Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

آخرین اخبار
» تأثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان ...
» گردشگري اسپانيا و درآمد نفتي ايران
» بازاریابی اینترنتی و چالشهای آن در ایران ...
» بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند تجهیز منابع مؤسسات مالی و بانك‌ها (ن ...
» بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و انگیزش افراد با رفتار تسهیم دانش و قصد تس ...
» بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» بررسی تأثیر شیوه آموزش مجازی بر توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران بازاریا ...
» مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی و بررسی عوامل مؤثر بر آن با توجه به ن ...
» بررسی چگونگی وضعیت وب سایت شوراهای کلانشهرهای ایران به منظور ابزار ارت ...
 
جستجو
 
پیوند ها

» آموزشگاه بازاریابی
» سایت رادیو صدای بازاریابی
» پرتال رسمی TMBA
» سايت انتشارات بازاريابی
» سايت روزنوشته های پرویز درگی
» سایت مارکتینگ نیوز
» سایت بانك مقالات بازاريابی
» سایت دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
» سایت بازاريابي حسي - ميداني
» سایت استعداد شناسی منابع انسانی شایسته
» سايت مشاوره بازاريابی
» سايت تحقيقات بازاريابی
» آموزشگاه بازارسازان
» دپارتمان نورومارکتینگ
» ماهنامه بازاریاب بازارساز

 
نقش سرمایه اجتماعی در افزایش مشارکت همگانی در سازمانها
نویسنده:
الهام صدیقی پاشاکی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(تحول)، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
sedighi_e68@yahoo.com

چکیده TMBA:
امروزه نیاز به مشارکت همگانی در سازمانها احساس می شود. سازمانها باید همواره در صدد یافتن راه هایی برای اعتلای آن باشند. این مقاله همواره به بحث درباره نقش سرمایه اجتماعی در توسعه مشارکت همگانی که امروزه بسیاری از سازمانها بر آن تأکید  دارند می پردازد. ابتدا در این مقاله مفهوم سرمایه، سرمایه اجتماعی و سپس مشارکت همگانی بررسی می شود و در ادامه بحث، درباره چگونگی ارتباط سرمایه اجتماعی و مشارکت همگانی توضیحاتی داده می شود. یافته های پژوهش نشان می دهد که یکی از عواملی که نقش مهمی در مشارکت همگانی در سازمانها دارد، سرمایه اجتماعی است. زیرا سرمایه اجتماعی باعث شکل گیری و ایجاد شبکه ها و انجمنها با  هنجارهای مشترک و روابطی همراه با اعتماد می شود و همکاری را آسان می نماید و روح مشارکت همگانی را در سازمان می آفریند. بنابراین تقویت سرمایه اجتماعی در درون سازمان و هم  در برون سازمان لازم است. سرمایه اجتماعی درون سازمان همواره زمینه لازم را برای مشارکت کارکنان فراهم می آورد و سرمایه اجتماعی برون سازمان باعث همکاری مشارکتی شهروندان و ارایه پیشنهادات سازنده برای تقویت سازمان از سوی آنها می شود.

واژگان کلیدی: سرمایه، سرمایه اجتماعی، مشارکت همگانی، سازمان


ادامه مطلب
 
 
بازبینی مدلِ بین ‏المللی کردن: روش بازاریابی اینترنتی

نویسنده:
پیمان اکبری
مربی مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، ایران
Peymanakbari3537@yahoo.com

چکیده TMBA:
تئوری‏های بین ‏المللی کردن که بسیار مورد استفاده قرار گرفته‏ اند، (مانند مدلِ Uppsala) متأسفانه پدیدۀ بین‏ المللی کردنِ تند و سریع را توضیح نمی‏ دهند. نقش بازاریابی اینترنتی در فرآیند گسترش یا توسعۀ کسب و کار شرکت، خارج از مرزهای ملی، ارزیابی نشده است. به این دلیل که اینترنت، ICT و بازاریابی اینترنتی، فرصت‏های جدیدی برای رشد کار در خارج را فراهم کرده‏ اند، مدل بین‏ المللی کردن باید با جای محیط تغییر یافته، تنظیم شود. هدف مقاله مطرح کردن بازبینی مدل بین‏ المللی کردن مفهومی از جنبۀ بازاریابی اینترنتی است. مدل بین‏ المللی مفهومی طراحی شده، اطلاعات قابل دسترس از سوابق بازبینی بین‏ المللی و استفاده از آنها، طرز فکر بین‏ المللی، شبکه‏ های کسب و کار بین‏ المللی و تعامل رابطه یا روابط و استراتژی اینترنتی و تاکتیک‏ها را ادغام می‏ نماید که منجر به فرآیند موفق بین‏ المللی کردن می‏ شوند.

 واژگان کلیدی: بین‏ المللی کردن، استراتژی‏های بازاریابی اینترنتی، تاکتیک‏های بازاریابی اینترنتی

 

ادامه مطلب

 
 
مدلهای برند

نویسندگان:

مهدی قبادنژاد

دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی/بازاریابی دانشگاه آزاد اهواز
محمد خزامی

دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی/بازاریابی دانشگاه آزاد اهواز

 

چکیده TMBA:

طی دو دهه گذشته، عمده‌ترین مطالعات انجام گرفته در رابطه با ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتریان بر پایه دو چهارچوب نظری بوده است که عبارتند از:
1- مدل ارزش ویژه برند آکر
2- مدل ارزش ویژه برند کلر (هوانگ و کای، 2015).

 

ادامه مطلب

 
 
آنالیز PESTLE وسیله ای برای آنالیز کسب و کار

نویسنده:
مسعود خرازی
کارشناس ارشد رشته مهندسی صنایع-مدیریت سیستمها
مدرس دانشگاه پیام نور
Masoud_kharrazi@yahoo.com

چکیده TMBA:
آنالیز PESTLE یکی از مفاهیم اساسی کسب و کار است. دراین تحقیق سعی داریم علاوه بر معرفی کامل و عمیق اجزای اصلی PESTLE، تحلیل این آنالیز در صنعت گردشگری به عنوان مثال، و سؤالاتی که برای افرادی که این آنالیز را انجام می دهند تا ایده های لازم برای چیزهایی که باید مدنظر قرار دهد را مطرح می کنیم.

واژگان کلیدی: آنالیز، PESTLE، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیکی، قانونی، محیطی

 

ادامه مطلب

 
 
نمونه برداری در تحقیقات بازاریابی

نویسنده:
مسعود خرازی
کارشناس ارشد رشته مهندسی صنایع-مدیریت سیستمها
مدرس دانشگاه پیام نور
Masoud_kharrazi@yahoo.com

 

  چکیده TMBA:
برای اینکه بخواهیم تحقیقاتی را انجام دهیم، باید از جامعه موردنظر نمونه گیری کنیم و با توجه به اصول آمار و احتمالات به کل جمعیت تعمیم دهیم،  چون اگر بخواهیم روی کل جمعیت تحقیق را انجام دهیم، هزینه بر و زمانگیر است.
در نمونه گیری باید توجه شود افراد نمونه انتخاب شده دقیقاً همان مشخصاتی را داشته باشد که کل جامعه موردنظر ما دارد. بنابراین در این تحقیق سعی شده انواع روشهای نمونه گیری را به همراه نحوه ی انتخاب تعداد نمونه را شرح دهد.

 

واژگان کلیدی: نمونه گیری، نمونه برداری، تعداد نمونه، تحقیقات، بازاریابی

 

ادامه مطلب

 
 
اهداف و انگيزاننده‌هاي حمايت ورزشي

نویسندگان:

جواد شهلایی
عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي
محمود هاشمي افوسي
دانشجوي دکتري مديريت ورزشي دانشگاه علامه طباطبايي
mhashemi1987@yahoo.com
mhashemi1987@ymail.com
حشمت‌اله مرادي شرف
دانشجوي دکتري مديريت ورزشي دانشگاه بوعلي سينا

چکيده TMBA:
هزينه‌هاي اداره و مديريت ورزش در دنياي امروزي به طور چشمگيري افزايش يافته است و بودجه‌اي که دولت براي ورزش تخصيص مي‌دهد پاسخگوي نيازهاي ورزش نيست. يکي از گزينه‌هايي که براي رفع اين مشکل مورد استفاده بسياري از جوامع قرار گرفته و به‌صورت موفقيت‌آميز عمل کرده است جذب حاميان مالي براي رويدادهاي ورزشي است. ازاين‌رو در پژوهش حاضر به بررسي اهداف و انگيزاننده‌هاي حمايت ورزشي پرداخته شده است. اين پژوهش با بازبيني و مرور اطلاعات موجود در زمينه حمايت ورزشي، به بررسي و تحليل اهداف و عوامل انگيزاننده حمايت ورزشي مي‌پردازد. در اين مطالعه مروري اهداف حاميان مالي از حمايت ورزشي و همچنين موانع جذب حاميان مالي بررسي شده است و در نهايت نيز عواملي که مي‌توانند به عنوان انگيزاننده‌هاي حاميان مالي مؤثر باشند پيشنهاد شده‌اند.

واژگان کليدي: حمايت مالي، بازاريابي ورزشي، عوامل انگيزاننده، صنعت ورزش

 

ادامه مطلب

 
 
حضور در نمایشگاه های بین المللی و تأثیر آن بر توسعه بازاریابی

نویسندگان:
دکتر محسن رسولیان
استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی نراق
رویا صدیقی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
royas@live.com

چکیده TMBA:
این مقاله به بررسی تأثیر حضور شرکتهای داخلی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی بر توسعه بازاریابی آنها می پردازد. هدف این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت و حضور تأثیرگذار شرکتهای داخلی در نمایشگاههای بین المللی و هدفمند کردن فعالیتهای نمایشگاهی در جهت بازاریابی شرکتها و شناخت بازارهای بین المللی و توسعه صادرات غیرنفتی می باشد.  شناخت عوامل مؤثر و تأثیرگذار بر حضور مؤثر شرکتها در نمایشگاههای بین المللی کمک مؤثری در امر ارتقای بازاریابی به خصوص بازاریابی بین الملل و حضور فعال و گسترده در عرصه مبادلات بازرگانی بین الملل، نمایش توان تولیدی کشور، بازاریابی وسیع برای کالاهای صادراتی و انعقاد قراردادهای فروش می نماید.                                                       

واژگان کلیدی: نمایشگاههای بین المللی، شرکتها، بازاریابی، بازاریابی بین الملل

 

ادامه مطلب

 
 
رابطه بازاریابی داخلی و بازارگرایی در مدیریت شعب منطقه یک تهران-بانک ملت

نویسندگان:
آقای دكتر فریز طاهری کیا
احمد کوه پیما
a.kohpeyma@bankmellat.ir

چکیده TMBA:
تحقیق پیش رو به منظور بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی با تأکید بر متغیرهای رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی در مدیریت شعب منطقه یک بانک ملت شهر تهران صورت گرفته است. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق، ساخته بر اساس ادبیات پژوهش و نظر خبرگان می باشد. جهت بررسی روایی پژوهش علاوه بر محتوا از طریق خبرگان و متخصصان بانکی از تحلیل عاملی اکتشافی نیز استفاده شده است. روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده و برای تجزیه تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر بوسیله مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان مدیریت شعب منطقه یک تهران بانک ملت به تعداد 754 نفر بوده که از بین آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفي ساده 254 نفر انتخاب و300 پرسشنامه توزيع و در آخر تعداد 256 پرسشنامه برگشت و مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج تحقیق بیانگر رابطه معنادار بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی و همچنین رابطه مثبت و معنادار بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی در مدیریت شعب منطقه یک تهران بانک ملت شهر تهران می باشد.

واژگان کلیدی: بازاریابی داخلی، تعهدسازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، بازارگرایی، مدیریت شعب منطقه یک تهران بانک ملت

 

ادامه مطلب

 





 
 
بررسی تأثیر برنامه های وفاداری بر جذب و نگهداری بيمه گذاران

(مشتریان کمپینهای فروش اينترنتي بيمه نامه باشگاه مشتريان شركت بيمه پارسيان)
نویسندگان:
شادی شفیعی
سعیده ابراهیمی امام
saeedeebrahimi@gmail.com
امیرعلی فتحی

چکیده TMBA:
ایجاد وفاداری مشتری یکی از اهداف کلیدی در بازاریابی رابطه می باشد. وفاداری مشتری از دو بخش مجزا تشکیل شده است: وفاداری به برنامه (کمپین) یا وفاداری به شرکت برنامه های وفاداری می توانند دیدگاه متمایزی را در مورد خود برنامه و یا شرکت، در مشتریان توسعه دهند. در این تحقیق نیز سعی بر این است که دو نوع وفادری یعنی وفاداری به برنامه کمپین و وفاداری به شرکت مورد بحث و بررسی قرار گیرند. وفاداری به برنامه کمپین در واقع به علاقه نسبتاً بالا به برنامه کمپین را نشان می دهد، در اين تحقيق رابطه بين متغيرهاي مزاياي مالي، وفاداري به برنامه كمپين، شناخت متقابل مشتري–شركت، سهم از كيف پول مشتري، ريسك مالي پنهان، وفاداري به شركت مورد بررسي قرار گرفته است. پژوهش از نظر هدف از انواع پژوهشهای کاربردی-توسعه ای است، جامعه آماری تحقیق شامل بيمه گذاران اينترنتي باشگاه مشتريان شركت بيمه پارسيان می باشد که در طول برگزاری کمپینها در سال 94 جهت خرید بيمه نامه به سايت بيمه پارسيان مراجعه کرده اند. جهت بررسي رابطه بين متغيرها از آزمون همبستگي اسپيرمن استفاده شده است، با توجه به نتايج آزمونهاي آماري فرضيه هاي تحقيق مورد تأیيد قرار گرفته است. در نهايت با توجه به يافته هاي تحقيق هسته اصلی حفظ مشتریان و  جذب مشتریان بیشتر افزایش وفاداری آنان به برنامه های کمپین می باشد که بهترین راه برای افزایش آن نیز افزایش مزایای مالی برنامه کمپینهای فروش اینترنتی می باشد.

واژگان كليدي: مزاياي مالي، وفاداري به برنامه كمپين، شناخت متقابل مشتري– شركت، سهم از كيف پول مشتري، ريسك مالي پنهان، وفاداري به شركت

 

ادامه مطلب

 
 
ارتباطات از قديم تا به حال: ارتباطات از دود تا چت

نویسنده:
پرستو علوی
دانشجوی MBA- دانشگاه آزاد شهرری
alavi_parastooo@yahoo.com

چکیده TMBA:
ارتباطات در زندگی انسان، بخصوص انسان کنونی نقش زیادی داشته است. ازجمله وسایل ارتباطی قدیم می توان به فرستادن علائم و نور در شب و دود در روز، کبوترهاي قاصد يا نامه بر، خط تلفن، اسب و سوار تازه نفس (چاپار)، نامه توسط اداره پست، اشاره کرد که به مرور زمان باعث پیشرفتهای زیادی در ارتباطات شده، تا امروزه که وسایل ارتباطی دیجیتالی پا به عرصه ارتباطات گذاشته است.
در این متن سعی شده علاوه بر بررسی تاریخچه ارتباطات از زمانهای دور تاکنون به اختراعاتی که در این مسیر برای سریعتر، آسانتر، و راحت تر رساندن پیام از فردی به فرد دیگر وجود دارد، نیز بپردازد.

واژگان کلیدی: ارتباطات، دود، چت، اختراع، وسایل ارتباطی

 

ادامه مطلب

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 115 صفحه بعد