Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید سبز بر عملکرد (محیطی، اقتصادی، تولیدی) شر ...
» هدف گذاری جهانی جدید تجارت بین المللی تولیدات جنگلی ...
» فرصتها و چالشهای گردشگری ورزشی استان کرمانشاه ...
» خرید وسواسی
» تأثیر مدیریت استعداد و تفکرمدیریتی بر عملکرد کارکنان- مطابق با الگوی ر ...
» اخلاق سازمانی و ارتباط آن با رفتار (تعهد) اخلاقی در سازمان ...
» بازاریابی اسلامی در یک نگاه
» بازاریابی الکترونیکی
» فرصتها و چالشهای بازاریابی ورزشی
» تقسیم بندی مشتریان بانک کشاورزی با سیستم الکترونیکی(نمونه مورد بررسی ب ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
بررسی رویکرد اقتصاد گردشگری

نویسنده:
مریم پورعینی          
maryamporeiny@yahoo.com

چکیده TMBA:
امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت اهمیت روزافزونی یافته است و در علوم مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد؛ اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، محیط زیست، جامعه شناسی، روانشناسی، جغرافیا و مطالعات فرهنگی از جمله حوزه هایی است که هر یک، وجوهی از پدیده گردشگری را در سطح داخلی و بین المللی مورد مطالعه قرار می دهند. بنابراین مباحث مربوط به گردشگری مطالعاتی بین رشته ای محسوب می شود. امروزه بررسی جنبه های اقتصادی گردشگری به دلیل نقشی که در اقتصاد دارد اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. منظور از بررسی جنبه های اقتصادی گردشگری، بکارگیری تئوریهای اقتصادی در تجزیه و تحلیل مؤلفه های گردشگری است. گردشگری در مقایسه با سایر بخشهایی که از دید اقتصادی مورد مطالعه قرار می گیرد، چند ویژگی خاص دارد: تحرک ناپذیری منابع، محدودیتهای ظرفیتی، فصلی بودن و عدم امکان آزمودن کالاهای جهانگردی قبل از زمان خرید از جمله آنهاست. بسياری از کشورها صنعت جهانگردی را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند، به ویژه در کشورهای درحال توسعه، یعنی در آنجا که شکلهای دیگر اقتصادی مثل توليد یا استخراج از نظر اقتصادی به صرفه نيست یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارند، به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می شود.

 

واژگان کلیدی: گردشگری، توسعه، صنعت، اقتصاد، سفر

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی در شرایط رکود اقتصادی

نویسنده:
عیسی طیبی
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی
Eissa.tayebi@gmail.com

چکیده TMBA:
رکود وضعیتی در اقتصاد است که در آن تقاضا برای کالا و خدمات ، کاهش پیدا می کند .چنان چه رکود عمق پیدا کند موجب افزایش تعداد ورشکستگی ها و بیکاری خواهد شد.
وقتی اقتصاد كشوری دوران ركود را سپري ‌كند، كسب و كارها ناچار به كاهش هزينه‌هاي خود هستند. معمولا به محض اينكه صحبت از كاهش بودجه و هزينه مي‌شود نخستين جايي كه مديران دست مي‌گذارند بخش بازاريابي و تبليغات است و مي‌گويند بايد هزينه‌هاي بازاريابي كاهش يابد؛ اما آيا كاهش هزينه‌هاي بازاريابي و تبليغات راهكار مناسبي براي دوران ركود است؟بیشتر شرکت های موفق در دوران رکود شرکت هایی هستند که نه تنها از هزینه های بازاریابی خود نمی کاهند بلکه با به کار بردن شیوه های هوشمندانه در بازاریابی ، خود را با رفتار جدید مصرف کنندگان وفق می دهند.
در این مقاله ضمن بیان باید ها و نبایدها در زمان بحران اقتصادی ، به بررسی استراتژیهای صحیح در زمان بحران و اصول و راههای کاهش هزینه بازاریابی می پردازیم.

 

واژگان کلیدی: بازاریابی، رکود اقتصادی، بخش بندی بازار، بحران

 

ادامه مطلب

 
 
عوامل مؤثر بر استراتژیهای بازاریابی در صنعت بسته بندی

نویسنده:
مرتضی ایلات
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – بین الملل، مؤسسه آموزش عالی سهروردی قزوین
دبیر هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قزوین
mortezae2008@gmail.com
Mortezae2015@yahoo.com


چکیده TMBA:
از آنجايي که علت بروز بسياري از تحولات اخير در نحوه بسته بندي کالاها را ميتوان به انتظارات جامعه مصرف کننده  و از طرفي ديگر به شدت ، ميزان و نوع رقابت موجود در بازار رقابتي امروز منسوب دانست، مي بايست در تاثير عامل رقابت و استراتژي هاي بازاريابي انتخابي شرکت ها بر نحوه بسته بندي کالاها با باز انديشي موشکافانه تري نمود.
بخش بسته بندی در کشور ایران از جمله بخش هایی از صنعت و خدمات است که هیچ اداره و بخش خاصی در دولت به طور مستقیم به امور آن نمی پردازد. از این جهت همواره نوعی جفا در حق این بخش روا می شود. در دعوای بودجه و یا هنگام تبیین استراتژی های خاص توسعه کشور، سهم مشخصی برای بخش بسته بندی کنار گذاشته نمی شود. اگر بودجه یا کمکی نیز برای توسعه بخش بسته بندی اختصاص یابد کسی نمی داند این بودجه را چگونه باید توزیع یا خرج کرد. زیرا بخش بسته بندی در کشور ما پراکنده و متنوع است.

واژگان کلیدی: استراتژی، بازاریابی، صنعت بسته بندی

 

ادامه مطلب

 
 
بررسي موانع و مشکلات پیاده‌سازی سيستم‌هاي اطلاعات مديريت (MIS) درسازمان

نویسندگان:
زهره محمد علی نژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات .موسسه غیر انتفاعی راهبرد شمال . رشت . ایران
sh.alinejhad19602@yahoo.com
 سید عباس رحیمی
دکتری مدیریت و مدرس دانشگاه گیلان-رشت


چکیده TMBA:
در عصر حاضر، مديران نياز پيدا كرده اند كه اطلاعات مربوط به اموري را كه با آن سروكار دارند بشناسند، گردآوري و تحليل كنند، سازمان بدهند و با مراعات سه عامل مهم سرعت، دقت و هزينه آنرا مبادله كنند.
اطلاعات درون هر سيستم در هر لحظه از زمان دانش و آگاهي آن سيستم را تشكيل مي‌دهد. اين دانش به طور تدريجي و در طول زمان از طريق جذب پاره هاي مختلف داده و تبديل آن به اطلاعات پديد آمده است.
در اين مقاله به بررسي مشكلات و موانع پيش روي سازمان‌ها در استقرار و پیاده‌سازی سيستم‌هاي اطلاعات مديريت (MIS)در سازمان ها  پرداخته‌ شده است. چرا كه استفاده سنجيده و آگاهانه از فناوري هاي اطلاعاتي مدرن به ويژه MIS در كشور مي‌تواند راه توسعه، پيشرفت و ترقي كشور را هموارتر سازد.


واژگان کلیدی: سیستم اطلاعات مدیریت، موانع انسانی، موانع سازمانی، موانع فنی، موانع محیطی

 

ادامه مطلب

 
 
جوانمردی در نظریه شهروند مداری سازمانی

نویسنده :
مریم پورعینی
مدرس موسسه آموزش عالی کار قزوین ، دانشکده مدیریت و حسابداری -دانشگاه آزاد اسلامی -واحد قزوین -ایران ، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی –مالی،  مدرس موسسه آموزش عالی کار قزوین
maryamporeiny@yahoo.com


چکیده TMBA:
از جوانمردی سازمانی می توانیم به شکل زیر تعریف کنیم، به مجموعه ای از رفتارهای انسان گرا و انتخاب گرایانه اند که فراتر از چارچوب و وظایف مشخص شغلی است که یک شاغل نسبت به شخصیتهای حقوقی و حقیقی که درون و بیرون سازمان هستند از خود به طور آشکار و پنهان و به صورت کنش یا واکنش نشام می دهد . شاغل در انجام و رعایت این رفتارها هیچ گونه هراسی از تنبیه شدن یا چشم داشتی برای پاداش گرفتن ندارد و تنها در پی نام نیک یا کسب رضای خدای خویش است.
رفتار جوانمردانه سازمانی مجموعه‌ای از رفتارهای انسان گرایانه فراتر از چارچوب وظایف شغلی است که یک شاغل نسبت به شخصیت های حقیقی و حقوقی که در درون و برون سازمان هستند از خود به طور آشکار و پنهان به صورت کنش یا واکنش نسبت به دیگران نشان می دهد . شاغل در انجام و رعایت این رفتارها و قاعده ها ، هیچگونه هراسی از تنبیه شدن و یا چشم داشتی برای پاداش گرفتن ندارد.

واژگان کلیدی: شهروندمداری، سازمانی، جوانمردی، رفتار

 

ادامه مطلب

 
 
شناسایی عوامل موثر بر بی تفاوتی سازمانی

نویسنده:

مریم پورعینی

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش مالی)

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

maryamporeiny@yahoo.com

 

چکیده TMBA:

رفتار سازمانی تقریباً یک واژه عمومی است. که به ادراکات و رفتار افراد و گروههای شاغل در سازمان می پردازد. نظام رفتار سازمانی به مطالعه ی سیستمی این ادراکات و رفتارها می پردازد. هدف رفتار سازمانی این است که به مدیران کمک می کند تا چگونه اداره کردن افراد و گروهها را بیاموزند.

امروزه بررسی رفتار کارکنان در سازمانها امری اجتناب ناپذیر است و مدیران همواره باید علاوه بر ارزیابی عملکرد کارکنان خود رفتار آنها را نیز مورد توجه دایمی قرار دهند چراکه رفتار کارکنان روی عملکرد آنها و در نهایت عملکرد سازمان تأثیر مستقیم دارد از جمله این رفتارها بی تفاوتی سازمانی است. بی تفاوتی سازمانی برای افراد مخرب است، و خلاقیت و ریسک پذیری را سرکوب می کند، بی تفاوتی کارکنان می تواند انگیزش آنان را کاهش دهد.

 

واژگان کلیدی: رفتار, تفاوتی, سازمانی, کارکنان, ناکامی, کناره, افراد, عملکرد, ادراکات, سازمان, مدیران, رفتارها

 

ادامه مطلب

 
 
بررسي رفتار شهروندي سازماني

نویسنده:
مریم پورعینی  
مدرس موسسه آموزش عالی کار قزوین ، دانشکده مدیریت و حسابداری -دانشگاه آزاد اسلامی -واحد قزوین -ایران ، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی –مالی،  مدرس موسسه آموزش عالی کار قزوین
maryamporeiny@yahoo.com

چکیده TMBA:
در نظام ارزشي انساني و دمکراتيک مناسباتي درست و قابل اطمينان در ميان مردم به وجود مي‌آيد. در چنين محيطي به سازمان و اعضاي آن فرصت داده مي‌‌شود که تا حد توان پيش روند. بر اين اساس توجه به شهروندان در نظام ارزشي دمکراتيک رو به افزايش است. اکنون که اهميت شهروندان و رفتار آنها به عنوان يکي از منابع بسيار مهم سازمان درک شده است، و رفتار شهروندي يك نوع رفتار ارزشمند و مفيد است كه افراد آن را به صورت داوطلبانه از خود بروز مي‌‌دهند.

 

واژگان کلیدی: شهروند، سازمان، رفتار شهروندی، انسانی،

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی سبک رهبری کوروش کبیر

نویسنده:
مریم پورعینی  
مدرس موسسه آموزش عالی کار قزوین ، دانشکده مدیریت و حسابداری -دانشگاه آزاد اسلامی -واحد قزوین -ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی –مالی،  مدرس موسسه آموزش عالی کار قزوین
maryamporeiny@yahoo.com


چکیده TMBA:
تعاریف مختلفی از رهبری وجود دارد که یکی از این تعاریف می تواند این باشد، رهبری عبارت است از فرآیند تاثیرگذاری و نفوذ در دیگران در جهت تحقق اهداف .رهبري يعني فرد قدرت اعمال نفوذي را كه  به دست مي آوردازمنابع خارج از ساختار رسمي سازمان است. يعني رهبر مي تواند از درون گروه بوجود آيد و  از قدرت و اعمال نفوذ رسمي اهميت بيشتري داشته باشد.
در این مقاله سعی داریم رهبری را به روش کوروش کبیر بررسی کنیم. راز موفقیت کوروش در مردمی بودن حکومت او پشتوانه مردی آن و تعهد او به خدمت‏گذاری به ملت بزرگ و سرافراز ایران بوده است! این امر از او یک رهبر بزرگ و فرزانه ساخته است.

واژگان کلیدی: سبک، رهبری، کوروش کبیر، تأثیرگذاری، نفوذ، تحقق اهداف

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی اصول مدیریت به سبک کوروش کبیر

نویسنده:

مریم پورعینی

مدرس موسسه آموزش عالی خانه کار قزوین

 maryamporeiny@yahoo.com

 

 

چکیده TMBA:
این عصر، به دلیل نقش عمده مدیریت در موفقیت و شکست سازمانها، انقلاب مدیریت نامیده می شود. بررسی و پژوهش در مورد کشف زوایای پنهان مدیریت در رسیدن به اصول حل کننده مشکلات سازمان از ضروریات این دوران است (هرسی و بلانچارد، 1373، 17).
مدیریت از مهمترین فعالیتهای بشر امروز محسوب می شود که به کارگیری مناسب آن موجب تحقق ماموریتها و اهداف سازمان، بهره برداری از منابع و امکانات و از قوه به فعل رساندن تواناییها و استعدادهای انسان خواهد شد. مدیریت را به گونه های متفاوت تعریف کرده اند، به طور نمونه فالت  مدیریت را هنر انجام امور به وسیله دیگران و سایمون  آن را معادل تصمیم گیری دانسته است. علی رغم این تعاریف مختلف، همگی صاحبنظران ناگزیر به توصیف و بیان وظیفه هایی نظیر برنامه ریزی، سازماندهی، به کارگیری منابع، کنترل و ... برای آن گشته اند. از جمله وظایف مشترک اصلی مدیریت، رهبری در مفهوم سازمان می باشد که موجب تسهیل سایر وظایف مدیریت و ترغیب کارکنان در انجام وظایف از روی میل و علاقه می شود. میان دیدگاه های متعدد، در اینکه رهبری مستلزم اعمال نفوذ و اثرگذاری بر افراد در جهت دستیابی به اهداف است، تقریبا اتفاق نظر وجود دارد (الوانی،1387،11-12 و 141-142؛ رابینز ، 1389، 639-641 و هرسی و بلانچارد ، 1373، 139).

واژگان کلیدی: کوروش کبیر، اصول مدیریت، مدیریت کوروش، دانستن، توانستن

 ادامه مطلب

 
 
بررسي عوامل مؤثر بر سكوت سازماني

حسين خنيفر

استاد دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه تهران
khanifar@ut.ac.ir
علي اصغر رشيد
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني، دانشكد هي مديريت دانشگاه تهران
aliasghar.rashid@yahoo.com
حسن سلمان
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني ، دانشكده ي مديريت دانشگاه تهران
moh3n.2018@gmail.com

 

چكيده: TMBA:
هنگامي كه در سازماني كاركنان از اظهار نظر خودداري نمايند گفته مي شود كه در آن سازمان پديده سكوت سازماني رخ داده است. سكوت سازماني از جمله مباحث نوين در مديريت است كه زمان زيادي از اولين باري كه به طور مشخص به آن پرداخته شده است نمي گذرد. و البته همه در همين مدت كوتاه به اين حقيقت اعتراف داشته اند كه اين عامل مي تواند به تهديدي بزرگ در راه رشد و اعتلاي سازمان تبديل شود. زيرا هنگامي كه كاركنان نتوانند و يا نخواهند ضعف هاي دروني سازمان را به گوش سرپرستان و مديران برسانند، مدير در برخورد با برخي پديده هاي مخرب عليه سازمانش ناتوان خواهد بود. در اين تحقيق ابتدا به ذكر تعاريفي از سكوت پرداخته خواهد شد و سپس عوامل اصلي مؤثر بر سكوت افراد در سازمان ها از سه جنبه: فردي، مديريتي و سپس سازماني يا ساختاري نگريسته خواهد شد.


واژگان كليدي: سكوت سازماني، اثر خاموشي، فرهنگ سازماني، قدرت رسمي

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 109 صفحه بعد