Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» نقش مدیریت کیفیت جامع در عملکرد صنعت حمل و نقل جاده ای استان گیلان ...
» بررسی تاثیر فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) برعملكرد شركت پتروشيمي فجر ...
» بررسي نقش ارزش ها و تجربه بر رفتار مصرف كننده ...
» بررسی آثار اگهی دادن و تبلیغات فروش بر تساوی برند و تاثیر این ابعاد بر ...
» بیمه و نقش آن در توسعه اقتصادی
» بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری ...
» بررسی مفاهیم کارایی زیستی و بهره وری سبز حساسیتی برای توسعه بازار سبز ...
» معرفی کتاب: تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش ...
» رفتار مصرف‌کننده در ورزش و رویداد: اقدام بازاریابی ...
» سنجش کیفیت خدمات
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سایت پادکست بازاریابی ایران
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
تجارت الکترونیکی و تاثیر آن بر بازاریابی بین المللی و توسعه صادرات

نویسندگان:

علی نباتی شغل
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی علوم و تحقیقات پردیس هرمزگان
دکتر داریوش زارعی
استاد رشته مدیریت اجرایی علوم و تحقیقات پردیس هرمزگان

 

TMBA چکیده:

یکی از مهمترین فرصت های به وجود آمده  برای تسهیل تجاری و افزایش رقابتمندی در سطح جهان، استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات است. تجارت الکترونیکی به عنوان مهمترین محصول و زاییده این فناوری های نوین می تواند فرصت مناسبی را برای کشورها در مبادلات داخلی و بین المللی فراهم نماید. امروزه با پیشرفت روز افزون و رشد چشمگیر ابزارها و تکنولوژی های ارتباطی مدرن، و جایگزینی بسیاری از فعالیت های سنتی، در بخش تجارت نیز حرکت از سوی تجارت سنتی به سوی تجارت نوین(الکترونیکی) آغاز شده است.

امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمی کند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیده ای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط می شوند. کشورها از طریق مبادلات بین المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می کنند. آنها از طریق واردات، کالاهایی را که قادر به تولید آنها نیستند، به دست آورده و از طریق صادرات، کالاهای تولیدی مازاد بر مصرف خود را به کشورهای دیگر می فرستند. در همین راستا تمايل به ادامه سرمايه گذاريهاي صنعتي، ضرورت رشد اقتصادي، انگيزه كسب برتري و شهرت در صحنه بازرگاني، تأكيد بر ارتقاي كارايي و سودآوري، اشباع بازارهاي داخلي، سياست توليد انبوه و نياز به درامدهاي ارزي، از جمله عواملي هستند كه ضرورت و اهميت بازاريابي بين المللي را بيشتر آشكار ميسازند.

توسعه صادرات در تمام کشورها به عنوان یک استراتژی اقتصادی مطرح است که به تعادل بین سهم نسبی آن کشور از جمعیت جهان و سهم نسبی آن از تجارت جهانی می انجامد. موفقیت در اجرای راهبرد جهش و توسعه صادراتی و دستیابی به اهداف آن مستلزم حرکت های مختلفی است که از آن جمله می توان به تسهیل تجاری و بهبود روابط بین المللی اشاره کرد. در همین رابطه، تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهایی است که تا حد زیادی شاخص هایی نظیر افزایش کارآیی تجاری، آزادسازی و شفاف سازی اطلاعات و توسعه روابط علمی، فرهنگی و تجاری در سطح بین الملل را در راستای بازاریابی بین المللی و همچنین جهش و توسعه صادراتی  برای کشور تامین می کند.

 

واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک، بازاریابی بین المللی، توسعه صادرات، اینترنت

ادامه مطلب

 
 
تأثیر سرمایه فکری در ارزش افزوده حوزه بازاریابی

نویسنده:
اکبر احمدی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
دانشگاه علوم پزشکی گیلان - معاونت درمان
ahmadi32675@yahoo.com

 

TMBA چکیده:

در موضوعات مبتنی بر دانش سرمایه فکری موضوعی محوری در این نیل به مزیت رقابتی است زیرا مزیت رقابتی موضوعی مهم در تصمیم گیری تلقی می شود. در اقتصاد مبتنی بر دانش موفقیت مدیران بنگاه های اقتصادی به استفاده اثربخش منابع کمیاب بستگی دارد. با افزایش سرمایه فکری ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار آن ها افزایش می یابند قدرت تبیین سرمایه فکری در ارزش افزوده بازار شرکت ها بیشتر از ارزش افزوده اقتصادی آن ها است.

امروزه در اقتصاد جهانی دانش به عنوان مهم ترین سرمایه جایگزین سرمایه های مالی و فیزیکی شده است. در فضای کسب و کار مبتنی بر دانش نیازمند رویکردی است که دارایی های نامشهود جدید سازمانی مثل دانش و شایستگی ها و نوآوری های نیروی انسانی روابط با مشتری و فرهنگ سازمانی نظام ها و ساختار سازمانی و غیره را در بر می گیرد. در این میان نظریه سرمایه فکری توجه روزافزون پژوهشگران دانشگاهی و مدیران را به خود جلب کرده است.

 

واژگان کلیدی: سرمایه فکری- بازاریابی- ارزش افزوده اقتصادی- مدیریت مبتنی بر ارزش افزوده.

ادامه مطلب

 
 
نقش بسته بندی در توسعه صادرات خرمای استان هرمزگان

نویسندگان:

بابک جامعی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
دانشگاه علوم تحقیقات هرمزگان
BABAKJAMEI@YAHOO.COM
دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد  واحد میناب
 

BTOB73@YAHOO.COM

 

 TMBAچکیده:
مسئله بسته بندي و ضرورت توجه به اين مسئله در منابع متعددي مورد اشاره و تاكيد قرار گرفته است و در روند توسعه تجارت، بازرگاني و صادرات جهاني از بين عوامل آميخته بازاريابي بيشترين توجه را به خود جلب نموده است. از طرفي امكان گسترش صادرات خرماي كشور و استان هرمزگان به ساير نقاط دنيا باعث گرديده تا سلائق مشتريان با فرهنگ ها و رسوم مختلف در نقاط مختلف جهان مسئله و توجه به بسته بندي در صادرات را ضروري تر سازد. دامنه موضوع تحقیق به بسته بندی وصادرات خرمای استان هرمزگان محدود گردیده،محدوده مکانی اجرای تحقیق استان هرمزگان است و محدوده زمانی تحقیق سال88 تا سال 91می باشد. با طرح پرسشنامه وبررسی روایی وپایائی آن، پرسشنامه بین جامعه آماری توزیع شده و با استفاده از نرم افزار SPSS وروش آماری توصیفی واستباطی اطلاعات جمع آوری شده تجزیه و تحلیل گردید. در نهایت هر یک از فرضیه ها با استفاده از آزمون میانگین مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصله گویای مورد تایید قرار گرفتن همه فرضیات می باشد.

واژگان کلیدی:
صادرات خرمای استان  هرمزگان ، بسته‌بندی ، بازاریابی

ادامه مطلب

 
 
بررسي عوامل موثر بر مديريت ارتباط با مشتري (CRM) در شرکتهاي بيمه

نویسندگان :

دکتر داريوش زارعي
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميناب
ساره جعفري
دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه علوم و تحقيقات هرمزگان
jafarisareh@yahoo.com        

 

TMBA چکيده:
در دنياي رقابتي امروز، مشتري نقش کليدي و مهمي در حفظ جايگاه و نهايتا بقاي سازمان ها دارد. مديريت ارتباط با مشتري ياري رسان سازمان ها در ايجاد ارتباط اثربخش با مشتريان است.
در روندهاي کسب و کاري جديد، به دست آوردن رضايت مشتريان جايگاهي مهم و حياتي در اهداف سازمان ها به خود اختصاص داده است و مديران ارشد به خوبي مي دانند موفقيت آنها در راه رسيدن به اهداف کلان سازمان در گرو جلب رضايت مشتريان است. بدين ترتيب لازم است در سازمان، سيستمي براي جذب و حفظ مشتريان طراحي و پياده سازي شود، سيستمي که بتواند روابط سازمان و مشتريان را به خوبي مديريت کند. در دنيايي که فناوري اطلاعات روز به روز در شرکتها نفوذ بيشتري پيدا مي کند و کارکردها و مزاياي خود را به رخ شرکتها مي کشد جا دارد که شرکتهاي پويا و بزرگي همچون شرکتهاي بيمه از مزاياي اين فناوري جديد استفاده کنند. در اين مقاله به شرکتهاي بيمه به منظور ايجاد رابطه نزديک و مستمر با مشتري روش مديريت ارتباط با مشتري (CRM) پيشنهاد مي گردد.
با توجه به اهميت مديريت ارتباط با مشتري در جذب و حفظ مشتريان و همچنين با عنايت به شرايط رقابتي صنعت بيمه در ايران، اين مقاله در صدد است تا عوامل موثر بکارگيري مديريت ارتباط با مشتري در شرکتهاي بيمه را شناسايي نمايد تا بدين وسيله بستري براي افزايش رضايتمندي و وفاداري مشتريان ايجاد شود.

واژگان کليدي: مديريت ارتباط با مشتري، تمرکز بر مشتريان کليدي، تکنولوژي، بيمه

ادامه مطلب

 
 
چالش هاي مديريت منابع انساني در واحد فروش وراهكارهاي پيشگيري از آن

نویسندگان :
حميدرضا رضواني
عضو هيئت علمي دانشگاه مهرالبرز تهران و مدرس دانشگاه تهران
H.rezvani@umz.ac.ir
محبت زهره بخش دزفولي
دانشجوي كارشناسي ارشد مجازي دانشگاه تهران
m.zohrehbakhsh@ut.ac.ir

 

TMBA چكيده

بدون تردید واحدهاي فروش در تحقق آرمان هاي سازمان خود که در واقع بیان کننده و بهترین معیار فلسفه وجودی آنهاست ، با چالش های متعددي روبرو هستند ، كه در اين ميان مهمترين سرمايه آن ها يعني منابع انساني هم در معرض چالش و  هم عامل ايجاد چالش مي باشد . مديران منابع انساني اين واحدها  سعی و تلاش مضاعفی نخست در پيشگيري از وقوع اين چالش ها  و سپس در رفع آن ها از خود نشان مي دهند  . بدين روي در اين  مقاله با انتخاب روش توصيفي و استفاده از ابزارهاي اطلاعاتي نظير پرسشنامه و مصاحبه و انتخاب نمونه هاي تصادفي با نمونه گيري تصادفي ساده ، اين موارد و دلايل ايجاد آن ها را شناسايي كرده و براساس آن ها در پايان راهكارهايي جهت پيشگيري از وقوع آن ها ارائه نموده ايم ، به اين اميد كه با رشد بهينه و همه جانبه كاركنان فروش شاهد موفقيت هرچه بيشتر سازمان ها باشيم .

 

واژگان کلیدی: مديريت منابع انساني ، چالش ،واحد فروش ، كاركنان فروش ، مديريت بازاريابي

ادامه مطلب

 
 
بررسی نقش توانمندسازی در تعهد سازمانی كاركنان

نویسندگان:

دکتر مرحمت همت پور
عضو هیئت علمی گروه معلمان، دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت
انسیه هدایتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 

TMBA چکیده:
در شرایط متلاطم محیطیِ امروز که از جهانی شدن و پیشرفت فن آوری ناشی شده، سازمانها تحت فشار برای تقویت شایستگی های کارمندان جهت کسب مزیت رقابتی هستند. در چنين شرايطي آنها باید بدانند که بدون یک نیروی کار شایسته، منعطف، متعهد و با انگیزه، قادر به انجام ماموریت خود نخواهند بود .سازمان های امروزی نه تنها به دانش و اطلاعات بسیار وسیعی نیاز دارند بلکه به استقلال، خوداتکایی، اعتماد به نفس و خلاقیت و ابتکار بیشتری نیازمندند. برای دست یابی به این ویژگی ها، سازمان ها باید مهم ترین منبع و عامل رقابتی خود یعنی نیروی انسانی را توانمند کنند. توانمند سازي، سالم ترين روش سهيم نمودن كاركنان در قدرت است. با اين روش حس اعتماد، انرژي مضاعف، غرور، تعهد و خوداتكايي در افراد ايجاد مي شود و حس مشاركت جويي در امور سازماني افزايش يافته، در نهايت بهبود عملكرد را به دنبال خواهد داشت.  اما از سویی دیگر نیروی انسانی وفادار، سازگار با اهداف و ارزش های سازمانی که حاضر است فراتر از وظائف مقرر فعالیت کند، می تواند عامل مهمی در اثربخشی سازمانی باشد .پژوهش ها نشان داده است که کارکنان متعهد از عملکرد بهتری برخوردار بوده و به احتمال کمتری سازمان را ترک می کنند و با سهولت بیشتری در رفتارهای مدنی سازمانی درگیر می شوند. در واقع تعهد سازمانی یک نگرش درباره وفاداری کارکنان به سازمان و فرایند مستمری است که از طریق آن اعضای سازمان علاقه خود را به سازمان، موفقیت و کارایی پیوسته آن نشان می دهند. لذا در این تحقیق قصد بر این است تا با مفهوم توانمندسازی، اهمیت و رویکردهای آن، تعهد سازمانی، ابعاد و مزایای آن بیشتر آشنا شده، رابطه بین توانمندسازی و تعهد سازمانی شرح داده شود و به پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده اند اشاره گردد. 

 

واژگان کلیدی: توانمندسازی، تعهد سازمانی، تعهد عاطفی، تعهد مستمر، تعهد هنجاری.

ادامه مطلب

 
 
برنامه ریزی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم وفناوری

نویسندگان:

دکتر داریوش زارعی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب

سید جابر عنایتی

sjenayati0@gmail.com 

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی علوم و تحقیقات هرمزگان

 

TMBA چکیده:
پارکهای علم و فناوری سازمانهای توسعه اقتصادی هستند و ضروری است که در برنامه ریزی های خود توجه و همسویی فراوان با برنامه های توسعه اقتصادی منطقه میزبان خود داشته باشند. این سازمانها برای نیل به اهداف خود در جذب سرمایه گذاری و توسعه شرکتهای دانش بنیان در محل پارک و نیز تشویق و ترغیب نوآوری در منطقه میزبان تلاش می کنند.با توجه به هزینه های سنگین تاسیس و راه اندازی این سازمانها ، ناتوانی در جذب و حفظ شرکتهای دانش بنیان ایجاد پارکهای علمی را با عدم توجیه اقتصادیرو به رو خواهد کرد.این امر توجه مدیران پارکها به برنامه ریزی راهبردی بازاریابی را ضروری می سازد.حتی اگر پارکهای علمی هنگام تاسیس دارای مزیت مکانی و جذابیت لازم نیز باشند ، در صورت نبودنمدیریت موثر بازاریابی پایداری خود را برای بقا در رقابت مکانی از دست خواهند داد.از طرفی ، به دلیل ویژگیهای محصول مکان پارکهای علمی ، صرف استفاده از تئوریها و تجارب بازاریابی شرکت های خصوصی و موسسات غیرانتفاعی در بازاریابی پارکها اثربخشی لازم را نخواهد داشت.
در این پژوهش تلاش شده است تا با استفاده از تجارب مدیریت بازاریابی مکان و نیز بررسی ادراکات طراحان و صاحبنظران پارکهای علمی ایران ، الگویی از فرایند مدیریت بازاریابی مکان پارکهای علمی ارائه شود.

واژگان کلیدی: پارک علم و فناوری، مدیریت بازاریابی، بازاریابی مکان، توسعه اقتصاد محلی و توسعه اقتصاد دانش محور.

ادامه مطلب

 
 
بررسی تکنیک های فروش

نویسندگان:

علیرضا حسن نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم تحقیقات هرمزگان

MR.HASANNEZHAD@GMAIL.COM
دکتر زارعی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب 

BTOB73@YAHOO.COM

 

TMBA چکیده:
فروش، نوعی کمک به دیگران است برای ارتقای کیفیت کار و زندگی آنها. تا حالا شده است که محصولی را خریده باشید و بعد از خرید، بفهمید چه کلاهی سرتان رفته؟ کافی است فقط یک بار این اتفاق برایتان افتاده باشد تا از آن به بعد، همیشه موقع خرید، به فروشنده شک کنید. این اتفاق برای همه مشتریان- دست کم یک بار- افتاده و بنابراین آنها همیشه شکاکند، چه در ایران و چه در هر جای دیگر دنیا. شما باید به مشتری اطمینان بدهید تا این ترس و شک او از بین برود. بنابراین، نحوه صحبت کردن شما و طرز لباس پوشیدنتان اهمیت پیدا می کند. خوش قول بودنتان مهم می شود و همین طور سایر ویژگی هایی که در واقع، ملاک قضاوت مشتری درباره شخصیت و میزان صداقت شماست.در این مقاله سعی بر آن است تا انواع شیوه-شگردها و تکنینک های فروش در سه حوزه تکنیک های ترویج فروش مصرف کننده ، ترویج فروش تجاری و نیروهای فروش و  تکنیک های نهایی سازی فروش آشنا شویم.


واژگان کلیدی: فروش - مشتری - ترویج فروش - نهایی سازی فروش

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی موبایلی

نویسندگان:

سراج بحر العلومی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، دانشگاه علوم تحقیقات هرمزگان

ss_sd6@YAHOO.COM
دکتر داریوش زارعی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد  واحد میناب

BTOB73@YAHOO.COM

 

TMBA چکیده:
عداد کاربران تلفن همراه در جهان از مرز 5 میلیارد نفر گذشته است، یعنی حدود سه‌چهارم مردم دنیا از این دستگاه استفاده می‌کنند. شاید یکی از دلایل آن باشد که تلفن همراه دیگر فقط وسیله‌ای برای مکالمه نیست، بلکه دستگاهی برای انجام انواع کارها و فعالیت‌ها مانند بازی‌کردن، آگاهی از وضعیت آب و هوا، یافتن مسیر راه‌ها، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و همینطور خواندن اخبار است.این مقاله به بحث در مورد چگونگی تجارت موبایلی ، انجام معاملات با دستگاه تلفن همراه از طریق اینترنت و چگونه این فن آوری ها است طول سال ها توسعه یافته است می پردازد.مقاله همچنین سطح امنیت و حریم خصوصی در هنگام برخورد با تجارت همراه مورد قضاوت قرار می دهد، و اینکه به چه نوع مسائل در هنگام استفاده از سیستم تجارت همراه ممکن است مواجه شویم.می پردازد.در این مقاله همچنین به چگونگی اجتناب از مسائل مربوط به تجارت موبایلی ، ارزیابی راه حل ها و چگونگی تحول فن آوری و دست و پنجه نرم کردن با می پردازد.

واژگان کلیدی: بازاریابی موبایلی ، تلفن همراه، بازاریابی،تبلیغات بی سیم

ادامه مطلب

 
 
بازاریابی تعاونی

نویسندگان:

جلال فیروزی فرد جهرمی
دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی- بازاریابی قشم
دکتر شهباز براهویی


TMBA چکیده:
امروزه دریافته اند تنوع عمیقی از مفهوم بازاریابی وجود دارد که طبیعی می باشد. تعاریف زیادی از بازاریابی وجود دارد، همانگونه که گفته شده  سیر قابل توجهی در نیم قرن دوم ، قرن دوم داشته که بر عکس آن در نوشته ها ذکر شده است. امروز ما با پایه و اساس متعدد مفهوم بازاریابی مواجه شدیم که طبیعی می باشد پنج عامل اصلی مفهوم بازاریابی در پایین ذکر شده است:
1-    راه رسیدن یا دسترسی به تولیدات
2-     راه دسترسی به تولید
3-    راه رسیدن فروش
4-    برای رسیدن به بازاریابی
5-    راه رسیدن به یک بازار اجتماعی
 
واژگان کلیدی: بازاریابی، دسترسی به تولیدات دسترسی به فروش، بازار اجتماعی

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 88 صفحه بعد