Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیرات مزایای برند بر روی وفاداری برند: مکانیسمهای واسط ...
» مطالعه تجربی پیشایندها و پیامدهای التزام برند ...
» زنجيره ارزش برند در عمل؛ رابطه بين شاخصهای ذهنی مشتریان و عملكرد باز ...
» بررسی بازاریابی حسی
» بازاریابی ویروسی
» بررسی تأثیر آمیخته ی بازاریابی خدمات بانکی بر ابعاد ارزش ویژه ی برند ب ...
» انتخاب و تدوین استراتژیهای بهینه در شرکتهای تولیدی بر اساس تحلیل ماتری ...
» نقش ابعاد فناوری اطلاعات در بهبود عملکرد سازمان ...
» ارزش تجاری برند، رضایتمندی، و راه‌گزینی هزینه‌ها/ بررسی اثرات در زمینه ...
» هنر برندینگ ملی/ارزش برندینگ ملی و نقش دولت و بخش هنر و فرهنگ ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
بررسي علل انگيزش كاركنان در سازمان-مطالعه موردی

نویسنده:
منصوره صادقي
كارشناس ارشد مديريت بازرگاني- بازاريابي
(عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان)
sadeghi.mansoure2701@gmail.com

چكيده TMBA:
يكي از موضوعات و مفاهيم بسيار مهمي كه در زمينه ي مديريتي مطرح مي شود موضوع انگيزش مي باشد.اگر چه در زمينه ي انگيزش نوشته هاي بسيار زيادي از سوي مديران و دانشمندان مختلف مطرح شده است و تئوري هاي مختلفي از سوي همين دانشمندان صورت گرفته است ،اما موضوع انگيزش هنوز به عنوان يكي از موضوعات مهم قلمداد مي شود. انگيزش كاركنان درسازمان و علاقه مند كردن آن ها به شغل خود باعث رضايت كاركنان وبهبود عملكرد كاري كاركنان مي شود و باعث مي شود سازمان به هدف هاي مورد نظر خود دست يابد.بر همين اساس به دليل اهميت داشتن اين موضوع در اين مقاله به بررسي علل كاركنان در بانك ملت شعبه مركزي گرگان پرداخته مي شودتا مشخص شود چه تعداد از كاركنان اين بانك در كار خود ايجاد انگيزش و رضايت دارند.

واژگان کلیدی: انگيزش،تئوري مازلو،نظريه آلدرفر،تئوري هرزبرگ، تئوري X و Y،تئوري هاي نوين انگيزش

 

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی خیرخواهانه؛ یک استراتژی نوین بازاریابی

نویسندگان:
علی اصغر رشید
aliasghar.rashid@yahoo.com
علی حمیدی زاده، راهنما، مدیریت دولتی، استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران، ،
محمد رحیم اسفیدانی، راهنما، مدیریت بازاریابی، استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران

چکیده TMBA:
در سال های اخیر با توجه به رقابتی شدن بازارها، استفاده از استراتژی های مختلف برای رقابت در بازار و ماندگاری در آن از اهمیت به سزایی برخوردار است و شرکت ها برای بدست آوردن سهمی از بازارمصرف کنندگان، از روش های گوناگونی استفاده می کنند. یکی از این روش ها که امروزه مورد توجه بنگاه ها قرار گرفته است، حمایت از فعالیت های مختلف و بازاریابی خیرخواهانه است.بازاریابی خیرخواهانه یک استراتژی نوین بازاریابی است که صرفاً به روشهای جاری و مرسوم جهت کسب مزیت رقابتی اکتفا نکرده و عوامل پیچیده تری همچون حس نوع دوستی و دیگرخواهی را به یاری می طلبد. این شیوه ی بازاریابی تاثیرات مثبت و چشم گیری در شرکت های تجاری و همچنین در موسسات و نهاد های عام المنفعه و نوع دوستانه داشته است. همچنین بازارایابی خیرخواهانه نقش عمده ای در افزایش فروش و شهرت شرکت ها داشته است و تعداد شرکت هایی که از فعالیت های بشر دوستانه حمایت می کنند، بطور گسترده ای در حال افزایش است. در این راستا استفاده از روش های نوین بازاریابی و ایجاد این مزیت که مصرف کنندگان قادرند با خرید خود از محصولات شرکتی که فعالیت های خیرخواهانه دارد، خود را همدرد با مشکلات و مسایل جامعه احساس کنند، می تواند تاثیر شگرفی بر افزایش مشتریان شرکت و در پی آن سودآوری شرکت داشته باشد. اگرچه این روش بازاریابی می تواند شهرت فوق العاده ای را به برند شرکت تزریق کند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این روش دارای جنبه های پنهان و ناشناخته فراوانی است که گاهی اوقات عدم آگاهی نسبت به این جنبه ها موجب خدشه دار شدن برند شرکت می گردد.


کلمات کلیدی: بازاریابی خیرخواهانه، حس نوع دوستی، کمک های نیکوکارانه، تداعی مسئولیت اجتماعی

ادامه مطلب

 
 
استراتژي تکنولوژي

نویسنده:
منصوره صادقي
كارشناس ارشد مديريت بازرگاني(بازاريابي)
عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
sadeghi.mansoure2701@gmail.com

 
چکيده TMBA:
مديران و كارآفرينان در سازمان ها و جامعه براي ماندگاري و موفقيت، نياز به الگو و پيش بيني آينده دارند. بي شك مهمترين مؤلفه در موفقيت سازمان ها در جهان امروز، تكنولوژي است. تكنولوژي عامل برتري و پيشگامي در رقابت در مقطع حاضر به عنوان يك مسئله در سطح كلان مطرح است. تمرکز اغلب کشورهاي درحال توسعه بر اتخاذ و تدوين استراتژي تکنولوژي جهت سرعت بخشيدن به فرآيند صنعتي سازي و رسيدن به توسعه پايدار. تکنولوژي يکي از مهمترين عوامل رقابت مي باشد و کشورهاي درحال توسعه براي توسعه صنايع خود و رسيدن به درجه معقولي از رقابت پذيري نيازمند تدوين استراتژي تکنولوژي هستند. برخي دلايل کم توجهي به استراتژي تکنولوژي در کشورهاي درحال توسعه : عدم دارابودن پايگاه تکنولوژي يکپارچه، مشتريان زياد با درآمد کم، هزينه هاي بالا، کمبود سرمايه.

واژگان كليدي: استراتژي،مديريت تكنولوژي،ارزيابي تكنولوژي،مدل پورتر

 

ادامه مطلب

 
 
شواهد حسابرسی

نویسنده:
منصوره صادقي
كارشناس ارشد مديريت بازرگاني-بازاريابي
sadeghi.mansoure2701@gmail.com

 

 

چکیده TMBA:

تعریف شواهد حسابرسی :
    عبارت است از آن دسته از حقایق و استنباط هایی که ذهن حسابرس را نسبت به صورتهای مالی صاحبکار٬تحت تأثیر قرار می دهند. شواهد حسابرسی اطلاعاتی است که فرض حسابرسان را مبنی بر اینکه صورتهای مالی٬ وضعیت مالی٬ نتایج عملیات و جریان وجوه نقد صاحبکار را به نحو مطلوب نشان می دهد٬ تأیید یا ردمی کند.شواهد حسابرسی شامل اسناد اولیه و مدارک حسابداری زیربنای صورتهای مالی و اطلاعات بدست آمده از سایر منابع جهت اظهارنظر نسبت به صورتهای مالی است.البته باید توجه داشت که شواهد حسابرسی معمولاً ماهیتی متقاعد کننده دارد نه قطعی.

 

ادامه مطلب

 
 
خلاقيت و نوآوري در سازمان از طريق خلاقيت كاركنان

نويسنده:
منصوره صادقي
كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني- بازاريابي
sadeghi.mansoure2701@gmail.com

 

چكيدهTMBA:
اين مقاله استدلالهايي براي ارتباط بين خلاقيت كاركنان و خلاقيت و نوآوري در سازمان بر اساس روش ميان رشته اي اجتماعي نشان مي دهد. نتايج اصلي اين مقاله از نظر سنجي كنوني لهستان (2010) براي تعريف كردن ارتباط رواني بين خلاقيت فردي و نگرش هاي نوآورانه اختصاص داده شده است كه اينها با هم جايگاه و معيار كلي از لهستان را در IUS نشان مي دهد. در خاتمه بحث براي مناسب دانستن و كامل شدن روش رويكرد برابري طلب، براي بروزدادن استعداد مديريت شركت و محك زني خلاقانه تاكيد بيشتري بر روي استراتژي هاي نوآورانه كنوني از سياست ها و خط مشي هاي Eu و OECD شده است.


واژگان کلیدی: نوآوري، خلاقيت، سرمايه انساني.

 

ادامه مطلب

 
 
تأثيرارزش ويژه برند شرکت های خدماتي مواد غذايي بر ادراك مصرف كننده از ارزش مواد غذايي، ریسک فيزيكي و ترجيح برند

نويسنده:

ادوارداس.تي.وانگ
مترجمين:
هرمز مهراني
دكتري تخصصي مديريت بازرگاني(بازاريابي)،استاددانشگاه و مشاور بازاريابي
mehrani63@gmail.com
منصوره صادقي
عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

 
چكيده TMBA
هدف- با این که ارزش محصولات غذائی و امنیت غذا از نگرانی های عمده مصرف کنندگان است ،اما شواهد تجربی اندکی در مورد چگونگی ایجاد ارزش محصولات غذائی و  کاهش ریسک آن در نتیجه ارزش ویژه برند وجود دارد.هدف اين مقاله بررسي اين مطلب است كه آيا ارزش ويژه برند شرکت های خدماتی مواد غذايي(به عنوان مثال آگاهي از برند و تصوير ذهنی برند)مي تواند بر ادراك مصرف كننده از ارزش مواد غذايي ،ریسک فيزيكي موادغذايي و ترجيح برند تاثيرگذارباشد يا خير.
روش شناسی تحقیق- داده هاي اين پژوهش از بين مشتريان رستوران های عرضه کننده استيك و با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس(386n = )جمع آوري شد.براي تجزيه و تحليل داده ها از مدل معادلات ساختاري استفاده شد.
يافته ها- نتايج نشان مي دهد كه آگاهي از برند و تصوير ذهنی برند اثرات متفاوتی بر ادراك مشتري از ارزش و ریسک موادغذايي دارد. آگاهي از برند اثر مثبت بر ادراك مشتري از ارزش موادغذايي دارد ولي اثري بر روي ریسک فيزيكي ادراك شده ندارد.درمقابل،تصوير ذهنی برند اثر منفي بر ریسک فيزيكي ادراك شده داشته و اثر مثبتی بر روي ترجيح برند مي گذارداما بر ميزان ارزش ادراك شده محصولات غذايي اضافه نمی کند.
نوآوری وارزش- این تحقیق برای اولین بار مسائل فوق را مورد بررسی قرار می دهد که برای درک نقش ارزش ویژه برندهای خدماتی در کاهش ریسک ،ادراک ارزش و ترجیح برندهای مواد غذائی ضروری هستند.
واژگان كليدي: ترجيح برند،ارزش ادراک شده موادغذايي ،ریسک فيزيكي،ارزش ويژه ي برند خدماتی.
نوع مقاله: علمی- پژوهشي

 

ادامه مطلب

 
 
بررسی ارتباط میان لذت از خرید و سبک های خرید

مهدی عیسی آبادی
دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازرگانی داخلی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
Mehdi_isaabadi@yahoo.com

چکیده TMBA:
مصرف کنندگانی که از خرید به خاطر خود آن لذت می برند (خرید برای سرگرمی) بیشتر از بقیه درگیر خریدها برنامه ریزی نشده می شوند و زمان بیشتری را به انجام خرید اختصاص می دهند. هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط میان لذت از خرید و سبک های خرید است. جامعه آماری تحقیق، تمامی مصرف کنندگان پوشاک و کیف و کفش در شهر اراک هستند که تعداد 250 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه است و روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی است. برای آزمون فرضیه¬ها از تکنیک رگرسیون استفاده شد. نتایح تحقیق نشان داد که لذت از خرید با سبک خرید جستجوگرانه و سبک خرید چانه زنی، ارتباط مثبت دارد. همچنین نتایج تحقیق حاکی از وجود رابطه مثبت بین سبک های خرید جستجوگرانه و چانه زنانه، با ارزش لذت جویانه خرید بود.


واژگان کلیدی: لذت از خرید، سبک خرید جستجوگرانه، سبک خرید چانه زنی

 

ادامه مطلب

 
 
کیفیت زندگی کاری و مدیریت تنش
<strong>نویسنده:</strong> <p><strong>مریم پورعینی &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp; <br /></strong></p> <p><strong>مدرس موسسه آموزش عالی کار قزوین&nbsp;</strong></p> <p><strong>maryamporeiny@yahoo.com</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>چکیده TMBA</strong></p> <p>از زمانی که کیفیت مفهوم زندگی شغلی (QWL) اولین بار برای بیش از 30 سال پیش استفاده شد، دامنه تعاریف و مفاهیم نظری مرتبط با آن گسترش یافته اند و بسیاری از مشکلات مرتبط با این مفهوم را تخفیف داده اند...</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>واژگان کلیدی: </strong>کیفیت، زندگی کاری، مدیریت تنش، کیفیت زندگی کاری</p> <p style="text-align: left;">&nbsp;</p> <p style="text-align: left;"><a href="http://marketingarticles.ir/other/1303-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%86%D8%B4.html">ادامه مطلب</a></p>
 
 
اعتماد در محیط کاری: برساخته ای کهن در نگاهی نوین

نویسنده:

پیمان پروری

کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه بوعلی سینا

peymanparvari@yahoo.com

 

چکیده  TMBA

اعتماد سازمانی بیانی نوین از اندیشه ای کهن است که جایگاه آن در روابط کاری امروزی به خوبی نمایان است. اعتماد سازه ای حیاتی در تعاملات افراد می باشد و به صورت پدیده ای تدریجی است که از انسانها نشأت می گیرد...

 

واژگان کلیدی: اعتماد, روابط, اندیشه, نمایان, تعاملات, حیاتی, سازمانی، نوین

 

 

ادامه مطلب

 
 
تحلیل تأثیر بازاریابی سبز و آمیخته‌های آن بر مدیریت زنجیره تأمین در بازارهای صنعتی
نوشا صفاهانی

دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی- کسب‌وکار الکترونیک
دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
nsafahani@ut.ac.ir
سید علی‌محمد قزوینی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
دانشکده مديريت دانشگاه تهران
a.m.ghazvini@ut.ac.ir
مهرداد فروزنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی- بازاریابی
دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی دانشگاه تهران
mforouzandeh@ut.ac.ir

TMBA چکیده:
امروزه بازاریابی سبز و زنجیره تامین سبز، به عنوان یك مفهوم عمومی طرح شده است. با این حال، در مورد چگونگی ایجاد نام‌های تجاری صنعتی سبز و ایجاد برندهای صنعتی چارچوب جامعی وجود نداشته و بررسی این موضوع كه آیا زنجیره تامین سبز/ پایدار را می‌توان با بازاریابی صنعتی سبز در جهت ایجاد سازمان ها و نام‌های صنعتی سبزتر یکپارچه کرد، هنوز نامشخص است. علاوه بر این، عوامل موثر در زمینه توسعه محصول جدید صنعتی سبز و یا چگونگی پذیرش محصولات جدید صنعتی شده سبز توسط سازمان‌ها شناخته نشده است. پژوهش حاضر با هدف تحلیل تأثیر بازاریابی سبز و آمیخته های آن بر مدیریت زنجیره تأمین در بازارهای صنعتی انجام شده است. به همين منظور در این مقاله با بررسی جامع مبانی نظری مرتبط با این حوزه به ارایه مدلی مفهومی همراه فرضیات پژوهشی اقدام شده است که می‌توان به عنوان مدل مفهومی در عمل به کار گرفته شود.

واژگان کلیدی: بازاریابی، بازاریابی سبز، زنجیره تأمین، مدیریت زنجیره تأمین و بازارهای صنعتی.

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 108 صفحه بعد