Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تاثیر فناوری اطلاعات ( IT ) بر چابکی سازمان ها ...
» بررسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) ...
» بررسی تأثیر کیفیت خدمات،رضایتمندی رابطه،اعتماد و تعهد بر وفاداری مشتری ...
» نقش بیمه در توسعه اقتصادی
» بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری با توجه به نقش میانجی س ...
» بررسي نقش تبليغات ديداري و تاثير آن در حفظ محيط زيست ...
» تاثير سيستم جامع اطلاعات بيمارستان بر ارتقا زنجيره ارزش در بیمارستان ا ...
» بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری (مورد: مایع ظرفشویی ریک ...
» توسعه فناوري اطلاعات و تأثير آن بر عملكرد و اثربخشی سازمان ...
» قابلیت بازاریابی و اهمیت آن در شرکتها
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
شناسایی و تدوین استراتژی در سازمان با استفاده از تکنیک‌های ANP و TOPSIS (مورد مطالعه: شرکت X)

نویسندگان:

سودابه سیدعلیزاده ،درس مدیریت استراتژیک
دانشجوی مدیریت بازرگانی-گرایش تحول دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
دکتر شهباز برآهویی
soudabeh.seyyedalizadeh@gmail.com

 

TMBA چکیده:
تحلیل سوات ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. پژوهش حاضر با هدف اولویت‌بندی استراتژی‌های تدوین شده در سازمان ایکس با استفاده از رویکرد ترکیبی تصمیم‌گیری چند معیاره و تحلیل سوات صورت گرفته است. نظر به پیچدگی روابط میان عوامل مدیریت استراتژیک از تکنیک فرایند تحلیل شبکه استفاده شده است.
با توجه به نتایج تحلیل فرایند تحلیل شبکه می‌توان گفت مهمترین فاکتور در انتخاب استراتژی وجود نیروی كار ماهر و متخصص در سازمان است. بعد از آن وجود سرمایه‌های مالی مناسب در شركت از بیشترین اولویت برخوردار است. برای شناسایی استراتژی بهینه نیز از تکنیک تاپسیس استفاده شده است. تجزیه و تحلیل تاپسیس نشان می‌دهد شرکت X برای برنامه ریزی استراتژیک باید بر روی نقاط قوت خود و با عنایت به تهدید‌های محیطی تکیه نماید.

واژگان کلیدی: مدیریت استراتژیک، تحلیل سوات، فرایند تحلیل شبکه، تاپسیس

ادامه مطلب

 
 
بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و فرهنگ سازمانی

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی میناب( دکترای مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی )  
فریبا مقسمی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات هرمزگان
fariba.moghassemi@gmail.com  

 

TMBA چکیده:
معمولاً، هر سازمان ابتدا به‌صورت يك واحد كوچك تأسيس مي‌شود. در شروع فعاليت سازمان، فرهنگ در آن با توجه به عوامل مختلفي به‌سرعت شكل مي‌گيرد. شكل‌گيري فرهنگ بستگي دارد به دلايل به وجود آمدن سازمان و جايگاه آن در جامعه و عوامل موفقيت آن از قبيل كارايي، مر غو بيت كالا، كيفيت ارائه خدمات به ارباب رجوع يا مشتريان، ابداع و نوآوري، تلاش زياد و وفاداري نسبت به سازمان. وقتي سازمان متولد مي‌شود تلاش زيادي از طرف كاركنان براي موفقيت سازمان صورت مي‌گيرد. در حقيقت فرهنگ نشانگر درجه تلاش و تصوير كاركنان از كار خود و آينده سازمان است. به‌تدريج كه سيستمهاي پاداش سياستها، خط مشيها و قوانين حاكم بر كار تدوين مي‌يابند، مجموعه اين عوامل بر شكل‌گيري فرهنگ اوليه سازمان تأثيرات عميق مي‌گذارد. اين عوامل از طرف سازمان رسمي مشخص‌كننده نوع رفتار و طرز برخوردهايي هستند كه براي موفقيت سازمان مهم خواهند بود
مديريت ارتباط با مشتريان تلاش سازماني در جهت به دست آوردن و حفظ مشتري است . مديريت ارتباط مشتري مي داند كه مشتريان هسته يك يك كسب و كارند و موفقيت يك شركت به مديريت موثر روابط با آنان وابسته است . مديريت ارتباط مشتري بر ساختن روابط بلند مدت و با ثبات كه بر ارزش مشتري وشركت مي افزايد ، تمركز مي نمايد.مديريت ارتباط با مشتري استراتژي است كه براي كسب آگاهي بيشتر در مورد نيازها و رفتار مشتريان و ارتباط بيشتر با آنان استفاده مي شود. روابط خوب با مشتري رمز موفقيت در كسب و كار است. روشي است جهت شناسايي مشتريان و راضي نگه داشتن و تبديل آنها به مشتريان هميشگي است.

واژگان کلیدی: مدیریت ،مشتری ،مدیریت ارتباط با مشتری ،فرهنگ سازمانی

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثیر موانع سازمانی بکارگیری تجارت الکترونیک در صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

نویسندگان:

محمدرضا آزاده دل
استادیار مدیریت دولتی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
سیدجابر عنایتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علوم و تحقیقات گیلان

sjenayati0@gmail.com

 

TMBA چکیده :
برای موفقیت در دنیای الکترونیکی، اوّلین و مهمترین گام، برنامه ریزی جهت شناسایی موانع بکارگیری تجارت الکترونیکی می باشد.امروزه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) به عرصه اقتصاد و تجارت، منجر به شکل گیری انقلابی به نام «تجارت الکترونیکی» شده است که عقب افتادن از این سیر تحوّل، نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصادی جهان نخواهد داشت؛ موانع متعددی در بکارگیری تجارت الکترونیکی مؤثر هستند که عوامل سازمانی یکی از مهمترین آنها بشمار می روند. در کشور عزیزمان ایران نیز علیرغم اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، توسعۀ تجارت الکترونیکی با موانع و چالشهای متعددی روبروست. در این میان، استان ‘گیلان با دارا بودن سهم عظیمی از تولیدات کشاورزی، از این چالشها و موانع بی نصیب نمانده است؛ هدف از ارائه این مقاله تلاش در جهت پرده برداری از این موانع و اولویت بندی آنها و به دنبال آن ارائه راهکارهایی برای رفع آنهاست. پرسشنامۀ طراحی شده، ابزار جمع آوری داده های اوّلیه این تحقیق می باشد. جامعه آماری این تحقیق صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان می باشد. بدین منظور جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق و دستیابی به نتیجه، از  نرم افزار آماری SPSS  و برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق، از آزمون فریدمن استفاده گردیده است.

واژگان کلیدی :
موانع سازمانی، تجارت الکترونیک، صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

ادامه مطلب

 
 
بررسی تاثیر موانع سازمانی بکارگیری تجارت الکترونیک در صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

نویسندگان:

محمدرضا آزاده دل
استادیار مدیریت دولتی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
سیدجابر عنایتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علوم و تحقیقات گیلان
 

sjenayati0@gmail.com

 

TMBA چکیده :
برای موفقیت در دنیای الکترونیکی، اوّلین و مهمترین گام، برنامه ریزی جهت شناسایی موانع بکارگیری تجارت الکترونیکی می باشد.امروزه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) به عرصه اقتصاد و تجارت، منجر به شکل گیری انقلابی به نام «تجارت الکترونیکی» شده است که عقب افتادن از این سیر تحوّل، نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصادی جهان نخواهد داشت؛ موانع متعددی در بکارگیری تجارت الکترونیکی مؤثر هستند که عوامل سازمانی یکی از مهمترین آنها بشمار می روند. در کشور عزیزمان ایران نیز علیرغم اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، توسعۀ تجارت الکترونیکی با موانع و چالشهای متعددی روبروست. در این میان، استان ‘گیلان با دارا بودن سهم عظیمی از تولیدات کشاورزی، از این چالشها و موانع بی نصیب نمانده است؛ هدف از ارائه این مقاله تلاش در جهت پرده برداری از این موانع و اولویت بندی آنها و به دنبال آن ارائه راهکارهایی برای رفع آنهاست. پرسشنامۀ طراحی شده، ابزار جمع آوری داده های اوّلیه این تحقیق می باشد. جامعه آماری این تحقیق صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان می باشد. بدین منظور جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق و دستیابی به نتیجه، از  نرم افزار آماری SPSS  و برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق، از آزمون فریدمن استفاده گردیده است.

واژگان کلیدی :
موانع سازمانی، تجارت الکترونیک، صنایع وابسته به کشاورزی استان گیلان

ادامه مطلب

 
 
ارتباط مدیریت بازرگانی و اهمیت آن در بخش خصوصی

نویسندگان:

دکتر شهباز برآهویی

هادی فرخی
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور واحد قشم
 

Alborz_72_72@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
اهداف ارتباط بازرگانی در مدت زمان طولانی وابستگی بین شرکا ایجاد می کند. در واقع ، بررسی با ملاحظه بخش خصوصی برای تجارت راحت کالاها در طبقه بندی مرسوم بعنوان ابزاری برای توسعه ارتباطات موثر ارائه گردید. سهم اصلی بررسی استفاده ارتباط نزدیک وظیفه شناسی بخش خصوصی و موفقیت استراتژی توسعه برند فروشگاه است.  بررسی طرحی بر اساس یک نمونه از 434 فرد و با استفاده از نرم افزار EQS، نشان می دهد که تجربه مشتری، رضایت، اعتماد، و تعهد به برچسب های خصوصی نقش مهمی در اعتماد مشتری نسبت به برچسب های خصوصی در راحتی کالاهای، افزایش گرایش مصرف کنندگان به خرید برچسب های خصوصی در مقوله های جدید از قبیل کالاهای بادوام بازی می کند. ایجاد اعتماد و تعهد، که در نهایت سبب  دائمی شدن مشتری می شود، بنابراین یک هدف استراتژیک و منبع سود دهی دراز مدت برای خرده فروشان می باشد.

واژگان کلیدی : بازاریابی رابطه ایی-برچسب خصوصی –اعتماد-تعهد-تجربه-وفاداری

ادامه مطلب

 
 
بررسی مشکلات سیستمهای مدیریت کانالهای توزیع کالا در ایران

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب
مریم شباهنگ
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم تحقیقات هرمزگان
electronic.shabahang@gmail.com

 

TMBA چکیده:
اگر فرایند اقتصادی را در چهار مرحله اساسی تولید، تبلیغات، توزیع و مصرف خلاصه کنیم، عملیات توزیع به عنوان حلقه واسط میان تولید و مصرف، بر هر یک از دو بخش مذکور آثار مثبت و منفی قابل ملاحظه ای خواهد داشت . یعنی یکی از مسائل مهمی که مدیران با آن مواجه اند, تصمیم گیری در مورد توزیـع کالاست, زیرا این تصمیم بر دیگر تصمیمات بازاریابی از جمله قیمت گذاری ، تبلیغات و بسته بندی و... اثر مستقیم دارد. توزیع به زبان ساده به معنای رساندن محصول تولید شده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب می باشد. شرکتها اغلب به این عنصر بازاریابی توجه نداشته و برای خود مشکلاتی ایجاد می کنند و زمینه موفقیت رقبا را فراهم می آورند. مدیران باید در انتخاب کانالهای توزیع دقت کنند ,چون دیگر آمیخته های بازاریابی( محصول ، قیمت ، پیشبرد فروش ) کم و بیش قابل تغییر می باشند ولی کانال توزیع زمانی که انتخاب شد به آسـانی قابل تغییر نمی باشد.توزیع همواره یکی از مهمترین معضلات سازمانها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسئله توزیع و شاخه های آن ، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود . تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات وهزینه و تعادل بین آنها ازجمله وظایف مدیریت توزیع فیزیکی است. دراین مقاله کانالهای توزیع در ایران را بررسی می کنیم.

واژگان کلیدی: سیستمهای مدیریت  ، کانالهای توزیع ، ایران

ادامه مطلب

 
 
منابع انسانی و عملیات نوآوری در سازمان

نویسندگان:
محمد اناهید
دانشگاه هرمزگان ،کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
جمشید جعفری دارابجردی
 عضو هیات علمی، مدیریت بازرگانی، دکترا

 

TMBA چکیده:
در محیط متغیر و ناپایدارامروز لازم است که تمامی سازمان ها به منظور حفظ و بقاء خود، نیروي انسانی خود را به عنوان یک سلاح رقابتی به کار گیرند تا بدین طریق بتوانند همراه با این تغییرات گام بردارند. واضح است که در چنین محیطی با تغییرات سریع، افراد باید براي مقابله با چالش هاي جدید قادر به انطباق خود با این تغییرات باشند که این امر، کارکنان سازمانی را مستلزم می کند تا علاوه برکسب دانش و مهارت هاي جدید، خلاق و نوآور باشند وخود را با تغییرات جدید منطبق نمایند از این رو در محیط ناپایدار کنونی اهمیت توسعه و بهسازي منابع انسانی در جهت بهره وري بر کسی پوشیده نیست.
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عملکرد منابع انساني ونوآوری در سازمان ها بوده که  نقشي حياتي در هدايت افراد به سوي توسعه فعاليت هاي نوآورانه ايفا مي کند. عملکرد منابع انساني و نوآوري سازماني، دو عامل مهم و ابزار اصلي سازمان ها برای نيل به اهداف سازماني است. روش تحقیق بصورت پیمایشی - توصیفی وکتابخانه ای بوده است .نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر گویای عملکرد منابع انساني در راستای استخدام، آموزش، مشاركت، ارزيابي عملكرد و پاداش بر نوآوري سازماني اثر مثبت دارد و برنگرش ها و رفتارهاي كاركنان و ايجاد نوآوري سازمانی تاثيرگذار است.

 

واژگان کلیدی:  منابع انسانی ، نوآوری ، خلاقیت ، عملکرد منابع انسانی ، نوآوری در سازمان ، سازمان و نوآوری

ادامه مطلب

 
 
اصول موثر بر مدیریت بازرگانی

نویسندگان:
دکتر زارعی
دکتری بازاریابی و عضو هیأت علمی دانشگاه میناب
سمیه سهیلی
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه واحد علوم تحقیقات هرمزگان
some.soheili@yahoo.com

TMBA چکیده:
فعالیت بازار در حداکثر مشتری مداری از طریق استفاده از پیشرفت در تکنولوژی و فن آوری اطلاعات انجام
 می شود. هدف از این مطالعه استفاده موثر از اصول مدیریت بازاریابی مدرن در تغییر فرآیند هماهنگ که در ارتباط نزدیک با جامعه و بازار است، می باشد. منابع شواهد این مقاله به شرح زیر می باشد:
L.A Danchenok, S.V Laskovets مدیریت بازرگانی، کتاب درسی 2010. V. Capon, J. Kolchanov,Makhalbert عامل بازاریابی در قرن 21: توسعه و پیاده سازی استراتژی بازاریابی.
 مقاله که بازاریابی را بعنوان دانشی درباره مدیریت روابط کالا – پول در ادغام جامعه مانند دسته اصلی به عنوان " کیفیت زندگی " ، " امنیت تولید و مصرف" ، " ارزش های انسانی "، " محیط زیست"، " مسئولیت اجتماعی" بحث می کند .
مدیریت موثر بازاریابی نخست نشان دهنده میزان هماهنگ سازی جامعه و سطح کیفیت از دسته بندی های ذکر شده است.

واژگان کلیدی: بازاریابی موثر ، مدیریت بازاریابی، پارامتر ها ، اصل کارائی  ،اصل کانال های پخش جدید

ادامه مطلب

 
 
بررسی موانع بازاریابی وفروش محصولات کشاورزی استان هرمزگان با رویکرد صادرات (مطالعه موردی نارنگی سیاهو)

نویسندگان:

دکتر داريوش زارعي
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميناب
نازيلا عامري سياهوئي
دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه علوم و تحقيقات هرمزگان
AMERI.NAZILA@GMAIL.COM


TMBA چکیده:
 بخش کشاورزی ایران می تواندسهم قابل توجهی درصادرات غیرنفتی داشته باشدکه با توجه به آب وهوای ایران مرکبات سهم بالایی دربین محصولات کشاورزی دارد .استان های فارس ، کرمان و هرمزگان و معدودی استانهای شمالی چون مازندران ازمناطقی هستندکه بیشترین مرکبات کشورراتولیدمی کنند.دراستان هرمزگان شهرهای میناب و رودانو بخش سیاهو مناطق اصلی تولید مرکبات هستند.ازبین مرکبات گوناگون نارنگی سیاهودارای شهرت ملی وجهانی است دراین مقاله بصورت اجمال به بررسی برخی ازموانع ومشکلات بازاریابی وفروش این محصول پرداخته شده است  واطلاعات لازم ازباغداران نمونه،ملاکین،عمده فروشان وخرده فروشان بصورت مصاحبه وگفتگوجمع آوری گردیده ودرنتیجه پیشنهاداتی جهت رفع موانع ومشکلات بازاریابی وفروش وصادرات این محصول ارایه شده است .

واژگان کلیدی: نارنگی سیاهو _ بازاریابی _فروش_ صادرات محصولات کشاورزی

ادامه مطلب

 
 
تعیین رابطه هوش عاطفی و تبادل رهبر- پیرو با رضایت شغلی و قصد ترك خدمت كاركنان(مطالعه موردی: شركت سایه سبز علوم)

نویسندگان:

دكتر علی قلی پور سلیمانی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساوه
دكتر منوچهر نیکنام
عضو هیات علمي دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساوه
غزاله باقری کیا
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی- آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساوه

TMBA چکیده:
در طی شش دهه گذشته محققان بسیاری از مفاهیم عاطفی از جمله هوش عاطفی برای تشریح و تبیین رابطه آن با متغیرهای بسیاری از جمله سبک رهبری، تبادل رهبر- پیرو، و پیامدهای مثبت آن برای کارکنان(رضایت شغلی، تعهد سازمانی و ...) استفاده نموده اند. بنابراین،بررسی پیامدهای هوش عاطفی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی رابطه هوش عاطفی و تبادل رهبر- پيرو با رضایت شغلی و قصد ترك خدمت كاركنان شركت سایه سبز علوم پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار ليزرل و مدل تحلیل مسیر و مدل تحلیل رگرسیون استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد كه بین هوش عاطفی كاركنان با کیفیت تبادل رهبر- پیرو، رضایت شغلی کارکنان و قصد ترك خدمت آنها رابطه وجود دارد. بین کیفیت تبادل رهبر- پيرو با رضایت كاركنان و قصد ترك خدمت آنها رابطه وجود دارد.همچنین بین رضایت شغلی كاركنان با قصد ترك خدمت آنها رابطه وجود دارد.

واژگان کلیدی: هوش عاطفی، تبادل رهبر- پیرو، رضایت شغلی، قصد ترک خدمت.

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 90 صفحه بعد