Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» سرمایه گذاری حاکمیتی و قومی
» دانشگاه، دولت، صنعت و نقش آن در اقتصاد کشور ...
» تأثیر معنویت سازمانی بر افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت کارکنان ...
» بررسی عوامل مؤثر بر خرید و خرید ناگهانی ...
» بررسی رابطه بین ترکیب هیأت مدیره و عملکرد در شرکتهای خانوادگی ...
» مروری بر بازاریابی شبکه ای
» بازاریابی ویروسی در تجارت الکترونیک
» نقش سرمایه اجتماعی در افزایش مشارکت همگانی در سازمانها ...
» بازبینی مدلِ بین ‏المللی کردن: روش بازاریابی اینترنتی ...
» مدلهای برند
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
انتخاب و تدوین استراتژیهای بهینه در شرکتهای تولیدی بر اساس تحلیل ماتریسSWOT و مدل BSC

نویسندگان:

رضا وقاری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بین الملل،دانشگاه آزاداسلامی،واحد رشت

vaghari_m@yahoo.comEmail

دکتر محمد رضا آزاده دل
استاد یار،هیئت علمی گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،
azadehdel@iaurasht.ac.ir

چکیده TMBA:
امروزه درهمه جوامع، تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و همه انسانها به نقش و اهمیت آن واقفند .تدوين و پياده‌سازي استراتژي در شركت‌هاي ايراني يكي از دغدغه‌هاي اصلي مديرانشركت بوده و بر توسعهظرفيت‌هاي توليدي كشور نيز تأثير فوق‌العاده‌اي دارد. با وجود مطرح بودن استراتژي در سطح شركت ووقوف مديران به اهميت آن در پيشبرد اهداف سازمان، فقدان پیاده سازی استراتژی در شرکت های تولیدی ایران مشهود است، لذا با توجه به لزوم تدوین و  اهمیت پیاده سازی برنامه های استراتژیک در  در این پژوهش بر آن شدیم  با تدوین ماتریس SWOT به  ارزیابی محیط خارجی و داخلی شرکت های تولیدی،صنعتی بپردازیم.که برای این منظور ، با بهره گیری از تکنیک SWOT ، و با استفاده از منظرهای کارت امتیاز متوازن جهت تعیین فاکتورهای موثر برای مدل مذکور  و کمی کردن هر یک از عوامل فرصت و تهدید بیرونی با مدل های FMEA و SMEA  می توان گامی در جهت ارتقا تدوین استراتژی های موثر و پیشبرد عملکرد شرکت ها برداشت.

واژگان کلیدی: برنامه ریزی استراتژیک، ماتریس SWOT، مدل BSC، مدلهای FMEA&SMEA

 

ادامه مطلب

 
 
نقش ابعاد فناوری اطلاعات در بهبود عملکرد سازمان

نویسندگان:

مرتضی سهرابی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی- منابع انسانی،دانشگاه آزاداسلامی،واحد بین الملل بندر انزلی.

mortezasohrabi54@yahoo.com

کریم کیاکجوری

استاد دانشگاه،هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی،واحد بندر انزلی

 karim_kiakojory@yahoo.com

چکیده TMBA:
نقش فناوری اطلاعات در سازمانهای تازه به اندازه‌ای پررنگ است که بسیاری از نظریه پردازان سازمان، مدیران و تصمیم گیران سازمانها را به اتخاذ استراتژی مرتبط با این فناوریها در جهت گیریهای آتی سازمانها پیشنهاد می‌کنند. در کل فناوریهای اطلاعاتی همراه با فاکتورهای خود تحولات عظیمی در شرکتها و سازمانهای بازرگانی ایجاد کرده است. به گونه ای که عملکرد کلی این قبیل شرکتها کاملاً تحت تأثیر میزان کاربرد فناوریهای مورد بحث است. سازمانها همواره از جوانب مختلف تحت فشار می باشند تا تغییراتی در آنها اعمال شود به عبارتی دیگر سازمانها برای انطباق با محیطشان تغییر می کنند و هدف نهایی از این تغییر یک مقوله استراتژیک است؛ سازمان از طریق انطباق با محیط می خواهند عملکرد بقاء، رشد و پیشرفت را تضمین کند. برخی از مواردی که فناوری اطلاعات سبب تغییر فرآیندهای سازمان می گردد عبارتند از اینکه فناوری اطلاعات سبب مکانیزه شدن و سرعت بالای فرآیندها می گردد، مشاغل مجازی و همکاریهای راه دور را ممکن می سازد،‌ تعاملات را افزایش داده و بازخورد فوری را ممکن می‌سازد، سبب ایجاد، توزیع، مدیریت مؤثر و هوشمندانه دانش می گردد، محاسبات را در سطح وسیع و بدون خستگی انجام می‌دهد و اطلاعات را در سطوح مختلف سازمان به اشتراک می گذارد. با توجه به مطالب فوق حتی بیان این مطلب که در آینده سازمانها بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات بتوانند به حیات ساختاری خود ادامه دهند تقریباً دور از تصور است.

واژگان کلیدی:عملکرد سازمان، فناوری اطلاعات، زیرساخت فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی.

 

ادامه مطلب

 
 
ارزش تجاری برند، رضایتمندی، و راه‌گزینی هزینه‌ها/ بررسی اثرات در زمینه‌ی تجارت به تجارت

نویسنده:
منصوره صادقي
كارشناس ارشد مديريت بازرگاني(بازاريابي)
sadeghi.mansoure2701@gmail.com

چکیده TMBA:
هدف از انجام این پژوهش بررسی اثرات رضایتمندی و راه‌گزینی هزینه‌ها بر روی توسعه‌ی ارزش تجاری برند در زمینه‌ی تجارت به تجارت (B2B) می‌باشد. این پژوهش اثرات سلسله مراتبی بین آگاهی از برند، رضایت از برند، توجه به کیفیت (کیفیت درک شده) و وفاداری به برند را در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، این مدل مفهومی اثر مستقیم راه‌گزینی هزینه‌ها را بر روی رضایتمندی مورد بررسی قرار داده است.
یافته‌ها تأثیر قابل توجهی از رضایتمندی و راه‌گزینی هزینه‌ها را بر روی ارزش تجاری برند در زمینه‌ی تجارت به تجارت را نشان می‌دهند. علاوه بر آن، یافته‌ها اثر مثبت راه‌گزینی هزینه‌ها را بر روی رضایتمندی نشان می‌دهند.
این پژوهش به بررسی درک مدیران بازاریابی به اینکه چگونه عمل بازاریابی با هدف افزایش رضایتمندی می‌تواند ارزش تجاری برند را تحت تأثیر قرار دهد، پرداخته است. مدیران بازاریابی با مدارک و شواهد چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن رضایتمندی و ارزش تجاری برند با راه‌گزینی هزینه را ارائه می‌کنند.

واژگان کلیدی: ارزش تجاری برند، رضایتمندی، راه‌گزینی هزینه‌ها، مدیریت برند، سرویس‌های حرفه‌ای، تجارت به تجارت، بازاریابی تجارت به تجارت.

 

ادامه مطلب

 
 
هنر برندینگ ملی/ارزش برندینگ ملی و نقش دولت و بخش هنر و فرهنگ

نویسنده:

منصوره صادقي

كارشناس ارشد مديريت بازرگاني- بازاريابي

sadeghi.mansoure2701@gmail.com

 

چکیده TMBA:

برندینگ ملی اشاره به کاربرد "تکنیکهای ارتباطات بازاریابی به منظور ترویج یک تصویر ملی" دارد. مطالبی که در این باره نوشته شده اند، بخش هنر و فرهنگ را بعنوان روشی موثر در بهبود بخشیدن به یک تصویر ملی دریافته اند. این مقاله ارتباط میان بخش هنر و فرهنگ و ارزش برند را بررسی می کند، و نقش دولت در این ارتباط را در بیش از 50 کشور ارزیابی می نماید. ما دریافته ایم که از آنجاییکه هم بخش هنر و فرهنگ و هم وزارت فرهنگ با ارزش برند یک کشور همبستگی دارند، وجود یک وزارتخانه اختصاصی اثرات بخش هنر و فرهنگ را بر روی ارزش برند کاهش می دهد. واژگان کلیدی: برندینگ ملی، شهرت ملی، قدرت نرم، سیاست فرهنگی، بخش خلاقیت، بخش هنر، وزارتخانه هنر و فرهنگ.

 

ادامه مطلب

 
 
تحول سازمانی-تحول نهادی

نویسنده:

افروز پروین

کارشناسی ارشد مدیریت IT و صنعتی

استاد راهنما:

جناب آقای دکتر احمدی

 

چکیده TMBA:

در زمان کنونی سازمانها به صورت فرایندهای محیطی پویا، با تغییر روبرو هستند و مجبور شده اند که خود را با عوامل محیطی سازگار نمایند. برای مثال تقریباً هر سازمانی باید خود را با محیط متشکل از فرهنگهای گوناگون سازگار نمایند. سیاستها و روشها یا ملیتها باید تغییر کند تا سازمان بتواند نیروی کار مختلف از نژادها، گروهها و ملیتها را جذب نماید.

با نگاهی به روند اجتماعی در دهه های اخیر به این نتیجه می رسیم که سازمانها باید خود را با تغییراتی که در آینده رخ خواهد داد، سازگار نمایند. اگر قرار است یک سازمان ادامه حیات بدهد و بخواهد بقای خود را تضمین نماید، باید در برابر  تغییراتی که در محیط رخ می دهد از خود واکنش مناسب نشان دهد. از این رو تغییرات برنامه ریزی شده، در گرو تغییراتی است که در رفتار افراد گروههای مشغول در سازمان رخ می دهد و سازمان می تواند با استفاده از آنها افراد و کارکنان خود را وادار کند رفتارهای متفاوتی در پیش گیرند و در شیوه انجام وظیفه و رابطه متقابل با همکاران، تجدیدنظر کنند.

 

واژگان کلیدی: تحول، تحول سازمانی، انواع تحول

 

ادامه مطلب

 
 
استراتژیهای قیمت گذاری آنلاین

نویسندگان:

زهره محمدعلی نژاد

sh.alinejhad19602@yahoo.com

افروز اکبری

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

مؤسسه آموزش عالی راهبرد شمال رشد

Afrooz.akbari91@gmail.com

مرضیه فریدی ماسوله

دکتری تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات

مدرس دانشگاه گیلان

faridi.Marzieh@yahoo.com

 

چکیده TMBA:

اینترنت و به طور کلی دنیای الکترونیک همه ابعاد زندگی و جوامع بشری را دستخوش تغییر خود کرده است. به تبع آن بازارها نیز دچار تغییرات ماهیت و شکلی شده اند. به این بازارها که در اثر تأثیر و به کارگیری دنیای الکترونیک شکل گرفته اند، بازارهای الکترونیک گفته می شود. همانطور که ماهیت بازار تغییر کرده است. قابل پیش بینی است که سایر موارد وابسته به آن نیز تغییر کند. ازجمله این موارد استراتژیهای قیمت گذاری است که می بایستی متناسب با نوع بازار تغییر کند. در این مقاله کوشش شده است استراتژیهای قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک معرفی و به طور مختصر تشریح شود.

 

واژگان کلیدی: قیمت، بازار الکترونیک، قیمت گذاری، آنلاین

 

ادامه مطلب

 
 
اهمیت بازاريابی رابطه مند و اثر آن بر وفاداری مشتريان

نویسندگان:
سید سجاد محتشم
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید،موسسه آموزش عالی راهبرد شمال
Sajjad.mohtasham@gmail.com
سیده هدیه تندکار
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
Tondkaar@yahoo.com

 

چکیده TMBA:
در عصر حاضر، تغييرات به سرعت در بخشهای تولیدی و خدماتی رخ می دهد. اين تغييرات هم بر ساختار صنعت و هم بر ماهيت رقابت تأثير گذاشته است. جای تعجب نيست که در اين محيط پرچالش همراه با تغييرات شتابنده، سازمانها و شرکتها مجبور شده اند واکنش خود را نسبت به بازار تغيير دهند و کمتر روی محصولات و خدمات و بيشتر روی مشتريان متمرکز شوند و به جای ديد کوتاه مدت، ديد بلندمدت داشته باشند، در دنيای امروز خريداران برای تصميم گيري در فرآيند خريد با سؤالات بسياری روبه رو هستند. در اين محيط، سازمانها و شرکتها مجبور شده اند که برقراری ارتباط با مشتريان و وفادار نمودن آنها را در اولويتهای کاری خود قرار دهند و برای دستيابی به موفقيت در يک بازار تکنولوژی محور، پيچيده و رقابتی به جست و جوی مواردی کليدی برای وفادار ساختن مشتريان بپردازند يکی از موارد، نفوذ در روابط مشتری با سازمان برای دستيابی به اطلاعات مزيتی در مورد مشتريان است، جهت رسیدن به این هدف استراتژیهای متعددی وجود دارد یکی از مهمترین این استراتژیها، استراتژی بازاريابی رابطه مند مبتنی بر ايجاد، توسعه و حفظ ارتباط با خريداران می باشد.

واژگان کليدي: بازاریابی، بازاريابی رابطه مند، وفاداری مشتریان، تغییرات بازار

 

ادامه مطلب

 
 
تأثیر مزیت رقابتی در مالکیت فکری (معنوی)

نویسندگان:

دکتر مرضیه فریدی ماسوله

fridi.marzieh@yahoo.com

امین علیزاده

Amin1.alizadeh@gmail.com

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

موسسه آموزش عالی راهبردی شمال

فرزین رجب زاده

Farzin.rst@gmail.com

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

موسسه آموزش عالی راهبرد شمال

 

چکیده TMBA:

امروزه سازمانها برای بهبود عملکرد و مقابله با رقبا، باید دارای مزایای رقابتی باشند. چراکه عملکرد برتر که هدف تمامی سازمانها می باشد از مزیت رقابتی آنها ناشی می شود. در سالهای اخیر، مزیت رقابتی در مرکز بحث استراتژیهای رقابتی قرار گرفته است و بحثهای زیادی درباره مزیت رقابتی مطرح شده است. پورتر اولین نویسنده ای بود که واژه مزیت رقابتی را برای رشته ی استراتژیک ارائه کرد. از دیدگاه پورتر مزیت رقابتی ارزشهای قابل ارائه شرکت برای مشتریان است، به نحوی که این ارزشها از هزینه های مشتری بالاتر باشند. مینتزبرگ نیز معتقد است مزیت رقابتی برای یک سازمان زمانی حاصل می شود. که در یک بازار رقابتی کالاها و خدماتش را از کالا و خدمات رقبایش متمایز سازد مفهوم مزیت رقابتی شامل قابلیتها، منابع، ارتباطات و تصمیماتی است که به یک سازمان برای سرمایه گذاری بر روی فرصتها و اجتناب از تهدیدها کمک می کند. مزیت رقابتی به توانایی شرکت برای خلق ارزش برتر برای مشتریانش در مقایسه با رقبا برمی گردد.

تأمین حقوق مالکیت فکری ابزاری مناسب برای حفظ حقوق شرکتها از نوآوریهایی است که شرکتها و مؤسسات ایجاد کرده اند. این امر محرک و انگیزه های برای ابداع و نوآوری است. حقوق مالکیت فکری، به شرکتها این اجازه را می دهد که جهت جذب سرمایه بدون ترس از کپی برداری از نوآوریشان، با شرکتها یا افراد تجاری و سرمایه گذاران به مذاکره بپردازند و محصول جدید را به بازار ارائه دهند. علاوه بر این یک پژوهشگر به عنوان یک شخص حقیقی نیز برای تأمین امنیت بازگشت سرمایه ی فکری خود به ضمانت اجرایی نیازمند است.

 

واژگان کلیدی: مزیت رقابتی، رقابتی پایدار، مالکیت فکری

 

ادامه مطلب

 
 
سیری بر روندها و استراتژیهای "بازار" کشورهای هند و ژاپن در حوزه انرژی (با تأکید بر انرژیهای تجدیدپذیر)

نویسنده:

عارف بهروز

پژوهشگر و کارشناس ارشد اقتصاد انرژی

دانشگاه علامه طباطبائی تهران

Aref.Behrooz2013@gmail.com


چکیده TMBA:

هدف از این تحقیق بررسی راهبردها و استراتژیها کشورهای هند در حوزه انرژیها فسیلی و تجدید پذیر می باشد. از این رو در این تحقیق سعی شده با یک روش تحلیلی-توصیفی اقدام به بررسی سیر مصرفی و استفاده انرژیهای تجدیدپذیر در کشورهای هند و ژاپن شود. بنابراین این نتیجه حاصل شد که کشورهای هند و ژاپن حرکت مناسب و مفیدی در قالب توسعه انرژیها تجدیدپذیر انجام داده اند. توانسته اند سهم این انرژیها پاک را در سبد انرژی خود افزایش دهد. به طوری که کشور ژاپن قسد دارد سهم انرژیهای نو را در سال 2050 به 67 درصد و از آن طرف سهم انرژی هسته ای را به 8 درصد برساند. و در بخش محیط زیست کشور ژاپن توانسته از طریق دو راهبرد کلیدی توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و بهبود تکنولوژی صنایع انرژی خود باعث عدم صعودی شدن آلاینده های محیطی زیستی مانند CO2 در کشور شود.

 

واژگان کلیدی: بازار، انرژیهای تجدید پذیر، هند، ژاپن، راهبردها

 

ادامه مطلب

 
 
رابطه هوش هیجانی بر رویکرد استراتژیک سازمان

نویسنده:
مرتضی ایلات
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی–بین الملل، مؤسسه آموزش عالی سهروردی قزوین
دبیر هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قزوین
mortezae2008@gmail.com

چکیده TMBA:
هدف پژوهش حاضر، بررسي ارتباط بين هوش هيجاني و رویکرد استراتژیک می باشد. این تحقیق با رویکرد ترویجی از طریق بررسی مطالعات انجام شده در حوزه هوش هیجانی و رویکرد استراتژیک صورت گرفته است. با توجه به اينكه هوش هيجاني، توان استفاده از احساس و هيجان خود و ديگران در رفتار فردي و گروهي در راستاي دستيابي به بيشترين مطلوبيت است. بنابراين، تلفيق دانش مديريتي و تواناييهاي هيجاني در مديريت استراتژیک مي تواند در سوق دادن افراد به سوي دستيابي به اهداف استراتژیک سازمان كارساز و مفيد باشد. درك و اداره هوش هیجانی به شكل مؤثر نه تنها بينشهاي جديدي درباره برانگيختن افراد ارائه مي كند بلكه اين امكان را مي دهد كه درباره احساسات و اداره آنها به شكل سازنده عمل شود. و همچنین افراد با هوش هیجانی بالا دیدگاهی استراتژیک و بلند مدت نسبت به اهداف سازمان دارند.


واژگان کلیدی: هوش، هوش هیجانی، استراتژی، رویکرد استراتژیک

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 111 صفحه بعد