Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تحلیل تأثیر بازاریابی سبز و آمیخته‌های آن بر مدیریت زنجیره تأمین در با ...
» تأثير بازاريابی اجتماعی بر پیشگیری از اعتیاد ...
» نقش فرهنگ سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی ...
» کیفیت زندگی کاری، بررسی رابطه بین بهره‌وری، رضایت شغلی با کیفیت زندگی ...
» مقوله بررسی رویکرد هزینه‌یابی هدف و پیاده‌سازی نظام هزینه‌یابی هدفمند ...
» بررسی رویکرد بهره‌وری و عوامل مؤثر بر افزايش يا کاهش بهره‌وري ...
» بررسی اثرات اقتصادی برگزاری رویدادهای بزرگ، بامروری بر4 المپیک گذشته ...
» تحلیلی بر روند حق پخش بازی‌های المپیک و بازخوردهای آن برای ایران ...
» تحلیلی بر روند خصوصی‌سازی باشگاههای ورزشی ایران (شناسایی موانع و ارائه ...
» بررسی منابع درآمدزایی فوتبال روز دنیا و مقایسه آن با فوتبال باشگاهی در ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
مروری بر اثر استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری برکنترل داخلی مدیریت فروش
نویسندگان:

خانم پروانه خاریان
خانم سیده لیلی زرگر
دانشگاه صنعتی شاهرود
parvaneh_khariyan@yahoo.com

TMBA چكيده:
این مطالعه به بررسی چگونگی کنترل موثر مدیریت فروش داخلی از طریق استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری مي پردازد و دلیل اين كه چرا  اين کنترل به نفع سازمان است بحث مي كند. در واقع مدیریت ارتباط با مشتری با حفظ مشتریان سودآور فعلی و جذب مشتریان بالقوه موجب افزایش و ثبات در فروش و سود شرکت‌ها در بلند مدت می گردد.
کلمات کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری ، استفاده از  مدیریت ارتباط با مشتری ، کنترل مدیریت فروش ، اثر مدیریت ارتباط با مشتری.

 

ادامه مطلب

 
 
گرایشهای مذهبی و رابطه آن با انتخاب و مصرف کالا
نویسنده:

ثریا فتح‌الهی
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- بازاریابی
استاد راهنما: دکتر رضا رسولی شربیانی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور شهریار

TMBA چکیده:
تحقیقات نسبتاً وسیعی بر جنبه­های مختلف رفتار مصرف­کننده در انتخاب و مصرف کالا متمرکزند و در این میان نمونه­هایی نیز به نقش دین پرداخته­اند. تحقیقاتی که به تأثیر گرایشات مذهبی پرداخته باشند، بسیار اندک است. لیکن همین شواهد تجربی اندک، نشان می­دهند وابستگی­ مذهبی ممکن است رفتار افراد در انتخاب و مصرف کالا را پیش­بینی نمایند. هدف پژوهش حاضر شناخت رابطه بین گرایشهای مذهبی و انتخاب و مصرف کالا می­باشد. به این منظور با روش اسنادي به بررسی و تحليل محتوای متون اقدام شده و ضمن ارائه تصویري کلّی از نظام­های نظری دینی درباره تولید و مصرف کالا به بررسی کلی موضوع در قالب سؤالات تحقیق اقدام شد. تحقیق نشان می­دهد که: الف) ایدئولوژی­های دینی، قادرند انتخاب و مصرف کالا توسط افراد و جوامع را تعیین کنند؛ ب) درجه مذهبی بودن(در اینجا به معنی اعتقاد به ایدئولوژی دینی) و باورهای ذهنی آن، به فعالیت­های رفتاری عینی تعمیم داده ­شده و بر انتخاب کالا و میزان مصرف اثر می­گذارد. در اسلام، کسانی که گرایش مذهبی بیشتری دارند، به دنبال انتخاب کالای مشروع و صرف درآمد با مقاصد اخروی و دنیوی هستند؛ ج) مشروعت کالا، واژه­ای است دارای نسبیت فرهنگی که طبق آن، نوع مشروعِ کالا را دین یا روابط تولید در هر جامعه مشخص می­سازد. و در اسلام شروط مشروع بودن واضح­تر و بیشتر از سایر ادیان است؛ د) برای تولید کالاهای مورد علاقه افراد مذهبی، علاوه بر رعایت کیفیت، باید کالای حلال و ضروری، با واسطه­گری اندک و قیمت مناسب و توسط فرد مسلمان تولید و معامله شود.
 کلیدواژه­ ها:  انتخاب کالا، تولید کالا، مذهبی بودن، مشروعیت کالا، مصرف کالا

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر جذب مشتریان بانک پاسارگاد استان مازندران
نویسنده:

علیرضا جهانی
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
استاد راهنما:
دکتر ابراهیمی
موسسه آموزش عالی راهبرد شمال
alireza.jahani121@gmail.com

TMBA چکیده:
امروزه تأثير تبليغات در بقا و رشد سازمان ها در محيط متلاطم و رقابتي دنياي كنوني غير قابل انكار است. عرصه بانكداري نيز از اين قاعده مستثني نيست در این راستا این تحقیق با هدف بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیون بر جذب مشتریان بانک پاسارگاد استان مازندران صورت پذیرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع پیمایش- میدانی محسوب می شود. جامعه آماری این تحقیق مشتریان منتخب شعب بانک های پاسارگاد استان مازندران می باشند که با کمک جدول مورگان نمونه آماری 278 نفر برآورد گرديد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ی استاندارد 26 سوالی و شامل 4 شاخص آقای حسینی و همکاران (1388) می باشد که با طیف 5 ارزشی لیکرت سنجیده شدند. ضريب آلفاي كرونباخ محاسبه شده در اين پژوهش، در يك مطالعه مقدماتي با توزيع 15 پرسشنامه 908/0 به دست آمد.
نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات تلویزیونی بانک پاسارگاد با میزان آگاهی دادن به مشتری رابطه دارد. در نتیجه هر چه تبلیغات تلویزیونی در سطح خوب و بالایی باشد میزان آگاهی مشتریان نیز افزایش می یابد.  همچنین نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات تلويزیونی بانک پارسارگاد با ایجاد علاقه در مشتری نسبت به استفاده از خدماتش رابطه دارد. در نتیجه هر چه تبلیغات تلويزیونی بانک پارسارگاد در سطح خوب و بالایی باشد علاقه مشتری نسبت به استفاده از خدمات بانک نیز بالا می رود. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات تلویزیونی بانک پاسارگاد با تمایل به استفاده از خدمات این بانک توسط مشتری رابطه دارد در نتیجه هر چه تبلیغات تلویزیونی در سطح خوب و بالایی باشد تمایل به استفاده از خدمات بانکی نیز افزایش می یابد.

کلمات کلیدی: تبلیغات تلویزیونی، آگاهی دادن، ایجاد علاقه، ایجاد تمایل، جذب مشتری، بانک پاسارگاد

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات ارائه شده از درگاه پرداخت اینترنتی (مطالعه‌ی شرکت تجارت الکترونیک پارسان)
نویسنده:

ثریا فتح اللهی
استاد راهنما:
دکتر محمدعلی عبدالوند
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ـواحد علوم تحقیقات تهران
soraya.fath@gmail.com

TMBA چکیده:
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر  بر کیفیت خدمات ارائه شده از درگاه پرداخت اینترنتی به انجام رسیده است.
روش: پژوهش از نوع کاربردی و پیمایشی می­باشد که در استان تهران صورت پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق مراجعین به وب سایت و درگاه پرداخت اینترنتی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان می­باشد. حجم نمونه 400 نفر برآورد شده و برای نمونه­گیری از روش طبقاتی متناسب با حجم استفاده شده است. ابزار جمع­آوری اطلاعات، پرسشنامه می­باشد که اعتبار محتوایی، آن با تکنیک CVR رقم 99 % محاسبه شده و اعتباری صوری آن با توزیع 50 نمونه از پرسشنامه بین آزمودنی­ها و حذف گویه­های مبهم و نامفهوم از دیدگاه آزمودنی­ها حاصل شد. برای اطمینان از پایایی، آلفای کرونباخ برای متغیرهای قابلیت اعتماد، امنیت و حریم شخصی، قابلیت دستیابی و پاسخ دهی و انجام کار، به ترتیب برابر با 0.772 ، 0.702، 0.826 و 0.822 محاسبه گردید. کلیه اطلاعات در نرم افزار آماری SPSS و آزمون رگرسیون لجستیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
نتایج: نتایج تحلیلی پژوهش بیانگر تاثیر مثبت متغیرهای قابلیت اعتماد(05/0≤ P)، امنیت(05/0≤ P)، قابلیت دسترسی(05/0≤ P) و پاسخ دهی(05/0≤ P) بر کیفیت خدمات شرکت تجارت الکترونیک پارسیان می­باشد.
محدودیت­ها: عدم وقوف به اهمیت و فواید تحقیق ازسوی پاسخگویان و عدم کنترل متغیرهای مداخله گر مانند سرعت اینترنت.
كاربردها: پیشنهاد ارائه تدابیری عملی و الکترونیکی برای بهبود وضعیت موجود وب سایت­ها و درگاه­های پرداخت اینترنتی در ایران.
واژه­ های کلیدی: کیفیت خدمات،  قابلیت اعتماد، قابلیت دسترسی، امنیت، پاسخ دهی و انجام کار

 

ادامه مطلب

 
 
بررسي استراتژي‌هاي سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر اصفهان (اطراف رودخانه‌ی زاینده‌رود) با استفاده از ابزارهاي مديريت استراتژيك
نویسندگان:

دکتر اوژن کریمی
دانشیار گروه مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه پیام نور
مهدی بشیری گورتی
دانشجوی مدیریت اجرایی
دانشگاه پیام نور
m.bashiry91@yahoo.com

TMBA چکیده:     
در اين پروژه تلاش بر اين است كه با ابزارهاي مديريت استراتژيك، سازمان پارك ها و فضاي سبز را مورد بررسي قرار دهيم. ابتدا مي بايست با اين سازمان آشنا گرديم و با وظائف، اهداف كلان اين سازمان، بيانيه ماموريت، چشم انداز و ... آشنا گرديم. پس از آن با تعدادي از ابزارهاي مديريت استراتژيك ماتريس تهديدات، فرصت ها، نقاط ضعف، نقاط  SWOT  را تشكيل مي دهيم، بعد از آن به تشكيل ماتريس داخلی و خارجی IE پرداخته ايم ودر نهایت ماتريس برنامه ريزي استراتژيك كمي QSPM  تشكيل داده ايم و از طريق اين ماتريس استراتژي برگزيده را انتخاب نموده ايم.
کلمات کلیدی: مديريت استراتژيك ؛ماتريس داخلی و خارجی  IE، ماتريس برنامه ريزي استراتژيك كمي QSPM؛ ماتريس تهديدات، فرصت ها، نقاط ضعف، نقاط  SWOT

 

ادامه مطلب

 
 
بررسي رابطه بين مديريت ارتباط با مشتري و عملكرد سازماني در شعبات بانك ملي استان سمنان
نویسندگان:

پروانه خواريان
سيده ليلي زرگر
lzargar@hotmail.com
دانشگاه صنعتي شاهرود

TMBA چکیده:
در اين پژوهش به بررسي رابطه بين مديريت ارتباط با مشتري و عملكرد سازماني پرداخته مي شود. جامعه آماري اين تحقيق، شعبات بانك ملي استان سمنان انتخاب گرديد. تعداد 66 عدد پرسشنامه مشتمل بر سوالات چند گزينه اي طيف ليكرت تدوين گرديد. پس از بررسي پايايي، پرسشنامه بين افراد نمونه توزيع شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 18 تحليل شدند. نتايج حاكي از تاثير مثبت مديريت ارتباط با مشتري بر عملكرد سازماني بود. از بين متغيرها، سازمان CRM بيشترين تاثير را بر عملكرد سازماني داشت.
كليد واژه‌ها: مديريت ارتباط با مشتري، عملكرد سازماني، مشتري مداري، سازمان CRM، مديريت دانش، CRM مبتني بر فناوري.

 

ادامه مطلب

 
 
اشتغال و کارآفرینی
نویسنده:

محسن غظنفری اطهر
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
دانشگاه علمی کاربردی، مرکز بیجار
mohsenghazanfari65@gmail.com

TMBA چکیده:
کارآفرینی اگرچه یک شغل نیست اما ترویج فرهنگ آن در جامعه نه تنها بیکاری های پنهان را آشکار و درمان می کند بلکه باعث پیشگیری از آن نیز می شود. توجه به اهمیت کلیدی اشتغال در اقتصادهای نوین کشورهای پيشرفته و كم توسعه يافته منجمله کشور ما برنامه های ایجاد اشتغال و بسط چنین فرهنگی در جامعه ضروري می باشد.از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه و رشد و پیشرفت اقتصادی کشورهای توسعه یافته یاد می کنند. موضوع اشتغال و کارآفرینی در بين عوامل تولید و کار و در نزد دانش آموختگان جایگاه ممتازی داشته به ویژه اینکه با انسان و اراده او ارتباط پیدا می نماید از این رو دارای جهت گیری های مختلف و آثار فردی و اجتماعی متفاوتی نیز در سطح جامعه خواهد داشت در این مقاله به مهمترین جهت گیریها توجه به ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی پرداخته شده است .
کلمات کلیدی :  كارآفريني،کارافرینی اسلامی، اشتغال ، کارآفرینی دانش

 

ادامه مطلب

 
 
مروری بر مدل‌های مرتبط با کسب‌وکارهای خانگی
نویسنده:

مهرداد فروزنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
پردیس فارابی دانشگاه تهران
mehrdad_forouzandeh@yahoo.com

TMBA چکیده:
تعادل بین زندگی شغلی و زندگی خانه یکی از بزرگترین مشکلاتی است که جوامع در قرن 21 با آن مواجه هستند. در دهه‌ی گذشته، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن مخارج خانواده‌ها نیاز به اینکه هر دو نفر در خانواده کار کنند را افزایش داده است. 
با توجه به عناصر متعدد اقتصادی و اجتماعی ، به نظر می‌رسد تعداد کسب‌وکارهایی که در خانه فعالیت دارند رو به افزایش است. کسب‌وکار خانگی (HBB) معمولاً در کسب‌وکارهای خرد رواج دارد. همچنین صاحبان این کسب‌وکارها دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود در خانه فعالیت کنند. صاحبان این نوع کسب‌وکارها دارای نیازها و انگیزه‌های متفاوتی برای دارا بودن این کسب وکارها هستند. هرچند، تا به امروز تحقیقات و مطالعات بسیار اندکی درباره‌ی این بخش رو به رشد انجام شده است. اصطلاح «کسب‌وکار خانگی» به طور معمول برای کسب‌وکارهایی استفاده می‌شود که در محل اقامت خصوصی یا در خانه فعالیت دارند. در واقع، این کسب‌وکارها در محل زندگی صاحبان آن شکل می‌گیرند و به فعالیت می‌پردازند.
در این مقاله مروری بر مدل‌های مرتبط با کسب‌وکار‌های خانگی‌ و خانوادگی صورت می‌گیرد. ابتدا هر مدل معرفی و تشریح می‌شود و سپس نتایج مرتبط با هر یک نیز به اختصار بیان می‌شود.
واژگان کلیدی: کارآفرینی، کسب‌وکار خانگی، کسب‌وکار خانوادگی

 

ادامه مطلب

 
 
شخصی‌سازی یا سفارشی‏ سازی، روش‏ها و چالش‏ها
نویسندگان:

دکتر حسن اسماعیل پور
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز
مریم ظریف ثاقب اکبرپور
دانشجو دکتری مدیریت بازاریابی
دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز

TMBA چکیده:
تطابق آمیخته بازاریابی یک شرکت با مشتری شخصی ، اساس بازاریابی یک‌به‌یک است. در این مقاله به تمایز دو فرم بازاریابی یک‌به‌یک می‌پردازیم: شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی. شخصی‌سازی هنگامی رخ می‌دهد که شرکت در مورد اینکه چه آمیخته بازاریابی برای افراد مناسب است تصمیم‌گیری کند که معمولاً مبتنی بر اطلاعاتی است که قبلاً درباره مشتری جمع‌آوری‌شده است.سفارشی‌سازی زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری به‌طورفعالانه‌ای یک یا چند عنصر آمیخته بازاریابی خود را مشخص می‌کند. انتخاب شرکت‏ها در مرز ظریف بین این دو و چالش ها و فرآیندهای اجرای آنها در این مقاله مورد بحث می‏باشند.
واژگان کلیدی: شخصی سازی، سفارشی سازی، بازاریابی یک به یک

 

ادامه مطلب

 
 
بازخورد شکست محصولات جدید در شرکت های با ارزش ويژه‌ي برند بالا
نویسنده:

سلمان جواشی جدید
كارشناس ارشد مديريت بازرگاني
دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران

TMBA چكيده:
امروزه ساخت برندهاي قوي به خاطر مزيت هاي فوق‌العاده‌اي كه ايجاد مي‌كند، الويت بازاريابي بسياري از سازمانها شده است. برندهاي قوي براي يك شركت ایجاد هویت می کنند. طی سال های اخیر ارتقاء ارزش ویژه برند تأثیر مستقیمی بر بهبود جایگاه شرکت داشته به طوریکه معادل يك دارايي ارزشمند برای یک شرکت گردیده است. از طرفی دیگر با توجه به حضور رقبای قدرتمند در صنعت، شرط موفقیت در این بازارها بهبود مستمر و شناخت و ایجاد نیاز در مشتریان و نهایتاً برآورده کردن آن از طریق ارائه محصولات نو می باشد. با توجه به نرخ بالای شکست در محصولات جدید، در این تحقیق سعی گردیده است تأثیر شکست نوآوری بر ارزش ویژه برند با توجه به تحقیقات انجام شده در این حوزه بررسی گردد.
واژگان كليدي: ارزش ويژه‌ي برند  ، قدرت برند ، وفاداري برند ، مدل ارزيابی دارايي برند ، شکست در نوآوری.

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 103 صفحه بعد