Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری با توجه به نقش میانجی س ...
» بررسي نقش تبليغات ديداري و تاثير آن در حفظ محيط زيست ...
» تاثير سيستم جامع اطلاعات بيمارستان بر ارتقا زنجيره ارزش در بیمارستان ا ...
» بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری (مورد: مایع ظرفشویی ریک ...
» توسعه فناوري اطلاعات و تأثير آن بر عملكرد و اثربخشی سازمان ...
» قابلیت بازاریابی و اهمیت آن در شرکتها
» نقش و اهميت تبليغات محيطي
» معرفی کتاب: مقدمه‌ای بر بازاریابی ورزشی ...
» تاثیر استعدادیابی منابع انسانی بر بهره وری یک سازمان ...
» نقش مدیریت کیفیت جامع در عملکرد صنعت حمل و نقل جاده ای استان گیلان ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
ارتباط مدیریت بازرگانی و اهمیت آن در بخش خصوصی

نویسندگان:

دکتر شهباز برآهویی

هادی فرخی
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور واحد قشم
 

Alborz_72_72@yahoo.com

 

TMBA چکیده:
اهداف ارتباط بازرگانی در مدت زمان طولانی وابستگی بین شرکا ایجاد می کند. در واقع ، بررسی با ملاحظه بخش خصوصی برای تجارت راحت کالاها در طبقه بندی مرسوم بعنوان ابزاری برای توسعه ارتباطات موثر ارائه گردید. سهم اصلی بررسی استفاده ارتباط نزدیک وظیفه شناسی بخش خصوصی و موفقیت استراتژی توسعه برند فروشگاه است.  بررسی طرحی بر اساس یک نمونه از 434 فرد و با استفاده از نرم افزار EQS، نشان می دهد که تجربه مشتری، رضایت، اعتماد، و تعهد به برچسب های خصوصی نقش مهمی در اعتماد مشتری نسبت به برچسب های خصوصی در راحتی کالاهای، افزایش گرایش مصرف کنندگان به خرید برچسب های خصوصی در مقوله های جدید از قبیل کالاهای بادوام بازی می کند. ایجاد اعتماد و تعهد، که در نهایت سبب  دائمی شدن مشتری می شود، بنابراین یک هدف استراتژیک و منبع سود دهی دراز مدت برای خرده فروشان می باشد.

واژگان کلیدی : بازاریابی رابطه ایی-برچسب خصوصی –اعتماد-تعهد-تجربه-وفاداری

ادامه مطلب

 
 
بررسی مشکلات سیستمهای مدیریت کانالهای توزیع کالا در ایران

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب
مریم شباهنگ
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم تحقیقات هرمزگان
electronic.shabahang@gmail.com

 

TMBA چکیده:
اگر فرایند اقتصادی را در چهار مرحله اساسی تولید، تبلیغات، توزیع و مصرف خلاصه کنیم، عملیات توزیع به عنوان حلقه واسط میان تولید و مصرف، بر هر یک از دو بخش مذکور آثار مثبت و منفی قابل ملاحظه ای خواهد داشت . یعنی یکی از مسائل مهمی که مدیران با آن مواجه اند, تصمیم گیری در مورد توزیـع کالاست, زیرا این تصمیم بر دیگر تصمیمات بازاریابی از جمله قیمت گذاری ، تبلیغات و بسته بندی و... اثر مستقیم دارد. توزیع به زبان ساده به معنای رساندن محصول تولید شده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب می باشد. شرکتها اغلب به این عنصر بازاریابی توجه نداشته و برای خود مشکلاتی ایجاد می کنند و زمینه موفقیت رقبا را فراهم می آورند. مدیران باید در انتخاب کانالهای توزیع دقت کنند ,چون دیگر آمیخته های بازاریابی( محصول ، قیمت ، پیشبرد فروش ) کم و بیش قابل تغییر می باشند ولی کانال توزیع زمانی که انتخاب شد به آسـانی قابل تغییر نمی باشد.توزیع همواره یکی از مهمترین معضلات سازمانها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسئله توزیع و شاخه های آن ، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود . تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات وهزینه و تعادل بین آنها ازجمله وظایف مدیریت توزیع فیزیکی است. دراین مقاله کانالهای توزیع در ایران را بررسی می کنیم.

واژگان کلیدی: سیستمهای مدیریت  ، کانالهای توزیع ، ایران

ادامه مطلب

 
 
منابع انسانی و عملیات نوآوری در سازمان

نویسندگان:
محمد اناهید
دانشگاه هرمزگان ،کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
جمشید جعفری دارابجردی
 عضو هیات علمی، مدیریت بازرگانی، دکترا

 

TMBA چکیده:
در محیط متغیر و ناپایدارامروز لازم است که تمامی سازمان ها به منظور حفظ و بقاء خود، نیروي انسانی خود را به عنوان یک سلاح رقابتی به کار گیرند تا بدین طریق بتوانند همراه با این تغییرات گام بردارند. واضح است که در چنین محیطی با تغییرات سریع، افراد باید براي مقابله با چالش هاي جدید قادر به انطباق خود با این تغییرات باشند که این امر، کارکنان سازمانی را مستلزم می کند تا علاوه برکسب دانش و مهارت هاي جدید، خلاق و نوآور باشند وخود را با تغییرات جدید منطبق نمایند از این رو در محیط ناپایدار کنونی اهمیت توسعه و بهسازي منابع انسانی در جهت بهره وري بر کسی پوشیده نیست.
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عملکرد منابع انساني ونوآوری در سازمان ها بوده که  نقشي حياتي در هدايت افراد به سوي توسعه فعاليت هاي نوآورانه ايفا مي کند. عملکرد منابع انساني و نوآوري سازماني، دو عامل مهم و ابزار اصلي سازمان ها برای نيل به اهداف سازماني است. روش تحقیق بصورت پیمایشی - توصیفی وکتابخانه ای بوده است .نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر گویای عملکرد منابع انساني در راستای استخدام، آموزش، مشاركت، ارزيابي عملكرد و پاداش بر نوآوري سازماني اثر مثبت دارد و برنگرش ها و رفتارهاي كاركنان و ايجاد نوآوري سازمانی تاثيرگذار است.

 

واژگان کلیدی:  منابع انسانی ، نوآوری ، خلاقیت ، عملکرد منابع انسانی ، نوآوری در سازمان ، سازمان و نوآوری

ادامه مطلب

 
 
اصول موثر بر مدیریت بازرگانی

نویسندگان:
دکتر زارعی
دکتری بازاریابی و عضو هیأت علمی دانشگاه میناب
سمیه سهیلی
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه واحد علوم تحقیقات هرمزگان
some.soheili@yahoo.com

TMBA چکیده:
فعالیت بازار در حداکثر مشتری مداری از طریق استفاده از پیشرفت در تکنولوژی و فن آوری اطلاعات انجام
 می شود. هدف از این مطالعه استفاده موثر از اصول مدیریت بازاریابی مدرن در تغییر فرآیند هماهنگ که در ارتباط نزدیک با جامعه و بازار است، می باشد. منابع شواهد این مقاله به شرح زیر می باشد:
L.A Danchenok, S.V Laskovets مدیریت بازرگانی، کتاب درسی 2010. V. Capon, J. Kolchanov,Makhalbert عامل بازاریابی در قرن 21: توسعه و پیاده سازی استراتژی بازاریابی.
 مقاله که بازاریابی را بعنوان دانشی درباره مدیریت روابط کالا – پول در ادغام جامعه مانند دسته اصلی به عنوان " کیفیت زندگی " ، " امنیت تولید و مصرف" ، " ارزش های انسانی "، " محیط زیست"، " مسئولیت اجتماعی" بحث می کند .
مدیریت موثر بازاریابی نخست نشان دهنده میزان هماهنگ سازی جامعه و سطح کیفیت از دسته بندی های ذکر شده است.

واژگان کلیدی: بازاریابی موثر ، مدیریت بازاریابی، پارامتر ها ، اصل کارائی  ،اصل کانال های پخش جدید

ادامه مطلب

 
 
بررسی موانع بازاریابی وفروش محصولات کشاورزی استان هرمزگان با رویکرد صادرات (مطالعه موردی نارنگی سیاهو)

نویسندگان:

دکتر داريوش زارعي
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميناب
نازيلا عامري سياهوئي
دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه علوم و تحقيقات هرمزگان
AMERI.NAZILA@GMAIL.COM


TMBA چکیده:
 بخش کشاورزی ایران می تواندسهم قابل توجهی درصادرات غیرنفتی داشته باشدکه با توجه به آب وهوای ایران مرکبات سهم بالایی دربین محصولات کشاورزی دارد .استان های فارس ، کرمان و هرمزگان و معدودی استانهای شمالی چون مازندران ازمناطقی هستندکه بیشترین مرکبات کشورراتولیدمی کنند.دراستان هرمزگان شهرهای میناب و رودانو بخش سیاهو مناطق اصلی تولید مرکبات هستند.ازبین مرکبات گوناگون نارنگی سیاهودارای شهرت ملی وجهانی است دراین مقاله بصورت اجمال به بررسی برخی ازموانع ومشکلات بازاریابی وفروش این محصول پرداخته شده است  واطلاعات لازم ازباغداران نمونه،ملاکین،عمده فروشان وخرده فروشان بصورت مصاحبه وگفتگوجمع آوری گردیده ودرنتیجه پیشنهاداتی جهت رفع موانع ومشکلات بازاریابی وفروش وصادرات این محصول ارایه شده است .

واژگان کلیدی: نارنگی سیاهو _ بازاریابی _فروش_ صادرات محصولات کشاورزی

ادامه مطلب

 
 
تعیین رابطه هوش عاطفی و تبادل رهبر- پیرو با رضایت شغلی و قصد ترك خدمت كاركنان(مطالعه موردی: شركت سایه سبز علوم)

نویسندگان:

دكتر علی قلی پور سلیمانی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساوه
دكتر منوچهر نیکنام
عضو هیات علمي دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساوه
غزاله باقری کیا
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی- آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساوه

TMBA چکیده:
در طی شش دهه گذشته محققان بسیاری از مفاهیم عاطفی از جمله هوش عاطفی برای تشریح و تبیین رابطه آن با متغیرهای بسیاری از جمله سبک رهبری، تبادل رهبر- پیرو، و پیامدهای مثبت آن برای کارکنان(رضایت شغلی، تعهد سازمانی و ...) استفاده نموده اند. بنابراین،بررسی پیامدهای هوش عاطفی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی رابطه هوش عاطفی و تبادل رهبر- پيرو با رضایت شغلی و قصد ترك خدمت كاركنان شركت سایه سبز علوم پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار ليزرل و مدل تحلیل مسیر و مدل تحلیل رگرسیون استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد كه بین هوش عاطفی كاركنان با کیفیت تبادل رهبر- پیرو، رضایت شغلی کارکنان و قصد ترك خدمت آنها رابطه وجود دارد. بین کیفیت تبادل رهبر- پيرو با رضایت كاركنان و قصد ترك خدمت آنها رابطه وجود دارد.همچنین بین رضایت شغلی كاركنان با قصد ترك خدمت آنها رابطه وجود دارد.

واژگان کلیدی: هوش عاطفی، تبادل رهبر- پیرو، رضایت شغلی، قصد ترک خدمت.

ادامه مطلب

 
 
شناخت عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند و ارائه مدل مفهومی

نویسندگان:

فرشید نمامیان
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
farshidnamamian@gmail.com
لیلا زنده زبان
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
l.zendezaban@yahoo.com

 

 TMBA چکیده:
امروزه مفهوم نام تجاری همه چیزهایی را که محصول یا خدمت ارائه میکند از جمله اینکه یک محصول چگونه احساس و فکر مصرف کنندگان را شکل می دهد را شامل می شود یک نام تجاری تعهدی برای ارائه ارزش به مصرف  کنندگان است. ارزش ویژه یک برند ناشی از ادراکی است که مصرف کنندگان از آن برند دارند که این ادراک بوسیله بسیاری از عوامل دستخوش تغییر قرار میگیرد. ارزش ویژه برند را نمی توان بدون در نظر گرفتن منابع آن یعنی عواملی که در ایجاد و شکل گیری ارزش ویژه برند در ذهن مصرف کنندگان موثرند، درک کرده و شناخت. در این مقاله از روش کتابخانه ای استفاده شده و تبلیغات، ترفیعات، توزیع و خانواده بعنوان متغیرهای مستقل و کیفیت درک شده، آگاهی، وفاداری و تداعی متغیرهای میانجی و ارزش ویژه برند متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. نه تنها این متغیرهای میانجی بر ارزش ویژه برند تاثیر مستقیم دارند بلکه با یکدیگر نیز در ارتباطند. تبلیغات، ترفیعات، توزیع و خانواده بر کیفیت، وفاداری، آگاهی، تداعی اثر گذارند و از این بین خانواده بیشترین تاثیر را دارد .

واژگان کلیدی: ارزش ویژه برند، وفاداری، کیفیت درک شده، آگاهی، تداعی، مدل مفهومی

ادامه مطلب

 
 
ارزیابی اثربخش بازاریابی مبتنی بر وب

نویسندگان:

دکتر مصطفی قاضی زاده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد
دکتر سعید صفری
مدیر گروه مدیریت صنعتی دانشگاه شاهد
ریحانه هلالی
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-گرایش بازاریابی بین الملل

 

TMBA چکیده:
با آمدن سال ۲۰۱۴ ، صاحبان کسب و کار برای رسیدن موثر به مشتریان خود باید از مواردی آگاه باشند؟ در این مقاله روندهایی که به وضوح در حال توسعه هستند، مورد توجه قرار می گیرد و رویکرد بازاریابی اثربخش مبتنی بر وب را بررسی خواهیم نمود. همچنین به جایگاه مهم تجارت الکترونیک که در بسیاری از سازمان ها به عنوان یک مزیت رقابتی مهم اشاره خواهیم نمود.

واژگان کلیدی:  بازاریابی اثربخش، وب، تصمیم گیری چند معیاره

ادامه مطلب

 
 
تجارت الکترونیکی و تاثیر آن بر بازاریابی بین المللی و توسعه صادرات

نویسندگان:

علی نباتی شغل
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی علوم و تحقیقات پردیس هرمزگان
دکتر داریوش زارعی
استاد رشته مدیریت اجرایی علوم و تحقیقات پردیس هرمزگان

 

TMBA چکیده:

یکی از مهمترین فرصت های به وجود آمده  برای تسهیل تجاری و افزایش رقابتمندی در سطح جهان، استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات است. تجارت الکترونیکی به عنوان مهمترین محصول و زاییده این فناوری های نوین می تواند فرصت مناسبی را برای کشورها در مبادلات داخلی و بین المللی فراهم نماید. امروزه با پیشرفت روز افزون و رشد چشمگیر ابزارها و تکنولوژی های ارتباطی مدرن، و جایگزینی بسیاری از فعالیت های سنتی، در بخش تجارت نیز حرکت از سوی تجارت سنتی به سوی تجارت نوین(الکترونیکی) آغاز شده است.

امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمی کند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیده ای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط می شوند. کشورها از طریق مبادلات بین المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می کنند. آنها از طریق واردات، کالاهایی را که قادر به تولید آنها نیستند، به دست آورده و از طریق صادرات، کالاهای تولیدی مازاد بر مصرف خود را به کشورهای دیگر می فرستند. در همین راستا تمايل به ادامه سرمايه گذاريهاي صنعتي، ضرورت رشد اقتصادي، انگيزه كسب برتري و شهرت در صحنه بازرگاني، تأكيد بر ارتقاي كارايي و سودآوري، اشباع بازارهاي داخلي، سياست توليد انبوه و نياز به درامدهاي ارزي، از جمله عواملي هستند كه ضرورت و اهميت بازاريابي بين المللي را بيشتر آشكار ميسازند.

توسعه صادرات در تمام کشورها به عنوان یک استراتژی اقتصادی مطرح است که به تعادل بین سهم نسبی آن کشور از جمعیت جهان و سهم نسبی آن از تجارت جهانی می انجامد. موفقیت در اجرای راهبرد جهش و توسعه صادراتی و دستیابی به اهداف آن مستلزم حرکت های مختلفی است که از آن جمله می توان به تسهیل تجاری و بهبود روابط بین المللی اشاره کرد. در همین رابطه، تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهایی است که تا حد زیادی شاخص هایی نظیر افزایش کارآیی تجاری، آزادسازی و شفاف سازی اطلاعات و توسعه روابط علمی، فرهنگی و تجاری در سطح بین الملل را در راستای بازاریابی بین المللی و همچنین جهش و توسعه صادراتی  برای کشور تامین می کند.

 

واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک، بازاریابی بین المللی، توسعه صادرات، اینترنت

ادامه مطلب

 
 
تأثیر سرمایه فکری در ارزش افزوده حوزه بازاریابی

نویسنده:
اکبر احمدی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
دانشگاه علوم پزشکی گیلان - معاونت درمان
ahmadi32675@yahoo.com

 

TMBA چکیده:

در موضوعات مبتنی بر دانش سرمایه فکری موضوعی محوری در این نیل به مزیت رقابتی است زیرا مزیت رقابتی موضوعی مهم در تصمیم گیری تلقی می شود. در اقتصاد مبتنی بر دانش موفقیت مدیران بنگاه های اقتصادی به استفاده اثربخش منابع کمیاب بستگی دارد. با افزایش سرمایه فکری ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار آن ها افزایش می یابند قدرت تبیین سرمایه فکری در ارزش افزوده بازار شرکت ها بیشتر از ارزش افزوده اقتصادی آن ها است.

امروزه در اقتصاد جهانی دانش به عنوان مهم ترین سرمایه جایگزین سرمایه های مالی و فیزیکی شده است. در فضای کسب و کار مبتنی بر دانش نیازمند رویکردی است که دارایی های نامشهود جدید سازمانی مثل دانش و شایستگی ها و نوآوری های نیروی انسانی روابط با مشتری و فرهنگ سازمانی نظام ها و ساختار سازمانی و غیره را در بر می گیرد. در این میان نظریه سرمایه فکری توجه روزافزون پژوهشگران دانشگاهی و مدیران را به خود جلب کرده است.

 

واژگان کلیدی: سرمایه فکری- بازاریابی- ارزش افزوده اقتصادی- مدیریت مبتنی بر ارزش افزوده.

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 89 صفحه بعد