Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بیمه و نقش آن در توسعه اقتصادی
» بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری ...
» بررسی مفاهیم کارایی زیستی و بهره وری سبز حساسیتی برای توسعه بازار سبز ...
» معرفی کتاب: تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش ...
» رفتار مصرف‌کننده در ورزش و رویداد: اقدام بازاریابی ...
» سنجش کیفیت خدمات
» معرفی کتاب: بازاریابی جهانی
» فصلنامه علمی- پژوهشی «فرآیند مدیریت و توسعه» ...
» معرفی کتاب: مبانی روانی دوپینگ در ورزش
» مدیریت دانش در سازمان پلیس، فرصت ها و تهدیدها ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
چالش هاي مديريت منابع انساني در واحد فروش وراهكارهاي پيشگيري از آن

نویسندگان :
حميدرضا رضواني
عضو هيئت علمي دانشگاه مهرالبرز تهران و مدرس دانشگاه تهران
H.rezvani@umz.ac.ir
محبت زهره بخش دزفولي
دانشجوي كارشناسي ارشد مجازي دانشگاه تهران
m.zohrehbakhsh@ut.ac.ir

 

TMBA چكيده

بدون تردید واحدهاي فروش در تحقق آرمان هاي سازمان خود که در واقع بیان کننده و بهترین معیار فلسفه وجودی آنهاست ، با چالش های متعددي روبرو هستند ، كه در اين ميان مهمترين سرمايه آن ها يعني منابع انساني هم در معرض چالش و  هم عامل ايجاد چالش مي باشد . مديران منابع انساني اين واحدها  سعی و تلاش مضاعفی نخست در پيشگيري از وقوع اين چالش ها  و سپس در رفع آن ها از خود نشان مي دهند  . بدين روي در اين  مقاله با انتخاب روش توصيفي و استفاده از ابزارهاي اطلاعاتي نظير پرسشنامه و مصاحبه و انتخاب نمونه هاي تصادفي با نمونه گيري تصادفي ساده ، اين موارد و دلايل ايجاد آن ها را شناسايي كرده و براساس آن ها در پايان راهكارهايي جهت پيشگيري از وقوع آن ها ارائه نموده ايم ، به اين اميد كه با رشد بهينه و همه جانبه كاركنان فروش شاهد موفقيت هرچه بيشتر سازمان ها باشيم .

 

واژگان کلیدی: مديريت منابع انساني ، چالش ،واحد فروش ، كاركنان فروش ، مديريت بازاريابي

ادامه مطلب

 
 
بررسی نقش توانمندسازی در تعهد سازمانی كاركنان

نویسندگان:

دکتر مرحمت همت پور
عضو هیئت علمی گروه معلمان، دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت
انسیه هدایتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 

TMBA چکیده:
در شرایط متلاطم محیطیِ امروز که از جهانی شدن و پیشرفت فن آوری ناشی شده، سازمانها تحت فشار برای تقویت شایستگی های کارمندان جهت کسب مزیت رقابتی هستند. در چنين شرايطي آنها باید بدانند که بدون یک نیروی کار شایسته، منعطف، متعهد و با انگیزه، قادر به انجام ماموریت خود نخواهند بود .سازمان های امروزی نه تنها به دانش و اطلاعات بسیار وسیعی نیاز دارند بلکه به استقلال، خوداتکایی، اعتماد به نفس و خلاقیت و ابتکار بیشتری نیازمندند. برای دست یابی به این ویژگی ها، سازمان ها باید مهم ترین منبع و عامل رقابتی خود یعنی نیروی انسانی را توانمند کنند. توانمند سازي، سالم ترين روش سهيم نمودن كاركنان در قدرت است. با اين روش حس اعتماد، انرژي مضاعف، غرور، تعهد و خوداتكايي در افراد ايجاد مي شود و حس مشاركت جويي در امور سازماني افزايش يافته، در نهايت بهبود عملكرد را به دنبال خواهد داشت.  اما از سویی دیگر نیروی انسانی وفادار، سازگار با اهداف و ارزش های سازمانی که حاضر است فراتر از وظائف مقرر فعالیت کند، می تواند عامل مهمی در اثربخشی سازمانی باشد .پژوهش ها نشان داده است که کارکنان متعهد از عملکرد بهتری برخوردار بوده و به احتمال کمتری سازمان را ترک می کنند و با سهولت بیشتری در رفتارهای مدنی سازمانی درگیر می شوند. در واقع تعهد سازمانی یک نگرش درباره وفاداری کارکنان به سازمان و فرایند مستمری است که از طریق آن اعضای سازمان علاقه خود را به سازمان، موفقیت و کارایی پیوسته آن نشان می دهند. لذا در این تحقیق قصد بر این است تا با مفهوم توانمندسازی، اهمیت و رویکردهای آن، تعهد سازمانی، ابعاد و مزایای آن بیشتر آشنا شده، رابطه بین توانمندسازی و تعهد سازمانی شرح داده شود و به پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده اند اشاره گردد. 

 

واژگان کلیدی: توانمندسازی، تعهد سازمانی، تعهد عاطفی، تعهد مستمر، تعهد هنجاری.

ادامه مطلب

 
 
برنامه ریزی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم وفناوری

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب

سید جابر عنایتی

sjenayati0@gmail.com 

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی علوم و تحقیقات هرمزگان

 

TMBA چکیده:
پارکهای علم و فناوری سازمانهای توسعه اقتصادی هستند و ضروری است که در برنامه ریزی های خود توجه و همسویی فراوان با برنامه های توسعه اقتصادی منطقه میزبان خود داشته باشند. این سازمانها برای نیل به اهداف خود در جذب سرمایه گذاری و توسعه شرکتهای دانش بنیان در محل پارک و نیز تشویق و ترغیب نوآوری در منطقه میزبان تلاش می کنند.با توجه به هزینه های سنگین تاسیس و راه اندازی این سازمانها ، ناتوانی در جذب و حفظ شرکتهای دانش بنیان ایجاد پارکهای علمی را با عدم توجیه اقتصادیرو به رو خواهد کرد.این امر توجه مدیران پارکها به برنامه ریزی راهبردی بازاریابی را ضروری می سازد.حتی اگر پارکهای علمی هنگام تاسیس دارای مزیت مکانی و جذابیت لازم نیز باشند ، در صورت نبودنمدیریت موثر بازاریابی پایداری خود را برای بقا در رقابت مکانی از دست خواهند داد.از طرفی ، به دلیل ویژگیهای محصول مکان پارکهای علمی ، صرف استفاده از تئوریها و تجارب بازاریابی شرکت های خصوصی و موسسات غیرانتفاعی در بازاریابی پارکها اثربخشی لازم را نخواهد داشت.
در این پژوهش تلاش شده است تا با استفاده از تجارب مدیریت بازاریابی مکان و نیز بررسی ادراکات طراحان و صاحبنظران پارکهای علمی ایران ، الگویی از فرایند مدیریت بازاریابی مکان پارکهای علمی ارائه شود.

واژگان کلیدی: پارک علم و فناوری، مدیریت بازاریابی، بازاریابی مکان، توسعه اقتصاد محلی و توسعه اقتصاد دانش محور.

ادامه مطلب

 
 
بررسی تکنیک های فروش

نویسندگان:

علیرضا حسن نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم تحقیقات هرمزگان

MR.HASANNEZHAD@GMAIL.COM
دکتر زارعی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب 

BTOB73@YAHOO.COM

 

TMBA چکیده:
فروش، نوعی کمک به دیگران است برای ارتقای کیفیت کار و زندگی آنها. تا حالا شده است که محصولی را خریده باشید و بعد از خرید، بفهمید چه کلاهی سرتان رفته؟ کافی است فقط یک بار این اتفاق برایتان افتاده باشد تا از آن به بعد، همیشه موقع خرید، به فروشنده شک کنید. این اتفاق برای همه مشتریان- دست کم یک بار- افتاده و بنابراین آنها همیشه شکاکند، چه در ایران و چه در هر جای دیگر دنیا. شما باید به مشتری اطمینان بدهید تا این ترس و شک او از بین برود. بنابراین، نحوه صحبت کردن شما و طرز لباس پوشیدنتان اهمیت پیدا می کند. خوش قول بودنتان مهم می شود و همین طور سایر ویژگی هایی که در واقع، ملاک قضاوت مشتری درباره شخصیت و میزان صداقت شماست.در این مقاله سعی بر آن است تا انواع شیوه-شگردها و تکنینک های فروش در سه حوزه تکنیک های ترویج فروش مصرف کننده ، ترویج فروش تجاری و نیروهای فروش و  تکنیک های نهایی سازی فروش آشنا شویم.


واژگان کلیدی: فروش - مشتری - ترویج فروش - نهایی سازی فروش

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی موبایلی

نویسندگان:

سراج بحر العلومی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، دانشگاه علوم تحقیقات هرمزگان

ss_sd6@YAHOO.COM
دکتر داریوش زارعی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد  واحد میناب

BTOB73@YAHOO.COM

 

TMBA چکیده:
عداد کاربران تلفن همراه در جهان از مرز 5 میلیارد نفر گذشته است، یعنی حدود سه‌چهارم مردم دنیا از این دستگاه استفاده می‌کنند. شاید یکی از دلایل آن باشد که تلفن همراه دیگر فقط وسیله‌ای برای مکالمه نیست، بلکه دستگاهی برای انجام انواع کارها و فعالیت‌ها مانند بازی‌کردن، آگاهی از وضعیت آب و هوا، یافتن مسیر راه‌ها، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و همینطور خواندن اخبار است.این مقاله به بحث در مورد چگونگی تجارت موبایلی ، انجام معاملات با دستگاه تلفن همراه از طریق اینترنت و چگونه این فن آوری ها است طول سال ها توسعه یافته است می پردازد.مقاله همچنین سطح امنیت و حریم خصوصی در هنگام برخورد با تجارت همراه مورد قضاوت قرار می دهد، و اینکه به چه نوع مسائل در هنگام استفاده از سیستم تجارت همراه ممکن است مواجه شویم.می پردازد.در این مقاله همچنین به چگونگی اجتناب از مسائل مربوط به تجارت موبایلی ، ارزیابی راه حل ها و چگونگی تحول فن آوری و دست و پنجه نرم کردن با می پردازد.

واژگان کلیدی: بازاریابی موبایلی ، تلفن همراه، بازاریابی،تبلیغات بی سیم

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی تعاونی

نویسندگان:

جلال فیروزی فرد جهرمی
دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی- بازاریابی قشم
دکتر شهباز براهویی


TMBA چکیده:
امروزه دریافته اند تنوع عمیقی از مفهوم بازاریابی وجود دارد که طبیعی می باشد. تعاریف زیادی از بازاریابی وجود دارد، همانگونه که گفته شده  سیر قابل توجهی در نیم قرن دوم ، قرن دوم داشته که بر عکس آن در نوشته ها ذکر شده است. امروز ما با پایه و اساس متعدد مفهوم بازاریابی مواجه شدیم که طبیعی می باشد پنج عامل اصلی مفهوم بازاریابی در پایین ذکر شده است:
1-    راه رسیدن یا دسترسی به تولیدات
2-     راه دسترسی به تولید
3-    راه رسیدن فروش
4-    برای رسیدن به بازاریابی
5-    راه رسیدن به یک بازار اجتماعی
 
واژگان کلیدی: بازاریابی، دسترسی به تولیدات دسترسی به فروش، بازار اجتماعی

ادامه مطلب

 
 
ساختار سازمانی و توانایی های بازاریابی ویژه در SME

نویسندگان:

پگاه امیرچقماقی

دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
جناب دکتر براهویی

 

TMBA چکیده:
هدف:این مقاله قصد دارد مدل مفهومی طراحی ساختارسازمانی که برخی از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد استراتژی را تشکیل می دهد,را گسترده کند.این تحقیق همچنین قصد دارد که فعالیت های داخلی و فرایندهای مربوط به توسعه محصول جدید را تشریح کند و تصمیمات و بازاریابی حاصل از پراکندگی این فعالیت ها را در بین این منطق عملیاتی,ارزیابی کند.
نگرش:تحقیق از بین 424 کارخانجات تولیدی مبلمان انجام شده است که در مجموع 8فرضیه هدفگذاری شده و کاربرد مدلسازی معادله ساختاری مورد ازمایش قرار گرفته است.
یافته ها:مهمترین یافته از بین یافته های مطالعه این بود که روابط  و فرایند های درون سازمانی به مطالعه ساختار سازمانی مربوط می باشد.این نتیجه حاصل شده است که پراکندگی فرایند توسعه محصول جدید تصمیمات بازاریابی,تاثیر مثبتی بر توانایی ساختار بازاریابی خواهد گذاشت.
نتایج نشان می دهند که پراکندگی فرایند توسعه محصول جدید(NPD)و تصمیمات بازاریابی,توسعه قابلیت های بازاریابی را تنها در سازمانهایی تحت تاثیر قرار می دهد که دارای روابط داخلی قوی هستند.این مقاله همچنین دریافته است که طراحی داخلی سازمان ,روابط بین پراکندگی تصمیمات بازاریابی و فرایند های NPD را در زمینه توانایی های به خصوص,تحت تاثیر قرار نمی دهد.
حدود و مرزهای تحقیق:تحقیق برروی مطالعه شرکت های مبلمان سازی کوچک و متوسط برزیلی تمرکز دارد و شرکت هایی که می توانند فرایند جمع اوری اطلاعات را به صورت تک منبعی انجام دهند.
پیامدها:یافته ها دستورالعمل های یکپارچه سازی را فراهم می سازد.اینگونه به نظر می رسد که در تصمیمات بازاریابی,یکپارچگی بالای مناطق بستگی به پراکندگی فرایند های NPD دارد.پراکندگی در NPD ,فعالیت منتشر شدن است.اینگونه یافت شده است که پراکندگی بالا در فعالیت های بازاریابی برروی توسعه محصول تاثیرگذار است.
اصالت و ارزش:یافته های مقاله تاثیرات طراحی سازمانی برروی توسعه قابلیتهای برنامه ریزی و برروی کاربرد استراتژی های بازاریابی را تایید می کند.

 

واژگان کلیدی: ساختارهای سازمانی, قابلیتهای بازاریابی, عملیات درون سازمانی, موسسات کوچک تا متوسط, برزی

ادامه مطلب

واژگان کلیدی: ساختارهای سازمانی, قابلیتهای بازاریابی,عملیات درون سازمانی,موسسات کوچک تامتوسط,برزی
 
 
شناسایی علل شکست استراتژی های تنوع

نویسنده:

مسلم شیروانی

دانشجوی رشته مدیریت اجرایی دانشگاه تهران

 

TMBA چکیده: اکثر کسب و کارها چرخه حیات دارند: سرآغاز ، رشد و بلوغ. در نتیجه ی تغییرات فناوری ، بلوغ بازارها ، و یا دسترسی آسان مشتریان به جایگزینها ، در برخی مراحل کسب و کارهای کنونی آینده روشنی برایشان متصور نیست . شرکتی که بر روی کسب و کار به بلوغ رسیده ای کار میکند ، لازم است برای ادامه رشدش فرصتها وکسب و کارهای دیگری را جستجو کند و این درست  همان نقطه ای است که شرکتها اقدام به تدوین و پیاده سازی یک استراتژی جدید در سطح کل شرکت می نماید که استراتژی تنوع نامیده می شود .
ما در این تحقیق سعی داریم با رویکردی کیفی به بررسی علل شکست استراتژی تنوع به روش (مطالعه موردی) بپردازیم . مورد مطالعه ما در این پژوهش شرکت رهنورد سپاهان می باشد که در حوزه خدمات حمل و نقل فعالیت می کند .
این شرکت تا پایان سال 1390 به ارائه خدمات حمل و نقل مسافری در قالب خودروهای سنگین (اتوبوس) و نیمه سنگین (مینی بوس) به شرکتهای بزرگ شهر اصفهان اشتغال داشته است ولی با آغاز سال 1391 با اتخاذ استراتژی تنوع همگون (ارائه خدمات حمل و نقل مسافری در قالب خودروهای سبک(سواری) ) و استراتژی تنوع افقی (ارائه خدمات حمل و نقل باری در قالب خودروهای سنگین (کامیون) ) دچار شکست سنگینی گشت و نهایتاً نرخ بازده داراییهای شرکت (ROI) از %22 در پایان سال مالی 1390 به %13 در پایان سال مالی 1391 کاهش یافت. 


واژگان کلیدی: استراتژی تنوع، استراتژی تنوع همگون، استراتژی تنوع افقی، استراتژی تنوع ناهمگون

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی اجتماعی، حوزه ای نوین در مقوله بازاریابی

نویسندگان:

دکتر روزبه حبیبی استادیار دانشگاه پیام نور  
علی پورجعفر دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 

TMBA چکیده:
با توجه به افزايش روزافزون رقابت توليدکنندگان و نيز گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات و پيشرفتهاي علمي و فني، فرصتي فراهم است تا کارشناسان امور تجارت و بازاريابي با استفاده از روشهای جدید و امکانات موجود از اين وضعيت بهره جسته، با جلب رضايت مشتريان فعلي و بالقوه وضعيتي ايده آل براي سازمان فراهم کنند.
فعالیتهای رفتاری زندگی روزمره ما بصورت چشمگیری متاثر از نقش بازاریابی محیط اطراف ما بوده و در روند زندگی ما نقش بسزایی را ایفا میکند. بی شک، عاملی که بعنوان پل ارتباطی میان فعالان تجاری با مصرف کنندگان می باشد ، فعالیت بازاریابی است. یکی از عواملی که باعث موفقیت در بازاریابی و بازاریاب حرفه ای می شود میزان سرعت، دقت، صحت و فراوانی اطلاعات بازار است. بازاریاب می کوشد تا با روشها و طرق مختلف به جلب رضایت مشتری و در نهایت فروش و سودآوری بیشتر دست یابد. از راههاي مختلفي مي توان رضايت مشتري را جلب کرد، از جمله: به وسيله کاهش هزينه هاي خريد مشتري ، صرفه جويي در وقت مشتري از راه خدمت رساني سريعتر، عرضه محصول طبق خواست مشتري با قيمت مناسب و ...
 یکی از اساسی ترین موانع موجود در سر راه رسیدن به جلب رضایت مشتری ، همانا  توجه به جنبه های مختلف جذب، نحوه ارتباط با مشتریان و در نهایت، امکان حفظ مشتری است. به رغم پیشرفت تکنولوژی و گسترش و بهبود سیستم ها و روش های تولید و افزایش رقبا و تنوع محصولات تولیدی ، بالا رفتن سطح آگاهی مشتریان و بسیاری از عوامل دیگر نیز به این مشکل دامن زده و د نهایت جذب مشتری و مهم تر از آن حفظ و نگهداری آن به عنوان مشتریان وفادار را سرلوحه دغدغه های مدیران امروزی قرار داده است. يکي از ابزارهاي مهمي که مي تواند در اين راه کمک موثري باشد، استفاده از ابزار بازاریابی اجتماعی است. لذا بدین سبب تولیدکنندگان و سازمانها پا به حوزه های جدیدی نهادند که از آن جمله می توان به بازاریابی اجتماعی اشاره نمود. در این حوزه از علم جدید کوشش میگردد که با بهره گیری از علوم و فنون بازاریابی تجاری، در کنار تحقق مقاصد اجتماعی به اهداف حوزه های اجتماعی نیز توجه گردد. بر این اساس مدیران و فعالان بازاریابی می بایست در راستای استراتژیها و راهبردهای بازاریابی سازمان متبوع خود علاوه بر لحظ نمودن خواسته ها و نیازهای مشتریان خود به مسایل و منافع جامعه در کوتاه مدت، میان مدت و بلتند مدت نیز توجه وافری داشته و در اقدامات بازاریابی خود این موضوع را مدنظر قرار دهند.

واژگان کلیدی: بازاریابی ، بازاریابی اجتماعی ، سلامت اجتماعی ، ارزش نام تجاری

ادامه مطلب

 
 
بررسی و تحلیل تاثیر نفت در بازار و اقتصاد کشور

نویسندگان:

خدیجه محمدی نژاد

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی دانشگاه آزاد واحد بین الملل قشم

دکتر محسن دلاوری پاریزی 

دکترای جزا و جرم شناسی -دانشگاه ازاد واحد بین الملل قشم

 

TMBA چکیده:  از گذشته نقش نفت در اقتصاد ایران ، بحث گسترده ومهمی است . در یک سو دید غالب این است که نفت منابع مالی چشمگیری برای مصرف و سرمایه گذاری در ایران به ارمغان آورده و در مقایسه با آنچه بدون نفت ، احتمالا اتفاق می افتاد ، امکان رشد سریعتری برای در آمد ملی فراهم کرد. در سوی دیگر برخی معتقدند ضعف های ساختاری و مدیریتی ایران ، موانعی بر استفاده مناسب از پتانسیل درآمد های نفتی ایجاد و بعضا رانت های نفتی ، آن را تشدید کرد.
گروهی معتقدند با کوشش جهت جبران ضعف ساختاری و اتخاذ سیاست مناسب می توان اثر مثبت نفت بر اقتصاد ایران را تقویت کرد .عده ای مشکل اصلی را وجود رانت های نفتی می دانند و اینکه نفت در مجموع بلای بزرگی برای ایران است . به خصوص وجود منابع نفتی قدرت های استعماری را به منطقه کشانده انگیزه آنها برای تسلط بر ایران را تقویت کرده است و درآمد های نفتی به شیوه های دیگری نیز نیروهای مولد کشور از تلاش لازم برای توسعه صنعتی بازداشته است . این درآمد ها توجه دولت و بخش خصوصی را بیش از حد از تولید دور و به واردات معطوف کرده است .


واژگان کلیدی:  نفت ، اقتصاد ، توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی ، اقتصاد نفت

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 88 صفحه بعد