مورد تایید اولیه قرار گرفتند.دراین پژوهش تعداد 6 فرضیه مطرح گردیده است.برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از آزمون برابری میانگین با یک عدد ثابت(آزمون یک نمونه ایt   ) و آزمون نا پارامتریک ويلكاكسيون استفاده شده است. نتایج نهایی حاصل از این تحقیق به طور خلاصه عبارت اند از: در تمامی عوامل بازاريابي اجتماعي که برارزش نام تجاري مورد ارزیابی قرار گرفتند درک مشتريان از خدمات دریافتی بانك مثبت بود. از طرفی میزان تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر هر یک از ابعاد ارزش نام تجاري موردبررسی قرار گرفت که بنا به نتایج آزمون آزمون که بنا به نتایج آزمون آزمون بن فرونی تاثیر عوامل بازاریابی اجتماعی بر رضایت نام تجاری بیشترین تاثیر را داشته و بر وفاداری نام تجاری دارای کمترین تاثیر می باشد.

واژگان كليدي: بازاريابي اجتماعي ،ارزش نام تجاري،  مشتري مداري،خدمات

<!--[if gte mso 9]> <!--[if gte mso 10]> <!--[endif] -->
 
 
نقش آژانسهاي تشويق و حمايت از سرمايه گذاري در جذب سرمايه گذاري مستقيم خارجي (تاثير متغيرهاي اقتصادي وسياسي )با مطالعه موردي ايران

نویسندگان :

سيد حسن حسيني

دکتر حسن اسماعیل پور

 

TMBA چکیده :

يكي از مولفه هاي مهم جهاني شدن اقتصاد، سرمايه گذاري مستقيم خارجي است كه در دو دهه گذشته با روندي صعودي رشد يافته است و سرمايه گذاري مستقيم خارجي در كنار پارامترهاي ديگري همچون توليد ناخالص داخلي و تجارت بين الملل در تحليل هاي اقتصادي مورد توجه قرار مي گيرد. مزاياي سرمايه گذاري خارجي  علاوه بر تامين ســرمايه نقدي مـورد نياز كشورها،  انتقال دانش فني، توسعه بازارهاي صادراتي ، ارتقاء توان مديريتي، ايجاد فرصتهاي شغلي جديد و بطور كلي ارتقاء‌ توان رقابتي كشورها در عرصه اقتصاد جهاني عنوان شده است كه تاثير مثبتي بر جريان توسعه اقتصادي كشورها دارد.

 

 

ادامه مطلب

 
 
اثرات فناوری اطلاعات بر قابلیت سفارشی سازی انبوه کارخانه های تولیدی

نویسندگان :

دکتر یحیی اسلامی

عضو  هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس 

علیرضا بخشی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس

 

TMBAچکیده
هدف: تاثیر فن آوری اطلاعات بر قابلیت سفارشی سازی انبوه در ادبیات به صورت ضمنی مورد توجه قرار گرفته است، اما به ندرت مطالعات تجربی در مورد آن انجام شده است. این مقاله به دنبال این است که از لحاظ نظری چهار نوع برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات را با قابلیت سفارشی سازی انبوه مرتبط سازد و به طور تجربی به بررسی این روابط بپردازد.
طراحی / روش شناسی / رویکرد:  این مقاله چهار نوع فناوری اطلاعات که به طور بالقوه از قابلیت MC  حمایت می کنند را شناسایی می کند که عبارتند از: فناوری اطلاعات پیکربندی محصول، فناوری اطلاعات توسعه محصول جدید، فناوری اطلاعات ساخت و فناوری اطلاعات همکاری تامین کننده. با توجه به تئوری پردازش اطلاعات سازمانی، این مقاله چهار نوع فناوری اطلاعات را به قابلیت MC یک تولید کننده مربوط می سازد. مدل معادلات ساختاری با استفاده از بررسی داده های جمع آوری شده از یک نمونه آماری کارخانه های تولیدی که بر روی سفارشی سازی محصول تمرکز داشتند، آزمایش شد.

یافته ها: نتایج تجربی نشان می دهد که دو نوع از این چهار نوع فناوری اطلاعات به طور شدید از قابلیت MC تولیدکننده پشتیبانی می کنند.

محدودیت های تحقیق / مفاهیم: هیچ رابطه محکمی بین فناوری اطلاعات پیکربندی و MC مشاهده نشد. داده های مورد استفاده، ماهیتاً مقطعی هستند.

پیامدهای عملی: این مقاله فرصت های مدیریتی را برای سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و یا افزایش قابلیت MC شناسایی می کند.

اصالت / ارزش: این مقاله پایه­ای نظری برای رابطه IT-MC فراهم می کند و چارچوب طبقه بندی برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات را در کارخانه های تولیدی توسعه می دهد.

 این مقاله یکی از اولین تلاش های تجربی صورت گرفته برای بررسی تاثیر انواع متعددی از برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات بر روی MC می باشد.

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 78 صفحه بعد