Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بررسی عوامل تأثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری در ایران ...
» کاربرد روانشناسی رنگ در بازاریابی و تبلیغات و تأثیر آن بر موفقیت طراحی ...
» تولید چابک و تأثیر آن در بنگاههای تولیدی ...
» نقش مديريت ريسك بر كارآيي نيروي انساني
» بررسی راهکارهای افزایش کیفیت ارائه خدمات به ارباب رجوع ...
» تأثیر مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری در دستیابی به یک مزیت بازار ...
» مروری بر اثر استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری برکنترل داخلی مدیریت فر ...
» گرایشهای مذهبی و رابطه آن با انتخاب و مصرف کالا ...
» بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر جذب مشتریان بانک پاسارگاد استان مازند ...
» بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات ارائه شده از درگاه پرداخت اینترنتی (مط ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
کسب درآمد از طریق فروش ایده
نویسنده:

محمدرضا مستقیم زاده
دانشگاه آزاد شهر یادگار امام شهرری
omidmostaghim@gmail.com

فروش ایده
اگر شما هم از افرادی هستید که خیلی به این موضوع فکر کردید که آیا میشه از ایده ها هم کسب درآمد کرد این خبر حتما خوشحالتون خواهد کرد بله با شما هستم .
فروش ایده های پولساز، نه در بازار غیر رسمی که در فرابورس!
امروز بورس ایده یا بازار دارایی‌های فکری امروز با فروش یک اختراع در فرابورس افتتاح می‌شود اما به‌نظر می‌رسد با وجود افتتاح این بازار که نتیجه خوش‌فکری مدیران بازار سرمایه است، بورس ایده با چالش‌هایی هم در آینده روبه‌رو باشد، قرار است امروز بورس ایده یا همان بازار دارایی‌های فکری راه‌اندازی شود.

بورس ایده چیست؟ پاسخ ساده به این پرسش این است که بورس ایده جایی است که شما ایده‌ها، اختراعات، اندیشه‌ها وافکارتان را برای فروش ارائه می‌کنید و خریدارانی که به ایده شما نیاز دارند این ایده را در یک فضای رقابتی به بهترین قیمت ممکن می‌خرند. البته فروش ایده‌ها مکانیسم‌هایی هم دارد، گام نخست آن ثبت ایده است و مرحله نهایی تبدیل این ایده به گواهی ثبت اختراع است و سپس فروش ایده در فرابورس.

 

ادامه مطلب

 
 
کاربرد مفهومی هوش هیجانی در بازاریابی
نویسندگان:

مهرداد حسینی شکیب 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
mehrdadshakib@gmail.com
مهدی خالقی
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته بازار یابی
JAVAD_KH2010@YAHOO.COM
 
TMBA چکيده:
اساس علم بازاریابی در تاثیر گذاری بر رفتار انسان هاست.بازاریابی به عنوان فرآیند مدیریتی-اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر ،به امر تامین نیاز ها و خواسته های خود اقدام می کنند.انسان هایی در بازار بسیار اثر گذارند که خوب می دانند در ورای همه منطق های ریاضی وعلمی نیروی الهام واحساس کارساز است. نیرویی که از بشر اولیه تا کنون همواره همراه بوده است و ما را نیز که در سر خط حرکت تارخ قرار دادیم همان گونه یاری می نماید که اجداد اولیه مان را یاری می کرد . در واقع مدیران موفقی که ساختار علمی بازار را میشناسند و هوش هیجانی را همچون خون بدان تزریق می نمایند شگفتی می آفرینند.
در این مقاله سعی شده است تا نقش و اهمیت هوش هیجانی در بازاریابی مورد بحث قرار گیرد.در ابتدا با مفهوم هوش هیجانی وارد بحث شده و سپس اهمیت هوش هیجانی در مدیریت بازار و اثربخشی بازاریابی شرح داده می شود.
واژگان کلیدی: روش شناسي ، پيچيدگي ، علم مديريت. ، نظريه كوانتوم ، پارادايم

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی ارتباط بازاریابی داخلی با عملکرد کارکنان بانک
نویسنده:

مجيد محمد ميرزايي
دانشگاه آزاد واحد يادگار امام (ره)
استاد راهنما: دكتر شهرزاد چيت ساز
mam1102003@yahoo.com

در قرن حاضر ، تحولات جدید باعث شده است تا بخش خدمات با سرعت بسیار زیادی گسترش پیدا کند ؛ به نحوی که ارائه خدمات با کیفیت از چالشهای مهم قرن حاضر در سازمانهای خدماتی به شمار می رود.


یكى از مسائل اساسى هر سازمان بخصوص ،سازمان اقتصادی نظیر بانک در محیط رقابتی امروز برای پرهیز از انتروپی راهی جز کسب  بازاریابی داخلی پایدار در برابر بازار در سطح  پویا وعالى در عصر حاضرنیست، چگونگى جذب وتربیت کارکنان و کارمندان با استانداردها وقابلیت های رقابتی به گونه‏اى باید باشد كه با شرایط پیچیده و بسیار متغیر دنیاى امروز و شرایط پرچالش آینده، متناسب و هماهنگ باشد  .شاید مهم‏ترین سؤال در بازاریابی داخلی پایدار بازار این باشد كه چگونه مى‏توان عملکردها وقابلیتهای داخلی سازمان (بانک) را مؤثرتر و پربارتر كرد.

 

ادامه مطلب

 
 
توریسم مذهبی
نویسنده:

حسین ملامحمدی
استاد راهنما: دکتر شهرزاد چیت ساز
آزاد واحد یادگارامام (ره)
ghm361@gmail.com

مذهب و گردشگری
گردشگری وسیله ای است که افراد را با مذاهب و فرهنگ های متفاوت به یکدیگر پیوند می دهد و به آنها کمک می کند تا همدیگر را با وجود تنش های سیاسی و اجتماعی، بهتر درک کنند. از نظر سازمان جهانی جهانگردی، مذهب به عنوان یکی از اصلی ترین انگیزه های سفر شناخته شده است.


از نمونه سفرهای مذهبی می توان به روز جهانی جوان اشاره کرد که به ابتکار واتیکان برای قوی تر کردن باورهای دینی در بین جوانان کاتولیک به صورت جهانی برگزار می شود. این سفر، یکی از بزرگ ترین آیین های مذهبی برای جوانان دنیا است و به عنوان نمونه در سال 2005 که در آلمان برگزار شد، بیش از 435 هزار زائر از 197 کشور در این مراسم مذهبی شرکت کردند.

 

ادامه مطلب

 
 
سیم کارت کودک
نویسنده :

حمزه دانشی
دانشجوی مدیریت MBA  دانشگاه آزاد شهرری

در سالهای اخیر دنیا شاهد یک رشد خیلی‌ زیاد در استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بویژه تلفن همراه بوده است .
امروزه تلفن همراه در عرصه‌های مختلف زندگی‌ روزمره انسان‌ها حضور پیدا کرده و با توجه به پتانسیل‌های چون ، همیشه در دسترس بودن ، ارتباطات در حین حرکت و دسترسی‌ به اینترنت توسط آن ، تلفن همراه را از یک ابزار فنی صرف به یک کالای فرهنگی‌ اجتماعی نیز تبدیل کرده است.


تلفن همراه هم میتواند به تکنولوژی ارتباطی‌ سنتی‌ و کلاسیک پیوند یابد و هم به تکنولوژی اطلاعاتی‌ و ارتباطی‌ نوین.به همین علت امروزه جای خود را به سرعت در جوامع مختلف باز کرده و این روند به همچنان در حال گسترش است.
تلفن همراه در سالهای نخستین ورو به ایران ، ابزار خاص جهت مدیران و یا قشر خاصی‌ از افراد بود ولی‌ اکنون تلفن همراه روز به روز رایج تر و همگانی تر می‌‌شود به این نحو که نفوذ چشمگیری در میان جوانان و حتی کودکان نیز داشته است

 

ادامه مطلب

 
 
ارزش ويژه برند راهي به سوي بسترسازي قانوني توسعه برندهاي عرضه كالا
نویسنده:

حسين كاشفي علي‌پور
استاد راهنما: خانم دكتر شهرزاد چيت‌ساز
دانشگاه: آزاد اسلامي واحد شهرري
hosein_kashefi@yaho.com

TMBA چکیده؟
يكي از مهم‌ترين اتفاقاتي كه در عرصه بازاريابي مي‌افتد هويت برند است كه مي‌تواند مجريان و محققان را در ايجاد تمايز و فرايند مديريت برند درگير كند. امروزه هويت برند به عنوان يك ابزار مهم درون‌سازماني در سازمان‌ها، شركت‌ها، اداره‌جات، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و ... به شمار مي‌آيد. برندها توسط هويت، خود را به مشتريان و مصرف‌كنندگان نشان مي‌دهند تا بتوانند از رقباي خود متمايزتر شوند. به همين خاطر نقش مديران برند در ايجاد و حفظ نام برند خود پروسه‌اي است كه مي‌تواند ارتباط بين برند و مشتري يا مصرف‌كننده را برقرار كند.

كلمات كليدي: ارزش ويژه برند، مديريت برند، برندسازي، بسترسازي قانوني، عرضه كالا

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی محصولات High Tech
نویسنده:

پرستو علوی
alavi_parastooo@yahoo.com                 

علیرغم استفاده وسیعی که از واژه “تکنولوژی سطح بالا” شده است، تعریف قابل تعمیمی از تکنولوژی سطح بالا در ادبیات فنی و مدیریتی وجود ندارد. بخصوص، تعریف مناسبی که استراتژی بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا را هدایت کند وجود ندارد
رکسرد:(Rexroad) تکنولوژی سطح بالا را اینگونه تعریف می کند
"بخشی از تکنولوژی که به لبه یا آخرین پیشرفت های یک حوزه نزدیک تر است."


تحقیقات به عمل آمده حاکی از آن است که در مورد شرکت های high tech بکار گیری موفقیت آمیز ارتباطات یکپارچه بازاریابی در مورد محصولات جدیدشان تابعی است از عواملی همچون آگاهی مدیران در این حوزه، تدوین استراتژی منسجم، میزان مشتری گرایی شرکت و کیفیت محصول جدید.(1).

 

ادامه مطلب

 
 
جایگاه زنان در بازار رقابت
نویسنده:

سپیده داودیان
sepidehdavoodian@yahoo.com

TMBA چکیده:
در بازار رقابتی و متغیر موجود که با کمی اقماض، متناسب با ضربان قلب خود شاهد ورود محصولات جدید و متنوع به بازر هستیم، استراتژی های نفوذ در بازار و کسب سهم بیشتری از بازار کنونی با چاش های بسیاری مواجه می باشد. شناسایی نیازهای بالقوه و بالفعل مشتریان، طراحی محصول، تعیین بازار هدف آن، تبلیغات و معرفی محصول، کسب سهم بازار، دوام در محیط رقابت و...همگی نمونه هایی از چالش هاییست که بازاریاب ها با آن دست به گریبان هستند.
با توجه به حضور هرچه بیشتر و پررنگ تر زنان در عرصه بازار رقابت صنایع مختلف هم در جایگاه عرضه کننده محصول و هم در جایگاه مصرف کننده محصول، در این مقاله برآنیم تا با موشکافی خصوصیات بیولوژیکی زنان و همچنین توانایی ها و استعدادهای بالقوه آنها، تاثیر و نقش آنها در عبور از چالش های پیشرو را بررسی نماییم.

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی مدل انیاگرام شخصیت برند
نویسنده:

امیرحسین عباسیان
amirha1979@gmail.com            

TMBA چکیده:
با مطالعه پیرامون شخصیت برند، در این مقاله بدنبال بررسی ارتباط مدل شناخت شخصیتی انیاگرام و مدل شخصیت برندBig Five  و بررسی امکان پیش بینی میزان میل به خرید و انتخاب برند توسط تیپهای شخصیتی متفاوت هستیم. یکی از کلاسیک ترین روشها و مدلهای شخصیت برند ، مدل Big Five می باشد که در سال 1997 توسط خانم جنیفر آکر بسط یافت . این محقق مشهور آمریکایی بر اساس نظریه غربی شخصیت به همراه روش ابعاد روانشناسی فردی و بررسی روی برند های غربی معروف ، به این روش رسید.
مدل شناخت شخصیت انیاگرام به گفته هلن پالمر ، تاریخچه ای بیش از 2000 سال دارد . مدل انیاگرام ابزاری است که اولا جهت خودشناسی و ثانیا جهت دگرشناسی می توان از آن سود برد . این مدل مختص به جغرافیای خاصی نمی باشد و در مقایسه با مدل شخصیت آکر ، مدلی مفصل تر و عمیق تر می باشد . در مدل انیاگرام برعکس مدل آکر ، در خصوص تحول شخصیت فردی بحث می گردد .

 

ادامه مطلب

 
 
ارتقا و بهبود برند (استاندارد ایزو 10668)
نویسنده:

سيما سمنارشاد
دانشگاه آزاد اسلامي واحد يادگار امام (ره)
استاد راهنما: سرکار خانم چیت‌ساز
simautp@yahoo.com

امروزه در دنیای کسب و کار، برند ها با ارزش ترین سرمایه های معنوی سازمان به شمار می روند ولی کمتر بعنوان سرمایه های نامحسوس شناختــــه می شوند . استفاده از استاندارد های بین المللی در زمینه های مختلف و ارائه راهکارهای مطمئن و با ثبات برای تائید ارزش گذاری می باشد . استاندارد ایزو 10668 توسط کمیته پژوهش مدیریت انرژي سازمان  ایزو تهیه گشته است در این استاندارد بین المللی چهار چوبی برای ارزش گذاری برند مشخص می گردد نظیر اهداف ، مبناهای ارزش گذاری، روش های ارزش گذاری و یافتن داده ها و فرضیات کیفی همچنین روشهای گزارش دهی درباره نتایج ارزش گذاری را عنوان می نماید .

 

برند هم اینک به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه ها در بسیاری کسب و کارها در نظر گرفته می شود متخصصین مالی بر این عقیده اند که برند نام تجاری می تواند ارزشی بیش از ارزش متداول ایجاد کند
اوروساف) 1993) 3 و کرافور4)  1993) در تحقیق خود نشان دادند که معرفی یک برند جدید در بازار هزینه ای برابر با 100 میلیون دلار با احتمال موفقیت 50 در صد دارد .
در حال حاضر بسیاری از شرکتهای آمریکایی برند پایدار را را به استراتزی پایدار را به استراتزی کوتاه مدت مدیریتی ترجیح می دهند برخی از شرکتها نیز فرصتهای رشد را در تصاحب برند های موجود جستجو می کنند  بدین ترتیب ایجاد مدیریت برند جزئی تفکیک ناپذیر از استراتژی شرکتی تلقی می شود . برند های قوی یک سری مزایا را برای شرکتها فراهم می اورند از قبیل وفاداری مقاوت بیشتر در شرایط بحرانی حاشیه سود بیشتر و واکنش مناسب مشتری به تغییرات قیمتی . ( صفا بخش ، شهلا )

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 100 صفحه بعد