Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» آنالیز PESTLE وسیله ای برای آنالیز کسب و کار ...
» نمونه برداری در تحقیقات بازاریابی
» اهداف و انگيزاننده‌هاي حمايت ورزشي
» حضور در نمایشگاه های بین المللی و تأثیر آن بر توسعه بازاریابی ...
» رابطه بازاریابی داخلی و بازارگرایی در مدیریت شعب منطقه یک تهران-بانک م ...
» بررسی تأثیر برنامه های وفاداری بر جذب و نگهداری بيمه گذاران ...
» ارتباطات از قديم تا به حال: ارتباطات از دود تا چت ...
» هماهنگ سازی مفاهیم دورکاری: درک تأثیرات آن بر روی افراد و سازمانها ...
» بهره گیری از ادوات الکترونیکی برای پایش و نظارت بر کاربران اینترنت در ...
» بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید سبز بر عملکرد (محیطی، اقتصادی، تولیدی) شر ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
قابلیت ایجاد ارتباط بازاریابی یکپارچه و کارایی برند

نویسنده:
منصوره صادقي
كارشناس ارشد مديريت بازرگاني- بازاريابي
sadeghi.mansoure2701@gmail.com

چکیده TMBA:
براساس بازبینی بر پایه‌ی منابع (RBV) یک مؤسسه حقوقی، این تحقیق بررسی می‌نماید که چگونه قابلیت ایجاد ارتباط بازاریابی یکپارچه (IMC) از طریق تحت تأثیر قرار دادن اثربخشی مبارزه برای ایجاد ارتباط و کارایی برند برپایه‌ی بازار، منجر به کارایی مالی برند می‌گردد. نتایج نشان می‌دهند که قابلیت IMC تأثیر مستقیم و قابل ملاحظه‌ای بر روی اثربخشی تلاش و اثر غیرمستقیم و قابل ملاحظه‌ای بر روی عملکرد برند برپایه‌ی بازار دارد و قابلیت کلیدی مخصوص مؤسسه حقوقی تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی نتایج کارایی دارد. بطور رقابتی، اکثر شرکتها قادر به ایجاد قابلیت IMC متمایز به خود و با اثربخشی بیشتر بر تلاششان می‌باشند، که درحقیقت منجر به یک برند ممتاز براساس بازار و کارایی مالی برند می‌گردد.

واژگان کلیدی: بازاریابی، برند، یکپارچه، کارایی

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی چند نمونه از برندهای موجود در کشورهای اسلامی

نویسنده:
عسگر اکبرزاده
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی
Newstrategy7@yahoo.com

چکیده TMBA:

گروه صنعتی ایران خودرو بزرگترین شرکت خودروسازی ایران و خاورمیانه‌ است که به طور متوسط ۵۰ تا ۵۵ درصد تولید خودروی ایران را به طور دائم به خود اختصاص داده‌ است. این شرکت علاوه بر سایت اصلی که در کیلومتر ۱۴ بزرگراه شهید لشگری واقع است در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز، کرمانشاه و بابل نیز دارای پایگاه‌های تولید خودرو است. این گروه در زمینه صنایع ریلی هم فعالیت دارد.

پايگاه اينترنتي دينار استاندارد طي گزارشي خودروي ايراني سمند را در ميان 25 برند مشهور و پرطرفدار در جهان اسلام معرفی کرد.  اين برندها مربوط به شركتهايي هستند كه در سال 2007 در ميان 100 شركت برتر جهان اسلام قرار گرفته اند.  سمند تنها محصول ساخت ايران است كه در ميان مشهورترين و پرطرفدارترين برندهاي اسلامي قرار گرفته است. دينار استاندارد در مورد خودروي سمند نوشته است: "سمند خودروي ملي ايران است كه توسط شركت ايران خودرو بزرگترين خودروساز خاورميانه توليد مي شود. در حال حاضر سمند در بيش از ده كشور عربي آسيايي به فروش مي رسد".  
در میان تولیدات ایرانی،"سمند" تنها برندی است که به لیست 100 برند برتر کشورهای مسلمان راه یافته است.

 

واژگان کلیدی: برند، اسلامی، ایران خودرو، سمند

 

ادامه مطلب

 
 
تأثیر تجربه برند بر اعتماد و رضایت مشتریان از برندهای ورزشی

نویسندگان:

جواد میرزایی

javadmirzaei64@yahoo.com

دکتر سید عماد حسینی

 

چکیده TMBA:

بازاریابی حسی یکی از تکنیکهای جدید بازاریابی می باشد که بر کاربرد حواس پنجگانه در تولید محصولات و ارائه خدمات، به منظور ایجاد تجربه ای لذت بخش برای مشتریان تمرکز دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تجربه برند بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان از برندهای ورزشی بود. این پژوهش توصیفی-همبستگی و از نوع کاربردی می باشد. از بین مشتریان برندهای آدیداس، نایک، ریبوک، پوما، مجید و دایی، 385 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گرداوری داده ها از پرسشنامه استاندارد بسته یوچارونکیت استفاده شد.

بنابراین به صاحبان برندهای ورزش پیشنهاد می شود که به منظور افزایش اعتماد و رضایت مشتریانشان از تکنیکهای تجربه برند استفاده کنند. بعضی از این تکنیکها مواردی مانند استفاده از رنگهای مناسب برای محصولات و تابلوهای تبلیغاتی، پخش موسیقی مناسب با محیط در فروشگاهها، اجازه لمس کردن محصولات توسط فروشندگان به مشتریان، افشانه کردن بوها مطبوع در محیط فروشگاهها و... را شامل می شود.

 

واژگان کلیدی: برند، اعتماد، فروشگاه، ورزش، محصولات

 

 

ادامه مطلب

 
 
نهادها و روش بازاریابی مؤثر بر نهادها در ایران

نویسندگان:

نوید ابولیان

navid.aboulian@gmail.com

مریم جابری
 jaberi.maryam@gmail.com



چکیده TMBA:

این مقاله با بررسی مفاهیم نهاد، از نقطه نظر اندیشمندان و بزرگان در دوره های گوناگون آغاز می شود، سپس اقدامات و گامهای لازم و اجرایی برای ورود سازمانها به بازار نهادها مطرح می شوند. همچنین با توجه به اینکه ورود و حضور فعال در بازار نهادها نیازمند بررسی ابعاد و عوامل مهم اثرگذار در توفیق موضوع "بازاریابی نهادها" می باشد، مراحل اجرایی فرآیندهای ذیل نیز مورد بررسی قرار می گیرند:

1. فرآیند مدیریت بازاریابی نهادها

2. طراحی برنامه بازاریابی برای بازار نهادها

3. تشکیل تیم حرفه ای فروشندگان شخصی

4. شناسایی فرآیند خرید سازمانی

 

واژگان کلیدی: نهاد، بازاریابی، توفیق، مدیریت، خرید، برنامه بازاریابی

 

ادامه مطلب

 
 
مدلسازي ارزيابي مصرف كنندگان از بسط برند، شواهد تجربي از هند
<p><strong>نويسندگان:</strong><br /><strong>هارلين كور، آژاي پانديت</strong><br /><strong>مترجم:</strong><br /><strong>منصوره صادقي</strong><br /><strong>كارشناس ارشد مديريت بازرگاني-بازاريابي</strong><br /><strong>sadeghi.mansoure2701@gmail.com</strong><br /><br /><strong>چكيده&nbsp; TMBA:</strong><br />افزايش هزينه هاي مربوط به ساخت برندهاي جديد، فروشندگان را ترغيب مي كند تا در قالب بسط و توسعه برند، مسير جايگزيني براي معرفي محصولات جديد اتخاذ نمايند. در حاليكه تحقيقات وسيعي در حوزه ي درك و شناسايي پيچيدگيهاي مربوط به بسط برند در كشورهاي غربي انجام شده است ولي در زمينه كاربرد آن در كشورهاي در حال توسعه ازجمله هند بررسيهاي اندكي وجود دارد. هدف از مطالعه ي حاضر شناسايي عوامل مؤثر بر موفقيت بسط برند كالاهاي بسته بندي شده مصرف كننده (CPGs) در هند مي باشد. اطلاعات اوليه از بين 837 نفر شركت كننده متشكل از دانشجويان رشته ي مديريت يكي از دانشگاههاي مشهور هند جمع آوري شد. به منظور مدلسازي متغيرهاي مورد نظر به عنوان عوامل تعيين كننده ي اصلي در ارزيابي بسط برند، از رگرسيون سلسله مرتبي استفاده شده است. مطالعه ي حاضر اولين پژوهش از نوع خود در هندوستان مي باشد كه با كمك تكنيك مركزي باقي مانده، شرايط تعامل را ايجاد كرده تا به درك بهتري از ارزيابي مصرف كننده از بسط برند دست يابد و به اين ترتيب روابط متقابل بين متغيرها را توضيح مي دهد. نتايج حاصل از مطالعه حاضر با كمك مفاهيم مديريتي به طور مفصل مورد بحث قرار خواهد گرفت. مطابق با يافته هاي حاصل از پژوهش حاضر، نگرش مشتريان نسبت به تبليغات بسط برند مهمترين متغير مؤثر بر نگرش مصرف كنندگان نسبت به بسط برند مي باشد. درحاليكه بخش عظيمي از مطالعات پيشين در مورد تأثير تناسب اندكي از حد مبالغه كرده اند، در واقع تنها به همراه اعتماد به برند و كيفيت ادراك شده به عنوان يك متغير مهم جلوه مي كند. اثر متقابل منفي تناسب ادراك شده و اعتماد به برند مشاهده شده است كه يادآورترين نكته مي باشد كه تنها برندهايي كه به شدت مورد اعتماد هستند ممكن است به دسته ي محصولات با تناسب ادراك شده پايين كشيده شوند و بالعكس. به عبارتي برندهايي كه كمتر مورد اعتماد مشتريان هستند تنها بايد به بسط محصولات با تناسب بالا گسترش يابند. باور ما بر آن است كه اين مفاهيم براي بسياري از شركتهاي چند مليتي كه در حال حاضر ورود به بازارهاي هندوستان هستند مفيد خواهد بود درحاليكه با معرفي محصولات بسط داده شده جديد و كيفيت بالاي آنها كه براي مصرف كنندگان هندي نيز مناسب مي باشند قدرت خود را در بازار مي توانند افزايش دهند.<br /><br /><strong>واژگان كليدي</strong>: بسط برند، رگرسيون سلسله مراتبي، مركزدهي باقي مانده، تبليغات برند، اعتماد، تناسب ادراك شده، كيفيت</p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: left;"><a href="http://marketingarticles.ir/other/1331-%D9%85%D8%AF%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%8A%D8%A7%D8%A8%D9%8A-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%83%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B3%D8%B7-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%8C-%D8%B4%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%86%D8%AF.html">ادامه مطلب</a></p>
 
 
بررسی عوامل مؤثر در وفاداری مشتریان به بانك بر مبنای مزایای مورد انتظار- مطالعه موردی بانك كارآفرین

نویسندگان:
علیرضا كریم پور راد

 alirezak1360@gmail.com

 كارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی؛ بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهر ری   
آقای دكتر سعیدی



چکیده TMBA:
در سالهای اخیر، صنعت بانكداری در ایران دستخوش دگرگونیهای فراوانی شده است. تاسیس بانكهای خصوصی، صندوقهای قرض الحسنه و مؤسسات مالی و اعتباری جدید منجر به بروز وضعیت رقابتی شده است. به علاوه ورود فناوریهای مدرن به ایران و تغییر قوانین و مقررات بانكی، محیط این بازار را بسیار پیچیده كرده است. در این شرایط كیفیت خدمات به عنوان اساسی ترین ابزار رقابت به شمار می آید. بانكهایی كه در كیفیت خدمات برترند، مزیت بیشتری كسب می كنند و با توجه به سطح كیفیت خدمات از درآمدهای بالاتر نسبت به سایر مؤسسات بهره برده و از وفاداری بیشتر مشتریان و توسعه سهم بازار برخوردار می گردند. ایسینوود و استوری (1983) بیان می دارند كه كیفیت جامع مهمترین عامل در موفقیت بنگاههای مالی است. همچنین بنت و هیجن (1998) معتقدند مزیت رقابتی در صنعت بانكداری منحصراً از طریق كیفیت خدمات حاصل می شود. به علاوه این نكته نیز حائز اهمیت است كه كدامیك از عناصر كیفیت خدمات برای مشتریان متفاوت، اهمیت بیشتری دارد.  این عوامل به بانكها كمك می كند كه به جای آنكه در تمامی جهات رقابت كنند، تنها بر روی عوامل مؤثر و كاراتر در جلب مشتریان تمركز یابند.
ظهور بانكهای خصوصی نقطه عطفی در مشتری مداری در بانكداری ایران بود تا آنجاكه پس از ظهور بانكهای خصوصی رقابت تنگاتنگی در زمینه ارائه خدمات و مشتری مداری شكل گرفت و باعث شد بانكهای دولتی نیز به تغییر ساختارهای خود دست بزنند تا در رقابت شدید میان بانكها دچار زوال و نابودی نگردند. ازجمله اولین بانكهای خصوصی ایران كه موفق به دریافت مجوز بانك مركزی ایران گردید بانك كارآفرین می باشد كه پس از 14 سال فعالیت در عرصه بانكداری ایران جزو بانكهای خوشنام خصوصی بوده و همواره در جهت اعتلای خدمات بانكی و مشتری مداری گام بر می دارد. در این پژوهش به مطالعه موردی مشتریان بانك كارآفرین می پردازیم.

 

واژگان کلیدی: بخش بندی، بانک، وفاداری، مشتری، خدمات

 

ادامه مطلب

 
 
رقابت پذیری جهانی-بررسی وضعیت ایران در ارکان رقابت پذیری جهانی همراه با وضعیت ایران در شاخصهای رکن «توسعه بازار مالی»

نویسنده:
پریناز معصومی


1- چکیده TMBA:
تعيين کننده هاي رقابت پذيري، خيلي پيچيده هستند. نظريه پردازان اقتصادي در طول سالها در تلاش بوده اند تا بفهمند چه چيزي تعيين کننده ي ثروت ملل است (شواب و پورتر، 2008). شاخص رقابت پذيري ملي، بُعد بي انتهاي رقابت پذيري را با ارائه يک ميانگين وزني از عناصر مختلف، که هر يک از آنها منعکس کننده يک جنبه از واقعيت پيچيده اي است که ما آن را رقابت پذيري مي ناميم، به دست مي دهد. اين عناصر، در 12 رکن رقابت پذيري دسته بندي مي شوند(شواب، 2012).
در این تحقیق ابتدا به ادبیات موضوعی پژوهش در دو بخش «رقابت پذیری جهانی» و «توسعه بازار مالی» پرداخته شد. در بخش «رقابت پذیری» پس از تعریف مفهوم رقابت پذیری بطور عام به تعریف رقابت پذیری جهانی و تشریح سه سطح توسعه اقتصادی و شاخص رقابت پذیری جهانی پرداخته شد. سپس وضعیت ایران در 12 رکن در گزارش رقابت پذیری جهانی سال 14-2013 مورد بررسی قرار گرفت و به مقایسه وضعیت کلی رقابت پذیری ایران با کشورهای منطقه با توجه به چشم انداز 1404 پرداخته شد.
در بخش «توسعه بازار مالی» نیز پس از بیان ابعاد این رکن در گزارش رقابت پذیری جهانی، وضعیت ایران در شاخصهای رکن «توسعه بازار مالی» در گزارش رقابت پذیری جهانی سال 14-2013 مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه ایران با کشورهای منطقه در رکن «توسعه بازار مالی» در گزارش رقابت پذیری جهانی سال 2014-2013 مقایسه شد.

وازگان کلیدی: رقابت پذیری، جهانی، ایران، توسعه، بازار، مالی

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی رابطه بین رضایت شغلی، بهره وری و اثربخشی آن با اهداف استراتژیک سازمان

نویسنده:
مرتضی ایلات
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – بین الملل، مؤسسه آموزش عالی سهروردی قزوین
دبیر هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قزوین
 mortezae2008@gmail.com

چکیده TMBA:
در جهان رقابتی امروزی، یكی از ابزارهای مهم برای ایجاد تحول و بقای سازمان و رسیدن به هدفها و رسالتهای موردنظر، عنصر انسان است. در این میان آنچه مقوله تحول را حیات می بخشد و بقای سازمان را نیز تضمین می كند، منابع انسانی است، نقش انسان در سازمان و نوع نگاه به او، سهم بسزایی در موفقیت یا شکست سازمان خواهد داشت با آغاز هزاره سوم، هر روز نقش منابع انسانی پررنگ تر شده و اکنون از آن به عنوان تنها عامل کسب موفقیت و مزیت رقابتی پایدار در سازمان یاد می شود. این امر به خصوص در اقتصاد دانش امروز بیش از پیش به حقیقت پیوسته است. با این وجود مدیریت منابع انسانی در سازمانها با چالشهای متعددی مواجه است که از جمله می توان جهانی شدن، کمبود نیروی کار ماهر و متعهد، هرم تصمیم گیری، عدم شناخت نیاز کارکنان، بی برنامگی، عدم شایسته سالاری، تبعیض، بهره وری ناکافی منابع انسانی، بی انگیزگی،عدم مشارکت کارکنان، ترک همکاری کارکنان باسابقه سازمان را نام برد. اما مدیران منابع انسانی می توانند از طریق توانمندسازی کارکنان خود این چالشها را رفع کرده یا از بروز اکثر آنها پیشگیری نمایند، کارکنان توانمند در جهت رفع چالشها با مدیران نهایت همکاری و مشارکت را می نمایند زیرا در توانمندسازی منابع انسانی؛ انگیزه، مشارکت، تعهد، خلاقیت و وفاداری نهفته است امروزه با وجود اهمیت فوق العاده توانمندسازی، متأسفانه در ایران بنابه دلایل متعدد از جمله مبهم بودن اهداف سازمانی، نداشتن تعریف مناسب از روابط کاری و روابط شخصی، نبودن سیستم مناسب ارزیابی عملکرد، عدم تعریف شاخصهای مناسب جهت سنجش بهره وری نیروی انسانی و برخی عوامل موجود در بازار که از غیر رقابتی بودن محیط کسب و کار و ساختار اقتصادی کشور ناشی می شود سبب شده است که ساز و کار مشخصی در جهت کیفی سازی منابع انسانی تعریف نشده و حتی این سازوكار چندان جدی گرفته نشود. در مقاله حاضر ابتدا به جو حاكم بر هر سازمان، به طور مسلم بر روحيه ي افراد آن سازمان تأثير مي گذارد و به تبع آن باعث رضايتمندي يا نارضايتي شغلي افراد شاغل در آن سازمان مي شود. در صورتيكه افراد شاغل از شغل خود رضايت نداشته باشند، اين امر باعث كاهش اثربخشي و كارايي سازمان خواهد شد و سازمان به هدفها و خواسته هاي خويش نخواهد رسيد.


واژگان کلیدی: رضایت شغلی، بهره وری، اثربخشی، استراتژیک سازمان، اهداف

 

ادامه مطلب

 
 
برنامه ریزی استراتژیک شرکت تولی پرس

نویسندگان:
جواد نجفی
javadnajafi51@gmail.com
دکتر گروسی
 
چکیده TMBA:
امروزه رقابت به حدی رسیده است که سازمانها تاکید بر کیفیت را به عنوان هدف استراتژیک خود انتخاب کرده اند تا بتوانند با حضور رقبای بین المللی سهم بازار داخلی را حفظ کنند، در این مقاله سعی شده است تا با مطالعه بر روی شرکت تولی پرس ببیند که برای ارتقای سطح کیفیت و افزایش سهم بازار باید با ارائه ی محصولات جدید و نوآوری در فرایند چه اقداماتی انجام شود، تا نیاز مشتری در بازار تامین گردد و سهم خود را در بازار حفظ کنند.


واژگان کلیدی: سهم بازار، کیفیت، رقابت، کاهش قیمت، برنامه ریزی استراتژیک

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی رویکرد اقتصاد گردشگری

نویسنده:
مریم پورعینی          
maryamporeiny@yahoo.com

چکیده TMBA:
امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت اهمیت روزافزونی یافته است و در علوم مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد؛ اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، محیط زیست، جامعه شناسی، روانشناسی، جغرافیا و مطالعات فرهنگی از جمله حوزه هایی است که هر یک، وجوهی از پدیده گردشگری را در سطح داخلی و بین المللی مورد مطالعه قرار می دهند. بنابراین مباحث مربوط به گردشگری مطالعاتی بین رشته ای محسوب می شود. امروزه بررسی جنبه های اقتصادی گردشگری به دلیل نقشی که در اقتصاد دارد اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. منظور از بررسی جنبه های اقتصادی گردشگری، بکارگیری تئوریهای اقتصادی در تجزیه و تحلیل مؤلفه های گردشگری است. گردشگری در مقایسه با سایر بخشهایی که از دید اقتصادی مورد مطالعه قرار می گیرد، چند ویژگی خاص دارد: تحرک ناپذیری منابع، محدودیتهای ظرفیتی، فصلی بودن و عدم امکان آزمودن کالاهای جهانگردی قبل از زمان خرید از جمله آنهاست. بسياری از کشورها صنعت جهانگردی را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند، به ویژه در کشورهای درحال توسعه، یعنی در آنجا که شکلهای دیگر اقتصادی مثل توليد یا استخراج از نظر اقتصادی به صرفه نيست یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارند، به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می شود.

 

واژگان کلیدی: گردشگری، توسعه، صنعت، اقتصاد، سفر

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 110 صفحه بعد